Tozi Публикувано Ноември 25, 2011 Публикувано Ноември 25, 2011 Да не каже някой че това е фри или кул джаз 1 Цитирай
Лими Отговорено Ноември 25, 2011 Отговорено Ноември 25, 2011 (Редактирано) Обожавам извратени експерименти, но до към 2-та, преко сили 3-та минута, защото има вероятност да се попикая от смях, както в случая. Юнаците имат страхотно чувство за хумор, признах ги, а пианиста спокойно мога и аз да го заместя, въпреки че не свиря на пиано. Виж, барабаниста е недостижим, признах го! Айде, да бегам и аз да пикам, че те се изпикаха вече! Редактирано Ноември 25, 2011 от Лими Цитирай
Tozi Отговорено Ноември 25, 2011 Автор Отговорено Ноември 25, 2011 ... е няма нищо де. Ето коментар на коментара: 1 Цитирай
Лими Отговорено Ноември 25, 2011 Отговорено Ноември 25, 2011 (Редактирано) "Всеки, който не разбира, бърза да пика!" - култова реплика. Е, добре де, няма да пикам, ама ме напушва смях! Те май това целят. Или в модерния джаз няма цели и всичко се случва спонтанно в движение? Редактирано Ноември 25, 2011 от Лими Цитирай
Tozi Отговорено Ноември 25, 2011 Автор Отговорено Ноември 25, 2011 Това е парче не по различно от всеки друг стандарт, просто е изсвирено по този начин. Има си тема и форма която се спазва през цялото време - няма нищо случайно изсвирено. Просто за да се чуе и разпознае се изизскват известни познания. Цитирай
Viara Ivanova Отговорено Ноември 25, 2011 Отговорено Ноември 25, 2011 Еми то си пише в заглавието какво е съдържанието . Хората, които намират поп/рок песните (като форма) и диатоничните мелодии за проява на хубава музика трудно биха изтърпяли това изпълнение за по-дълго от 6-10сек. Шокирани са, несъзнателно започват да протестират срещу това по-различно разбиране за музика и неизбежно изявяват желание да се махнат от звуковото нападение ( в случя Лими го изби на смях и пикаене ). Няма нищо странно в реакцията мисля, ако обществената среда и образованието възпитаваха, че така се прави "нормалната" музика, а Уайтснейк(примерно) е неразбираема лудница от звуци всички щяха да слушат тази музика . Цитирай
Tozi Отговорено Ноември 25, 2011 Автор Отговорено Ноември 25, 2011 ...ако обществената среда и образованието възпитаваха, че така се прави "нормалната" музика... Ами те възпитават, само че не в България , където джаза се отъждествява с Васил Петров и Инкогнито .... Би трябвало обаче, хората които слушат Напалм Дет, Канибал Корпс и други подобни да могат да издържат даже да им е лекичко... Цитирай
FFFDF Отговорено Ноември 25, 2011 Отговорено Ноември 25, 2011 (Редактирано) ^^Хммм... Би трябвало зад лесното възприемане на диатонични мелодии да има и по-дълбока причина от възпитанието и образованието... Иначе можеше изобщо да няма такова понятие като "диатонично" Редактирано Ноември 25, 2011 от FFFDF Цитирай
Tozi Отговорено Ноември 25, 2011 Автор Отговорено Ноември 25, 2011 Има да. Вижте тези образователни серии : Цитирай
Лими Отговорено Ноември 25, 2011 Отговорено Ноември 25, 2011 (Редактирано) Ле-ле, стана дебела тази работа! Аз не съм възмутен от такава музика, защото отдавна следя и слушам подобни експерименти от автори като Филип Глас, Пендерецки, Щокхаузен, Булез, Роберт Фрип, Джон Кейдж, Фред Фрит, Том Кора и стари/нови джазмени, а просто реакцията ми беше досмешаване, но не презрително-подигравателно-невежествено. Що пък да не ми стане смешно и дали те не целят точно това - да разсмеят/развеселят слушателите. А, "пикането" го добавих за колорит, да стане темата весела и да се завърже дискусия, каквата вече има! Всеки човек в различни периоди има различна нагласа към различните муз. стилове, та и аз в момента не съм на тази експериментална модерна вълна, но утре може и да съм! Самоцитирам се - "Аз съм твърдо убеден, че тези авангардни музикално-композиционни „технологии” са оказвали, оказват и ще оказват(къде пряко, къде косвено) огромно влияние върху цялата останала световна музика с изключение(може би) на автентичния фолк. И в кризисни творчески периоди, много музиканти от най-различни жанрове черпят идеи и вдъхновение от гореизброените похвати. Иначе това е трудна за слушане музика изискваща специална психо нагласа. Затова не може да има и масов интерес към нея(не е и нужно), но много силно въздейства като приложна и филмова музика." За повече подробности препоръчвам да прочетете тази забравена тема от този форум. Мнението Ви За Музиката На 20 век Редактирано Ноември 25, 2011 от Лими Цитирай
