Jump to content
Българският форум за музиканти

TONY

Members
  • Мнения

    4281
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    52

TONY last won the day on Август 2

TONY had the most liked content!

Относно TONY

  • Рожден ден 01/28/1970

Previous Fields

  • Инструмент
    китара, бас, барабани

Contact Methods

  • Website URL
    https://soundcloud.com/uran242

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    София
  • Interests
    Авторска музика. Китара, бас, дръм програминг и барабани. композиция, аранжимент, текстове, звукозапис, мениджинг и продуциране.

Последни посетители

25158 профилни разглеждания

TONY's Achievements

Rising Star

Rising Star (9/14)

  • Very Popular Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Reacting Well Rare
  • Posting Machine Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

1.1k

Обществена Репутация

  1. Николо Коцев наскоро пак изригна срещу AI. Иска забрана AI да прави музика. Аз пък съм вече напълно ясно какво прави AI. Албумите, които създава не са никак лоши за фон, играеш някаква игра на компа и слушаш такъв албум. Прави ги еднообразни , по шаблон. Звучат ок, но шаблона ясно се разпознава, ако вече си чул примерно 10 албума създадени от AI. Няма какво толкова да му се плашат хората на този алгоритъм.
  2. Навремето бях гледал, един тип в тубата направи запис - върху дигитално DAW и на Фостекс R8 - 8 траков лентов магнетофон, полу професионален ( не е Щудер/ Щрудел). Подпален от идеята и сравнението - победата е за Фостекса, си взех един , плюс още един( повреден) за донор. Парният Валяк за съжаление почина, пък и последните две години беше престанал да работи... така , че съм останал само с имането на магнета. После живота те завърта, едно друго и може би вече му е времето да се опитам да подкарам този проект. Отделно в момента имам поне двама разбиращи от такава техника познати. Аз така и не съм се научил да правя профи записи, но съм понапреднал и правя що годе слушаеми, т.е. вече поне част от прецеса ми е поизяснен. Специално разликата от мекият и топъл аналогов запис и студеното цифрово ДАУ , дори накрая пак да завърши на комп, топлината ще остане. То има и плъгини и то не лоши, но е добре, да имам и аналогова опция за запис. Не съм се прецакал, най - малкото такъв магнет вече е 2 бона ойро... Та въпроса е откъде да намеря ленти, мисля, че за моят Р8 трябва да са This deck is squeezing 8 audio tracks onto a standard 1/4 inch tape ? ( то е ясно по принцип, въпроса по скоро е - някой взимал ли е от някъде конкретно и може ли да препоръча)
  3. Далеч ми е Русе. Иначе няма лошо Роб, да разпише Чапман китарата ми. И съм съгласен, че Ви чака незабравима вечер, не я пропускайте!
  4. Живота е радост и тъга... Отново боря синдром на Де Карвен , този път на дясната ръка... по лек е отпреди и се надявам да мине без кортикостероиди ( заради страничен ефект - оправят тендовагенита, но капе коса. пък ми се ще поне още десет години да имам) От друга страна любимото Бяло море ( Η καρδιά μου είναι στο Αιγαίο Πέλαγος) ме зареди положително и успях да компилирам първият си солов албум. Започвам с кавър на АББА, в който съм направил модерен диско фънк аранжимент и съм изпраскал едно соло, каквото няма в оригинала. От саундклауд не ми дадоха да ползвам вокалите на Агнета ( но са ок за тези на Роб). Предипримерно 2 месеца бях пуснал на Агнета, работен вариант, тя каза, че и харесва и пита, кой ще изпее кавъра.... казах и не знам и че вероятно , ако не намеря кой да го изпее, ще ползвам вокалите от оригинала... тя не отговори нищо конкретно... така че, първо пробвах с нейните вокали, но като ме отрязоха от саундклауда, записах вокалните партии с китара. Може би не съм смесил перфектно вокс китарата с останалият микс, но се уча. И правя тези кавъри от една страна да се уча на звукозапис, от друга ми е удоволствие да кавърирам любими песни. Следват два кавъра на Арън Мейдън, Трупъра си го записвах и смесвах сам през ковида, Лосфер уърдс е правен преди 20 години, записван вкъщи и после миксиран и мастериран от Румен Спасов. Следват ел и акустичен вариант на Брейкин дъ лоу. После два авторски инструментала - Султан и Роден отново. Накрая завършвам с едно парче на група Зомби бар, в която свирех и в което парче имам доста авторство - цялото интро, основната акордова схема и грув, китарните фийлове, китарната мелодия след припевите, първото основно соло е на другият китарист на групата, второто мое, после имам