-
Мнения
78 -
Присъединил/а се
-
Последно посещение
-
Топ дни
6
Maestroto last won the day on Юли 21
Maestroto had the most liked content!
Относно Maestroto
- Рожден ден 03/08/1982
Previous Fields
-
Инструмент
Yamaha Motif ES7, SX-920
Contact Methods
-
AIM
maestroto82
Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
Ловеч
Последни посетители
1009 профилни разглеждания
Maestroto's Achievements
-
Малките модели на корг може да ги отпише веднага. Базовия звук е тотална боза, а и корг не им е силна страна аранжимента на стиловете. Среден клас Ямаха е в пъти по-добре за целта. PSR SX600 например. Освен това има доста приличен арпежиатор+мултипадове, на който падове има записани фигури от най-различни категории инструменти. Нещо като патерните на синтовете, но се поплзват в реално време. Могат да се ползат за всичко -миди написани са, влизат и в DAW без проблем. Чете от абсолютно всеки модел, в нета има база от всички познати аранжори на Ямаха излизали някога на пазара. Медели също не препоръчвам - имал съм го. НО - нямаме бюджет, а без него стреляме с прашки в тъмното. Както и цели де - не се знае човека каква точно му е идеята. Преполагам, че е много не наясно с нещата, изхождайки от така зададения въпрос. Тия свирки са тотален компромис откоято и страна да се погледнат. И дума не може да става за про работа - има си други машини за целта.
-
То гайда и флейта да строят няма. Те сами по себе си са флашиви. 😆
-
Чисто практически се води интервал. Тва на гайдата-ручилото де, свири само един тон - обикновено ре. В гласовете се води исо. Има в нашия фолклор такива - гласът прави същото, стой на един тон, мелодията обикаля около него. В македонската музика зурните(които са турски ) , също част от тях свирят само един тон, другите бълбучат. Ефекта е, че се получават едни секунди, малки, големи, които не всяко ухо възприема, но - да, характерни са за нашите ширини. Та е интервал от гледна точка, ако хванеш един тон от мелодията и един от бурдона. Но понеже мелодията постоянно се мени, се получава нещо като динамичен интервал, но такова понятие в ел теория на музиката няма. Туй то. Та, относно апликацията, да има заложен такъв "лад"/"интервал" с точно тази цел - да имитира гайда и зурна. Вчера написах и голям ъпдейт на апа - давам им възможност и да си строят техни ладове - напълно къстъмизирани интервали на всеки тон, с опция за запазване. Нека има свобода. Та, колега Kobenot, мисля, че ти отговорих на въпроса.
-
Силата се управлява от хардуерния инструмент. Тва не е нищо повече от прост миди мапинг. А вече ефекти, сила и т.н параметри се управляват директно от синта или аранжора. За Андроид забрави. Причините са няколко. Първо няма унификация на миди протокола, което е тотална тъпня за мен. Пример - два различни модела Самсунг, на единия работи, на другия не ще да откъсне. Какво остава за различни марки. 😁 Няма смисъл да пускам приложението и да нямам представа къде ще работи или не в зависимост от малоумщините на производителя. При епъл знам - още при започване на писане задаваш ОС. От там на сетне не те интересува какво е устройството. Покрива ли изискванията за ОС - работи. Толкова. Второ. Всеки третокласник може да кракне апк. Нивата на защита са потресаващо ниски. Не, че при желание няма вариант да се кракне абсолютно всичко на този свят, но нивата на защита при епъл са по-добри. Средностатистическия кракът няма да се справи, а хората които биха могли да го кракнат няма да тръгнат да се занимават със смешно приложение. 😉 При експорта на апа от Swift към инсталационен файл, се обръща директно на машинен код, който е доста тегав за разбиване. Пак казвам, не невъзможен, но… И не на последно място - дистрибуцията. По-добре организирана е в Епъл. 😁 Та сектанството си има причина. Да не говорим, че две седмици се борих с шибания Андроид без особен успех. Върви прилично на топ модели скъпи телефони, надолу започват проблеми. За айос ми трябваха точно два дни. Работи. Толкова. 😁
-
С кого, че ми стана интересно. 😆
-
Бре, много локуми, много ластици, много нящу! Излапах я цялата тема. Хубави неща са се казали. НО! От опита на много по-блъскали си блъскалниците от мен знам едно. Няма марка на света която може да те накара да чуеш нещо. Няма абсолютно никакво занчение дали са монитори за 50 долара или за 25 000, ако ухото ти не е обучено да слуша говорителя и да е наясно за какво иде реч. Най-важното в случая е да познаваш говорителя, без значение от марка и цена. В този ред на мисли затова някой правят убийствен микс на почти хай-фай роландски малки мониторчета(помните едновремешните колонки за комп), а някой не може да изкра звук ако ще да е оборудван до зъби с нийфове и адами. Аз дълги години ползвах MX-50 на аудиотехника. Поради ред обстоятелства слушалките не са слизали от главата ми изобщо в рамките на 2-3 години(смених 5 комплекта възглавнички, чакат за 6-ти). Слушал съм всичко на тях и чудесно знам как свирят. След време си взех бюджетни ямахи HS7, да имам и аз. Не можах да си обуча ухото с тях, така както се получи при слушалката. Та на тях общо взето си правя грубия микс, но ако говорим за детайл - слушалката ми дава по-голяма картина и чувам по-добре. А между другото, учудващо добра слушалка се оказа за никакви пари... Уцелили са я. Един стааааар, стар звукар преди много години ми каза - момче, правиш каквото правиш, намери си говорител от радиоточка или стар телевизор. Хартиен. Пожълтял. Отвратителен. МОНО! Ей там ако ти излязат нещата, ще ти излязат навсякъде. Пораздвижихме малко темата, че беше позалепнала май.
