Jump to content
Българският форум за музиканти

DJ SKRATCH

Колко струва подписа?

Recommended Posts

Четейки темата на колегата AlexiLaiho относно Епифона и коментарите за това кой със какво свирел, бих искал да задам няколко въпроса.

1. Мислите ли, че като си купувате сигничър например на Джо Сатрияни, имате същата като неговата китара?

2. За вас сигничър моделите повече "фенски" китари ли са или качествени професионални инструменти.(разбира се че първото не изключва второто)

3. Струва ли един подпис 15999 евро (тази е най скъпата на Гибсън във Томан която открих) тук,а ето и по- евтиния вариант?

3. Означава ли, че ако например Джеймс Хетфилд(понеже се говореше за него и ESP в предходната тема) свири на концерти с неговото си ESP, не записва във студио със всякакви други китари, или мислите ли, че знаете със каква точно китара е постигнат звука от любимите ви записи?

 

Ако има вече подобна тема, понеже аз не открих, модераторите да я махнат.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз за себе си съм убеден, че сток версиите на сигначър моделите нямат общо с реално ползваните от "звездите". ОСОБЕНО що се отнася до ефекти и АМР-ове!!! Но това е друга тема, де...

В едно интервю за британско китарно списание преди 3 г. някъде, Стив Лукатър казва за своята дЪска, че била 101% същата като магазинната (или магазинните като неговата, според гледната точка). И даже като си я забравел/загубел или по-скоро ако се забавел багажа, просто отивал в близкия магазин, купувал си една негова сигначър китара и айде на сцената. 1:1 били...

 

От друга страна има хора, които мразят да свирят с друга китара. Примери съм сигурен, че има доста, но мога да разкажа за Стив Морз, който супер много е мразел да пипа друга китара освен неговата си. В началните години на кариерата му е ползвал правеняк с тяло от Страт и гриф от Теле. Въпросната мешавица била на над 15 години, като имала 3 рефрета. Когато от цЪрн-и-Гол го излъгват за сигнатурен модел му правят няколко китари, които са СУПЕР ЕДНАКВИ - 202%. Той обаче свирел само на едната и другите ги мъкнели за бекъп само. На един концерт обаче се оказва, че "баш-ориджинал" китарата му са я забравили и трябва да свири с някоя от идентичните бекъп такива. Той отказал, отложили концерта и изчакал ден-два да му дойде "по-истинската" дЪска... :greenangel:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Между 300 и 1000+ евро(да отговоря директно на въпроса). Ценовия диапазон варира според това колко е известен титуляра. И разбира се козметични глезотийки - я някой друг кноб повече или по-малко, я нек'ф къстъм пейнт, хоп едно подписче, некое по-различно дръвце...Аз така и не успях да си харесам китарен сигничър...за сметка на това харесвам два сигничър баса на Ibanez :)

Всичко написано дотук е лично мое мнение и не го натрапвам на никого!

 

А дали Тръкстър-а на Джеймс е по-различен от Тръкстъра в и-бей? Според мен не, според други определено :cheers2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има баш сигничъри като JS 1000

и бюджетни такива - като JS100.

В първият случай, получаваш китара точно, като тази, на която свири твоят любимец.

Естествено, няма да е сетната така, както персоналният гитар теч (китарен техник) на "звездата" или самата "звезда" си я сетва. Това, че не изкарваш неговият звук е 100 % ясно. Всичко е до пръстите.

(има и изкл, например джема на Стив на нека има състейнър, а сток сигничъра - няма)

После до китара, амп, ефекти.

В случая с Джеймс Хетфийл - е достата сложно. Човека ползва поне 20 усилвателя, незнам си колко китари и ефекти.

Така, че студийните му неща са съвкупност от всичко това, плюс неговата персонална уникалност.

На концерт нещата донякъде се опростяват.

 

За бюджетните сигничъри - получаваш китара, която си заслужава парите и се доближава до онази, ама не съвсем.

И така.

Дали да си купиш сигничър или не - конкретно ти(питащият), и по общо, кой да е фен китарист си решава сам , според разбиранията.

