Всичко без продажби
Показване на теми in Търсят се музиканти!Ноти и учебни материалиДруги инструментиКитараУдарни инструментиКлавишниБасВокалиХардуерСофтуерСъвети, трикове, въпросиКакво, къде, кога ?Авторска музикаМузикален бизнесТеория и КомпозиранеИзработка и ремонтГоворилняLiveСемплиКитарниБасДжемКавъриВидеоДухови инструментиТекстописанеДругиВашата продукцияНови албумиХай-ендMusic Center IkonomovЕлектронна музика и DJ - средства и похватиFactor7, 8, 9 - струнни китари и баритони публикувано в последните 9 дни.
- Днес
-
UAD Showtime '64 Tube Amp - безплатно, не знам до кога, максимум до края на месеца.
-
Живота е радост и тъга... Отново боря синдром на Де Карвен , този път на дясната ръка... по лек е отпреди и се надявам да мине без кортикостероиди ( заради страничен ефект - оправят тендовагенита, но капе коса. пък ми се ще поне още десет години да имам) От друга страна любимото Бяло море ( Η καρδιά μου είναι στο Αιγαίο Πέλαγος) ме зареди положително и успях да компилирам първият си солов албум. Започвам с кавър на АББА, в който съм направил модерен диско фънк аранжимент и съм изпраскал едно соло, каквото няма в оригинала. От саундклауд не ми дадоха да ползвам вокалите на Агнета ( но са ок за тези на Роб). Предипримерно 2 месеца бях пуснал на Агнета, работен вариант, тя каза, че и харесва и пита, кой ще изпее кавъра.... казах и не знам и че вероятно , ако не намеря кой да го изпее, ще ползвам вокалите от оригинала... тя не отговори нищо конкретно... така че, първо пробвах с нейните вокали, но като ме отрязоха от саундклауда, записах вокалните партии с китара. Може би не съм смесил перфектно вокс китарата с останалият микс, но се уча. И правя тези кавъри от една страна да се уча на звукозапис, от друга ми е удоволствие да кавърирам любими песни. Следват два кавъра на Арън Мейдън, Трупъра си го записвах и смесвах сам през ковида, Лосфер уърдс е правен преди 20 години, записван вкъщи и после миксиран и мастериран от Румен Спасов. Следват ел и акустичен вариант на Брейкин дъ лоу. После два авторски инструментала - Султан и Роден отново. Накрая завършвам с едно парче на група Зомби бар, в която свирех и в което парче имам доста авторство - цялото интро, основната акордова схема и грув, китарните фийлове, китарната мелодия след припевите, първото основно соло е на другият китарист на групата, второто мое, после имам едно психиделик соло , широките триоли на пеенето в края са по моя идея и ревящите вокали... и песента е в своята цялост, така, както я замислих/ме. А не орязана версия, каквито има две три ( пуснати из медиите) и не харесвам. Записът, микс и мастеринг са на Бисер от студио Президент, който по онова време беше и барабанист в групата ( на барабаните на Султан - също) Основната ми цел е да имам нещо завършено ( а не разпиляно) ( какво е един албум със снимки - компилация от спомени, музикален - компилация от музикални спомени, снимки на какво правия и докъде си в даден момент). предвиждам да има и част 2, като продълвавам да се уча на микс и мастринг, а и да се кефя от творческият момент. Започването с кавъра на АББА не е случйно - като дете бях дискарче - АББА, Бони М, Сарагоса бенд, Чик, Хот Чокълейт, Прешъс Уилсън, Сандра, Сабрина, Саманта, СиСи Кеч... до момента в който не чух метъл, Айрън Мейдън, Металика и превключих. Така , че за мен е логично. Не съм постигнал , кой знае какво ( ниво) с този албум, но мисля, че е доста по добре спрямо онзи на Уран242, който бих определил, като много добри песни, но лошо продуцирани. Има вероятност, да се презапишат песните на Уран и да звукнат поне, както звучи този албум. Ако примерно албума на Уран е на лошо аматьорско ниво, в този ( според мен) нивото варира между добро, много добро, отлично аматьорско ( може би дори и добро профи за Losfer words i Zombie bar), но това е по-добре Вие да кажете, как го възприемате. Ето го проекто-демо албумчето на Уран242 Нямам комерс мераци за албумите си. Но може би е добре да направя известен брой CDs за подаръци на приятели и познати, които проявяват интерес към музикалните ми лутания и опити. Специално как се получи art cover-a на Song from the attic ми харесва и го виждам, как ще стои добре на фланелка. Аз бих си я носил. В моловете правят фланелки, няма да е проблем.
