Jump to content
Българският форум за музиканти

Mairomaster

Members
  • Мнения

    1163
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    3

Всичко публикувано от Mairomaster

  1. Доста ревюта съм чел за B1030A и като цяло им се кефят хората. Естествено винаги си има редовната дружина почвени/безпочвени хейтъри на марката. Планувам да ги купя в близките месеци, тъй като ми трябват точно компактни, евтини монитори, без претенции за особено качество. Доста време съм ползвал B2030A и бях много доволен от тях - и като звук, и като издражливост на тормоз. Въпреки че все още не съм чувал B1030A, ако портативността не е проблем, може би си заслужава да даде 100-тина лева отгоре човек за B2030A. За M-Audio нищо не мога да ти кажа.
  2. Mairomaster

    Guitar Rig

    Има, като си го купиш с оригиналния Guitar Rig. За други версии не знам.
  3. Mairomaster

    Metalcore Cover! (Maybe)

    Добре крякаш
  4. Това с първоначалната позиция не е проблем, synchro-то си знае позицията при включване. Това със stepper motor-a не мисля че има общо с проекта ми, аз не работя с такива двигатели. Инерцията я имам предвид, важна е наистина.
  5. Трябва да се върти на 360 и да може да прави обороти свободно. Приемащи селсини има в старите контролери, там така се отчита положението. От гледна точка на място и практичност обаче, е добре да бъдат премахнати. Иначе единият предаващ се върти 1:1, другият 1:36. Това с енкодерите го мислих направо да се вържат на осите на предаващите селсини в positioner-a, но не съм сигурен колко лесно ще е за изпълнение от механична гледна точка. Разглеждах разни synchro to digital конвертори в интернет, но цените доста надхвърлят бюджета, а и не се намират много лесно като цяло. Не съм сигурен до колко успешна ще бъде ръчната направа на такъв, под формата на смъкване на напрежението идващо от намотките на селсините с делител на напрежение и вкарването му в AD конверторите на микро контролера. Резолюцията на AD конверторите не е проблем, имам 10 бита. По-скоро ме притесняват проблеми с шум в сигнала и разни други изкривявания, които внасят грешка. От друга страна не се гони толкова голяма точност - около 0.1 градуса търсим. При условие че 1:36 селсинът показва 10 градуса при едно пълно завъртане, необходими са 100 стъпки на оборот (или малко повече за подсигуряване). При 1:1 селсинът е още по-малко - около 36 стъпки. Но все пак не ми се струва много сигурна работата.
  6. Благодаря ти за мнението, важни неща казваш. Всякакви механични модификации по positioner-a няма как да правя, понеже не ми е това работата, а и не е особено в scope-a на проекта. За използването на различен вид двигател също не може да става дума, все пак идеята е да се направи контролер за наличните устройства. За грешки в намирането на позицията и така нататък съм помислил и ще мисля още като се захвана с програмирането. Относно synchro-тата и аз не им се радвам особено и усещам, че ще има ядове с тях, особено след като се зачетох по темата днес и разбрах, че не е много проста задача да се дигитализира сигнала от тях с малка грешка.
  7. Здравейте! Чудих се дали е редно да пусна темата тук, но тъй като взеха да зачестяват темите свързани с електроника като цяло, захранвания и така нататък, все пак се реших. Избраха ме да правя спонсориран от университета проект (уча електроника в Sheffield, UK, за който не знае). Тъй като технологичният ми речник на български все повече обеднява за сметка на този на английски, ще използвам доста термини на английски. Та в какво се състои проекта. Имаме antenna positioner, който може да си представите като heavy duty грамофон. Антената се закрепва на „плочата“ на „грамофона“ и съответно като се върти плочата, антената може да се насочва в различни посоки. Плочата се върти от един монофазен DC мотор, чрез зъбна предавка. Към статорната намотката на мотора се подава постоянно 115 V, а напрежението към роторната намотка може да варира от 0 до 115 V за регулиране на скоростта. Максималният ток през роторната намотка е 6 А, въпреки че за дадени модели positioner-и e по-малко. Идеята на занятието е да се направи контролер за positioner-a, който да му предоставя захранване, както и да контролира посоката на въртенето, скоростта, избор на дискретни позиции. Даденият контролер всъщност ще замени стар такъв, който вече е морално остарял (1970 година произведен), заема много място и е неефективен. За контрола реших да използвам PWM, чрез който да регулирам големината на напрежението подавано към роторната намотка. За целта ще използвам микроконтролер PIC 18F4550, който ще събира