Jump to content
Българският форум за музиканти

Mefistofel82

Members
  • Мнения

    210
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    12

Mefistofel82 last won the day on Февруари 26

Mefistofel82 had the most liked content!

Относно Mefistofel82

  • Рожден ден 04/18/1982

Previous Fields

  • Инструмент
    Китара

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0
  • Skype
    mefistofel82

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Габрово

Последни посетители

2347 профилни разглеждания

Mefistofel82's Achievements

Explorer

Explorer (4/14)

  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

149

Обществена Репутация

  1. @Baby Thomas Преди време си бях купувал едни micro fret cloths на дънлоп. Практически представляват парченце шкурка на текстилна основа. Или поне така си изглеждаха. Никога не съм ги ползвал (за щастие не се е налагало), та ако представлява интерес, мога да проверя довечера след работа има ли някакви допълнителна информация по опаковката и по тях самите, защото в сайта им е оскъдна.
  2. Намаления в Universal Audio - от 50 до 85 процента в зависимост от това какво купувате. За тези, които нямат UA хардуер (като мен) има UAD Essentials Edition Тази сутрин не издържах на изкушението и си ги купих. пробвах ги в проект и на пробно четене вършат много добра работа.
  3. ^ Нямам много голяма референция спрямо други брандове. На тая китара стоковите струни бяха сменени с GHS и години наред карах с тях. В даден момент обаче, поради здравословни проблеми в лявата ръка, реших да мина на по-меки струни. Купих LaBella на сляпо и наистина, усещането за усилие при натискане с тях намаля. Колкото за живот... ами мисля, че изкарват една идея повече. Споменах, че не свиря много на тази китара в последно време. Струните не са сменяни сигурно три години, може би и повече. Вече са позагубили блясъка си, но и в никой случай не са станали на мокава. По времето когато ги сложих, на тази китара се свиреше доста - по това време свиренето на акустичната китара ми беше станало форма на обсесия. Относно разстройването - минимално до никакво.
  4. В момента на мойто кухо Ibanez Tallman съм сложил LaBella Silk & Steel 11-51, закупувани от Thomann. Сравнени със същия размер GHS Phosphor - Bronze, тези са малко по-лесни за натискане, имат хубав брилянс, но атаката на GHS сякаш беше по-изразена. Струните не са сменяни от години (напоследък пиля само на седмака) и наистина съм забравил как звучат нови такива, но и до днес стават за подрънкване. Следващите, с които ще експериментирам са LaBella Gipsy - имам един сет, но за момента вече споменатите са струни, с които бих повторил... Ако трябва да съм честен, май на всичките си китари минах на LaBella. На седмаците това са струните, с които тия китари се настройват като хората... Но това е друга история.
  5. ^ Във връзка с почистването на човката държа да отбележа следното: Човките на почти всички съвременни поялници, които съм виждал, дори и на евтините такива са покрити със специално покритие, което не се окислява при висока температура и припоя се задържа по него. Много хора обаче подхождат към човките по начина от славното минало - разбирай с шкурка или дори пила. Това рано или късно води до унищожаване на човката. Та като каза механично изстъргани - смятам, че към човката не трябва да се подхожда с излишен брутализъм. На всички поялници, с които съм работил напоследък за почистването им е било достатъчно след загряване човката да се забърше с мокра целулозна гъба или (ако нямам такава) с мокра кухненска хартия.
  6. Личния ми опит показва, че евтините поялници (разбирай до 50 лева) първо имат доста голяма инертност на регулатора и второ - термодвойката им (или каквото там ползват за измерване на температурата) е при нагревателя, а не на върха на човката. С други думи, колкото и да го гласиш, все е криво. Проблемите ми се редуцираха когато се оръсих малко повече и си взех евтина поялна станция с цифрово управление. Да, евтина е, но точността на температурата е завидна. Дори и при нея обаче минават една - две минути за достигане на върха на човката на зададената температура след като е измерена при нагревателя. Мисълта ми е, че като за 20 лева колкото и да мъчиш да калибрираш, резултатите ще имат малко или повече условност. Според мен експериментирай с цел постигането на добри резултати при спояването и забележи къде по скалата получаваш добра, здрава и непрегрята спойка. Различните части и материали, които ще запояваш често ще изискват различна температура. Иначе наскоро мой приятел си взе нещо подобно на това: UY CHAN Original TS101 Soldering Iron Station Kit Upgraded from TS100 DC 65W PD 45W Power Programmable Smart Mini Electric Portable Soldering Pen with B2 Solder Tip USB Type C Cable - Amazon.com Може дори да е бил същия. По негови думи като за дребен китаец върши чудесна работа.
  7. Аз лично съм изключително против използването на киселинни флюсове, аспирини и други такива, камо ли солна киселина при запояване. в крайна сметка говорим за запояване на сигнални кабели и жакове, не на бакърен тиган. В магазините като комет и други подобни има достатъчно качествени припои и флюсове.
  8. ^ Точно по тая причина на моменти предпочитам да чуя леко кекав звук и разминати тайминги на моменти. Стига наистина да е малко и да не съсипва контекста на песента де. Всъщност споменавайки ToneX - по-голямата част от звуците, Използвани за направата на паковете са IK Multimedia (Synthronik, Miroslav Philharmonic, Sampletron, ToneX, както и някои плъгини за обработката). Последното да не се разглежда като реклама - има и по хубави, технологиите се развиват. Просто тия бяха на много добра промоция в началото на миналата година, та реших да си начеша крастата...
