Jump to content
Българският форум за музиканти

На горещия стол Kolio_k


Recommended Posts

Дано да не е само в следващите няколко дена. Ще е жалко, ако не те виждаме из този форум.

ХОРА, ТОВА Е КОЛЬО КАРАГЕОРГИЕВ!

Гугъл дава на първа страница цитат от нашия форум:Кольо Карагеоргиев за мене наи добрия фюжън китарист от БГ от извастно време живее във Швеицария, (както и инфо за един театрален режисьор със същото име, в чиито постановки по някакво стечение на обстоятелствата участвах като ученик). Чух това име (от колега китарист - това има значение!) още преди да е създаден Гугъл, заедно с легендата как на един негов гиг на някакъв фестивал най-добрите по онова време български китаристи, сред които си спомням името на Иван Лечев гледат и слушат бекстейдж с виснало чене. Много се накефих, че се подвизава из този форум като kolio_k, пуска яки клипове, дава ценни съвети и понася джентълменски наглото поведение на пишлеметата. Струва ми се, че има още много да учим от него, така че питайте, докато ви е паднал. Ето и моите въпроси:

Свирил ли си на 7- или 8- струнна китара и как виждаш бъдещето на инструмента?

Метълът доста се "изчекна" напоследък- как виждаш бъдещето на стила? А на джаза? А на музиката изобщо?

Как виждаш бъдещето на този форум?

Съвет към прохождащите китаристи? А към тези, които не са избрали музиката за професия като теб и каквото и да разправят винаги съжаляват за този избор?

И накрая: Кольо или Никола?

Респект! :recourse:

 

Много ти благодаря за чудесното мнение :) , което имаш за мен, искрено се надявам, че заслужавам някаква част от него.

 

Случая, който описваш явно трябва да е бил някъде из ранните 90те, защото се познавам Иван Лечев от много отдавна, запознахме се в Русе, на джаз фестивала Interline 95та , или поне мисля, че така му беше името. Тогава той свиреше с Зона Ц и съм му много признателен от тогава, защото ме отърва от невероятно ентусиазираните пориви на Петьо Парчето, приятелски да ме пребие в знак на одобрение (а той е много едър, или поне беше тогава). От съм го засичал на разни свирни и винаги съм му се кефил, много положителен и готин човек.

Свирил ли си на 7- или 8- струнна китара и как виждаш бъдещето на инструмента?

 

В плановете ми за бъдещи покупкин важно място влиза да си закупя китара с поне 7 струни, но акустична по възможност. Много ме кефи да имам поне 2 басови струни и понякога даже си настройвам някоя китара с последните 2 струни ниски, получават се много интересни гласоводения и басови линии.

 

Метълът доста се "изчекна" напоследък- как виждаш бъдещето на стила? А на джаза? А на музиката изобщо?

 

Не бих си позволил да давам прогнози за бъдещето на метъла, не за друго, а защото съм сериозно неинформиран за настоящето му :) Много ми харесват дадени неща, но всички са сериозно в миналото, където и аз съм закотвен, що се отнася до този стил. Предполагам, че винаги ще се кефя на групи като Metallica, Slayer, Accept и прочие класики от 80те и началото на 90те.

 

Що се отнася до джаза, той наистина е много голям и всеобхватен като стил (по скоро сборно понятие напоследък, обединяващо в себе си почти цялата музика базирана на импровизация) и далеч нямам претенции, че съм запознат особено много и с него. Това, което лично аз харесвам да европейските течения , за бъдещето не мога да кажа нищо. Най хубавото в джаза е, че противно на това, което много хора мислят за него, той е съвсем жив и се развива. Идея си нямам накъде ще хване :)

 

Съвет към прохождащите китаристи? А към тези, които не са избрали музиката за професия като теб и каквото и да разправят винаги съжаляват за този избор?

 

За по наивничащите, единствения ми съвет е, да си правят густото, когато и ако въобще дойде времето за сериозни планове, за тях ще е очевидно какво трябва да правят. Важното е да се свири с мерак.

 

А за тези, които са решили да оставят музиката на втори план като хоби и съжаляват за това, само мога да кажа, че няма за какво да съжаляват. Аз лично често съм съжалявал (макар и не за дълго) че съм музикант. Всеки иска нещо, което няма, така сме устроени.

Да си музикант е хубава професия в някои отношение , но често натрупвания с годините цинизъм, успява да убие хобито (да си музикант) и да ни накара да забравим защо сме започнали да свирим на първо място

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 95
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

@CursedSoul

 

Някога свирил ли си на класическа китара?

 

Да, 3 години в музикалната академия в Берн, като допълнителен инструмент. Преди това не съм имал досег с инструмента (защото класическата китара е много различно животно от електрическата)

 

Какво ти е отношението към инструмента?(допада ли ти или не толкова)

 

Харесвам електрическата повече (каква изненада), но съм много голям фен на техниката на звукоизвличане на дясната ръка. Там има галактика от нюанси, динамични и тонови. Опитвам се да използвам някои класически техники, когато свиря с пръсти на електрическа китара, саундът е невероятен.

 

Свирил ли си класически пиеси?

