Jump to content
Българският форум за музиканти

Топ потребители

  1. Kirilov_guitar

    Kirilov_guitar

    новаци


    • Points

      1

    • Мнения

      15


  2. Бобо

    Бобо

    новаци


    • Points

      1

    • Мнения

      31


  3. lyu_records

    lyu_records

    Members


    • Points

      1

    • Мнения

      1401


Най харесвано

Showing content with the highest reputation on 01/25/20 във всички области

  1. Аз още не съм ги изправял защото чакам материал за "покгарда" в момента е HSH ще стане HXH Димарзио DP228 и DP227 с "пушпул" който ще ги дели на "сингъл" В общи линии искам като дойде всичко да действам на веднъж адаптери, прагове и т. н. Относно "тръс род" при изравняване на прагове се действа по следния начин Посредством този инструмент: Аз си изработих един утре ще го снимам и кача. Докато китарата е със струни и е настроена в строй, в който ще се ползва се проверява дали грифа е прав, като се абстрахираме от прагчетата . Ако не е се опитваме максимално да го изправим посредством въртене на "тръс род" Тук е момента да отбележа че не винаги е възможно да се получи идеално прав гриф и за това не е необходимо да претягате защото има възможност грифа да се пукне или болта да се скъса, демек въртим разумно! След тези опити ако се е получил идеално прав, което според мен е рядко явление, преминаваме към следващата стъпка. Ако не е идеално прав измерваме къде и колко е крив посредством завирането на калибровани пластини между инструмента от горе и "фингърборда" и си записваме на един лист разликите: След което демонтираме грифа от китарата (има варианти, в които не може да се демонтира). И тук е момента да спомена че има 2 вида "тръс род", като това важи за двойнодействащия. Та след, като струните са свалени посредством изброените измервателни инструменти до тук и въртене на "тръс род" трябва да направим грифа да изглежда по същия начин все едно е качен на китара със струни и тогава вече изправяме прагове. Иначе нищо не правим! Лютиерите си имат "обстановка" за тая работа:
    1 point
  2. Здравейте фенове Аз съм от скоро във форума и незнам дали тази темата за Гибсън китарите е приключила. Ще се опитам да вмъкна няколко пояснения базирани на моят опит с Гибсън Лес Пол Гибсън Лес Пол къстъм -освен козметичните разлики като двойно трислойно кантиране на тялото на китарата ,седефа на главата изобразяващ диамант, обозначенията на прагчетата и металните врътки на ключовете. Китарата в повечето случаи е изработена изцяло от махагон. Има и варианти на “Къстъм” с кленов топ. От няколко години насам Къстъм се изработва в Къстъм Шоп на Гибсън , където работят най- добрите лютиери в компанията Гибсън. Качествения контрол е на най-високо ниво и се набляга на фини детайли свързани с историята на китарата. До колкото съм чувал Лес Пол Къстъм модела е създаден да бъде по- луксозният вариант на китарата и да изглежда добре в ръцете на Китарист с костюм на черно- бял телевизор. Да не забравяме , че по това време популярните стилове музика са Рокабили и Джаз. ( лес пол е китара за джаз с малко плътно тяло. Позволява изпълнения на музикални творби пред голяма публика без неприятната микрофония на полу-акустичните китари). Лес пол стандард. До 2008г Лес пол стандард е емблематичната китара Гибсън лес пол с малко промени за около 50 години и се доближава най-близо до легендарните изработки от 1957-1960г. Накъде през средата на 80те започва целенасочено улекотяване на тялото поради липса на лек с ниска плътност манагон. (Пробиват се няколко дупки в тялото под кленовия топ) След 2008 започват издълбавания на големи кухини в тялото отново с цел улекотяване на иструмента. Започват и нови експерименти с китарата -роботизирани ключове за настройка, които не са добре приети от голяма част от феновете на Гибсън -разделяне на намотките на адаптерите -обръщане на поляритета на адаптерите на един спрямо друг, вграден няколко децибелов буст и т. н.т Всичко това е духът на лес пол - китара която носи със себе си иноваторство в новото време. Адаптери на стандард(от моя опит с китарата от края на 90) Края на 90те до (включително и)2001 490r and 498t 2002-2003 BurstBuckers 1 и 2 2004 - до тези дни BurstBuckers pro Гибсън лес пол традишанъл= Гибсън лес пол преди 2008 за тези фенове които не обичат промените по техния любим инструмент. Нашвил мост Адаптери classic 57 и 57+ до 2017 2017 до 2019 Abr -1 мост адаптери BurstBuckers 1 и 2 Средата на 2019 изтаботката на традишанъл е прекратена. Гибсън Лес Пол студио Оглозгана версия на Стандард и Традишанъл за хората с по- малък бюджет или без сериозни претенции за някои кичьозни детайли. Липсва окантиране около грива и тялото. Логото на главата е принтирано, за разлика от стандард и традишанъл където е изработено от седеф. Маркерите по грифа с малки кръгчета пластмаса . При по скъпите варианти трапецоиди. Топ от клен или махагон без шарки по ликото. Адаптери обикновено 490r and 498t Благодаря за вниманието Б
    1 point
  3. Както Baby Thomas каза, Standard > Studio по подразбиране. Най-добрият вариант е Custom, което също е очевидно, но там цената и тежестта на китарата растат експоненциално. Около 100 кг съм и пак ми е некомфортно да свиря с Epiphone Custom повече от два часа. И, да - съгласен съм, че е до бройка. Отиваш, хващаш, слушаш. И изобщо да не те интересува, че може да седиш часове да сравняваш (освен ако вече наистина не можеш да усетиш разлика - тогава отиваш пак на другия ден). Има една много грешна практика на притеснение от страната на музиканта, че отнема твърде много време на продавач-консултанта. Избираш важен за теб инструмент, не вид чипс - нормално е да искаш да се убедиш, че това е точно продуктът, който ти трябва. Успех!
    1 point
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.