programista Публикувано Септември 15, 2010 Публикувано Септември 15, 2010 Здравейте дебелострунни, По-конкретно искам да питам притежателите на Ibanez SR505/SR506. Тъй като съм намислил да си купя стабилен бас и съм си харесал този модел, ровя из нета, чета реюта, гледам в тубата.. Та попаднах на една тема в talkbass.com за въпросния Ibanez sr506, в която няколко човека споменават, че този модел имал проблем с интонцията.. Какво е вашето мнение ? И още нещо .. забелязах че почти всички басове sr505BM/sr506BM на повече от 2-3 години им се получават "дупки" в покритието между нек адаптера и грифа, там където се е подпирала раката или е драскано с нокти, а от долу се вижда някво жълтеникаво дърво ... махагон !?!? Имат ли вашите инструменти такива захабени и пробити места по покритието? Аз мислех, че си зависи и от начина на ползване и пазене на инструмента, но пък доста такива видях.. Чак на SRV са го докарали някои момчета Вече се чудя дали да не се ориентирам към друг модел с лаково покритие.- sr705/706 ама са ми скъпички. Да вида не е най-важното, а това как звучи и как е на пипане, но за толкова пари бих искал и да изглежда добре по-дълго време. То и моите Стаг на пипане са си доста добре, а с Елексир и Бартолини ще зазвучат отлично, но пък искам по-истински инструмент. Единия ми бас е на 3, другия на 4 години и са като нови.. Имам и един Ibanez RG от 96, който за 14 години няма никакви поражения по лицевата страна, а тез Sr50* май ще са за боя след 3-4 години. Review Date: Fri November 3, 2006 Would you recommend the product? Yes | Price you paid?: None indicated | Rating: 0 Pros: Price, Tone, weight Cons: Intonation Overall, I really liked this bass when I owned it. However, what I found with this bass shortly after purchasing it was that the intonation was way off and could not be adjusted. I have been playing for many years and have worked on all of my instruments since day one. When I brought it back to return I even checked out another one and it had the same exact problem. The guitar tech at the store tried himself to adjust the intonation and was not able to do it as well. This was good for my own "sanity" check. It is a nice bass especialy for the price but since the intonation can only be adjusted partialy for one octave or the other it makes it pretty much unplayable and useless to be considered for being used on a session. From time to time when I see one of these I check them out and all of them have the same problem. Overall, I would not consider purchasing this instrument. Цитирай
Coprophagus Отговорено Септември 16, 2010 Отговорено Септември 16, 2010 SR 505 е един доста приличен инструмент. За проблема с интонацията по-скоро е в притежателите отколкото в инструмента. Личното ми мнение що се отнася до покритията и това дали да има лак или не клонят силно към липсата на лак (за гриф дори гласувам с 2 ръце против всякакви лакове), независимо от леките визуални дефекти причинени от всекидневното свирене в последствие. Баса е за свирене не за гледане както казва един приятел, а и разликата в тона е доста явна и в полза на голичкото дърво (поне в моите уши де...) Цитирай
zanev 70 Отговорено Септември 16, 2010 Отговорено Септември 16, 2010 ... имах бас SR 505 ... наистина е сравнително приличен инструмент с оглед на ценовия клас , не съм имал проблеми с лакови покрития ако въобще баса имаше такова - не съм голям спец по дърветата и лаковете , но съм съгласен напълно с мнението на колегата Coprophagus , че инструмента е за свирене а не за гледане ..... много важно че е паднал лака на места - знам че има доста любители музиканти които подържат инструментите си като музеен експонат , гледат да не падне прашинка и още по лошото свирят много внимателно сакън да не чукнат китара някъде което се отразява пагубно на звукоизвличането им .. даже определено мога да кажа че колкото е по малко моженето в областа на свиренето , толкова е по развито пазенето на иструмента .. явно е налице подсъзнателно усещане че тази работа не е за нас и по добре да си пазим китарите , че може да се наложи да се продават един ден ... както и да е .... ....... относно интонацията ... хм .... аз лично сравнявах SR 505 със подобния модел но от ПРЕСТИЖ серията , която както знаем е близо два пъти че и нагоре по скъпа - разликата в тона беше , поне според мен де , от земята до небето и едва ли причината е само във факта че Престиж серията бяха с две батерии по 9 волта - Престижа звучеше леко по тих но страхотно изравнен като честоти - даже ми се стори че моя премодулирва на определени тонове особено на по дебелите струни да не говорим че звучеше супер дърварски в сравнение с престижа - всеедно че си си купил китарка за да се упражняваш на вилата или в краен случай да бичиш дет метъл .. да... сравнението беше гадничко като емоция ... после се поразрових в нета и със съжаление установих ,че в басовете SR 505 адаптерите са поне два или три пъти по евтина версия от най евтината серия на Бартолини които се продават като отделни части за бас -т.