Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. yamaha

    yamaha

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      1320


  2. Лими

    Лими

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      1770


  3. YNGWIE308

    YNGWIE308

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      400


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 01/29/23 във всички области

  1. Да, това е ясно - аз и затова бях написал "въпроса в поста на CyberGene", понеже самият въпрос го задава друг човек. При А/Б сравнение в този диапазон, 8 херца е огромна разлика и почти всеки практикуващ музикант би я забелязал веднага...въпреки, че през годините съм се убедил, че има немалко хора без слухов опит и нямащи връзка с музикалната дейност, които по никакъв начин не могат да хванат слухово посоката на движение на една мелодична секунда, било тя малка или дори голяма, а в първа октава това са в пъти повече от тия 8 херца. Казвам го от личен опит, защото аз съм свирил възходящите и низходящите секунди. За това, дали на абсолютист ще му направи впечатление ако започне да свири на пиано настроено с 8 херца надолу, без да има предварителна база за сравнение - мога да говоря само за себе си и евентуално за жена ми, понеже познавам и нейния слух. Аз да, тя вероятно също, но ако говорим за пиано. Има различни видове абсолютен слух - за моя например аз самият нямам никаква заслуга, защото съм се родил такъв и още на 3-4 години родителите ми са се усетили, че го имам. Жена ми пък има придобит абсолютен слух от дългите години многочасово свирене на пиано, а тя наистина е свирила много - аз съм почнал на 4 години, тя малко по-късно, но тя вероятно е изсвирила 20-тина пъти повече материал от мен. И като казвам, че има придобит абсолютизъм, това означава, че тя без опорна точка може да чува честотите само на пианото и някои подобни по звучене инструменти, но не и на щрайх, духови и т.н. Този проблем при мен не съществува, тъй като за мен е все едно дали тонът, който чувам идва от пиано, цигулка, тромпет, клаксон на кола, крилата на комар или какъвто и да е друг резонанс от ежедневието - просто чувам честотата без значение от тембъра. А що се отнася до това, за което спомена как високите обертонове са всъщност по-високи от там, където би трябвало да бъдат - този феномен съм го забелязвал от време на време в работата си и то не с пиана. Понякога местя някой тон на вокала точно там, където би трябвало да стои идеално и въпреки това той звучи фалшиво спрямо подложката, която сама по себе си също е закрепена идеално в тоналност. В тези случаи не се осланям на това, което виждам, а на слух го придвижвам дотам, докъдето слухово не ме дразни, въпреки, че на екрана се вижда, че не стои на правилното място. В други случаи съм разбивал звука на хармоници и също ми е правило впечатление, че някои от тях (обикновено по-високите) не са там, където би трябвало да бъдат. От любопитство съм си правил експерименти да ги местя на "правилните" им места или да ги местя на още "по-неправилни" позиции...да намалявам или увеличавам силата на всеки хармоник...или пък направо да трия един по един всеки хармоник и после да го връщам, за да чуя как това ще се отрази на тембъра...ей с такива щуротии понякога си запълвам свободното време. П.П. Не съм сигурен, че водим тези дълги дискусии на правилното място, но съм спокоен, понеже имаш опцията да преместиш постовете в някоя по-подходяща тема.
    1 point
  2. Битката с килограмите винаги е нечестна - човек е сам, а те са много!
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.