едно психиделик соло , широките триоли на пеенето в края са по моя идея и ревящите вокали... и песента е в своята цялост, така, както я замислих/ме. А не орязана версия, каквито има две три ( пуснати из медиите) и не харесвам. Записът, микс и мастеринг са на Бисер от студио Президент, който по онова време беше и барабанист в групата ( на барабаните на Султан - също) Основната ми цел е да имам нещо завършено ( а не разпиляно) ( какво е един албум със снимки - компилация от спомени, музикален - компилация от музикални спомени, снимки на какво правия и докъде си в даден момент). предвиждам да има и част 2, като продълвавам да се уча на микс и мастринг, а и да се кефя от творческият момент. Започването с кавъра на АББА не е случйно - като дете бях дискарче - АББА, Бони М, Сарагоса бенд, Чик, Хот Чокълейт, Прешъс Уилсън, Сандра, Сабрина, Саманта, СиСи Кеч... до момента в който не чух метъл, Айрън Мейдън, Металика и превключих. Така , че за мен е логично. Не съм постигнал , кой знае какво ( ниво) с този албум, но мисля, че е доста по добре спрямо онзи на Уран242, който бих определил, като много добри песни, но лошо продуцирани. Има вероятност, да се презапишат песните на Уран и да звукнат поне, както звучи този албум. Ако примерно албума на Уран е на лошо аматьорско ниво, в този ( според мен) нивото варира между добро, много добро, отлично аматьорско ( може би дори и добро профи за Losfer words i Zombie bar), но това е по-добре Вие да кажете, как го възприемате. Ето го проекто-демо албумчето на Уран242 Нямам комерс мераци за албумите си. Но може би е добре да направя известен брой CDs за подаръци на приятели и познати, които проявяват интерес към музикалните ми лутания и опити. Специално как се получи art cover-a на Song from the attic ми харесва и го виждам, как ще стои добре на фланелка. Аз бих си я носил. В моловете правят фланелки, няма да е проблем.
  5. Босс изостават, поне във времето. Digitech i stomp 13 years ago - мисля, че е същата идея. Имам един такъв ай стомп. 13 years ago!
  6. Снощи гледах нови клипове по тубата ( правя го отвреме на време). Всички бяха хубави , вкл и музиката . Гледам някаква нова банда с нов клип - пишеше метал балада, Финландска банда. Решавам да ги чекна. Не са лоши. Клипът им обаче бе генериран от AI с техните лица, нещо като анимация, ама не съвсем. С две думи, клипа не струваше, за боклука.... който няма кинти, ще прибегва до AI, колкото там да има някакъв клип. Полза или вреда за бандата е такъв клип. Спрямо гледаното снощи, ползата е, че вече знам, че има такава банда. вредата е, че след гледането на клипа, не останах кой знае с какво положително усещане, другите над 10 клипа бяха нормални ( на Лейди Гага, имаше комп обработка).... така, че AI клипа постави Финската банда в по ниска категория/според разбиранията ми/ Тоест вредата , като че ли е повече от ползата.
  7. Още един трик за свирене с два ампа. Помня , че го бях "открил" за себе си още през 90-те на миналия век. Трябват два комбо ампа и един стерео хорус ( примерно на бос - CH1,3, CE2, CE5 или каквото там има) пред тях. Ако примерно имате Атакси на Хюс и Кетнер ( на клийн канал), ще докарате много близък саунд до Роланд Джаз хорус. ( особено, ако имате CE1 нa роланд, какъвто е реално вграденият хорус в Roland Jazz Chorus 120)
  8. Сещам се, че съм излизал на сцена с такъв сетъп АМП1 преамп аут - time based effects ( бос педалчета, каквито съм имал, хорус, дилей) - пауър амп ин на АМП2. Беше преди повече от 20 години с тогавашната ми група Аквилон. Определно този сет ъп работи . Сега съм намислил друго, направил съм проба с амповете и бях супер доволен. Като се замислям, Амп1, който ще ми е за соло, няма луп ( звучи вълшебно, като плекси на стероиди). Ако искам дилей към блендата за соло, се сещам за две възможности - 1. 2005-та ( примерно да беше ), бях един от малкото, които гледаха един от първите концерти в Каварна, тогава Саксън свириха безплатен концерт на площада ( публиката беше предимно от Каварна и малко от Варна и десет фена от София с автобус ( нощта след концерта изкарах в интернет клуба) . Пол Куин, Дъг Скарад, Найджъл Глоклър - убийствени музиканти.. Бях се курдисал точно до ( зад мишпулта) на озвучителят им и го гледах как свещенодейства. Идва соло на Пол - бам, сетва дилея в реално време ( мисля, че ползваше ТС Джи мейджър на рак до пулта), после соло на Дъг - пак така. След концерта му казах , че съм супер впечатлен и го питах как знае точните стойности на различните времена за дилей за всяка песен . Той се усмихна и каза - Момче, аз пътувам със Саксън над 20 години... Това не знам/ не съм сигурен ще проработи ли с наш озвучител. малко се съмнявам. 2. Слагам дилей в лупа на АМП2. И предварително озвучителя ни сетва , да кажем така - другият китарист - крайно ляво ( при соло го дърпа към центъра). соло АМП в ляво 20 и ритъм АМП ( с дилей) в крайно дясно. Може би ще проработи -, трябва да се пробва. ПС - нещо се обърках и дублирах поста и в предната тема