 

Най вече редовните заподозряни на Бах, сюитата Астуриас и тн. Никога не съм бил добре с репертоара :) , 3 години са малко време за класически инструмент. От тази гледна точка, не бих казал, че имам любими парчета, защото не съм свирил достатъчно много. Много се кефих като свирих 2 парчета на Piazzolla, аранжирани за класическа китара

 

@...taka li e? - a taka.

 

Извинявай, явно не съм разбрал добре въпроса :recourse:

 

Накратко - чувстваш ли се роден за звезда?

 

Това е едно от малкото неща, за които съм сигурен. Твърдо Не

 

За да си звезда е нужна една самоувереност, която лично аз нямам. Винаги съм си намирал твърде много кусури, за да си повярвам достатъчно и да тръгна да убеждавам света с творчеството ми. Имам планове (общи) в бъдеще да запиша нещо мое (албум), но не мисля, че още съм покрил минималните си изисквания, за да запиша нещо сериозно, което да ме издразни в момента, в който го чуя след това. Надявам се скоро този момент да дойде. Много хора (колеги, малки местни студия и лейбъли) са ми предлагали да запиша свой албум, но някак си не чувствам, че е дошъл правилният момент. Надявам се и това да стане относително скоро.

 

За сега се задоволявам да работя над себе си и да бъда предимно сайдмен :) в интересни (или добре платени) проекти

 

Но за протокола, не мисля, че подходът ми е особено правилен, просто съм си темерут на някои теми

 

Какво ти е мнението за "самобитните" груби китаристи, като Джими Пейдж и Ричи Блекмор?

 

Самобитните китаристи (музиканти) винаги са по добри (ако мога така да се изразя) от просто кадърните такива. Те носят нещо ново на музиката и си имат собствен и лесно разпознаваем почерк, което ги прави уникални. А дали ги харесваме, вече е въпрос най вече на личен вкус (базиран на средата в която сме се развивали и сме в момента) на който всеки, бил той слушател или музикант има право.

 

Лични аз харесвам Джими Пейдж много, но никак не си падам по Ричи. Но в едно нещо отдавна съм се убедил, никой музикант не е станал (и най вече останал, не визирам някоя МТВ еднодневка, произведена за да бъде изстискана и захвърлена, а даже и те имат много данни) известен без причина

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам три кратки въпроса.

 

Случвало ли ти се е да прочетеш в форума "съвет" към младите китаристи , който да е по-скоро грешен и неправилен и съответно даден от пишман китарист и как реагираш тогава ? Ясно е че си възпитан човек , но все пак случвало ли ти се е да си кажеш :"ба..ти как лъжат децата"

 

 

Според теб възможно ли е китарист , който е под средното ниво на свирене ( направо да си кажем слаб инструменталист) - да оцени възможностите на скъпа китара, адаптери , лампови кубета , пера, струни и тем подобни - за да има право да дава препоръки?

 

 

Вечната тема за процесорите. Заигравал ли се по задълбочено с модел процесор така че да постигнеш задоволителен за теб резултат?

С други думи . Наистина ли е невъзможно( както се твърди тук от време на време) да се изкара добър звук само с процесор ( висок клас) ?

 

 

Поздравления и респект за всичко от мен. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей kolio_k,

 

Как си? - надявам се, че това: "аз лично не искам вече да участвам в джема" е временно и скоро пак ще се учиме от тебе! Със сигурност много хора имат какво да питат, въпреки че щафетата е предадена, темата не е приключена и аз бих искала да се включа :)

 

1. Ти си един от малкото музиканти тук, които редовно участват в "Джем" с видео и това се превърна в нещо като твоят личен подпис. Много хора са свикнали да те "виждат", макар и виртуално, и ще им липсваш ако/когато спреш да се появяваш, на други пък си помогнал да се самообучават, благодарение на музиканти като теб форумът върви в правилната посока (разбира се, без да пренебрегвам свободният избор и правото на всеки да се откаже, да степенува нещата по приоритет, всичко е в движение). Чудех се, даваш ли си сметка за положителното влияние, което оказваш тук?

2. Професионалните музиканти намират ли време за обикновените неща от живота: семейство, дом, деца?

3. Обичаш ли да правиш планове за бъдещето и ако да, какво би искал да ти се случи в личен или професионален план?

4. Какво правиш в свободното си време, забавляваш ли се, имаш ли приятели там, където си и как релаксираш?

5. Тук оставям място ако има нещо, което искаш да ни разкажеш, но за което не сме се сетили да попитаме:

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още няколко въпроса...

С какво и как би въвел някой от учениците ти в джаза при негово желание?

Някакви съвети към начинаещи джазмени?

Как и какво трябва да свирим(като упрежнения, скали, патерни и т.н) за да развием импровизационните ни умения и идеи?

Редактирано от CursedSoul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно се солидаризирам към казаното от VALITCHY. Като изгледах няколко твои клипчета си промених изцяло представата за китарен звук и неговото постигане. Да не се отплесвам прекалено,но идеята е,че научавам много неща от хора като теб, Tozi и останалите джемещи във форума.