информация за позицията, ще прави всички необходими изчисления, ще получава команди от потребителя и съответно ще изпраща контролните сигнали. Връзката с потребителя става чрез desktop апликация, като микро контролера се свързва чрез USB с компютър. Моментната позиция на плочата на positioner-a се засича от двойка synchro transmitter-и, единият с по-висока резолюция, другият с по-ниска (това се осъществява чрез различни предавки към оста на плочата). До момента съм направил основната схема на power board-a. Може да я изтеглите от тук: https://dl.dropboxusercontent.com/u/59307400/SURE_Main_Board.PDF Нужното работно напрежение от 115 V се предоставя от трансформатор T1. Изглаждане на ripple-a след CR1 не съм предвидил, тъй като не виждам причина за това, в оригиналният контролер също липсваше, а и не става лесно просто с кондензатор, поради голямото напрежение и сравнително големият ток. D2 e двупосочен TVS (символът не е съвсем точен), предпазва от voltage spikes. Пропуснах да спомена, че с контролера ще се свързват 2 подобни positioner-a, та затова са и редицата дублирани компоненти по схемата. Повечето от компонентите за контрол на вторият positioner са отделени на второ PCB. Q1 е N type MOSFET и осъществява PWM. К1 е реле, определящо посоката на въртене, а K2 e част от спирачна система. Когато е изключено, ротора на мотора се дава на късо през R1 и по този начин системата спира. D1 отново предпазва от voltage spikes от страна на мотора. За C1 още не съм особено сигурен дали трябва да го има изобщо и каква трябва да е стойността му. По принцип идеята е да поема излишна енергия от мотора, при regenerative breaking примерно. Q1 и релетата се включват от опто-изолирани драйвъри U1, U2 и U3, които съответно се контролират от микро контролера. Т2 е малък трансформатор предоставящ напрежение за драйвърите, а след стабилизатора VR1 се взема и захранване за микро контролера (въпреки че по принцип ще се захранва през USB). Веригата която взема напрежение от synchro transmitter-е и го подава към микро контролера ще я мисля днес. Там идеята е просто да се намали входното напрежение от transmitter-ите, което е до около 130 Vp до 5 Vp и да се вкара в AD входовете на микро контролера. Вече с микро контролера ще се прави изчисление на позицията според напреженията между различните намотки на synchro-тата. Както може би забелязахте, повечето компоненти все ще нямат определени стойности, предстои да ги смятам днес, както и да избирам конкретните модели компоненти. Предполагам в дизайна ми има доста недомислени неща, които могат да се направят по-добре. Това се дължи на малкото опит, който имам с power circuits. Ще се радвам да чуя вашите мнения.
  8. SP B1 и той моно записва. Ама много станни въпроси задаваш, а никаква информация не предоставяш. Както все е популярно да се дават примери като за глупави във форума - все едно в автофорум да пишеш, не ми пали колата, може ли да ме посъветвате нещо?
  9. 1. Вместо ние да гадаен тук, какъв може да е проблема, вземи ги включи в някой друг компютър/плеър и ще разбереш дали е от слушалките. Съответно включи други слушалки в компютъра, да видиш дали е от него. 2. Моно записва.
  10. Кажи им базука, по-лесно ще те разберът
  11. А ей така да споделиш как си го решил, че евентуално да помогнеш и на някой друг, няма. Чудни хора има ей...
  12. Да го беше качил на малко по-интелигентно място ли. Аз като съм в чужбина, как да отворя тоя vbox7.
  13. Добре де, 5 поста изписа, един път не спомена примерно дали можеш да стигнеш до peak-ване на някоя от фазите в Guitar Rig. Ако примерно ти peak-ва output-a (графата горе се пълни изцяло и пресветва жълто/червено, не помня цвета точно), Това значи, че звукът, който излиза от програмата не може да се увеличава повече и някъде след програмата е проблема (драйвъри примерно). Но ако не стигаш до peak-ване, чисто в тебе си е проблема. Както споменах, програмата предоставя много различни възможности за повдигане на нивото.
  14. Може да вдигнеш входното и изходното ниво (отгоре както казваш), до толкова че да не peak-ва. Освен това можеш да регулираш силата на усилвателите и ефектите по веригата, както и нивото на preset-a, от конкретния блок, който служи за това.
  15. Силата на самия драйвър не се контролира. Другаде си търси проблема. Примерно като включиш слушалки, виж как е силата. Ако е добре, в кубето нещо ще е причината. Огледай и мискера на windows.
