Чували ли сте за кривата на Вунд - в музикален контекст би изглеждала така - от едната страна имаме Скука - прекалено много повторения, твърде елементарно, - а от другата - Объркване - твърде много новост, малко повторения, прекалена сложност. Хората харесват междинната позиция.
"Примерите които давам са всъщност много сериозна музика изискваща изключително високо ниво на музикални познания и изпълнителски качества и умения." Дай на банда маймуни барабани, свирки и сто на сто ще ти изкарат нещо по-оригинално от "постмодерните" пляканици. Преди слушах разни шумове, електроники и как Джон Кейдж си полива цветята, но това не е музика, изкуство е (коренът на думата не е ли един и същ с изкуствено - и на латински май е така, ако не се лъжа), но музика - съмнително.
Във форума на garritan.com има курс по музикална форма - сетих се и за първия абзац:
The need for Form
Composers all want to write good music. What is good music? Presumably music that others enjoy. Yes, and I would like to add “…and understand.”
What are the rules for writing good music? I’ll simplify matters for the moment and say that there is only one rule: “Thou shalt not bore.” Boredom is of two kinds, boredom through over-familiarity and boredom through total incomprehension. Or to look at it differently, we experience meaninglessness, either because we know everything already so there is no new information, or we can’t make head or tail of it. For anything, in any sphere of life, to convey information, it needs to include two opposites: something familiar, something unfamiliar. In music these two opposites translate as Unity and Variety. In practice this involves some kind of repetition and some kind of change: if these two opposites are balanced properly, then we can say the music has good Form. Too much repetition and we have Boredom Through Over-familiarity. Too much variety and we have Boredom Through Bewilderment.