Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

1. Защо, според теб, в наши дни се отделя толкова време / поне тук във фирума/ за дискутиране на адаптери, ефекти, лампи за сметка на свирене, звукоизвличане, фраза . И кое е по-важно, техниката / като оборудване/ или техниката на свирене?

  • Отговори 95
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

Според мен, ако трябва да бъда честен, това е защото фокусът на повечето потребителите тук твърдо не е насочен към свиренето като процес. В днешно време на пазара на инструменти има много неща, а и в България вече лесно се пазарува от нета. Благодарение на това, събирането на гиър се превръща в хоби за хора с отношение към свиренето. Това е едно чудесно хоби и е е прекрасно лекарства срещу стрес, нищо лошо в цялата работа. Но лично аз си мисля, че болшинството хора тук отделят много повече време за четене из нета и правене на планове за ъпгрейд, отколкото за сериозно използване на закупеното след това. В което също няма нищо лошо.

 

Обсъждането на звукоизвличане, фраза и тн., изисква от обсъждащите да имат отношение, да работят по тези въпроси, за да намират общ език. Предполагам, че липсата на особено много коментари в подобни теми се дължи на факта, че юзерите просто смятат, че няма кой знае какво конкретно да кажат по въпроса или пък не искат да обсъждат такива неща по субективни причини. Факт е обаче, че във форум с 20 000 членове (от които не знам колко са активни , разбра се), не повече от 30-40 участват в Авторска музика, Джем и тн. Очевидно другите не искат или няма какво да споделят с останалите. По тази причина, аз лично не искам вече да участвам в джема, той просто стана нещо като затворен кръг, а според мен не му е идеята

 

Всеки свири колкото му се свири, а хората си имат различни приоритети. Така и трябва да бъде. Сериозното свирене е работа (макар и приятна за някои) и изисква много време и упоритост. А хората обаче си имат друга истинска работа, както и семейства, учене и тн.

Отговорено

1.Освен всичко , което спомена , не те ли отегчава факта. че като цяло нивото на свирене на тези 30- тина човека е доста по ниско от твоето *(като се изключат двама, трима, който също напоследък не се включват често).?

2. Според теб опознаването на музиката - теоретично и технически , изкривява ли по някакъв начин възприятието към това изкуство или напротив? Все пак музиката като идея е замислена най вече за забвление, отмора и т.н. а анализирайки(познавайки я) , вече човек се разграничава от срендостатистическия слушател.

3. Кои са потребителите от форума (такъв какъвто беше преди време и се свиреше и коментираше свиренето много повече), които според теб липсват за да се получават отново такива дискусии и джемове?(е този въпрос не е задължителен за отговор ако смяташ че не е редно да посочваш имена/никове)

Отговорено (Редактирано)

1.Освен всичко , което спомена , не те ли отегчава факта. че като цяло нивото на свирене на тези 30- тина човека е доста по ниско от твоето *(като се изключат двама, трима, който също напоследък не се включват често).?

 

Не, ни най малко. За мен форума е хоби, а идеята на джемът е просто да се убива време по приятен начин, и да профитираме от реалното мнение на другите за изсвиреното от нас. Именно последното е това, което ми липсва в нашия джем. По този начин основната му цел (за мен) отпада.

 

2. Според теб опознаването на музиката - теоретично и технически , изкривява ли по някакъв начин възприятието към това изкуство или напротив? Все пак музиката като идея е замислена най вече за забвление, отмора и т.н. а анализирайки(познавайки я) , вече човек се разграничава от срендостатистическия слушател

 

 

Абсолютно да, поне за мен. Аз отдавна слушам музика и я анализирам даже без да искам, като си вадя изводи от нея, за постигнатото от мен и си набелязвам какво имам да работя. Само, че за мен това не е възпрепятстване, а по скоро различен начин на слушане на музика. Разбира се има си и лоши страни, като например, че се дразня от неща, които всъщност са добри, но просто не са оптимално изсвирени (според мен, това си е нещо лично)

Но най лошото е, че съм вманиачен на тема груув и съм страшно претенциозен (особено що се отнася до моето свирене) на темата. А това за много хора въобще не е приоритет номер едно и трудно бих намерил общ език.