Tozi Отговорено Ноември 25, 2011 Автор Отговорено Ноември 25, 2011 Лими - прав си и не си прав. Прав си, че всеки може (и трябва според мен) да изпитва различни емоции и усещания слушайки дадена музика, които емоции не е задължително да са едни и същи с усещанията на различния слушател. Този вид музициране отдавна не е експериментално или авантгардно в арт средите. Малко или много това не е масова комерсиална музика, а е музика за музиканти (свирачи) които са запознати с този вид свирене и неговото развитие (което колкото и невероятно и да звучи е свързано с блуса). Това е като вид език на който не всички говорят и разбират. Нещо като да пускат китайски филми без превод по кабеларката в Перник или Павликени (примерно) - предполагам малко хора знаят и говорят мандарин или кантонийски там и надали биха отделили повече от 1-2 минути да гледат - дори да е интересно. Сигурно ще им "пИкат" на китайските глупости и много скоро биха превключили на подходящият планетен канал. В случая видеото е музика от 21 век - от юни 2011 ако не се лъжа и по принцип парчето в по голямата си част е диатонично или поне ползва доста функционална хармония. Общо взето енергията му е подобна на това изпълнение от 1967ма година - освен че нищо освен може би няколко барабанни палки не е счупено или изгорено накрая: http://www.youtube.com/watch?v=dTEza7Y4hUo Цитирай
emo_tion1 Отговорено Ноември 25, 2011 Отговорено Ноември 25, 2011 Аз свиря така, като съм много ядосан. Сядам на пиано и почвам да шаро накъдет ми падне със неугасима енергия докато не угасне в един миг както се случи в клипчето А иначе този случай съвсем не мисля че нещо което ми дразни ушите,както дисонантния джаз с прекомерното наличие на тритоноси седемтонуси и други подобни интервали и безмислени хармонически прогресии Цитирай
Tozi Отговорено Ноември 25, 2011 Автор Отговорено Ноември 25, 2011 ...с прекомерното наличие на тритоноси седемтонуси и други подобни интервали и безмислени хармонически прогресии... Безсмислени според теб. Не си ги свирил и слушал достатъчно за да свикнеш с тях. Тритонуса е в основата на функционалната хармония - третата и седмата степен на доминантовият акорд образуват въпросният интервал които създава напрежение и съответно се разрешават в основен тон и трета степен на тоническият акорд. Нищо дисонантно няма в случая. В повечето джазови парчета ползващи функционална хармония се ползва именно този ход само че модулиран в няколко тоналности и евентуално разрешен в основна накрая. 1 Цитирай
emo_tion1 Отговорено Ноември 26, 2011 Отговорено Ноември 26, 2011 Слушал съм не малко да ти кажа, и то от интерес да се обогатя повече. Не че тези интервали са лоши или дисонантното звучене е нещо лошо, но малко ми изглежда все едно на един боб да изсипеш 1 килограм червен пипер . Всяко нещо в живота е хубаво когато има някаква мярка. Дори самия ти беше го писал в една друга тема. Примерно, аз много се кефя на хора които умеят да свирят нормални неща и от време на време да те изнедадат с някоя друга скала " отвънка " и то за определено време. Това лично според мен говори за майсторлък и усет към музиката ... а да свикнеш с изкривеното звучене незнам каква е целта на това. Пак мое мнение е , че човек трябва да свиква със всичко и да пази доброто и особено важно да прави разлика между добро и зло, понеже правилния избор ще му донесе качествен начин на живот Цитирай
kolio_k Отговорено Ноември 26, 2011 Отговорено Ноември 26, 2011 http://www.youtube.com/watch?v=_cMbBubMh5M&feature=related Между другото тези хора могат да свирят и така (както и впрочем по страшно много други начини) Това в клипа на Tozi е просто пример, докъде могат доведат едно, много нормално само по себе си, парче хора, които изцяло и напълно владеят ритъма и импровизират колективно ( и интерактивно). Този тип свирене, разбира се не е за всеки. За да го оценим по достойнство трябва да разбираме откъде идва и да можем да си обясним какво се случва на сцената (ако и да не можем да го повторим), разбира се може и просто да се кефим (или не) на емоциите, които ни носи. Аз лично не харесвам този тип свирене, ако не присъствам на живо и не бих го слушал в къщи, освен с учебна цел (да се опитвам да извлека някакви поуки и насоки, в които евентуално да работя), но изпълнението е на страшно високо ниво, което си личи и от реакциите на публиката плюс всичко друго!! @emo_tion1 Даже аз мога да свиря нормални неща и от време на време да изненадвам с някоя скала отвън (сори че съм нескромен и се хваля сам). Това е занаят, иска известна доза познания и малко практика. Но от там, до тази степен на свобода и интерактивност, която се случва в клипа, са светлинни години разстояние . Иначе, както по горе писах, и аз не съм фен на този тип свирене, но това въпрос на вкус и не пречи да го оценявам. И не, не мисля, че свириш така, та макар и да си много ядосан . Ако да си ядосан помагаше, щях да се ритам сам в т.пките всеки път преди да изляза на гиг!!! А и не мисля, че музиката бива добра и зла, тя може да бъде провокираща или предвидима, успокояваща или носеща силни емоции. Също и скучна и посредствена, както и примитивна и първосигнална ( и много други...). Но надали добра и зла. Ако приемем, че тази музика (и подобните на нея) е зло, а Кени Джъ или Жан Мишел Жар добро (понеже са предвидими, диатонични, консонанти и уютни), то май предпочитам да съм зъл 4 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.