Естествено цената е по -височка заради сигничъра. Мисля, без да съм напълно сигурен, че процент от продажбата на сигничъра отива и за артиста. Но може да му се плаща и само първоначална сума за откупуване на правото за производство.

А може да се процедира и по двата начина, в различните договори с различни артисти и фирми.

 

Като искаш да караш мерцедес си плащаш за мерцедес,

ако искаш ферари - като за ферари.

Ако ти се вижда скъпо, дори да имаш парите за такива коли, си караш голф и пак си вършиш работата ( или кефа)

Така мисля.

Edited by TONY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз имам JS1000, ама дали е като на оня шемет... кой да ти каже. Прилича, ама може да е някоя C-stock, защото ни една песен не излиза като на негово ДВД... :cheers2:

Знам, че съм дал 200-300$ поне за табелката Джо, ама не ми дреме! Избрах е не толкова заради Сатриани (имам други по-любими китаристи), просто тази СУПЕР МНОГО се доближава до идеала ми за китара. Събираш и фенството като фактор и 200-300-та долара повече не ти пречат. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Според мен едни сигначъри си струват, други не съвсем - някои производители доста грозничко експлоатират идеята че името на големия батко ще им продаде инструментите. Човек някак очаква тези инструменти да са безкомпромисни, което често просто не е така. Все пак има и "подписани" китари които са си изключителни инструменти (тези на Лукатър и Стив Морз са доста добри примери за мен).

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Същите са.

2. Това са висококачествени китари направени точно за неговата ръка , техника и т.н. .

3. Така е , когато една китара е ръчно подписана от известен китарист , цената и скача доста :cheers2:

4. С ESP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Е нали сега А.Шварценегер ще подписва колите произведени в Калифорния за да облекчи финансовите проблеми на щата. Щом има търсене... Ама като цяло концепцията на фенщината за мене не включва да си купиш перце например, от някой който го е хванал на концерт.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Самата идея на сигначър моделите е съвсем друга, това не е китарата, с която нашите любимци свирят, а китара създадена съвместно с тези изпълнители. Например като едно кубе, за което ставаше дума в една от темите, то се водеше Kirk Hammet signature, но представяте ли си Кърк да свири на 15W амп на концерти. От това извеждам идеята за съвместно направените китари.

Share this post


Link to post
Share on other sites

В голямата си част това са китари направени съвместно с китариста, но има и такива като например Стиви Рей Вон Страт които са по скоро пресъздаване на инструмента, друг пример е Франкенщайн на Ван Хален.

Edited by DJ SKRATCH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колеги - добре знаем, че повечето музиканти не свирят на една китара.

Сигнъчър моделите са съвместни разработки, разбира се - съответният изпълнител взима пари за това, че името му се използва и свързва с този инструмент, а ако китарата е подписана, цената вече става друга (пресен пример е Пърли Гейтс на Гибсън - разликата от ВОС модел до "износения" е около 2000 евра, а подписания (само 25 бройки са) струва с още 10000 евра отгоре). Но всички добре знаем, че Били Гибънс не свири само с Гибсън Леспол, а използва още куп други китари и не само Гибсън.

А това дали даден сигначър модел се харесва или не си е личен привкус.

Например, аз обожавам Ерик Клептън, но стратокастъра е от последните китари, които ще си купя - не че е лоша китара, напротив - просто не ми допада на този етап от живота. (Клептън е свирел на Гибсън Ес Джи, Лес Пол, ЕС335 и не е пипал фендър до седемдесет и някоя, т.е. първите десет години от кариерата си - след това е минал към стратокастъра).

Не съм луд фен на Аеросмит например, но сигначър модела на Джо Пери е страхотен, просто много ми харесва.

Това пак казвам е лично мнение.

Според мен не е правилно да се водим по имената, а по собствените си вкусове. Китарите и екипировката на нашите идоли често пъти не е най-доброто за нас.

Последен пример за да подкрепя тезата си: харесвам Ал ди Меола, но ако взема някоя от "неговите" китари ще бъде пълен провал - пръстите му са наполовина на моите, той дребен човечец с малки ръце - тези неща трябва ние да ги съобразяваме, производителите със сигурност не мислят за това.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. Мислите ли, че като си купувате сигничър например на Джо Сатрияни, имате същата като неговата китара?