 

3. Кои са потребителите от форума (такъв какъвто беше преди време и се свиреше и коментираше свиренето много повече), които според теб липсват за да се получават отново такива дискусии и джемове?(е този въпрос не е задължителен за отговор ако смяташ че не е редно да посочваш имена/никове)

 

Няма да споменавам имена (никове), най малкото защото ще пропусна някои, а и на същите може да им е неприятно, понеже някои от тях още засичам из форума. Но ако се погледне назад в джем раздела и също в авторска музика от преди джем раздела да се появи, ще се види колко много хора отдавна вече нямат нищо общо с цялата работа

Редактирано от kolio_k
Отговорено (Редактирано)

Още нещо ми дойде на ум, свързано с форума(дано да не ставам досаден).

Като става въпрос за реално мнение- всъщност има ли такова ? Тук мненията в по голямата си част са или добри или никакви(говоря когато се обсъждат неща от Авторска музика и т.н.) А при редките случай когато има критика, тя обикновено не се приема много добре.

 

пп. сега като се зачетох пак ти вече си писал че такова мнение ти липсва... извинявам се за въпроса, който вече има отговор

Редактирано от ultramega
Отговорено

Не, повечето хора тук(включително и аз) обикновено не дават реална оценка на нищо, предполагам защото същата обикновено се приема зле, а и защото една оценка трябва да е добре аргументирана, а това е трудоемко :metalist: и не е никак лесно. По принцип не е никак трудно да кажеш, че нещо не ти допада (нали си е въпрос на вкус), но да обясниш защо, с нещо повече от общи приказки, така че на оценявания евентуално да му е полезна твоята критика, това вече е друга работа.

Отговорено

:metalist: Аз ако имам въпроси ще ги задам лично, но ми направи впечатление това:

да обясниш защо, с нещо повече от общи приказки, така че на оценявания евентуално да му е полезна твоята критика
:punk_guitar: +1
Отговорено (Редактирано)

Здравей, един въпрос и от мен:

Как виждаш своята реализация, ако беше останал в България?

Щеше ли да се чувстваш уютно, като част от бенд в някой късен тв-формат, да работиш в пиано бар или би се опитал да пробиеш/работиш с група.

Може ли според теб един добър, и ако щеш дипломиран музикант да издържа семейство само от уроци и подобни на изброените участия?

Не става въпрос да си плати сметките, а да живее поне нормално.

 

п.с. Поздравявам те за учтивото отношение в този форум, лошото е че хората не взимат пример за елементарна дискретност.

 

:)

Редактирано от Slacoth
Отговорено (Редактирано)

Как виждаш своята реализация, ако беше останал в България?

Щеше ли да се чувстваш уютно, като част от бенд в някой късен тв-формат, да работиш в пиано бар или би се опитал да пробиеш/работиш с група.

 

Представа си нямам, на практика от 99та насам съм в България предимно само за разпускане. Загубил съм всякаква представа за музикалния живот. Но както по горе бях писал, по едно време бях решил да спирам да се занимавам сериозно с музика, така че може би щях просто да свиря за хоби и работя нящо друго. Кой знае?

 

Що се отнася до работа в ТВ бенд или пиано бар, поне от свгашната си гледна точка, не виждам нищо лошо в това. Не бих казал, че това ми е мечтаната работа, но пък си е работа. Аз винаги съм делял свиренето на две част- работа и хоби. Доколкото е в рамките на работата, свиря навсякъде, където преценя, че заплащането и условията си струват, от гледна точка на настоящото ми финансово състояние. От есента започвам работа в един сериозен проект, който ще трае минимум половин година и плаща добре, като се има предвид, че става въпрос за минимум 6 гига на седмица. С времето със сигурност ще стане доста еднообразно и досадно, но работата си е работа.

