Jump to content
Българският форум за музиканти

Замяна на компоненти на лампови усилватели


Recommended Posts

В края на темата за ограничителната политика на Marshall стана интересна дискусия, която бих искал да превърна в нова тема.

Надявам се, че хората, които имат опит ще споделят мнение.

Предлагам да не се спираме върху лампите, понеже те така или иначе се сменят с нови, ако не разполагаме с множество стари лампи.

Най-вече имам предвид изходни трансформатори и говорители, също може би пасивни компоненти в по-малка степен.

Въпросът ми е дали според вас смяната на стар повреден трансформатор/говорител с нов би дала абсолютно идентични резултати или фактора различна технология/различни материали/стареене оказва осезаемо влияние върху звука.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът ми е дали според вас смяната на стар повреден трансформатор/говорител с нов би дала абсолютно идентични резултати ...

Не.

или фактора различна технология/различни материали/стареене оказва осезаемо влияние върху звука.

Да.

 

Дори не виждам и необходимост от аргументация - просто винаги има разлика в някой от параметрите или в отклоненията от тях. Не казвам дали звучи по-добре или по-зле, което според мен би трябвало да е от значение, въпреки митовете и легендите за перфектния звук на кондензатори от точно определен сорт бамбук расъл в южните части на Окинава. :rocker:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трансформатор по случайност може и да се докара същия, но при смяна на високоговорителя винаги ще има разлика, дори между стар (работил) и нов от една и съща партида. Доколко ще се улови тази разлика в хай-гейн джангъра е друг въпрос. Затова има една шепа копчета по усилвателя - да си настроиш каквото ти харесва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^^Подкрепям това мнение.Те затова предпочитат да възтановяват старите трафове, като не почистват ламелите, защото оксидирани, звучали различно(колко е вярно не мога да кажа, но има логика).Както и качеството на материала за изработването им е различно(едно време е била една технологията, сега друга), което дава много сериозни разлики(звукови).

А за говорителите, винтидж 30 е типичен пример.Старите английски звучали различно(и е така) от новите китайски, а разликата била само в адхезива използван за залепяне(малко нещо , ама...).

Тук имам една теория, че всеки един говорител не звучи константно, а изменя звука си постоянно, но бавно.Бавно, защото самия процес на бавно стареене на хартията определя промени в поведението на мембраната(а тънката хартия все пак старее осезаемо в рамките на един човешки живот).Ха сега да видим как ще ме оплюете за това твърдение. И да споделя, не съм си го измислил четейки форуми, а гледайки завещани ми от пра-дядо ми говорители, които за времето си са били скъпи и качествени(Оерстед).

:rocker:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука изкача финансовата страна на върпоса.Колко е голяма разликата и заслужава ли си всъщност. :rocker:

За Vintage 30 някъде из форума гледах сравнение между китайски и английски такъв.Вярно беше запис,но аз лично не намерих разлика между двата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Известно е отношението ми към аудиофурнаджийските мнения и твърдото ми заставане зад обективизма.

Трябва да се прави сериозна разлика между различния подход при оценка на качество, параметри и т.н.

В една тема се споменаваше, че кабелите имат значение. Разбира се че качеството на материалите и компонентите е важно.

НО! Преценката трябва да не е базирана на интернет коментари от недоучили самодейци, а на строго научна основа, за да е правилна и вярна.

Ще се въздържам от много коментари в темата, но ще приема тактиката на цитиране на правилни информации доколкото е възможно.

Ето едни картинки, показващи реални резултати от измервания на различни видове кондензатори. Изследванията са направени от известния Steve Bench, който е признат специалист от международна величина. Преценката предоставям на участниците.

