Jump to content
Българският форум за музиканти

Цялата активност

Този поток се обновява автоматично

  1. Последният час
  2. Предполагам че мен питаш, затова аз ще отговоря. Да съм по-точен - в нашето българското - не съм слушал достатъчно, попадат ми разни опити в ютюб. Но в защита да кажа - не съм и търсил. Дас съм по-точен - тази година на "Китна Тракия" главни гости бяха дует Бисера и Лидия, заинтересувах се какво правят - има както казваш ти модернизация и това е така. Чувам модернизации и на други, без особено да ме впечатлят, но пък звучат добре. "Авангардизъм" аз лично не съм казвал че съм виждал където и да е. Но това е индивидуално разбиране, така че не може да се очаква че моето разбиране за "авангардно" би съвпаднало с нечие чуждо. Да уточня - аз лично за да кажа за нещо "авангардно", то трябва или като презентация да иде от Tap Dogs и STOMP нагоре, или по звучене да е поне Die Warzau, желателно е да доближава Pierre Schaeffer или подобен. Имам строго понятие за авангардно. В този ред на мисли допускам, че през годините у нас е правен някакъв експеримент, който или не е видял никаква публика, или е видял малка такава. Все пак за мен чистото "изкуство" е именно авангардното - нещо, което се прави с идеална цел, не да бъде продадено. Признавам, че не съм слушал цял албум на Елица и Стунджи - може би те имат, но аз не знам? Обаче едно време притежавах на касетка всичко на Нона Йотова и още се проклинам, защо си изхвърлих касетките (щото преди 5г наново купих касетофон). Много народ не харесват Йотова, но реално тя е от пионерите на експеримента с използване на езически мотиви. В последните може би 6-8г по целия свят това започна по-редовно да се използва като тематика. Говоря за групи като Heilung. Йотова направи такова нещо в ужасно по-нежен вариант много години преди това. Така че нея мога да и лепна етикет "авангардна" до някъде. Но пак да кажа - български групи - не съм виждал напоследък, на които да мога да кажа че са авангарден фолклор. ОБАЧЕ попаднах на две гръцки и напоследък основно това слушам, едните са невероятни, пускам видео по-долу. Особено тоя тип с гайдата много добре се вписва. В темата за езичеството мисля че имаме ужасно много мегдан за уползотворяване. Самите Бисера и Лидия имат една песен дето загатва поне във визията за това, донякъде и самата песен, но смятам че Йотова се беше справила доста по-добре по принцип с темата. Моля ако си религиозен, да се абстрахираш от православния консерватизъм и да погледнеш чисто като музикант на това по-долу. Основен проблем при нас са неравноделните ритми. Аз лично съм искал да направя нещо, но 99% от машините които съм пипал подържат само 4/4, или сходни. Ааааааа момент !!! Теодоси Спасов !! Ето пример за авангардност в нашето народно творчество! И го знам, защото докато живях в Тотонто бях на негова жива изява, беше с някакво момче със синт или нещо подобно и правеха заедно неща, имаше и нещо като техно-визии прожектирани зад тях. Мда. Ето добър пример. Но да - виж долното, после кажи какво мислиш ти и другите. В общи линии да е жив и здрав ютюб, че ако останем само на това което ни пускат по телевизията/радиото - жална ни майка.
  3. Днес
  4. ^ Можеш ли да дадеш прмер за някакъв тип авангардност в нашенското народно творчество? Без да хейтя, единственото, което забелязвам в хода на годините е по-високото качество на продукцията и модернизиране на аранжиментите, но няма някакви кой знае какви иновации ...
  5. ^ Не съм свирил на баян, но си мисля, че са подходили с тези кръгли бутоно-клавиши, за да се улеснят определени хватки/обръщения за определен стил (танго/валс/народно и т.н.) в дясната ръка. На този принцип са изградени бутоните за лявата ръка, вървят на квартов кръг ако не се лъжа, да хващаш "тоника/доминанта/субдоминанта" лесно. Съквартирантът ми беше довлякъл едим малък "Велтмайстър" и като студент успях да стигна до ниво "На тая стара маса" от сол мажор ... Похватът с удобството съм го забелязал при китарата, ако я настроиш в E major open строй с един ботълнек печелиш всички мажорни акорди на всеки праг и ставаш блусар одма ... Тук идеята трябва да е сходна.