 

В рамките на хобито съм свирил и свиря в редица малки проекти, които от лукративна гледна точка са несериозни, но пък свиря със супер музиканти и макар и често заплащането да е в размер на пица (примерно) бира и малко джобни, не бих ги спрял за нищо на света, защото ми са супер приятни, а и полезни, понеже музикантите , с които свиря са супер

 

Може ли според теб един добър, и ако щеш дипломиран музикант да издържа семейство само от уроци и подобни на изброените участия?

Не става въпрос да си плати сметките, а да живее поне нормално.

 

По принцип да ,но си зависи от самите музиканти, в смисъл не само как свирят, но и как се продават. Познавам поне няколко души в София, които без да са станали супер богати, живеят съвсем добре от музика. Същото е навсякъде по света (поне където съм бил де)

 

Възможно в никакъв случай не е равно на лесно :P , положително да си музикант не е най лесния начин да си печелиш насъщния

 

 

п.с. Поздравявам те за учтивото отношение в този форум, лошото е че хората не взимат пример за елементарна дискретност.

 

Благодаря :hysterical: , винаги съм се опитвал да уважавам събеседниците си, били те и виртуални, докато същите явно не ми покажат, че няма за какво

Редактирано от kolio_k
Отговорено

Дано да не е само в следващите няколко дена. Ще е жалко, ако не те виждаме из този форум.

ХОРА, ТОВА Е КОЛЬО КАРАГЕОРГИЕВ!

Гугъл дава на първа страница цитат от нашия форум:Кольо Карагеоргиев за мене наи добрия фюжън китарист от БГ от извастно време живее във Швеицария, (както и инфо за един театрален режисьор със същото име, в чиито постановки по някакво стечение на обстоятелствата участвах като ученик). Чух това име (от колега китарист - това има значение!) още преди да е създаден Гугъл, заедно с легендата как на един негов гиг на някакъв фестивал най-добрите по онова време български китаристи, сред които си спомням името на Иван Лечев гледат и слушат бекстейдж с виснало чене. Много се накефих, че се подвизава из този форум като kolio_k, пуска яки клипове, дава ценни съвети и понася джентълменски наглото поведение на пишлеметата. Струва ми се, че има още много да учим от него, така че питайте, докато ви е паднал. Ето и моите въпроси:

Свирил ли си на 7- или 8- струнна китара и как виждаш бъдещето на инструмента?

Метълът доста се "изчекна" напоследък- как виждаш бъдещето на стила? А на джаза? А на музиката изобщо?

Как виждаш бъдещето на този форум?

Съвет към прохождащите китаристи? А към тези, които не са избрали музиката за професия като теб и каквото и да разправят винаги съжаляват за този избор?

И накрая: Кольо или Никола?

Респект! :)

Отговорено (Редактирано)

Здравей, ето няколко конкретни въпроса от мен.

 

Някога свирил ли си на класическа китара?

Какво ти е отношението към инструмента?(допада ли ти или не толкова)

Свирил ли си класиески пиеси?

Кои са ти любимите?(конкретно за класическа китара)

 

П.С Благодаря ти за присъствието тук, научил съм доста и интересни неща от теб.

Поздрави! :metalist:

Редактирано от CursedSoul
Отговорено

Струва ми се, че не съм задал правилно втория си въпрос и ще опитам пак

 

Нямах предвид, какво би правил ако се беше родил другаде, а по-скоро ако нямаше пречки (примерно, както казваш - учи ти се в Бъркли, веднага заминаваш и т.н.) и т.н., и т.н., сега би ли работил същото (но примерно като китарист на големи имена в джаза) или би имал няколко албума, самостоятелни и би бил самият ти "име".

Накратко - чувстваш ли се роден за звезда?

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.