Според мен, първото което трябва да приемеш за даденост, е че в подобна малка стая не можеш да свършиш много.
За да спреш отражения в ниски и ниски-към-средни честоти ти трябва доста място и доста технология.
Сега, поправете ме ако греша, доста време мина откакто се бях потопил в темата и сънувах изолации и вати, може и нещо да съм забравил.
И да опаковаш цялата стая с вати, най-много да те заболят ушите защото ще убиеш всякакви отражения, а човешкия организъм не е привикнал на такава среда. От опит го казвам, аз стигнах до тази точка и после почнах да свалям панели.
Виж сега две графики. Първата е от студийцето ми в София, където има вати всякакви. Втората графика е от нетретираната стаичка на село, която е и доста по-малка. Това са print-screen-ове от екрана на Sonarworks. Тоест това е замерила програмата за двете стаи. Какво ми прави на мен лично впечатление. В София, от 1kHz нататък графиката е горе-долу равна, демек няма "джобове" в честотната лента където да избива. Под 1kHz обаче е ебана работа. А при 120-130 и около 200 Hz си е мазило. После гледаме "на село", демек Правец (никакво третиране). Над 1kHz графиката танцува видимо повече, но отново критичното е под-, като тук руум модовете са около 120-130, 200 и около 350 Hz.
Демек, какво съм направил с тоновете изолация в София - поукротил съм среди и високи.
Ниските са неспасяеми, и това е печално ясно.
Аз ако съм ти, слагам прилично направени пана от вата горедолу като на картинката, напълвам стаята с мебели, килим, блабла и сядам да слушам.
Ако си махнал чуваемото кофти "кънтене" и слушаш нормално, готов си. Пускаш Sonarworks и той свършва останалото. Така си мисля със скромния ми опит и познания.