Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. CyberGene

    CyberGene

    Mods


    • Points

      2

    • Мнения

      1835


  2. Evtim Djerekarov

    Evtim Djerekarov

    VIP listed


    • Points

      1

    • Мнения

      8667


  3. jorotomov

    jorotomov

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      35


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 02/27/20 във всички области

  1. Малко ъпдейт по проекта, мина много време, но просто предимно съм мързелувал, съчетано с родителстване на 2.5 годишна дъщеря и доста обмисляне как да станат нещата, в крайна сметка реших да се захвана и с механичната регулация на механиката, защото ми беше интересно, имаше и ремонт да се прави, чел съм от стари книги за ремонти на пиана, гледах в Ютюб. Ще пейстна с леки изменения мнението си от един друг форум, че ме мързи да пиша надълго. ----------------- Значи историята е, че преди време се захванах да си направя собствен MIDI-контролер, използвайки истинска механика от роял. Защо? Ми защото истинската механика е нещо съвършено, то е сложна система, която има толкова много елементи и специфично поведение, че не може да бъде пресъздадена в дигиталните пиана, без да се направи същата 1:1 и понеже това е скъпо, не се и прави. С две изключения: Yamaha AvantGrand и Kawai Novus моделите, които ползват истинска механика от роял, оптични сензори, дигитален звук. Аз имам Yamaha AvantGrand N1X, което ми струваше 15000лв и ме сърбеше доста крастата да докажа, че мога да направя нещо горе-долу подобно за много по-малко пари. Ако някой е следил изявите ми в тоя форум през годините, знае, че съм пълна ливада по електроника. Между другото знаменателна реплика беше на *******, за когото мога да кажа, че е може би най-силният фактор да се захвана с тоя проект, понеже той каза нещо от сорта на "тва е прекалено сложно нещо да се направи". Мен такива неща ме движат в живота Най-трудно се оказа намирането на механика барабар с клавишите и всичко. Прозиводителите на пиана са като велосипедите: сглобяват от много компоненти на различни фирми, но целият модул рама + клавиши + механика + чукчета си го правят по тяхна си спецификация за всеки отделен модел заедно със самия роял и това нещо не може никой да го вземе, без да си купи цял роял за 20-30-40-200-300 бона... Така че търсих на старо и след бая време най-накрая ми се отвори парашута за някаква 120-годишна клавиатура от роял, който е бил изкормен, за да се ползва като корпус в пиано-бар. Излезе ми скъпо, но... такъв е животът. Почнах експерименти със сензор за близост CNY70, който е аналогов, но посредством компаратори на напрежение и с потенциометри преобразувам до бинарен сигнал, с който задавам на всяко чукче по няколко предефинирани дистанции, на които сработват тези сигнали, сканирам матрично всички клавиши (всеки с по три такива сигнала), изпращам в нещо като турбо-Ардуино (Teensy 3.6, което има 255MHz), малко кодец, тва-онова и MIDI. В крайна сметка се наложи да чета закон на ОМ, че го бях забравил, наложи се по трудния начин да разбера какво означава pullup-резистори. Проектирах си сам платки, две версии, втората със SMD-елементи, така си и минаха две години предимно да седя и да си мисля вечер кое как да стане, но най-вече мързел. Изработих си сам приспособления за регулация, поръчка на филцове от Китай и кво ли не. Смених всички бели покрития на клавишите, че бяха яка шитня, пълна регулация след това, дупчене, рязане, пробиване, изработка на алуминиева релса, която да държи всички сензори, кабеляци, безсънни нощи. Ето малко снимки: Тръгнах да си правя сам един дълъг IDC34 кабел (да, на флопитата едно време беше същия), който да е с 18 куплунга по себе си, ама нещо го обърках на 4-я, та ми писна и реших все пак да пробвам дотук как е концепцията само с две от платките (общо 10 клавиша), но на практика няма значение, защото кодът ми за сканира е финалният и просто смята че несвързаните платки са ненатиснати клавиши, така че скоростта ще е същата. BTW, мислех, че съм се осрал със захранването и питах за стабилизация/регулация в една друга тема, но май ще се окаже, че няма нужда, понеже съм имал бъг в кода си: при смятането на логаритмичната крива на скоростта на клавишите на едно място double се преобразува до int и от там ми се омазва цялата динамика. Оправих го това и нещата заспаха с айфонското зарядно, което по измерване има 5mV p-p ripple. Клавиатурата без много да ѝ бая е изключително динамична и не мисля, че отстъпва много на Ямахата ми. Единственият проблем е, че цялата ми клавиатура харчи 2А, а айфонското зарядно дава 1А, но ще го измисля, може с две такива, мен дизайнът ми позволява да разделя захранванията поотделно за всеки модул. И ей го днес едно леко демо на 10-клавиша, скоро ще окабеля и цялата клавиатура: В началото снимано с айфон отблизо, звук през микрофона на телефона от говорителите на лаптопа. След това вече директно насложен WAV-експорт от софтуерното пиано и микс с бекграунд шума, за да се чуят и чукчетата
    2 points
  2. За да кажеш, че не е аналогов звука, трябва да си сигурен, че е цифров. А наличието на чипове, нищо не означава. Усилвателите на musicman от 70-те примерно са пълни с чипове. Всички популярни овердрайв педалчета също имат поне по един чип в тях, а дисторшън педалите с по-сложни еквилайзери - по 3-4 чипа. Това не ги прави цифрови. Аз не вярвам Amplug да има цифрова обработка в себе си. Чиповете, ползвани в китарна техника биват: -Операционни усилватели. -Закъснителни линии. -Линейни регулатори на напрежение. -Switched-capacitor удвоители/инвертори на напрежение. -SMPS регулатори. -Clock интегрални схеми за управление на закъснителни линии. -Чипове, съдържащи в себе си що-годе идинтични транзистори или диоди, произведени по общ процес за по-близки параметри. Тези (едни или други) чипове от гореспоменатите се ползват на практика във всички аналогови Delay/Chorus/Flanger/Phaser ефекти, както и може би в 95% от Overdrive/Distortion педалчетата (като изключим JFET ефектчетата, екзотичните лампови педалчета и много Vintage педалчетата с по 1-2 транзистора от сорта на FuzzFace и някои Treble Boоster-и). Всички тези ефекти са изцяло аналогови, а имат доста чипове. Горе-Долу така изглеждат платките на всеки TubeScreamer/MXR Distortion/YJM Distortion и т.н.: Така пък изглеждат по-сложните овердрайв/дисторшъни като MetalZone, DeathMetal, SansAmp и други : Така пък изглеждат платките на повечето аналогови времеви ефекти (Dealy/Chorus/Flanger и т.н.): А така изглежда платката на еквилайзера Boss GE-7: Вероятно VOX Amplug не е нещо друго, освен платка като на овердрайв/дисторшъните горе, но изпълнена с миниатюрни SMD компоненти, за да може да се смести в малката кутийка и да се произвежда евтино с роботи и chip shooter-и.
    1 point
  3. Здравейте, И аз да се похваля, понеже запълних желаната колекция китарки. 1. Fender American Deluxe Stratocaster 2007 2. Gibson LP Standard 2016 3. Ibanez RG 4570 Prestige Три много различни китари, но мисля че се допълват идеално и не мога да преценя коя ми е любима.
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.