2. За вас сигничър моделите повече "фенски" китари ли са или качествени професионални инструменти.(разбира се че първото не изключва второто)

3. Струва ли един подпис 15999 евро (тази е най скъпата на Гибсън във Томан която открих) тук,а ето и по- евтиния вариант?

4. Означава ли, че ако например Джеймс Хетфилд(понеже се говореше за него и ESP в предходната тема) свири на концерти с неговото си ESP, не записва във студио със всякакви други китари, или мислите ли, че знаете със каква точно китара е постигнат звука от любимите ви записи?

1. Не, тъй като по принцип няма 2 китари, които да са абсолютно идентични, а и самите китаристи постоянно експериментират върху своите с всякакви модове и ъпгрейди, така че трудно би могло "китарата на еди кой си" да се счита за фиксирана велична. По отношение на качеството отговорът зависи от ценовата категория на модела - скъпите сигничъри едва ли са по-лоши като ниво на изпълнение от "оригиналите".

2. Категорично повече фенски заради ценовата премия, която купуващите ги хора неизбежно плащат за подписа.

3. Може и да струва, ако на инструмента се гледа като на инвестиция в бъдеща колекционерска стойност. Като обективни качества в повечето случаи едва ли една сигничър китара струва повече от най-високата категория серийни инструменти на съответната марка. Изключенията според мен са при еднократните изсилвания на по-евтините брандове (напр. Slash Epi LP), където, за да се съгласи да се подпише някой, просто трябва да вдигнат поне малко нивото.

4. Естествено, че не, но това е толкова реторичен въпрос, че едва ли има нужда от коментар.

 

Без да си противореча с отговора си по т. 3 (това според мен действително един пример за поне малко по-ценен и качествен от серийните инструменти сигничър), неизбежно се сещам за физиономията на Слаш в промоционалното клипче на Epiphone модела му от 2008 - една дълбока безрадост и едно голямо съмнение:cheers2:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...една дълбока безрадост и едно голямо съмнение:D.

:hysterical:

Share this post


Link to post
Share on other sites

За мен по-скоро е фенщина всичко.

 

Вай, свирейки на стандартен Ибанез от РГ серията (нали на тая серия беше базиран дежма му), ще звучи доста идентично с "традиционното" си звучене. Да не изпадаме в проценти колко точно, но все пак.

 

Дядо Блекмор, без издълбания ф.борд и без Дънкъни, пак би звучал като... Блекмор на някой стандартен Страт.

 

Май първо се започва от фенщината, наред с това и желанието, да можем да звучим като "въпросния". За това се ориентираме към тия, да кажем, съвсем реално скъпи инструменти. Обаче то само с китарата не става (ако целта е постигане на идентичен звук, поне до някаква степен).

 

Иначе, ако човек има финансите, фен е, лошо няма и нищо не му пречи да си прибави една такава китарка в колекцията. Аз лично съм за, ако имах парите. Просто от фенщина.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Самата идея на сигначър моделите е съвсем друга, това не е китарата, с която нашите любимци свирят, а китара създадена съвместно с тези изпълнители. Например като едно кубе, за което ставаше дума в една от темите, то се водеше Kirk Hammet signature, но представяте ли си Кърк да свири на 15W амп на концерти. От това извеждам идеята за съвместно направените китари.

Toва ни е ясно.Но ми се струва, че гледаш на нещата по-фенски отколкото трябва.Рандал КХ15 е създаден с единствената цел всеки побъркан фен на Кърк да трябва да даде повечко мангизи, защото на ампа му пише KH и всичко по усилвателя го пише с почерка на Хамет.Този амп не е нито добър, нито нищо, но ето че от него Рандал си печелят паричките само заради името.

Та както се каза в темата има сигничъри и сигничъри.Както има (айде пак Хамет) ЛТД KХ202 с липово тяло, каквото няма нито една от китарите на Кърк, така има и КХ2 Винтидж, която е уж точно копие на една от китарките му.

Аз пък не бих си купил сигнатурна китара.Ако ще имам такава, тя ще е мой личен сигничър :hysterical: Има време...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.