Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте! Надявам се да питам в правилната секция... Та чудех се какво точно трябва да следвам, за да стана тонрежисьор или да се занимавам с нещо от сорта... имам голям мерак, единственият проблем е, че не съм особено музикален тип (в смисъл не мога да пея, не знам солфеж, въпреки че имам усет към музиката) - искам да знам ще ме спре ли това, фатално ли е, че не мога да пея? Надявам се на отговори от опитни в областта музиканти :)

Отговорено

Привет,

ако имаш бакалавърска степен можеш да запишеш магистратура , без да държиш изпити по солфеж, теория на музиката и пиано.

http://www.muzikant.org/index.php?option=c...33&Itemid=1

А ако не, може и следдипломна квалификация в Софийския университет.

http://forum.muzikant.org/index.php?showto...mp;#entry618490

поздрави!

Отговорено (Редактирано)

В България няма кой да те научи на това. Бягай навън. Няма смисъл да пренаписваме всичко, написано в разделите за озвучаване и музикален бизнес - попрочети там и ще видиш на какво се облягат горните думи. Успехи :godbless:

 

П.П. Само като кликнах на линка на НМА и видях какъв сайт има уж меката на музиката в БГ, става кристално ясно с колко години/века сме изостанали...

Редактирано от 7thString
Отговорено

Истина е че в България ще е трудно да се научат НЯКОИ неща особено тези свързани с новите подходи и практики при озвучаване и т.н. НО едно образование може да ти даде необходимата база (теоритична и практическа) и ти сам да градиш след това. Дори при толкова динамично развитие на технологиите много от нещата които са основни в такъв тип музикално образование си остават същите. Истината е, че във форума доста хора записваме, озвучаваме и т.н. но се осланяме не толкова на теория, колкото на слух и тенденции в звука или пък на прочетени туториали. Именно затова толкова много озвучители в клубове (и кръчми :godbless: ) правят основни грешки, нямат идея от акустика and so on. Аз нямам музикално образование, но с удоволствие бих записал една специализация, тъй като все повече осъзнавам колко ми липсва теорията на нещата и колко много разчитам на слуха си.

Отговорено

^ Това е друго нещо. Темата е дъвкана в раздел Озвучаване - ти и теорията можеш да я научиш сам точно толкова колкото ще ти я предадат в консервата, но трябва да имаш желание :godbless:

 

Но какво правим с набиването на основни грешки поради остарели разбирания? :godbless: Значи, няма как изкуство да се учи с теория... не мога да разбера как цял свят го е разбрал, само някакви треторазредни страни като нашата се дърпат... за тия неща трябва практика и то не 1 и 2 години, ми 10-20... тогава вече ще имаш ухото. Ако нямаш изградения слух, ебем ти теорията...

Отговорено

В БГ има къде да научиш много относно работата по звукообработка, но ще трябва сам да си организираш етапна структура (на обучение) - преподготовка; теория; практически отработки и цялостна подготвителна практика. Липсва оптимална стематизация в това отношение, просто защото общата заетост е свита и пазарът не намира смисъл да подържа готова (сравнително тежка, а и скъпа) структура. А е така, защото е пълно с философи, ръсещи оценки наляво и надясно, които неглижират собствената си некомпетентност и вместо да работят за постигане на ниво, осмислят самодейните си занимания, като си самовнушават задоволство в рамките на тясната си критерийна кочинка.

Т.е. - няма кой да звучи (най-общо казано), че да му се обработва звукът.

Иначе, ресурсът (теоретичен и технически) на различните компоненти на обучение е налице. Ако си мотивиран - може да стане и тук!

Отговорено

ааааааааааааааа..... ;) ;)

 

Пак трябва да си сменям подписа....

и понеже и правата са една мити мътна драма...

ще ти издам сентенциите в картка книжка .....

Отговорено (Редактирано)

Аз не съм опитен музикант, за разлика от всички останали взели отношеное по темата но - първо трябва да се замислиш за какво го правиш това. Каква е целта :rolleyes:

Ако говориш за образование, както си оазглавил темата, то нямаш много варианти. В Консервваторията ще ти искат солфеж със сигурност, ако това е достатъчно да те спре, но пък ще се докоснеш до машини на времето, които ще ти показват неща като това как да режеш и лепиш лента, което всъщност е яко, иначе ако искаш модерно - в НБУ има специалност от типа "Компютърни системи в музиката" или нещо подобно, която ще изпразни джобовете ти а защо не и съзнанието ти от съдържание. Там, някъде към 3-ти курс евентуално започват отдалече да опипват почвата що е то компресор, А/Д конвертор, EQ, сеплираща честота и т.н., за сметка на това ще си запознат в детайли с творчеството на видни наши "електронни музиканти" преподаващи основите на ГЕНЕРАЛ МИДИ продавайки абстрактните си J-M Jarre wannabe творения като учебен матриал. В крайна сметка ще излезнеш оттам със самочувствието и дипломата на профи, с която да се надуваш пред познати, но после като решиш да отвориш примерно gearslutz форума и видиш че нищо не разбираш от каквото си говорят там нещо хората и ще усетиш че работата не е на добре.

Остава вариантът на VSTi, пак казвам ако говорим за тапия.

Ако просто искаш да се развиваш в тази област чисто практически, едва ли има по-подходяща и лесна държава от България за да се занимаваш с тонрежисура на някакво начално до средно ниво. Тъй като тук няма закони, абсолютно всички DAW платформи са на твое разположение, както и всички възможни плъгини, както и всички книги по темата, някога изкарани в електронен формат, форуми и т.н. :cheers2: Почваш да теглиш, четеш, инсталираш, записваш и пробваш. После си слушаш миксовете и ги сравняваш с купешките :) Можеш да си намериш работа в някоя репетиционна, не за кинти а за опит, оттам евентуално да се престрашиш да направиш няколко лайфа на някоя училищна банда, оттам в някое клубче, и така лека полека да навлезнеш. След няколко години прекарани по дупките в безмислени саундчеци на вехтошарска техника и с -25% по-малко слух, ще можеш да си пиеш бирата самодоволно докато ученичките дошли да гледат групата която озвучаваш те зяпат с респект, защото вече си направил име в средите като добър озвучител/тонрежиьор. Таванът е да ходиш да правиш звук на международни мероприятия организирани тук, разни фестове и концерти на западни банди и да гледаш как го правят на запад и ако можеш да навържеш контакти и да се развиваш в тази посока. Или да си сглобиш свое домашно студийце и да твориш с младите таланти на България. Вариантът да бачкаш за някой друг в някое от "известните" студия ми се струва лишен от преспективи, затова не го предлагам. Помисли за какво ти е цялото това нещо и дали си струва и ще намериш решение :thumbs_up:

Редактирано от hed
Отговорено

Българското образование те карат да им обясниш как действа електричеството, а не да ти обяснят как да го ползваш, така че ако ти трябва просто диплома тогава добре.

Отговорено

^^^^ hed е нацелил много точно накъде духа вятъра. В НБУ нещата стоят точно така (от личен опит го знам), доста отрошени пари и изгубено време. А "великия" електронен музикант Симо Лазаров в четвърти курс ще ти каже - "колеги ние вече сме професионалисти" <_<

Отговорено

Трябва да си наясно какво искаш да постигнеш за да ти дадем насока. От там нататък - инат и мазохизъм докато не се получат нещата. Или си отдаден докрай или си един от многото посредствени тонрежисъори, от които се оплакват всички музиканти стане ли дума за звукозапис/звукообработка/озвучение в някоя тема.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.