  6. Мога само да завърша с това, че на запад бая са се поизносили откъм идеи за всякакъв вид изкуство. Това което наблюдавам в Ютюб видеата от балканския регион е, че тепърва почваме да оползотворяваме и реализираме идеите бликащи из нашите земи, особено фолклора.
  7. Включвам се със закъснение и тук. Първо - мнението ми на родител (чисто на родител). Аз имам син, скоро става на 12. Засега не се занимава с музика, но ходи на джудо и отделно за кеф ходи с тротинетка по скейт-парковете. В училище е отличник. Страстта му е зала за катерене, но не живеем в София. Не бих го карал до друг град за това. А тук си е изградил среда. С домашните на моменти изпушва. Не че не помагам. Затова го оставям да си ходи по скейт паркове с приятели да разпуска. Преди аз бях този дето го водеше и на моменти пак съм с него. Бил свидетел какво става ако родителят натиска за едно, детето иска друго - 2008г се записах в отбор бягане на дълги разстояния. Имахме едно момиче на около 16. Хич не и се бягаше. Баща и я натискаше - бивш състезател. Тя каза че иска да плува. Напусна. Когато си родител е много сложно. Трябва да се намери един фин баланс. Сега на колегата @lyubohar - много болна тема. В момента мисля тази болка е приложима и за други сфери на изкуството. Аз съм в обратното положение - години бях програмист в България, после в Канада. Имах пари, не трябваше да се връщам, но беше след пандемията заради детето - сега нямам пари. Не съм учил сериозно музика, но много съм искал и винаги сам съм се записвал (никой в нас не знаеше, като се записвах на нещо) - 3ти клас (1986) тромпет - орк."Ботева Чета", 17г исках барабани, но не си намерих учител, 21г хор "Аве Музика" за година да пея, 32г за първи път 2 седмици базови уроци по барабани, после заминахме в Канада, 39г - базови уроци диатонична хармоника. Това ми е цялото музикално "образование". Като тийнейджър с компютъра в нас се научих сам да правя музика, но все исках и инструмент. И още ми е болна тема - на 10тия урок баща ми ми забрани тромпета. Парите са хубаво нещо, могат да купят мечти, могат да купят удоволствие, но не купуват щастието. Най-добрите барабанисти, които съм виждал на живо бяха уличните музиканти на централния площад в Торонто (Канада). Бяха опърпани, свиреха умишлено и на износени леко почупени комплекти, но свиреха прекрасно. Особено единият, който се оказа бивш програмист. Питах го защо се е отказал от живот с пари, той каза - исках да свиря. Обичаше би-боп. И можех да го слушам с часове, защото той е единственият барабанист, който не свиреше перкусивен ритъм а разказваше истории с палките. Найджъл Кенеди казвате... знам кой е, но не съм сигурен защо го упоменахте - за "успешен музикант" може би? Да, но някой даде ли си сметка, че Найджъл, Андре Рию и който се сетите не е пробил в страна от бившия Източен Блок? Впрочем Вие самият можехте да забегнете навремето и днес щяхте да сте с друга пенсия. Да да знам - трудно беше и после като лепнат "невъзвръщенец" и става зор за цялото семейство останало в България - леля ми е "невъзвръщенка". Но не е невъзможно. Пък и както казахте - едно време не е било лошо и тук за музикант. Но всеки желаещ да "пробие с изкуство" на професионално ниво бих го посъветвал да иде в друга страна. По-на запад. Не защото тук е лошо, не е. Но тук нямаме необходимата среда за целта. Дълга тема е, няма да пиша подробности. Но и то не е за всеки. Да аз имах успешна кариера в Канада, но братовческа ми повися в UK и се прибра. Не се задържа. И последно - свиренето в баровете - ми че това никак не е лошо, стига да ти е приятно. Изобщо свирене където и да е. Защо нещо трябва да е