е. ако да речем в момента най евтино да речем в Томан продават бартолини за 75 евро парчето - или 150 евро за два адаптера , то много е вероятно в модела SR 505 да са сложили някаква вариация която струва не повече от 60 -70 евро за двата адаптера - или 30 - 40 евро за адаптер ..... ....... мисълта ми е , че ако сравняваш интонация на баса с инструмент за 2500-3000 и нагоре лева е напълно реално да усетиш голяма разлика в интонацията даже да си помислиш че имаш проблем , но си мисля че ако нещата се приравняват до инструмент от същия клас то място за притеснения няма - всички фирми сякаш са си плюли в устата и никоя не се набутва излишно да слага нещо което е корено различно като звук щото е по скъпо .... според мен моделите SR 505 са достатъчно прилично издялани като дърво и не виждам проблем да им се накичат едни прилични адаптери и прилежащата им електроника за 250-300 евро и воала - имаш доста сносен инструмент като дървения и убийствен тон ... ще кажеш , че сметката отива към 1800- 2000 хиляди - така е но има предвид че гадните фирми слагат адаптери и елетроника от по 300-400 евро на басове от 3500 - 4000 нагоре щото явно идеята им е печалбата да е поне 50 процента а като сложиш и търговската надценка става една .... аз лично не виждам какъв е проблема на Ибанец да сложат в басовете SR 505 адапртери от 200 евро ... но явно те не мислят така .... жив и здрав бъди . Цеко Цитирай
blr Отговорено Септември 16, 2010 Отговорено Септември 16, 2010 (Редактирано) zanev 70, добре си му описал тона, но той човекът пита за интонация, а това е нещо съвсем различно. Невъзможна интонация може да се получи ако грифът е грешно фразчертан, ако струнникът е монтиран на грешно място и/или седлата нямат достатъчно ход в някоя от посоките. Последното би могло да се получи и при силно изкривен гриф. Другият вариант е ужасно стари струни или такива с нестандартна дебелина (напр BEAD от 5 струнен комплект на 4-струнен бас, ако нъта позволява). Не ми се вярва, нито един от тези варианти да е реализиран на нов, изправен инструмент от реномиран производител. От прикаченото ревю не става ясно точно какъв е бил проблема. Най-добре провери лично. Отиваш в магазинаи пробваш. Носи си тунер. Редактирано Септември 16, 2010 от blr Цитирай
alxlz Отговорено Септември 16, 2010 Отговорено Септември 16, 2010 Здрасти, аз имам Ibanez SR505, взех го употребяван и наистина го има проблема с износването на боята по тялото, там където човек си подпира палеца е изтрито до дърво, а и предния собственик явно е свирил и с перце и има следи. Адаптерите и електрониката са ефтинджос, ама не са чак много зле. Аз си го преправих на фретлес, но докато си беше с прагчетата не е имал проблем с интонацията, а сега вече всичко зависи от моята техника на свирене Като цяло басчето е много добро и в момента ми е основен инструмент, а с един ъпгрейд на адаптери и електроника, мисля че може да се получи много сериозно подобрение на звука. Цитирай
Demiurg Отговорено Септември 16, 2010 Отговорено Септември 16, 2010 Имам SR506. Проблем с тоновете (дето му викате интонация) нямам - гледано по тунер Корг за 50 лв. Според техниката на НАСА може и да е леко неточен, но като за мен - става. Покритието на тялото не е лак, а нещо като боя - на мен ми се отлюспи цяло парченце. Не от подпиране или претриване, просто си падна. За мен това не е проблем - като станат повече тия дупчици, ще го занеса на някой лютиер да го махне цялото и да сложи ново. Харесва ми баса, а с подмяната на адаптерите с нещо по- читаво би станал една класа нагоре. Цитирай
programista Отговорено Септември 17, 2010 Автор Отговорено Септември 17, 2010 Ха. Разбрах, че проблем с интонцията няма , но за сметка на това адаптерите са за смяна .. (10x Zanev за оффтопика, който се оказа доста полезен) Навсякъде пишат, че е екстра басчето ( за парите си). а ето какво било. Толкова ли са зле адаптерите( не за парите си)? Май пак ще ходя до магазина да пипна и чуя. За слушането нямам много база за сравнение, така че предимно на вас разчитам. За пипането..ми на пипане по-имам, но пък не ми се стори нещо много повече от моя Стагг. Един приятел беше дошъл на гости.. и като подхвана тоя Уутън ми показа, че и на моя басс ( Stagg BC300/5 ) може да се свири. Е звука си отврат де. Виждал съм и други хора с басове за по $1000 да не могат да свирят (и на по-скъпи не могат). Започва да ми се върти еретичната мисъл да взема един хъмбъкър на SEYMOUR DUNCAN или EMG за 100Евро от Thomann и едни нови струни и да ги прасна на стагг-а. Че $1000 за китара с адаптери за смяна не ми се дават. а и сигурно ще изкара повече звук.. бтв.. бях чул че Басовете Стаг са за китаристи , и аз като китарист веднага си купих 2 Цитирай