  9. ^ Благодаря ти за готиния анализ! In the camp е записвано преди 2 години. До последно се колебаех дали да го кача със солото или без, ако има соло, да го презапиша ли и т.н. В крайна сметка реших да си остане така. Имам други проекти, за които да се погрижа да са с максимално качество на изсвирване, тук реших да подходя по-комерсиално. В интерес на истината и аз го усещах по същия начин като теб - героя е в лагера, купува си оръжия, възстановява се от битки... - затова го и кръстих така. Колкото до качеството - не е нещо, което ме притеснява особено. Да, предполагам бих се подразнил ако ги чуя скапани до ниво миди или стара касетка, но мисля, че много повече би ме подразнило ако мястото им на приложение се разминава драстично с усещането, което носи песента (като в комичното видео Music can change everything, в което началото на бойната сцена между Брус Лий и Чък норис е озвучена с Careless Whisper 🤣 ).
  10. @Продуцент Благодаря ви за хубавите думи! На въпроса "Как се прави?" от технологична гледна точка е - всички звуци с малки изключения от някоя друга записана китара са VST синтезатори и семплери. Записвам или нареждам (по-често) мидитата в DAW и така... Колкото до цената - като цяло разчитам на количества продажби. Ако разгледате маркета, ще видите, че има доста по-евтина, та дори и безплатна музика. Естествено има и по-скъпа, но да кажем, че за да се конкурираш с най-известните и скъпи пакети трябва да имаш име, каквото новобранец като мен няма... ПП.: Следващия пакет, по който работя в момента ще е метъл музика. Всички китари (за добро или лошо) ще са записвани... Stay tuned! 😉
  11. Всъщност първоначално въпросната музика не беше набедена за такава. Бяха няколко идеи (не-метъл), които престояваха в компютъра ми и нямах идея за някакво тяхно развитие. Приятели обаче ги чуха и ме агитираха да опитам да ги постна в маркетите на гейм енджини, като евентуално и изкарам някакви пари от това. В началото се дърпах, но в крайна сметка реших, че най-хубавото на една идея е да бъде чута, а ако се изкара лев... защо не. В крайна сметка, засега съм качил два пакета в Юнити. Единият вече е в продажба, а вторият чака одобрение от модератори. Линкове към техни видео превюта можете да намерите в сайта на проекта: DreaMareSound Надявам се нещата да ви харесат. Приемам съвети всякакви...
  12. Към описаното за разликата между акустична и класическа китара на колегата, бих искал да добавя още нещо: Класическата китара е с найлонови струни, а акустичните са с метални. Наилоновите струни са по-лесни за натискане. Металните са по-звънливи и затова много хора ги предпочитат. Поставянето на метални струни на класическа обаче би повредило инструмента заради по-голямата им обтегнатост, за каквато не е предвидена класическата китара. Фингърборда (дъсчицата под струните на която са набити прагчетата) на класическите струни е плоска и грифът често е малко по-широк от на акустичните китари. Фингърборда на акустичните китари е с лек радиус. Това малко или повече обуславя различна постановка при свирене. Предвид посочените разлики, както вече беше казано, най-добре е да посочите каква музика харесва съпругът ви за да ви насочим към по-адекватен избор.
  13. От големите магазини за части пуш-пул потенциометри в момента има в mouser.bg , във фарнел няма, а в ТМЕ не съм проверявал. Проблем може да ти представлява цената на доставка оттам - 40 лева ако поръчаните стоки са за по малко от 100. Възможно е и някой да доставя от тях с минимална надценка, но не съм запознат - не ми се е налагало да търся. Прилагам ЛИНК на един случаен потенциометър оттам. В дейташийта може да разгледаш кои параметри са посочени и съответно да се ориентираш какво да мериш и съответно търсиш. Успех!
  14. Бая мърлява работа е тая направия. И ако мога да посоча основна грешка на лютиера, то е некоординирането на дейности с теб. Колкото до проблема с фалшивеенето, позволявам си да споделя опита си тук. Правя уточнението, че въпреки че симптоматиката е идентична, едва ли решението е същото. През 2017-та си взех първия седмак. Китарата е с флойд роус, 25,5 инча мензура и заключващ нът. Фабрично дойде със струни 9 - 54. Страхотно доволен бях, но с времето забелязах фалшивеене на седма струна при по-силна атака, особено при пауър-кордс. Мислех си че проблема е в мен - може би натискам неволно флойда или нещо от сорта. Същия ефект обаче се наблюдаваше и при други хора. И с колкото по-силна атака свири човек, толкова повече се усещаше. Тогава вече набедих струните, и по-специално бранда. Минах на друг производител струни - съответно звука се промени но фалш-ефекта си остана. Тогава реших да кача дебелината на струните - минах на 10 - 60. Нещата се подобриха значително, но интонация и настройка си останаха изпитание за духа и тялото. В даден момент реших да видя с какви струни свири Крис Бродерик (китарата е негов сигничър) някъде из ровенето ми се мярна размера 10 - 62. Сложих такива струни и установих, че живота можело да бъде и лесен - китарата започна да свири вярно и да не фалшивее при свирене. Обяснението за мен е, че теншъна на по-дебелата струна стабилизира тона. На практика операцията я повторих и с втория си седмак, тъй като спецификациите бяха идентични. Трябва да отбележа и че след първото минаване на по-дебела тел, китарата позволи сваляне на екшъна. Преди това при опит за това фалшивееше повече. Успех и дано ти се оправи китарата!
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.