Jump to content
Българският форум за музиканти

Maestroto

Members
  • Мнения

    84
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    8

Maestroto last won the day on Септември 12

Maestroto had the most liked content!

Относно Maestroto

  • Рожден ден 03/08/1982

Previous Fields

  • Инструмент
    Yamaha Motif ES7, SX-920

Contact Methods

  • AIM
    maestroto82

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Ловеч

Последни посетители

1093 профилни разглеждания

Maestroto's Achievements

Contributor

Contributor (5/14)

  • Dedicated Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Reacting Well Rare
  • Conversation Starter Rare

Recent Badges

29

Обществена Репутация

  1. Maestroto

    Йоника

    Е не е баш така, пък си е баш така. Не говоря за фм синтеза и как са записани семплите в аранжора... Говоря за самия начин на звукоизвличане/звукосъздаване(по-точно), което е различно нещо. Едното е платка и чип, другото е газ. 😜
  2. А, защо не си спестиш главоболията и не се хвърлиш на една М1, щом картата ти е тъндърболт? За около 600 лв може да се намери 16 гигабайтова, която е повече от достатъчна. За около 1200 ще се намери и М4.... все пак за мен това е правилната машина за аудио/видео и тъндърболта ти е нативен...
  3. Сори, ама бас без буфер, забрави. Под 80 херца си трябва друго тяло.
  4. Maestroto

    Йоника

    Ама много леко си се объркал, колега Baby Thomas Синтезатор е точното наименование на този тип инструменти - където звукоизвличането става посредством интегрални схеми, микропроцесори и чипове. Наименованието "Йоника"(тотално грешно станало като нарицателно за клавишните електронни инструменти) идва от простия процес по звукозвличането - чрез йонизация на газ. Крайно неефективна и допотопна технология. Та - всичко що е с платка е синтезатор! - няма значение дали е Хитър Петър или работна станция! Казах! 😜
  5. Колега, кауза пердута малко ситуацията. 😀 Ама все тая. Другата седмица пристига дългоочаквания динозавър - Motif ES7. Ще седна да посвиря май.
  6. Това си беше тотална подигравка от страна на КОРГ спрямо потребителите им(за радост не съм от тях). Изръсиха се по 10К за клавир, който беше функционално осакатен. И чак след 2 години има що годе някакъв стабилен ъпдейт. И както се оказа - толкова стабилен, че половината неща не му работя и свирката остава осакатена от към функционалност. Много хора даунгрейднаха след "ъпдейта" им! Имам чувството, че главния им инженер е умрял и е вземал тайните на ОС със себе си на небето, оставяйки цяла една компания да се чудят какво да го правят тоя инструмент. Четох мнение как звучал прекрасно, студийно и т.н. Глупости че на квадрати. Майн пианото при зареждане на инструмент е съставено от цели три ъпера за да звукне що годе и то пак е на лайно(сори). Да - има хубави неща, голям напредък е спрямо па4х, ама не и за толкова пари. Среден клас Ямаха за 4000лв ще му сцепи шушоните на китари и пиана, както и на аранжименти на стиловете. Лично мнение... Та, да си го ползват със здраве. ПС - за да не е тотален хейта, наистина чух две 5-ци, който много се е работило по тях и няма да си кривя душата - харесаха ми. Но! Какво визирам с тва много се е работило? Ами работило се е на студиен принцип - да разбираш от дау, смесване, мастер и една камара неща, с които обикновенния клавирист НЕ БИ ТРЯБВАЛО да се занимава. Идеята на аранжора е плъг енд плей. Идеята на дауа е друга. Сега ако ще трябва да прилагам студийни прийоми за да звукне аранжор - е не мерси. Затова съм фен на другата марка(визирам Ямаха). Някой там много добре си е свършил работата в самия микс и мастер на заводския саунд. Тук нещата не стоят точно така. Да - може да звукне чудесно, но с много много работа, а идеята по презумция не му е такава. Apple&VSTI, Милене, ти ли си? 🤣
  7. Малките модели на корг може да ги отпише веднага. Базовия звук е тотална боза, а и корг не им е силна страна аранжимента на стиловете. Среден клас Ямаха е в пъти по-добре за целта. PSR SX600 например. Освен това има доста приличен арпежиатор+мултипадове, на който падове има записани фигури от най-различни категории инструменти. Нещо като патерните на синтовете, но се поплзват в реално време. Могат да се ползат за всичко -миди написани са, влизат и в DAW без проблем. Чете от абсолютно всеки модел, в нета има база от всички познати аранжори на Ямаха излизали някога на пазара. Медели също не препоръчвам - имал съм го. НО - нямаме бюджет, а без него стреляме с прашки в тъмното. Както и цели де - не се знае човека каква точно му е идеята. Преполагам, че е много не наясно с нещата, изхождайки от така зададения въпрос. Тия свирки са тотален компромис откоято и страна да се погледнат. И дума не може да става за про работа - има си други машини за целта.
  8. Maestroto

