Jump to content
Българският форум за музиканти

wiseppman

Members
  • Мнения

    103
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Обществена Репутация

22 Excellent

Относно wiseppman

  • Ранг
    Редовно навъртащ се

Previous Fields

  • Инструмент
    guitar, audio&video soft

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    BG
  1. Ето това си е за хвалене- прави чудеса...
  2. То не е за фукня, ама педалборда все ми е малък. Ще трябва да търся някой да ми направи по поръчка.
  3. wiseppman

    Въпос за компресори

    Извинявай Тони, Наистина трябва да изясня... Нямам затруднения за серия и паралел, защото имам MS-3 и не ми е проблем. В домашното ми студио звучи добре, но нали знаеш- на лайф- не се знае. Дори имам възможност да набича примерно 4 компресора (обичам тоя звук, пробвах). Виждам, че съветите са да се включат в серия. Или ако има компресор във FOH (а аз имам в цифровия миксер) и пусна още 2? Целта ми е да закръгля отреза на синусоидата за по-мек звук. Процесорите ми съм ги пробвал на живо- и с лампи (и E-906) и без лампи- все тая. Но търся звук, примерно на Сатриани или Дейвид Гилмор и пробвам какво ли не. Затова реших да направя и този опит. Но сега съм много зает и нямам много време за свирене- поне до средата на следващия на месец. Затова питах, дали някой е пробвал.
  4. wiseppman

    Въпос за компресори

    ... много отговори, ама аз питах за 2 компресора- във верига или в паралел.
  5. wiseppman

    Въпос за компресори

    Е, значи и аз ще тествам, 2-та. За клийн харесвам и то много компресор. Пък и за драйв- каква е тази китара, дето сама, без камиончета, ще направи минута състейн?
  6. wiseppman

    Въпос за компресори

    Аз опитвам с 2 компресора, един във веригата, един в луупа. Не мога да чуя някаква голяма разлика, може би да се престраша да го пробвам на лайв. А ето намерих интересно видео:
  7. wiseppman

    Въпос за компресори

    Аз, като всички, се ровя из Нета и разбира се, по въпроса за компресорите видях две противоположни мнения. Ако има примерно 2 компресора, един пич показва някакви графики и твърди, че така звука и състейна се скапва. А от друга страна в менюълите на производителите чета, че повече компресори един след друг подобряват драстично звука. И се чудя на кого да вярвам! Затова се питам, някой има ли опит с такава конфигурация?
  8. Лесно е: https://www.youtube.com/results?search_query=backing+tracks+for+guitar
  9. https://trud.bg/легендарният-производител-на-китари/
  10. Според мен професионалното свирене може да се опише с 3 ситуации- 1. да свириш всяка вечер в кръчма, 2. на концерти или 3. да си студиен музикант. Вариантът със сватбите е за народните музиканти, рокаджиите обикновено нямат ангажименти там. Когато бях професионалист (и като музикант и като учител) ми беше писнало да свиря всеки ден едно и също. Една-две репетиции седмично, набързо направени парчета, които при желание после, ако имаш желание и време в къщи доизкусуряваш. Сега, като любител (самодеец ) се кефя повече- хард рок (и малко метъл, ако намеря нещо стойностно). Но от опита си бих посъветвал начинаещите първо да преосмислят какво искат. В предишните постове не видях нищо написано за механичната памет на ръката. А това е причината за многото упражнения и целта, която дори подсъзнателно си поставяме, ако искаме да сме като Слаш, Джон Норъм или Дейвид Гилмър. Но има една тайна, или другояче казано- стил! Защо? Защото начинаещия едва ли знае как и какви упражнения, при какъв учител или от кои уроци и школи се е учил неговия идол. Или просто всичко си му е дадено от Бог. Затова трябва да развива освен вертикалното и хоризонталното си мислене по целия гриф. При китарата един лик може да се свири в няколко постановки и е полезно гледането в YouTube, за да се види идеята и изпълнението. На мен ми се е случвало да променя постановката, защото ми е било удобно да изсвиря пасажа по друг начин. Ето това е значението на условната механична памет на ръката. Е, не винаги по-лесното е най-правилно, но все пак се налага да изсвириш нещо, което е записвано и преправяно в студио, а ти трябва да го свириш лайв. Друг начин е импровизацията- след като научиш оригинала и схванеш идеята, да промениш нещичко или всичко, но това вече е за музиканти, които не са вчерашни . За мен една правилна последователност при изучаването на китарата би изглеждала така: започване с опознаване тоновете по грифа (класиката помага, хем научаваш нотите, хем грифа, но забавя малко дясната ръка- свиренето с плектрум), акорди (тризвучия->четиризвучия->алтерировани и други по необходимост или желание), петте пентатоники и евентуално CAGED системата, скалите и ладовете (особено фригийския за металистите), а след това работите за стил и механична памет на ръката- особено ценна при импровизация. ... и свирене, много свирене, докато хобито Ви се превърне в професия...
  11. wiseppman

    Съвет за домашна обстановка

    USB B ->USB A на лаптопа, не е необходимо през саундкартата.
  12. wiseppman

    Съвет за домашна обстановка

    Според мен, най-доброто за теб е това- но не знам дали ще е реклама. От Томан вземат 30 евро за доставка под 800 лв, а от БГ магазин има чудесна компилация за теб без да плащаш доставката: https://www.musicworld.bg/bg/m_3030000/i_60457/Focusrite_Scarlett_2i2_Studio_2nd_Gen.html
×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.