 

THE SOUND OF CAPACITORS

THE SOUND OF CAPACITORS 2

Няколко извадки от страницата:

cap4.jpgcap5.jpg

cap8.jpgcap9.jpg

 

Приятно занимание!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тhe Sound Of Capacitors е известна публикация. Наистина показва колмо много изкривявания могат да създадат някои евтини керамични кондензатори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът е дали са приятни или неприятни като резултат. Това е основното според мен. Не става въпрос за това дали плащаш половин цент или 20 долара за кондензатор - въпроса е дали е точния за целта, което илиза от тази тема по начина, по който е зададена.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът за кондензаторите в хайфи усилвател и в китарен такъв стои по различен начин. Онова, което е неприемливо за хайфи усилвател може да се окаже желано в китарен амп. На някои места вида на кондензаторите в китарния усилвател дава съвсем малка промяна (ако въобще дава), която повечето потребители не са в състояние да чуят, докато на други места промяната е по-осезателна, но пак в повечето случаи не е възможно да бъде чута от по-голямата част от ползвателите. Много зависи също от вида на усилвателя. Такива есперименти е добре да се правят на живо, а не просто човек да се изръси едни пари за части, само защото някой твърди, че примерно полистирола звучи по-добре от полипропилена или обратното. Няма смисъл да се сменят части и да се дават излишни пари за тах при положение, че не сте в състояние да чуете разликата. Останалото са приказки и маркетинг. Това разбира се не означава, че трябва да се ползва каквото ви попадне под ръка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не чуваш разлика между китайски и английски спийкър к'во ти дреме???

 

I guess I could Google for press releases, or go on a hunt for my receipts, or examine my new and old speakers for date codes, but I don't feel the need to do that to convince myself that what I have is what I have. I have two pair of V30: a pair of new Chinese, and a pair of NOS/NIB Ipswitch that have never been mounted, and sat in their the original single-unit brown corrugated paper boxes for a great many years.

 

If you read the various guitar-oriented boards on the web, you'll hear all sorts of stories and opinions about UK vs. Chinese Celestions. Most A/B comparisons have been impaired by the fact that people were typically trying to compare used UK speakers to new China speakers. Because I just back-burnered one of my speaker projects for way too long, I ended up with a unique opportunity to compare original, never mounted, NOS and still-in-the-sealed-box UK V30 to new Chinese production V30. Here's how we did the test:

 

Both sets of V30 were mounted in identical 2x12 cabs that were purchased from Avatar at the same time. Both sets of speakers were broken-in with pre-recorded programming at ear-splitting SPL for 48 continuous hours; both cabs were attached to a mono HiFi amp that played each of the following CDs for 12 hours each: Led Zeppelin's BBC sessions, Rolling Stones' Sticky Fingers, RHCP's Blood Surgar Sex Magik, and AC/DC's Back in Black. After 48 hours of hammering in "the booth," the speakers were considered "broken-in" and we performed "live" testing with guitars and amps.

 

The test guitars included a Teles, Strats, and LPs equipped with P-90s and Burstbuckers. Amps included a Mesa Mk IV, a vintage Plexi, a 5F6 bassman clone, and several other miscellaneous amps including various Champs, Deluxes and whatnot. While one person played, someone else used an A/B switch to switch the cabs back and forth between the speakers so that the identity of the speakers wasn't known to the player.

 

None of the players was able to tell the speakers apart using blinded tests. The UK and China V30 were indistinguishable at every volume level, with every amp and guitar combination we tried. Doing blinded A/B tests, no player has ever been able to reliably discern between the two. The only thing about the UK/Chinese speakers that appears different is a subtle change in the label (Ipswitch England is present on the UK speakers vs. absent on the Chinese), and the box they came in.

 

That's the result of our littke A/B experiment that we did with the old and new V30. We controlled as many variables as we could (including the speakers' playing history) and found that when they've been broken in the same way, the speakers were sonically indistinguishable. (This was part of a bigger test that also compared some of the Eminence Red Coats to Celestions, and we noticed some definite differences there. I only mention this to show that I'm not totally tone-deaf and that I can hear differences in some speakers!)

 

I don't sell speakers, so I don't have anything to gain by telling stories that aren't true. The good news from our little experiement is that anyone who's interested in a V30 doesn't have to spend their time and money trying to find the UK version. The China speaker is the same speaker. The only difference is that it doesn't say Ipswitch England on the label.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.