    Terca&Scala Engine

    То гайда и флейта да строят няма. Те сами по себе си са флашиви. 😆
  9. Maestroto

    Terca&Scala Engine

    Чисто практически се води интервал. Тва на гайдата-ручилото де, свири само един тон - обикновено ре. В гласовете се води исо. Има в нашия фолклор такива - гласът прави същото, стой на един тон, мелодията обикаля около него. В македонската музика зурните(които са турски ) , също част от тях свирят само един тон, другите бълбучат. Ефекта е, че се получават едни секунди, малки, големи, които не всяко ухо възприема, но - да, характерни са за нашите ширини. Та е интервал от гледна точка, ако хванеш един тон от мелодията и един от бурдона. Но понеже мелодията постоянно се мени, се получава нещо като динамичен интервал, но такова понятие в ел теория на музиката няма. Туй то. Та, относно апликацията, да има заложен такъв "лад"/"интервал" с точно тази цел - да имитира гайда и зурна. Вчера написах и голям ъпдейт на апа - давам им възможност и да си строят техни ладове - напълно къстъмизирани интервали на всеки тон, с опция за запазване. Нека има свобода. Та, колега Kobenot, мисля, че ти отговорих на въпроса.
  10. Maestroto

    Terca&Scala Engine

    Силата се управлява от хардуерния инструмент. Тва не е нищо повече от прост миди мапинг. А вече ефекти, сила и т.н параметри се управляват директно от синта или аранжора. За Андроид забрави. Причините са няколко. Първо няма унификация на миди протокола, което е тотална тъпня за мен. Пример - два различни модела Самсунг, на единия работи, на другия не ще да откъсне. Какво остава за различни марки. 😁 Няма смисъл да пускам приложението и да нямам представа къде ще работи или не в зависимост от малоумщините на производителя. При епъл знам - още при започване на писане задаваш ОС. От там на сетне не те интересува какво е устройството. Покрива ли изискванията за ОС - работи. Толкова. Второ. Всеки третокласник може да кракне апк. Нивата на защита са потресаващо ниски. Не, че при желание няма вариант да се кракне абсолютно всичко на този свят, но нивата на защита при епъл са по-добри. Средностатистическия кракът няма да се справи, а хората които биха могли да го кракнат няма да тръгнат да се занимават със смешно приложение. 😉 При експорта на апа от Swift към инсталационен файл, се обръща директно на машинен код, който е доста тегав за разбиване. Пак казвам, не невъзможен, но… И не на последно място - дистрибуцията. По-добре организирана е в Епъл. 😁 Та сектанството си има причина. Да не говорим, че две седмици се борих с шибания Андроид без особен успех. Върви прилично на топ модели скъпи телефони, надолу започват проблеми. За айос ми трябваха точно два дни. Работи. Толкова. 😁
  11. С кого, че ми стана интересно. 😆
  12. Бре, много локуми, много ластици, много нящу! Излапах я цялата тема. Хубави неща са се казали. НО! От опита на много по-блъскали си блъскалниците от мен знам едно. Няма марка на света която може да те накара да чуеш нещо. Няма абсолютно никакво занчение дали са монитори за 50 долара или за 25 000, ако ухото ти не е обучено да слуша говорителя и да е наясно за какво иде реч. Най-важното в случая е да познаваш говорителя, без значение от марка и цена. В този ред на мисли затова някой правят убийствен микс на почти хай-фай роландски малки мониторчета(помните едновремешните колонки за комп), а някой не може да изкра звук ако ще да е оборудван до зъби с нийфове и адами. Аз дълги години ползвах MX-50 на аудиотехника. Поради ред обстоятелства слушалките не са слизали от главата ми изобщо в рамките на 2-3 години(смених 5 комплекта възглавнички, чакат за 6-ти). Слушал съм всичко на тях и чудесно знам как свирят. След време си взех бюджетни ямахи HS7, да имам и аз. Не можах да си обуча ухото с тях, така както се получи при слушалката. Та на тях общо взето си правя грубия микс, но ако говорим за детайл - слушалката ми дава по-голяма картина и чувам по-добре. А между другото, учудващо добра слушалка се оказа за никакви пари... Уцелили са я. Един стааааар, стар звукар преди много години ми каза - момче, правиш каквото правиш, намери си говорител от радиоточка или стар телевизор. Хартиен. Пожълтял. Отвратителен. МОНО! Ей там ако ти излязат нещата, ще ти излязат навсякъде. Пораздвижихме малко темата, че беше позалепнала май.
  13. Maestroto