лошо изобщо? Ето пример - много известни блус-музиканти свирят директно на улицата. Често хората ги подминават без да знаят кои са, но те са там. Нека не забравяме откъде са тръгнали блуса и джаза - не от фестивалите, нали така? Да, Ерик Клептън може да е свирил в най-големите зали, но Робърт Джонсън не е. Много хора дори не знаят кой е, евентуално най-много да са чували Мъди Уотърс. И както казах - най-добрият барабанист който познавам свиреше на улицата. Понякога свиреше с банда в заведение, но той си искаше свободата и улицата му я даваше. Не мога да го забравя това момче, от Шоуто на Слави беше към 2008г беше заминал за Щатите, даваха видео - той оперен певец бил в България или поне следвал за такъв - там пееше в метрото за пари, тъжно му било не пробил. Върна се, че и Слави публично го унижаваше че не успял. Ама това е проблема - пеенето на улицата не е защото не си успял и не е унизително. В интерес на истината трябва да имаш бая топки, за да го направиш, като онзи гайдар, дето в зората на демокрацията свиреше или в градинката на НДК или пред университета в София. Но тук нямаме това разбиране. Също и който е със странна прическа, шарена коса и странни дрехи вече е педал. Ми не - може да си е просто по-ненормален, но не е речено да е обратен. Преди 2010 тук търпяхме всякакви простотии от Азис, но не и от останалите. И като добавим, че първото нещо, което беше изписано в моят личен буквар в първи клас и учихме беше "Бабо Мравке, где така?" и няма какво повече да добавим. А като сложим и масовата чалгаризация след 1994г, после някаква чернолизация и сега инфлуенсъризация и положението е много зле. Последен пример - фестивал за народно творчество "Китна Тракия Пее и Танцува" издание 2025 Хасково - това тук си е голямо нещо. Обаче тази година го претупаха. И понеже имам вътрешна информация - било наредено на кмета по партийна линия да игнорира българските фестивали, той нямало как да не направи този, така че направил само минималното, колкото да отметне в тефтера, че е направил фестивала. То пък за беда и валя. Сложно. Много сложно.
  8. Един вид - акордеон с бутони вместо клавиши, което понякога дори е улеснение, защото за разлика от стандартния акордеон, бутоните за дясната ръка също имат дублажи както бутоните за лявата ръка.
  9. Koobenot

    Tool - The Pot

    ^ Според мен за изолация на инструменти/вокали RX Music Rebalance се справя много добре. Lalal.AI – също. Не знам какво са направили в Трактор, но старите версии правеха изолацията по изключително допотопен начин – EQ срязване на средите единствено върху моно сигнала в центъра и толкова. Към днешна дата би трябвало да са по-напредничави, както е и LALAL.AI
  10. DANEV

    Tool - The Pot

    Даже ти е прекалено добре слуха. Единият трак е от karaoke version, по отделно съм теглил всеки трак на различните инструменти, а другият е сглобен от YouTube, понеже е с оригиналния вокал. Та съм правил микс наново за да напасна, колкото мога нещата. Последно преди два дни имах свирене в София лайв клуб и имаше диджей, който ме светна за една програма - Traktor, която много добре премахва вокал, ще я пробвам и за изолация от инструменти, и ако работи читаво, ще свърши доста добра работа за напред. Поздрави!
  11. Много благодаря! Хорайзъна е доста як, харесва ми усещането на 25.5 скалата (от много години свиря предимно 24.75). Да призная, обаче, еклипса е много по-резонантен и среднист (акустично). Като се сложи хай гейн амп усилен на репетиция, тези неща не се чуват обаче. Ако купуваш втора ръка, да знаеш че хорайзъните с ТОМ мост са склонни към bridge collapse. На този се наложи да го подменя.
