Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

сори че създавам нова тема, при наличие на подобни, ама не намирам отговор на това което ме интересува.

Имало е случаи когато за дадени участия са изисквали от групата ни договор като със фирма и издаване на фактура, тоест в случая граждански договор с всеки от нас не върши работа, да не говорим че с такъв договор половината от изкарания с пот хонорар отива в държавата. Паралелно с това от време на време пада някоя халтурка с озвучаване/запис/даване на техника под наем и понякога се налага издаване на фактура. За целта искаме да си регистрираме фирма с предмет на дейност озвучаване, звукозапис, изнасяне на музикални концерти...ама не знам точно тези дейности как трябва да бъдат вписани - дали имат специални имена, дали трябва да се впишат както са си или...и аз не знам. Иначе си има човек който се занимава с фирмата и е наясно с всичко, ама само тези предмети на дейност не знаем чисто юридически как трябва да бъдат оформени и вписани

 

 

Благодаря!

Отговорено

ами така или иначе ще има консултации, но все пак исках предварително да науча нещо от някой колега, който се е сблъсквал с това, ако има някакви по-специфични неща...ама като гледам до този момент никой не е обърнал внимание на темата, а докоолкото знам тук има доста народ дето си вади хляба с музика или озвучаване (друг въпрос е кой на какъв договор е, сам ли е собственик на фирма или друг е "работодателя", работи ли с фактури и т.н....)

Отговорено (Редактирано)

Първо наистина без Юрист по регистрацията на Фирма няма да минеш.

Но относно вписването на дейността, мога да ти дам съвет със следното:

Преди да отидеш при юрист, трябва да знаеш каква фирма ще регистрираш и по кой закон тя ще извършва дейността.

Ако регистрираш Едноличен Търговец, и ако тази дейност, която ще извършваш се облага с Патент, (това трябва да го провериш в Общината където ще извършваш дейността, може и в НАП да провериш), там имат една папка в която са сформирани дейностите по които се плаща патента , както и сумата за годината и след като прочетеш ще имаш представа, как да посочиш основната дейност.

 

Ако регистрираш ООД или ЕООД, забравяш за патента и минаваш по ЗАКОНА ЗА КОРПОРАТИВНОТО ПОДОХОДНО ОБЛАГАНЕ, т.е. Приспадаш разходите и плащаш плосък данък 10% от остатъка, но запомни, че ако работиш с ЕТ по този същия закон, данъка за ЕТ е 15%.

А относно точно дейноста виж и тук има класификации на Статистиката:

http://www.nsi.bg/Classifics/KID-2008.pdf

Но независимо от това, като се регистрира фирма дали ЕТ, ООД или ООД юристите по-принцип посочват почти всички дейности, като накрая добавят - "и всички дейности които не са забрени със Закон", за да може тази фирма да работи и ако започнеш друга дейност!

 

Дано бях полезен

Успех!:thumbs_up:

 

 

Сега прочетох Закона за местните данъци и такси и тази дейност я няма като патентна дейност значи забрави за ЕТ.

http://lex.bg/bg/laws/ldoc/2134174720

Редактирано от Krasi63
Отговорено

Не е необходимо да конкретизираш вида търговска дейност, но, след като изброиш няколко по-соновни, по-правилният израз в края е

"... и всички други дейности и услуги, предвидени по Търговския закон, както и тези, които не са изброени изрично в него, но делата им по предмет и обем изискват водене по търговски начин по смисъла на Търговския закон"

Отговорено

Колега, нещата не са много сложни, но изискват невъобразимо количество бумащина. Съветвам те да се обърнеш към професионалисти. Ето един пример : Link

 

В нета има доста инфо за подобни фирми. Да ти е мирна главата, и без това ще плащаш сума ти такси, докато се регистрираш и поемеш дейност. :)

 

Успех!

Отговорено (Редактирано)

Подобни фирми са добър повод да се сезира прокуратурата и ВАС, защото, освен, че работят на дъмпинг, в много случаи предоставят юридически по характер услуги със съмнително качество от лица без необходимото образование, а ако зад такава фирма стои адвокат, носи и дисциплинарна отговорност, защото адвокатската дейност по българското законодателство не може да се рекламира.

Редактирано от bmo
Отговорено (Редактирано)

Закон за Адовкатурата,Глава Девета, чл. 42 ал.(4) Адвокатът може да поддържа собствена интернет страница, съдържаща професионална информация, доколкото тя не противоречи на разпоредбите на този закон и на правилата на Етичния кодекс на адвоката.

 

Като се заговори за етика и идва личното мнение :)

 

Виж, БМО, ти си компетентен човек, но коментарите ти вървят по линия пост към предходния. Ако искаше да помогнеш, щеше не да коментираш реалности от "пазара" тук. Помогни му с ЛС на колегата точно и ясно тогава. Или му дай съвет да напълни гушата на някой адвокат, с едно изречение се прави. Защото да - това не е счетоводна, нито данъчна консултация все още - създаването на лицето е правна услуга :). Ти можеш ли сам? Ако да - как се прави? Снизхождение ли ще е да драснеш информация по ламерска тема?

Сещам се за един случай на фирма, регистрирана по обява закрепена с габърчета на улично дърво : " регистрирам фирми, цена еди колко си лв..." В сравнение с регистрацията на доста сериозен търговец, "дървената" беше крайно прецизна. Но това са случки.

