Jump to content
Българският форум за музиканти

Hillbilly

Връзката между твърдостта на дървесината и звуковите й качества

Recommended Posts

Казваш, че елшова китара е зазвучала по-добре от махагоновата все едно с някаква почуда Е не бих казал, че има нещо необикновено в това...много хора си купуват елшови китари не, защото нямат пари за махагонова, а защото не искат

Имам чувството, че в тоя форум като се каже махагон все едно се казва Ролс Ройс

Махагона дава състейн,но и мътнее,ЛП-то на Гибсън е с кленов топ,(освен акустичните камери на доста модели) и от тук идва един чудесен звук..,адаптерите могат само да го подчертаят или утрепат,ама последното става и с процесори :)
  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Hillbilly - точно казано. Определено махагоновата китара с EMG-тата звучеше малко по-размазано, по-неотчетливо инякак си пластмасово. В момента с бойните прасета звучи много по-отчетливо и плътно и поне за мен инвестицията си заслучаваше.

 

В момента имам и друга китара с фабрично монтирани EMG на нея с експлорърски тип форма. Определено EMG адаптерите звучат прекрасно върху експлорърскията тип китара в сравнение с ЛП тип китарката. И тъй като задоволява изискванията ми просто няма да променям нищо по китарата. И да, благодарение на това си промених мнението за EMG-тата.

 

С други думи всеки луд с номерата си

 

И тъй като темата е да се направят ревюта и оценки на Bare Knuckle адаптерите написах личните си впечатления от допира си до последните. и личното ми мнение, е че са страхотни адаптери, но не бива да се поставят на всяка цена. Ако има китара, която с други адаптери задоволява потребностите нека си остане с тях. Потребностите всеки сам да определи.

 

ай със здраве си останете

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен е абсолютно необяснимо EMG да ти звучи неотчетливо при положение, че това е сигурно един от най-големите им плюсове о.0 Точно затова и много хора обясняват, че звучали стерилно, защото звукът от тях е много стегнат, даже бих казал сух и не толкова благ, колкото от пасивни. Разбира се всеки си има някакво виждане за това как трябва да звучи музиката, която свири.

 

Хилбили, колко състейн пък да дава махагона точно, при положение, че е едно от меките дървета....? Пробвай ЛП от елша например...пробвай и едно от цимент да видиш какво е състейн :D

Но наистина е малко мътничък, което пък му е чара...обаче пък за разните му там екстремни метълии в ниски строеве доста повече се използват по-твърди дървета с по-светло звучене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махагона изобщо не е мека, а даже относително твърда дървесина и поради това и други нейни свойства има доста добър състейн.

Друг е въпроса ако сте попадали на инструменти от некачествена такава... Не знам колко от вас са работили с махагон...

Елшата е много мека дървесина, единствено може би тополата и липата са по-меки. Виждал съм втулките за носешите болтове на флойд монтиран на тяло от елша да набиват дървесината и поради това да се накланят към грифа, просто защото дървото е много меко (китарата беше щатски Hamer, а те се славят с много качествената селекция на дървесината която ползват)

Освен това, ако махагона е добре селектиран изобщо не е мътен, китари в комбинация махагон, кленов гриф, фретборд от роузууд често звучат много "брайт".

EMG звучат стерилно в някои апаратури (и китаристи), но всъщност могат да звучат доста различно, стига да знаеш какво искаш да постигнеш.

Аз лично ги намирам за адаптери с доста богат тон (имам SA/SA/81 на китара от ясен с гриф от клен и гретборд от Пао Феро)

 

Колега Yves, за метълии основно се ползват махагон и липа (в някои случаи елша), махагон - твърдо дърво, Липа - меко дърво. В сучая не е важна твърдостта, а честотните характеристики на материала. Липата (basswood) има изразени ниски и среди, както и махагона. Разликата е в средите, махагона звучи по-носово. Някои предпочитат липа в комбинация топ от клен, така се получава балансиран инструмент притежаващ целия необходим регистър от честоти.

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Хилбили, колко състейн пък да дава махагона точно, при положение, че е едно от меките дървета....? Пробвай ЛП от елша например...пробвай и едно от цимент да видиш какво е състейн
Ти пак глупости говориш,или е обикновено заяждане по български?Махагонеца е доста твърдо дърво (в същото време чупливо при удар),елементарно се усеща ако сменяш ключове на махагонов гриф - винта едвам движи,меко дърво е лайт еш (сам си преведи),свирих доста време с такъв Фендер..,на мен ми звучеше по-добре от елшовите.

Опа(извинете на шопски),изпревариха ме :)

Редактирано от Hillbilly

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И лайт аш (light ash) , лекия ясен наричан у щатско swamp ash не е чак меко дърво.

Да, доста по мек и порест е от северния ясен (hard ash), но сравнен с елша или липа си минава за твърда дървесина.

Махагона има склонността да се цепи при удар, отчупват се трески.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Fairly soft... one measure of wood hardness is the Janka test, which measures the amount of pound force to embed a .44" round steel ball into the wood. As a point reference:

 

Ebony 3220

Rosewood 1780

Hard Maple 1450

Honduran Mahogany 830

Alder 590

White Pine 420

Basswood 410

 

 

Явно бъркам, че елшата е по-твърда от махагона, но това не прави махагона твърд. Вижте показателите сравнени с други дървета. Освен това той е порест.