alxlz Отговорено Септември 17, 2010 Отговорено Септември 17, 2010 (Редактирано) Не се притеснявай, чак толкова за адаптерите, в сравнение с тези на Стаг ще ти се сторят прекрасни Това което имах пред вид в моя пост беше, че адаптерите и електрониката са най-слабото звено в този иначе много добър бас и с един ъпгрейд може да получиш страхотен инструмент. Все пак критиката ми към тези адаптери е базирана на сравнения с висок клас Бартолини, а и други марки висококачествени адаптери. Освен това аз на моя бас не съм му сменял адаптери и електроника, засега разходите по ъпгрейда ми се струват неоправдани за сегашното ми ниво на свирене. Редактирано Септември 17, 2010 от alxlz Цитирай
Coprophagus Отговорено Септември 17, 2010 Отговорено Септември 17, 2010 СР-505 не е никак лош бас не ни разбираи погрешно, просто е среден клас. Разбира се ако имаш възможност цели се в по-високия ценови диапазон 3000-6000 лв. ако ли не, за парите си баса е супер и едва ли ще намериш много по-добър. Цитирай
zeuglodon Отговорено Септември 18, 2010 Отговорено Септември 18, 2010 Последните години свиря на SR-505 и бих казал, че за тези пари инструмента е невероятен! Моделът е от 2005 година, като грифа е от Wenge и Bubinga. Все скъпи дървета и това си личи- няма измятане, усукване и други подобни проблеми. Състейнът е феноменален, като самият звук е с преобладаващи среди- заради дърветата. Басът е идеален за джаз. Страхотни флажолети и богат тон. Отлично балансиран като тегло, компактен, но солиден. Да, наистина, среден клас инструмент е,но за условията(заплатите) в България си е доста престижен. А що се отнася до интонацията- никой инструмент със стандартно разположение на прагчетата няма перфектна интонация, дори и най-скъпите. Така,че нека това да не те притеснява. Цитирай
Свилен Бас Отговорено Септември 18, 2010 Отговорено Септември 18, 2010 (Редактирано) Не съм хващал от тези басове, но винаги ме е вълнувал един "проблем". Значи, дъгата на грифа е доста голяма (имам предвид, че радиусът на фретборда е малък) и ако струните се настроят по нея, а задният адаптер се вдигне максимално (на всичките си китари правя така - обичам "интонационното" свирене), крайните струни не стават ли доста по-силни от останалите (което разваля "интонационната среда" и съответно води до сваляне на адаптера, докато нивата се изравнят с останалите, което пък, от своя страна, намаля интонацията/изразителността)? Тази драма я има и при РБХ-та (Ямаха), а и всъщност, доста често - при всеки бас с малък радиус на фретборда и бридж-адаптер, без възможност за корекции за всяка струна. Редактирано Септември 18, 2010 от ...taka li e? - a taka. Цитирай
johniebgood Отговорено Септември 18, 2010 Отговорено Септември 18, 2010 Ако искаш, за сравнение ела да пробваш моя СР1306, знаеш къде. Е, аз съм с други дървета и EMG-та, но все пак 1306 е първообраза на 506. И не се заблуждавайте, ср 506 и 505 се произвеждат в Корея, нормално е да има спад в качеството за да е по-ниска цената. Цитирай
Newcastle United Отговорено Септември 18, 2010 Отговорено Септември 18, 2010 SR 505 е един доста приличен инструмент. За проблема с интонацията по-скоро е в притежателите отколкото в инструмента. Личното ми мнение що се отнася до покритията и това дали да има лак или не клонят силно към липсата на лак (за гриф дори гласувам с 2 ръце против всякакви лакове), независимо от леките визуални дефекти причинени от всекидневното свирене в последствие. Баса е за свирене не за гледане както казва един приятел, а и разликата в тона е доста явна и в полза на голичкото дърво (поне в моите уши де...) Колкото до покритието,според мен си зависи от собственика,тъй като аз моят бас го имам от доста време и нямам никакви ядове! Ако си съсипник и с битум да го обиколиш,пак ще го преебеш ! Цитирай
Свилен Бас Отговорено Септември 22, 2010 Отговорено Септември 22, 2010 Никой ли не ще да ми отговори на въпроса? Ако бридж-адаптера му не е максимално високо, нека го вдигне толкова, че да не пречи на натиснати струни на крайните позиции, но струните почти да се докосват до него и да ми каже не звучат ли крайните по-силно от останалите (дори и свободни) и харесал ли му е звука повече (второто не ме интересува много силно, но ще ми е интересно)? Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.