-
Много добро изпълнение! Аз ползвам това - усилвател–монитор за китара и микрофон с MIDI плюс лупер, вокален хармонайзер и много други ефекти. 3кг, 75вт. https://www.tcelectronic.com/product.html?modelCode=0725-AAA
-
Изцяло аналогово надали хората вече строят. Обикновено е хибрид - съхранява се всичко на хард диск и има отделни хардуерни модули, които да правят processing. Някои хора си купуват някакъв ролков магнетофон, само за мастър записи да му добавят топлина, обем, изкривявания ... ама, за да я докараш до там, че да има значение трябва: песните да са изпяти/изсвирени перфектно (0% имагинерни загуби) да са записани перфектно (0-1% имагинерни загуби) да са смесени перфектно (0-1% имагинерни загуби) и чаааак след всичките тея безкомпромисни церемонии слагаш някаква лента, че да звукне/кривне по-някакъв по-истински начин и резултатът ще е 5% разлика, образно казано. И тука има бая подводни камъни – какъв точно тип лента се ползва, как е калибриран магнетофона, просвирващата, записващата глава, че да има точно нужното количество изкривявания, че на теб да ти хареса, а и да си убеден, че реално правиш нещо, което има повече файда от VST, а не само аналогова езотерика. Както казваше един приятел от "Плевен д'ге": "То са ред работи, бако, не е едно нещо ..." . Във всички останали случаи само хабиш тока, особено ако е кофти изпълнението, от там нататък само топлим и разхлаждаме водата. Аз лично, в един идеалистичен свят, ако бях безкрайно добър музикант (какъвто не съм ) бих си купил Distressor, Sonic Maximizer, може би някоя 1176-ца, LA2A, неща, за които съм убеден, че ще обадят по-добре от VST варианта и примерно ще ми спестят процесинг и донатъманяване. Ама това при равни други условия - акустично третиране и то пак сметката отива в диапазона "10-тина бъбрека", щото някой трябва да ги ремонтира тия неща.
- Вчера
-
Понеже снощи купувах едно пиано от Томан, да споделя за един лек проблем при плащането, ако някой евентуално иска да го избегне в подобна ситуация. За инфо - поръчвах го през Firefox в десктоп версия. В случая не става дума за различни държави, а за покупка от моя акаунт с моите данни, за друг човек в друг град, който ще го получи когато пристигне. Полето за адреса на доставка не ми се появи и за да не ми вземе автоматично моите данни от акаунта, реших да си променя моите данни в самия акаунт, като въведа другия адрес, все едно аз съм там. То пък се оказа, че ми се появи в самия акаунт ново поле за допълнителни адреси, така че този проблем го реших бързо. После обаче, когато стигнах до момента на въвеждането на номера на картата си за плащане и цъкнах да платя, получих празен екран от Firefox със съобщението, че "за да ми защити данните е блокирал допълнителния вграден прозорец от Томан", един вид сайтът им не бил конфигуриран правилно. Опитах се с копи/пейст да отворя плащането не в раздел, а изцяло в нов прозорец, но получих същия блокаж със същото съобщение, като междувременно от банката ми изпратиха втори SMS с код за потвърждение на трансакцията. Разбрах, че няма да стане с "лисицата" и отворих адреса в Хром, без да съм се логнал от втория браузер в акаунта ми в Томан. Там всичко си излезе както трябва, получих трети SMS с поредния нов код от банката и платих безпроблемно. Тъй че ако някой поръчва нещо с Firefox, да го има предвид, че при плащането най-вероятно и при него ще изпищи, че нещо не му харесва.
-
В случая чистите ми наблюдения са, че това зависи повече от други фактори, а не кой на какъв принцип е. Изключвам лентовите, които са малко по-различни, но и тях ги развиха през последните години. Мисля, че съм ти споменавал на ЛС случката когато на едно озвучаване бях решил да ползвам в една позиция кондензаторен, тъй като е по-чувствителен и щеше да е достатъчен само един, вместо 2 динамични, но не прецених, че на 2 метра зад него в залата имаше спусната завеса, която връщаше част от сигнала и едвам се спасих от микрофонии до края на събитието. Тъй че всичко си е до конкретна ситуация, разположение на подходящия микрофон, дали ще избереш кардиоид, супер/хипер кардиоид, къде са ти мониторите (и завесите ) и т.н.
- Последната седмица
-
@yamaha Много благодаря, успя да ме разсмееш с любовното обяснение, хаха @Koobenot Благодаря! Оценявам!
-
Интерпретация на една любима песен, която открих по интересен начин преди няколко години: Търсих качествен запис за да тествам слушалки и написах в YouTube: "Audiophile music" и излезе тази песен: съответно много хора са писали "came for the quality, stayed for the song". Дори слушайки я в YouTube, си личи колко добре е свършена работата по тази песен... Приятно слушане!
-
Обади се като си тук и ела да пробваш до къде са стигнали
-
Тази вечер изгледах новото видео на Боб Дойл (по-горе в темата съм помествал негов клип), където прави сравнение между новата пета версия на Suno и старата 4.5. Напоследък се засипвам с толкова много информация за AI, че вече мозъкът ми трудно я обработва и често започвам да се питам - "а нужни ли са ни въобще чак толкова мощни инструменти"? Да направиш една песен от началото до края изисква много мислене, време и нерви - да измислиш читава мелодия и текст, да спретнеш качествен аранжимент, да намериш подходящите певци и беквокалисти, да я запишеш, да загубиш сума ти време в миксиране и обработка...а тук е достатъчно само да измрънкаш акапелно каквото и да е и да му кажеш в какъв стил да бъде, а даже може и да не измрънкваш нищо, а само да му напишеш изискванията ти и след минутка получаваш няколко готово композирани, аранжирани и изпети версии, между които да избираш...