Може би Aria-та, която имам не е от елша, a от клен /ако въобще е възможно/ и затова съм се заблудил...а нейната дървесина е много твърда. А махагонови китари също имам и там е по-мека дървесината. /сега само да не почне някой да ми обяснява, че понеже не са правени в Щатите затова са меки :D /

 

Били, знам, че на теб България ти е виновна за всичко...също така чалгарите, метълите и китайските китари, така че приеми, че "се заяждам по български" :D

Редактирано от Yves

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе за липата,не знам,ама по едно време имах един японски Фендер с basswood тяло - е акорда звучеше по силно от отделен тон - за мен е зле,или бройката е била лоша.

Пак оспамихме темата за адаптерите..

Yves,едната ми китарка е азиатка,от некъв техен махагон,който пак е доста твърд (единия винт от рамката за адаптерите не искА да излезе с кръстачката и се закръгли,съответно му махнах главата с бормашината и го изкарах с клещи),жълтурската гад си звучи добре и върши работа за репетиции,но като хванеш оригинално гиби разликата е ушевадна.

Редактирано от Hillbilly

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, като цяло не е ли вярно, че китара от твърдо и плътно дърво ще има повече състейн от такава от по-меко и поресто?! /при равни други условия/

 

Според мен логиката сочи това и затова се опитвах да го обясня с неудачния пример с елшата :D

Редактирано от Yves

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Yves,едната ми китарка е азиатка,от некъв техен махагон,който пак е доста твърд (единия винт от рамката за адаптерите не искА да излезе с кръстачката и се закръгли,съответно му махнах главата с бормашината и го изкарах с клещи)

 

Най вероятно си ползвал неподходяща отвертка. Няма връзка с твърдостта ... Особено пък при развиване :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, като цяло не е ли вярно, че китара от твърдо и плътно дърво ще има повече състейн от такава от по-меко и поресто?! /при равни други условия/

 

Принципно е вярно.

По-горе съм написал, че махагона е относително твърда дървесина.

А на тестове показва средни резултати, просто защото е много пореста.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най вероятно да,нямам набор инструменти,но другите винтове излезнаха безпроблемно (само с малко зор :greenangel: ),как да е ,акцента е,че шибания азиатски махагон е доста твърда дървесина,а за китарите - може да пишат,че е махагонка,а отдолу да набутат секва пръчка,която имат на склад - не е ли с прозрачен финиш да снимаш порите взимаш котка у чувал..

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, като цяло не е ли вярно, че китара от твърдо и плътно дърво ще има повече състейн от такава от по-меко и поресто?! /при равни други условия/

 

Според мен логиката сочи това и затова се опитвах да го обясня с неудачния пример с елшата :D

 

По принцип да, само че с една подробност, а именно да са наистина равни другите условия. А те не се заключват само в конструкцията и хардуера, а и в качество на изработка и подбор на материала по акустичните му качества. И факторите влияещи на крайния ефект явно са толкова много, че като резултат две еднакви китари няма. Даже между две парчета махагон от една и съща талпа, използвани за направата на две еднакви китари, с еднакъв хардуер и електроника, може да има значителна разлика в саунда и състейна. Доста пресен личен опит в тази посока. Иначе имам къстъм китара на Диката с махагоново тяло и гриф и абаносов фингърборд, която макар, че е с тремоло, има доста повече състейн от Гибсън ЛП Стандард (също мой). А по всякак логика трябва да е обратното, доколкото ЛПто е с ТОМ и без кухина за тремолото в тялото, а конструкцията и използваните материали като цяло са подобни (с козметични и някои не до там козметични разлики)

 

http://www.youtube.com/watch?v=6FImcySbksQ

 

И освен това, повече състейн не означава по добър звук (поне от моя гледна точка), често е обратното. Състейнът няма много общо с тембъра на китарата, а той (поне за мен) е по важен.

 

п.п. Сори за офтопика, но темата се измести...

  • Like 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая логика, че фиксираните бриджове има повече състейн и тон не знам от къде е тръгнала (макар да се досещам),

но изобщо не е вярна по мои лични впечатления (както и легендата, че флойд роуз системата разваля звука и не звучи добре)

Всичко е до конкретен инструмент. Свирил съм с Гибсън ЛП с много дълъг състейн и на такъв, който звучеше ужасно удушено.

Обратно при китари с тремоло (включително и флойд) често състейна е дълъг отколкото обратното, но съм срещал и трагични примери.

Мисълта ми е, че всичко е частен случай. Иначе можем да говорим за общи условия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата отдавна мръдна..

Едва ли Диката си е играл с фреза за да изкара това -

159578992421024173381336731219E7VCjaHjbwfxsE2j8DGr.JPG

ренгенова снимка на ЛП стандард (може и да не е точно този модел ,но така ги правят вече) от по- новите,нормално е да има брилянтен звук,но състейна да се губи от масата.

едит- понякога и експериментите с височината на струнника влияят върху състейна и "гаснещите" тонове.

Редактирано от Hillbilly

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.