  12. ^ Честито, и аз съм хвърлил око на един Horizon, ама седмак... да видим кога ще ми го пише в хороскопа Чакаме видеа и демонстрации
  13. Вчера
  14. Palmer pocket amp, аналог на amp-a работи ок Sonically, this box is rather good: the selection of amp 'models' covers 'Tweed', 'Brit' and 'US', with each offering a different amount of distortion. Tweed ranges from clean to moderate break‑up, Brit from break‑up to hard‑rock distortion, and US from there to heavy‑metal, high‑gain sounds. There's sufficient overlap in the amount of distortion offered by the models that once you pick your starting point you're able to approximate some sounds offered by the other models, simply by adjusting the Drive and EQ settings. View the full article
  15. Ехе, цяла година не съм писал в темата (което не значи, че не мъдря разни щуротии) Няколко неща взех от последното ми писане: 1) ESP Eclipse Vintage White 2006г. 2) Китарен кабинет 2х12 Zilla Super Fatboy - голямо животно е, 30кг е с говорителите. Взех го празен, но му сложих Celestion MF Vintage говорители (реално това са си vintage 30) от 2001г. 3) Kemper profiler powerhead- за домашни изпълнения и мъкнене на по-далечни дестинации. Справя се добре, не е лампова глава, но става. 4) ESP Horizon NT-II 2009
  16. Питанките са няколко: 1) Подуене Блус Бенд според каквото намерих, пише че е създадена 1989 а Бараби Блус Бенд 1993г. Ок. Първи въпрос - имаме ли по-ранни блус групи? Дори да не са 100% блус-ориентирани, но да са поне 50% блус или ритъм-енд-блус. Не съм слушал много Георги Минчев, но след като е рок-енд-рол, вероятно има ритъм-енд-блус или блус песни, които не съм засичал? 2) Какво е било отношението на музикалните организации преди 1989 към блуса? 3) Блус групи в периода 1989-1995 освен ПББ и БББ други? Мерси!
  17. а "баян" е?
  18. Отлично работно и козметично състояние 65W RMS, канала, ефекти, вход за микрофон, effects loop, etc. Звучи отлично с класическа китара, jazz box, дреднаут. Чудесно звучи и с процесор като line hx stomp - тогава може да се използва и с електрическа китара, бас и пр. Стабилна конструкция. GSM: 0885 612 366 Laney A1 Acoustic Amp Features: Power RMS: 65 Watts Inputs: 1x Jack (Instrument Channel). 1x XLR and 1x HiZ Jack (Mic Channel) and 1x dual Phono (CD in) Channels: Equalisation: Full EQ on Instrument channel including para-mid and tch filter. Bass andamp; Treble controls on channel FX Loop(s): Yes Drivers: 1x 10" Bass Driver plus HF tweeter Cabinet Design: Tuned reflex dual ported kickback style cabinet with kick proof grille, metal corners and strap handle Effects: 16 Custom Effects Algorithms Headphone Socket: Yes (With Auto Speaker Mute) Enhance: Yes (Instrument Channel) Compressor: Yes DI Socket: Yes (Balanced) Tuner Output Socket: Yes Ports: Dual Ported CD Input: Yes, Phono Kick Proof Metal ... View the full article
  19. Продавам Нов,неупотребяван Микрофон Boya BY-BM58 Заменям за NUX Scupture Mini Compressor Mooer yellow comp, и др.подобни Микрофона е Динамичен, Кардиоиден моделвключване/изключване В пълен комплект видно от снимките.Достоен конкурент намного по-скъпи известни модели микрофони. Персонализираната честотнахарактеристика прави микрофона супер чувствителен за човешки гласове, идеаленза използване на изпълнения на живо, вокали,инструменти, студио звукозапис,подкастинги други. Техническа информация: Transducer Dynamic Polar pattern Cardioid Frequency range 50Hz-15kHz Sensitivity -65andplusmn;3dB,0dB=1V/Pa,1kHz Output lmpedance 300andOmega; Connector XLR Dimension andphi;53*164mm(andphi;2.0x6.4") Weigt 310g(11oz) Сайта производител https:/boya-mic.com/product/by-bm58: Цена 90 лева View the full article