-
Та, уважеми съфорумници!(Майко, отколко време не съм влизал тук!) Седях, седях, пък че седнах и написах едно приложение за кийборди. Голяма чуденка ми беше в коя секция да се похваля, но пускам в софтуер, макар повече да подхожда на "всичко за аранжори, па серии т.н. (цитирам по памет )" Та както е видно от заглавието на темата, апчето генерира терцови тонове, в основни ладове, характерни за, хм..... да речем балканския полуостров. Другата му опция е генериране/изкривяване на тоновете в така наречените коми/скали, по-характерни за турска, индийска и етнически тип музика. Първоначалната му идея беше да е само за аранжори тип "Хитър Петър", но после му отпуснах края(да видите, че съм човек😁) и за синтове. Разликата е в броя миди канали реално, както и да е, няма да навлизам в подробности. Та, такива ми Ви работи! Остаявм линкче към сайта само - не търся продажби или реклама. По-скоро ми се иска да обсъдим нещата с интелигенти хора, че то потенциалните ми купувачи са.... 🤪 Предоставеното видео демо е от Михаил Гаджев. http://keyboardsoftkontrol.com/
-
Като цяло за неклавиристите има една яка функция в аранжора - Фул кейс. Всички аранжори го имат. Едно миди към аранжора от основната свирка, и каквото и да изсвириш акомпанимента разпознава тоналността и стила свири в нея. 😉 При много голямо желание могат да демонстрирам. 😜
-
Yamaha sx600, сравнително евтин, 100 мб място за външни семпли, чете всичко като стил от всеки друг аранжор Yamaha, техните библиотеки са безкрайни на практика. Medellin AKX10. Дори по-евтин от Sx600. Тук е интересно, понеже тва е някаква симбиоза между корг и Ямаха. Има функции в менютата като при корг, но повечето звуци са на базата на Ямаха, както и стилове чете 1 към 1 от Ямаха. Тук обаче има някой неща които на лен ми направиха адско впечатление. Първо рамта - 765 мб, предостатъчно да се наблъска доста материал в нея - външни семпли. Чете всичко от уейв през сф2, и сравнително лесно се оправи със семплера, който е изведен на компа, супер удобен. Да не говорим, че разполага с един от най-добрите тъч скрийн дисплеи до които съм се докосвал въобще. Все едно си боравя с айфона. 😁 Това са двата до които лично аз съм притежавал, за другите не мога да кажа, не ми се рови в нета. Със сигурност и от Роланд и Касио също имат нещо в тоя ценови диапазон 750-1250 лв. , но лично аз не съм си играл с нещо от техните фирми.
-
Нацъкването, предполага свирене със заготовки, което, извинявай, но за мен е далеч от живото свирене. Да не говорим, че си ограничен от патерни и трябва да се съобразяваш и следиш тайминг. Банд и бокс? И защо? Не звучи по-добре от дау с вст плъгини. Банд и бокса е междинен вариант, нито е аранжор реално, много функции липсват, нито има палитрата от възможности на дауа. Та според мен или пишеш на 100% дау, като си оставяш само партията за свирене, или с аранжора имаш пълната свобода да свириш лайв, без почти каквато и да било преподготовка. Сега, тва са си мои размисли и страсти, никой не ангажирам с мнението си. 😉
-
Аз лично, не бих си причинил усилията и главоболията да се занимавам със софтуер. Рутиране, вст, миди канали, лаптоп, тъч пад, а трябва и да се свири. Според мен един малък хардуерен аранжор би бил доста по-полезен. Дори и евтините модели, вече се оборудват с малко рам, достатъчно за 3 външни баса и няколко кита прилични барабани. Да не говорим, че стиловете са пипнати доста добре и едва ли някой ще напише нещо по-добро от инженерите на Ямаха да речем. От друга страна си е втора свирка, но за мен е по-стабилния вариант. 😏
-
Баси якото описание на Чалгаджия! Благодаря ти! 🤪🤪🤪
-
Знам, знам, не изпадай във вероятности. 😄
-
Имай предвид, че отсвирите са леща и някой нямат общо с песните. Както и миди файловете са порнография. Ама както и да е. Тоя Тайрос не се ли продва, между другото? Колега, Koobenot, нямаш много правилни отговори. Само един. 😃 😃 😃 021 - Ивана - Само веднъж се живее 023 - Петър Румяна думаше 024 - Suzana Jovanovic - Tvoj pogled 025 - Едно мало дете 027 са ти отговорили правилно, Тони Димитрова. 028 - Ивана - Добра среща, приятели