  16. Може би ти така си ги обясняваш нещата, но за мен това е също толкова неясно, ако не и грешно. И двата говорителя могат да свирят доста слабо. Това значи, че dynamic range-a е ограничен от максималната сила на звука, до която могат да бъдат усилени, до достигането на определено допустимо ниво на THD. В това отношение селешчънът вероятно ще може да се усили с 10-20 dB повече, примерно, но това не ти върши особена работа при свиренето, защото така или иначе не използваш над 70 dB dynamic range (надявам се), които ги покрива и берингерът. За музикални говорители предполагам ще е още по-малък проблем това. И класическа музика да се слуша, съмнява ме да е нужен толкова голям dynamic range, че да не може да го покрие и сравнително евтин говорител. По-омазано, глухо, мътно може да чуваш заради неравномерна амплитудо-честотна характеристика примерно, поради това, че са усилени някои гадни честоти, а са намалени някои от честотите които допринасят за ясното звучене (2-4 kHz при вокалите примерно). Висок THD евентуално също би допринесъл за увеличаване на кашата в микса, но това като чели се чува малко по-различно, от проблема с честотната характеристика. Това до кой хармоник ще може да вади, пак зависи от амплитудо-честотната характеристика. Ако покрива добре до 20 kHz, ще можеш да чуеш всички чуваеми хармоници, де що има в песента. Тези над 20 kHz, и да ги има, не можеш да ги чуеш на каквото и да слушаш. Сигурно пропускам важни момента, та за това ми се иска някой да направи съответната тема, че да хвърли светлина.
  17. С две ръце моля някой, който мисли че има достатъчно знания по въпроса, да напише една спретната тема относно качество на звука при озвучителните тела (слушалки и по-големи). Постоянно се въртят по форумите едни такива термини като детайлност, широчина на панорамата, дълбочина на звука и т.н. Тези термини обаче доста недифинирано ми идват (както предполагам и на много други хора). До колкото знам аз, добре дефинирани характеристики са амплитудно-честотна характеристика, фазово-честотна характеристика, нелинейни изкривявания и други. Та как аджеба зависят детайлността, дълбочината и т.н. магически термини от добре дефинираните научни термини? Мисля че ще е интересно и полезно за начинаещите и не толкова начинаещите.
  18. Мдам, често е трудно на технически некомпетентните хора да си представят, защо хубавите неща излизат скъпо за направа. Но си е така. Съвсем друг е въпроса, че в някои ситуации, дадена стока (нищо общо със слушалките, произволен пример) излиза на производителя прилично евтино, но докато мине през 3-4 кръвожадни дистрибутора и 1-2 граници на държави, цената може да скочи в пъти... Ама пазарна икономика, какво да правиш.
  19. Въпреки че съм фен на AKG, К-77 точно за мониторни цели не препоръчвам. Имам ги и за записване са ОК, но иначе са много мътни в ниските и не ти дават реална представа за звука.
  20. Добро ревю. Браво! Само да отбележа нещо, че не е съвсем вярно, да не се бъркат хората: Това със съпротивлението е вярно, при условие че двата сравнявани модела имат еднаква чувствителност. Ако чувствителностите са различни, не е гаранция че по-нискоомните слушалки ще са по-силни.
  21. Казано е на доста места из интернет, разчети се. Може да не е чак толкова силно изразен ефекта и да зависи от конкретните слушалки, но го има. Аз лично го изпитвам всеки ден, с различните слушалки които ползвам.
  22. За продължително ползване, за да не изморяват слуха, препоръчвам ти да си вземеш отворен тип (open-back). Само където по-малък избор има. Естествено ако ще ги ползваш в по-безшумна среда, или няма да е проблем bleed-a.
  23. Всякаква карта ще ти свърши работа, само да и работят стабилно драйвърите. А който ти казва тази глупост за записите, че ставали твърде дигитални, кажи му да си купи лампова карта, че да звучи по-аналогово.
  24. ^^Това е колкото за видеото, иначе предполагам е записва отделно песента. Ама и вярно на живо да го бяха изсвирили, при конкретната ситуация няма от какво да стане микрофония, като няма колони около тях. Кондензаторните микрофони с голяма мембрана, просто не са направени за живо свирене. Можеш да пробваш да пееш яко близо до микрофона, като съответно намалиш микрофонния предусилвател, че да не удря в червено. Също внимавай с разположението му спрямо колоните, да е възможно по-далеч и с гръб към тях, както спомена aarab. За някакъв вид преграда, също си заслужава да се помисли. Добре е да свикваш да пееш с динамични микрофони. Това с напрежението в гласа си го втълпяваш. Може да се получи, единствено ако е прекалено ниско, като ниво, вокалният микрофон в микса и ти се налага да пееш по-силно, за да се чуваш. Но това се оправя с просто повдигане на нивото.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.