 

И, разбира се, човече пуснал темата, сам си сред вълци. Оправяй се. :)

Редактирано от Babyface Bob
Отговорено

Мога да споделя личен опит:

Регистрирах фирма с помощта на адвокат, срещу заплащане, в случая си избрах ЕТ /за мен най-лесно и елементарно/. Избрах три основни дейности под № 1,2,3 и след това се доизредиха едно чудо дейности по мое желание и преценка и накрая адвоката добави буквално това изречение, преписвам от актуалното състояние на моята фирма "... извършване на всякаква дейност, услуги и развлечения не забранени от закон." Това беше преди доста години, възможно е в момента текста да е така, както bmo е цитирал.

 

По-принцип можете да регистрирате фирма и без посредници, но трябва доста добре да прочетете всички указания и закони. Държавната такса, която се заплаща за регистрация на ЕТ е 35.00 лв.Ако сами подготвите документите си и ги подадете в Търговски регистър, съществува вероятност да получите отказ, поради непълноти в документите.

Конкретно как става: регистрация на ЕТ, ООД, ЕООД, запазване на име, вписване в Търговския регистър + да си изтеглите всички формуляри от тук.

 

Връзката от Babyface Bob погледнах, че е съвсем в границите на разума, защото съм срещала и хонорари по 400-500 лева за същото.

 

Прочетете и указанията от сайта на Агенцията по вписванията, както и как става регистрацията в Търговския регистър.

 

Накрая ще ви трябва и касов апарат, който се регистрира в 7 дневен срок от датата на закупуването му. Трябва да си пазите и фактурата за закупуването, както и да сключите договор за поддръжка с фирма/техник на касови апарати. Техникът взима апарата и го фискализира, носи го в общината по регистрация на фирмата ви, където го заверява и ви го връща.

 

Не са малко нещата, които трябва да се направят, но нито ще сте първите, нито последните минали по този път, а после кеф :ok:

Успех, стискам палци да се справите!

Отговорено

Според мен не е нужно да правите всичко това, защото една фирма е сериозен разход от порядъка на 200лв на месец независимо дали има или няма сериозна дейност. Аз съм собственик на фирма, на която една от дейностите е точно това - прави договори с други фирми/сдружения за музикални участия и след това дава парите под формата на трудови/граждански договори към изпълнителите. Ако някой има интерес да ми пише на лично да доуточним подробностите.

Отговорено (Редактирано)

^ ЕТ е НАЙ-НЕПОДХОДЯЩАТА юридическа форма, тъй като собственика отговаря с цялото си ЛИЧНО имущество - това е все едно физическо лице с булстат. За разлика при ООД-то юридическото лице т.е. фирмата отговаря максимално с размера на внесения капитал.

 

Ако решите да правите ООД т.е. фирмата да има повече от един собственик трябва да отидете на адвокат ЗАДЪЛЖИТЕЛНО.

Ако решите да е ЕООД и собственика да е и управител тогава може да минете с документи от интернет.

Ако управителя е различен от собственика отново съветвам да отидете на двокат.

 

Имайте в предвид, че управителя на фирма трябва да взима минимална заплата от 830лв т.е. да се осигурява на нея, което прави по около 350лв в бюджета всеки месец!!!

 

Фирмата АБСОЛЮТНО ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да ползва услугите на счетоводител, което може да се минимизира до 30лв на месец ако няма сериозна дейност (т.е. голям документооборот)

 

Не препоръчвам на никой който не е запознат с това как се управлява фирма да става управител.

 

Ето едно полезно видео:

 

http://conference.startup-bg.org/2008/counter/click.php?id=19

Редактирано от emil
Отговорено

@Bob, не виждам нищо лошо в постовете, отговори към предходния - все пак така се води и всеки разговор. А преди да напиша първия си пост в темата, съм прочел това, което е написал човека, отворил темата - с оглед на това, което го интересува, смятам, че съм му дал изчерпателен и компетентен отговор. Но не бих написал "от-до" как се регистрира фирма първо, защото механичното копиране крие доста рискове, включително и да получиш 1-2 отказа, преди да ти се получат нещата и така да се охарчиш дори и повече, отколкото, ако си платиш в началото на някой, който разбира, и второ, защото все пак съм учил почти 7 години и поне малко съм длъжен да си уважавам дипломата :) Не съм виждал например хлебар да раздава безплатно хляб, само защото е учил как се пече и може да го прави. По принцип не отказвам консултация и с кеф помагам,когато сметна, че ми е по силите, и тук има поне няколко човека, които могат да го потвърдят.

Но фирма все пак се прави, за да се печели от нея. А да искаш да минеш метър за нещо, с което после ти да печелиш някак не го разбирам. (говоря по принцип - нямам предвид конкретната тема и хората, писали в нея)

Отговорено

абе май сега не му е времето да се прави фирма - чакайте да отмине стихията с новите касови апарати да видим какво ще излезе, да не се случи да олекнете с пари колкото един кръг монитори... :/

Отговорено (Редактирано)

олеле, тя станала сериозна темата. Всъщност хората които ще се занимават с фирмата (аз нито се занимавам, нито съм наясно с всички бумащини, счетоводство, управление и т.н....аз само ще изпълнявам част от услугите предоставяни от фирмата) са много наясно с всички подробности, а също така са ангажирали и адвокат за каквото трябва. Всъщност единственото което исках да разбера (и което ме помолиха моите хора да поразпитам тук там) е дали музикантската дейност и озвучаването се вписват по някакъв особен начин като предмет на дейност...

 

така или иначе предложената тук информация е полезна и вече съм я пратил на хората които ще се занимават с фирмата, а пък те вече са задействали нещата по регистрацията.

 

благодаря на всички за информацията и съветите!

Редактирано от master_gamgee

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.