    Terca&Scala Engine

    Та, уважеми съфорумници!(Майко, отколко време не съм влизал тук!) Седях, седях, пък че седнах и написах едно приложение за кийборди. Голяма чуденка ми беше в коя секция да се похваля, но пускам в софтуер, макар повече да подхожда на "всичко за аранжори, па серии т.н. (цитирам по памет )" Та както е видно от заглавието на темата, апчето генерира терцови тонове, в основни ладове, характерни за, хм..... да речем балканския полуостров. Другата му опция е генериране/изкривяване на тоновете в така наречените коми/скали, по-характерни за турска, индийска и етнически тип музика. Първоначалната му идея беше да е само за аранжори тип "Хитър Петър", но после му отпуснах края(да видите, че съм човек😁) и за синтове. Разликата е в броя миди канали реално, както и да е, няма да навлизам в подробности. Та, такива ми Ви работи! Остаявм линкче към сайта само - не търся продажби или реклама. По-скоро ми се иска да обсъдим нещата с интелигенти хора, че то потенциалните ми купувачи са.... 🤪 Предоставеното видео демо е от Михаил Гаджев. http://keyboardsoftkontrol.com/
  14. Като цяло за неклавиристите има една яка функция в аранжора - Фул кейс. Всички аранжори го имат. Едно миди към аранжора от основната свирка, и каквото и да изсвириш акомпанимента разпознава тоналността и стила свири в нея. 😉 При много голямо желание могат да демонстрирам. 😜
  15. Yamaha sx600, сравнително евтин, 100 мб място за външни семпли, чете всичко като стил от всеки друг аранжор Yamaha, техните библиотеки са безкрайни на практика. Medellin AKX10. Дори по-евтин от Sx600. Тук е интересно, понеже тва е някаква симбиоза между корг и Ямаха. Има функции в менютата като при корг, но повечето звуци са на базата на Ямаха, както и стилове чете 1 към 1 от Ямаха. Тук обаче има някой неща които на лен ми направиха адско впечатление. Първо рамта - 765 мб, предостатъчно да се наблъска доста материал в нея - външни семпли. Чете всичко от уейв през сф2, и сравнително лесно се оправи със семплера, който е изведен на компа, супер удобен. Да не говорим, че разполага с един от най-добрите тъч скрийн дисплеи до които съм се докосвал въобще. Все едно си боравя с айфона. 😁 Това са двата до които лично аз съм притежавал, за другите не мога да кажа, не ми се рови в нета. Със сигурност и от Роланд и Касио също имат нещо в тоя ценови диапазон 750-1250 лв. , но лично аз не съм си играл с нещо от техните фирми.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.