  20. Продавам Нов,качествен,Хроматичен тунер NUX РТ-6, тип педал Заменям за NUX Scupture Mini Compressor Mooer yellow comp, и др.подобни Ползва стандартно 9v захранване,както и батерия 9v Повече техно инфо https:/www.nuxaudio.com/pt-6.html Manual chrome-extension:/efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https:/nux.cherubtechnology.com/enclosure/sources/hJZOQaSfMSlSCxGy/NUX_PT6_UserManual.pdf Цена 80 лева View the full article
  21. Продавам Нов,неупотребяван Микрофон Boya BY-BM58 Заменям за NUX Scupture Mini Compressor Mooer yellow comp, и др.подобни Микрофона е Динамичен, Кардиоиден моделвключване/изключване В пълен комплект видно от снимките.Достоен конкурент намного по-скъпи известни модели микрофони. Персонализираната честотнахарактеристика прави микрофона супер чувствителен за човешки гласове, идеаленза използване на изпълнения на живо, вокали,инструменти, студио звукозапис,подкастинги други. Техническа информация: Transducer Dynamic Polar pattern Cardioid Frequency range 50Hz-15kHz Sensitivity -65andplusmn;3dB,0dB=1V/Pa,1kHz Output lmpedance 300andOmega; Connector XLR Dimension andphi;53*164mm(andphi;2.0x6.4") Weigt 310g(11oz) Сайта производител https:/boya-mic.com/product/by-bm58: Цена 90 лева View the full article
  22. Продавам Нов,качествен,Хроматичен тунер NUX РТ-6, тип педал Заменям за NUX Scupture Mini Compressor Mooer yellow comp, и др.подобни Ползва стандартно 9v захранване,както и батерия 9v Повече техно инфо https:/www.nuxaudio.com/pt-6.html Manual chrome-extension:/efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https:/nux.cherubtechnology.com/enclosure/sources/hJZOQaSfMSlSCxGy/NUX_PT6_UserManual.pdf Цена 80 лева View the full article
  23. ^ Абе дава интересни отправни точки по някои технически, музикантски, филсофски въпроси също. Според мен за музикална теория е прекрасен консултант, да ти обяснява солфеж е супер ... но винаги имам щипка подозрение, че понякога бая си измисля.
  24. Докато продължава да не може да ти покаже нотите за инструмент Х от песен У не мога да му имам вяра на това. Единствената файда от ИИ засега е, че конспиративните клипчета започнаха да стават доста по-яки!
  25. За акордеонист, който е свирил и на баян - не толкова...все са "клавиши" за дясната + баси и акорди за лявата.
  26. Продавам този комплект чинели Mehteran Sahra на цена 1400 лева. Състои се от 14" фус, 16" краш, 18" краш, 20" райд. Отдолу са брилянтни. Чинелите са тествани, за да се разбере звука им и да бъдат събрани подходящи един за друг, съответно имат малко следи от палки и пръсти, предпочитам да не ги чистя. Майсторът е от фамилия Дирил и е работил 15 години за Майнъл. View the full article
  27. Продавам топ комплект чинели без аналог, подбирани всеки по звук. Състои се от: - 14" Meinl Byzance Vintage sand hi hat, Benny Greb signature - 18" Meinl Byzance Vintage sand thin crash, Benny Greb signature - 20" Meinl Byzance Vintage sand ride, Benny Greb signature - 20" Meinl Byzance Traditional extra hammered thin crash, използва се от половината артисти на марката, които използват по-тъмни чинели - 8" Meinl Byzance Traditional dry splash ПОДАРЪЦИ към сета са кейс на Meinl и 14" Meinl Byzance bottom, чрез който могат да се правят различни комбинации с фуса. Двата ботъма, например, правят много конкретен и пробиващ фус. Някои от тях са използвани само няколко пъти, други няколко месеца. Всички са в перфектно състояние и с още по-перфектен звук. Тази оферта е за хора, които знаят какъв звук тър... View the full article
  1. Зареди още активност
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.