  9. Хвърлих бърз поглед, кой свирят /или са свирили с мултипъл ампове. Хендрикс, Малмстийн, Слеяр, AC/DC - те общо взето ползват един модел усилвател ( тип звук) по много за sheer volume. По обемен звук на открити сцени. Joe Perry, Brian May - те са с по три ампа wet/dry/wet или обратното. Заради стерео ефекта. Което може да се сведе до 2 ампа dry/wet конфигурация. Eric Johnson - блендва Фендер и Маршал. Джо Бонамаса - при него е лудница от ампове на сцената, въпреки това, всичко е под конец и звучи като рай. Който му е интересно, има Rig Rundown. Петручи и Металика свиреха с Роланд джаз за клийн и Меси за драйв. Металика минаха на Фрактали. Джон май е със сигнатурна Меса.... Стив Вай блендваше , мина на Фрактал. Сатриани беше с 4 канален Маршал/ сега е с 3rd Power - новият му амп. Сатриани винаги ми е звучал по-добре от Стив, сега са в обща група, разликата е малка, но е в полза на Сач , според мен. Всеки си намира, какво го кефи и му върши работа. --------------------------------------------------------- Споменатите горе са от китарният Олимп. Връщам се на Земята. За свирене ( вкл live) с 2 комбо ампа - не знам дали се разбра по-горе, аз си намерих решението - Radial bigshot. Има си трансформатор. Компактен. Просто не ми се мъкне и Voodoo Lab Amp switcher.... Него вероятно бих ползвал, ако някога реша да експериментирам с блендване на повече от два ампа.
  10. Въпроса, който ми изниква - кой е този български китарист дето, ще помъкне цели три ампа ( хеле пък 3 глави с 4х12) да свири с тях dry/wet/dry or wet/ dry/wet configurations? За да си отговорим, да погледнем на запад, кой го прави. На първо сещане - Джо Пери от Аеросмит. С Аеросмит, свиреха по стадиони пред 40 - 80 000 публика. Демек пълни стадиони.... Поради разни мечти и мераци на времето си купих на Voodoo Lab, такава машинка е не за само три, ами за цели ЧЕТИРИ ампа.... ( смисъл има, ако имаш камион - и четири коренно различни ампа , като - Фендер, Вокс, Маршал и Меса/Солдано/ Богнер/ Дизел.. трябва да си голяма работа ама наистина голяма, примерно името ти е Стив Лукатър) но реално никога до сега не съм я ползвал.... само я тесвах, като я купих. А годините си минават. Последно замислям да свиря с два комбо ампа, единия с лийд тон, другият клийн и дърти ритъм. Пробвах с обикновен АБY - превключвател на Фендер. Суперско е. Но изключеният бръмчи. Моето решение - https://www.radialeng.com/product/bigshot-aby
  11. Една акустична версия на Breaking the law за изпяване https://on.soundcloud.com/kw4Hwsm5r57R4zyW88
  12. Приятелят ми, няма да може да се включи. Така че, поне певец ще трябва.
  13. С един познат бяхме пробвали трибют на Моторхед. Той беше пуснал 2,3 записи от репетиции във ФБ. Предполагам ще се справя със соло китарата, той по принцип беше бас и вокал , но може да бъде и ритъмкитара/ вокал. По принцип моторхед трибют с певец, който се мота по сцената, няма да стои много добре.
  14. Търсенето на певец и певица продължава Ще пусна няколко бекинг трака. Можа да се запишете и от вкъщи. как пеете. За вокалистка , този кавър на АББА https://on.soundcloud.com/YnR2TNpLdRIdqnyGpA За вокал - намерете си бекинг тракове на Айрън Мейдън, Дийп Пърпъл , Юрая Хийп ( по едно парче е достатъчно) и ги направете. Ако искате пробвайте, този кавър на Уикед гейм https://on.soundcloud.com/KqRmfKXhKwcV7mwfAb Едно авторско - Принца на Мрака https://on.soundcloud.com/j3kpbifUZbY6qHevRC ето как е било изпяно на времето https://on.soundcloud.com/Dlc04YxsNUUVzWxidK Може да пробвате Звездоброец, https://on.soundcloud.com/WLWT8y96G84boaxscq Ако ще ставате вокал на Уран, със сигурност ще трябва да можете да изпеете и тази балада - https://on.soundcloud.com/bwTKgrqMcedJqCUFks Преди две Коледи, измислих едно коледно. Понеже все има проблем с певците, го направих, като инструментал... Но ще е добре за идната Коледа, вече да бъде изпято. https://on.soundcloud.com/yK897ccldFSILcbchn
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.