Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. yamaha

    yamaha

    Members


    • Points

      2

    • Мнения

      1320


  2. YNGWIE308

    YNGWIE308

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      400


  3. N.V.C

    N.V.C

    новаци


    • Points

      1

    • Мнения

      28


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 01/28/23 във всички области

  1. Да, това е ясно - аз и затова бях написал "въпроса в поста на CyberGene", понеже самият въпрос го задава друг човек. При А/Б сравнение в този диапазон, 8 херца е огромна разлика и почти всеки практикуващ музикант би я забелязал веднага...въпреки, че през годините съм се убедил, че има немалко хора без слухов опит и нямащи връзка с музикалната дейност, които по никакъв начин не могат да хванат слухово посоката на движение на една мелодична секунда, било тя малка или дори голяма, а в първа октава това са в пъти повече от тия 8 херца. Казвам го от личен опит, защото аз съм свирил възходящите и низходящите секунди. За това, дали на абсолютист ще му направи впечатление ако започне да свири на пиано настроено с 8 херца надолу, без да има предварителна база за сравнение - мога да говоря само за себе си и евентуално за жена ми, понеже познавам и нейния слух. Аз да, тя вероятно също, но ако говорим за пиано. Има различни видове абсолютен слух - за моя например аз самият нямам никаква заслуга, защото съм се родил такъв и още на 3-4 години родителите ми са се усетили, че го имам. Жена ми пък има придобит абсолютен слух от дългите години многочасово свирене на пиано, а тя наистина е свирила много - аз съм почнал на 4 години, тя малко по-късно, но тя вероятно е изсвирила 20-тина пъти повече материал от мен. И като казвам, че има придобит абсолютизъм, това означава, че тя без опорна точка може да чува честотите само на пианото и някои подобни по звучене инструменти, но не и на щрайх, духови и т.н. Този проблем при мен не съществува, тъй като за мен е все едно дали тонът, който чувам идва от пиано, цигулка, тромпет, клаксон на кола, крилата на комар или какъвто и да е друг резонанс от ежедневието - просто чувам честотата без значение от тембъра. А що се отнася до това, за което спомена как високите обертонове са всъщност по-високи от там, където би трябвало да бъдат - този феномен съм го забелязвал от време на време в работата си и то не с пиана. Понякога местя някой тон на вокала точно там, където би трябвало да стои идеално и въпреки това той звучи фалшиво спрямо подложката, която сама по себе си също е закрепена идеално в тоналност. В тези случаи не се осланям на това, което виждам, а на слух го придвижвам дотам, докъдето слухово не ме дразни, въпреки, че на екрана се вижда, че не стои на правилното място. В други случаи съм разбивал звука на хармоници и също ми е правило впечатление, че някои от тях (обикновено по-високите) не са там, където би трябвало да бъдат. От любопитство съм си правил експерименти да ги местя на "правилните" им места или да ги местя на още "по-неправилни" позиции...да намалявам или увеличавам силата на всеки хармоник...или пък направо да трия един по един всеки хармоник и после да го връщам, за да чуя как това ще се отрази на тембъра...ей с такива щуротии понякога си запълвам свободното време. П.П. Не съм сигурен, че водим тези дълги дискусии на правилното място, но съм спокоен, понеже имаш опцията да преместиш постовете в някоя по-подходяща тема.
    2 points
  2. ^ Пред мен стоят подобни задачи. За себе си стигнах до някои решения. Бях запален по аналоговите синтезатори, но надделяха някои недостатъци: - нестабилен строй - настройвам и се разстройва от промяна на температурата, отклонението е малко, но например когато искам да настроя два осцилатора в много тесен унисон се получава биение от което един много продължителен звук започва да заглъхва бавно след определен брой секунди. - ограничени възможности - колкото апаратура има - толкова и става прекалено скъпо за повече. Като програмист съм доволен от системата Csound. Това е система за звуково програмиране с най-дълга история. В основата си е език за програмиране от невисоко ниво. Работи гладко даже на скромен компютър. Могат да се програмират виртуални инструменти и всякаква обработка на звука - еквалайзери, ревербератори, компресори и т.н. С отделни команди са реализирани всевъзможни осцилатори, филтри, модули за физическо моделиране на струни и много друго. Има много книги и готови примери за програмиране (например намерих програма виртуална дръм машина TR-808, която като програмист мога да променям за каквито искам цели). Лесно се пишат виртуални инструменти (плюс всички ефекти), на които може да се свири на живо. Има удобен за програмисти език за кодиране, с който може да се записва и просвирва сложна партитура. На Csound написах (или намерих готови) програми за каквито ми трябваха мелодични, хармонични и ударни инструменти, с управлението им от MIDI контролери (и необходимите ефекти, като се започне от добър ревербератор). Ако трябваше толкова много функции да се изпълнят от апаратен сетъп щеше да бъде невъзможно огромна система от модули и друга апаратура. Така при мен надделя виртуалното, въпреки че си харесвам аналоговата апаратура и класическите акустични инструменти (даже като семпли) имат ненадминато качество и сложност на звука плюс изпълнителски възможности (в Csound свиря и със семпли, включително записани от мен).
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.