 

По темата; имах два въпроса,но така като прочетох ми остана един само :) :

 

1. Според теб психиката оказва ли влияние върху свиренето? Ако да,до колко един професионален музикант се влияе от нея?

 

С уважение

Момчил

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам три кратки въпроса.

Случвало ли ти се е да прочетеш в форума "съвет" към младите китаристи , който да е по-скоро грешен и неправилен и съответно даден от пишман китарист и как реагираш тогава ? Ясно е че си възпитан човек , но все пак случвало ли ти се е да си кажеш :"ба..ти как лъжат децата"

 

Да, случвало ми се е. Но не мисля, че тези заблуждения идват от зла умисъл, просто всеки съветва колкото и както може, а и понякога трудно си даваме сметка, че мнението ни е субективно и почива на собствените ни умения, рутина и тн. Но обикновено не коментирам в такива случаи, това все пак е форум, а не училище, а съветващите не са учители на заплата, за да очкваме кой знае какво. Всеки сам трябва да си преценява, дали да вземе или не нечий съвет

 

 

Според теб възможно ли е китарист , който е под средното ниво на свирене ( направо да си кажем слаб инструменталист) - да оцени възможностите на скъпа китара, адаптери , лампови кубета , пера, струни и тем подобни - за да има право да дава препоръки?

 

 

Има връзка с горното. Всеки може да оцени всичко :) . А дали оценката е вярна, ние преценяваме за нас си, изхождайки от собствения си опит. Всеки има право да дава препоръки, а дали ще взимаме препоръки от всеки си е наш собствен избор

Вечната тема за процесорите. Заигравал ли се по задълбочено с модел процесор така че да постигнеш задоволителен за теб резултат?

С други думи . Наистина ли е невъзможно( както се твърди тук от време на време) да се изкара добър звук само с процесор ( висок клас) ?

 

Преди време доста свирих с процесори и вадих съвсем задоволителен звук от някои от тях (от други, на мен лично ми е невъзможно) Спрях да ги използвам просто защото с педали и ампове си правя всякакъв (необходим ми) саунд за 2 минути, а с процесори ми трябва прекалено много човъркане, а когато най накрая съм доволен, сменям мястото примерно и пак всичко започва отново. При процесорите, според мен, проблемът е че имат прекалено много параметри за настройване :butcher:

 

Tова е един доста стар мой запис (от началото на 2004та) от лайв в клуб, където свиря със Boss ME 30, който едва ли може да се нарече даже и средна класа процесор и макар и звукът да е далеч от този , с който свиря напоследък, все пак върши известна работа

 

http://www.4shared.com/audio/1qSpTV15/face_first.html?

 

 

Поздравления и респект за всичко от мен. :butcher:

 

Благодаря :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей kolio_k,

 

Как си? - надявам се, че това: "аз лично не искам вече да участвам в джема" е временно и скоро пак ще се учиме от тебе! Със сигурност много хора имат какво да питат, въпреки че щафетата е предадена, темата не е приключена и аз бих искала да се включа :butcher:

 

1. Ти си един от малкото музиканти тук, които редовно участват в "Джем" с видео и това се превърна в нещо като твоят личен подпис. Много хора са свикнали да те "виждат", макар и виртуално, и ще им липсваш ако/когато спреш да се появяваш, на други пък си помогнал да се самообучават, благодарение на музиканти като теб форумът върви в правилната посока (разбира се, без да пренебрегвам свободният избор и правото на всеки да се откаже, да степенува нещата по приоритет, всичко е в движение). Чудех се, даваш ли си сметка за положителното влияние, което оказваш тук?

 

Ами надявам се да е така (за положителното влияние), хубаво е човек да слуша (чете )за себе си такива работи. Но като казвам, че не искам да участвам в джема, нямам нищо негативно предвид. Просто от известно време, вджема свирят все едни и същи няколко души и си мисля, че е хубаво да стане по масов, както беше преди време, за да е по интересен. Когато това стане и повече хора започнат пак да се включват, с удоволствие ще участвам и аз

 

2. Професионалните музиканти намират ли време за обикновените неща от живота: семейство, дом, деца?

 

Да, определено (без децата, защото още нямам), специално в моя случай даже повече от много други хора, защото имам много свободно време. Имам сериозна приятелка от 15 години и държа много на нея, иначе не мога да нареча апартамент под наем дом, някак си. Прекалено много съм Българин за това.

3. Обичаш ли да правиш планове за бъдещето и ако да, какво би искал да ти се случи в личен или професионален план?

 

По принцип да, обичам да правя планове за бъдещето, но обикновено ги правя без кръчмар :) В личен план не искам нищо повече от това, което имам. А в професионален ми се ще само да свиря повече проекти, които са заплатени като тези, които свиря, защото са добре платени. Също така, от време на време преподавам по заместване електрическа китара в академията в Берн, бих искал да работя по постоянно в тази посока ( не много но редовно), макар и не задължително в Берн. Невероятно готино е да работиш с кадърни и мотивирани хора

 

 

 

4. Какво правиш в свободното си време, забавляваш ли се, имаш ли приятели там, където си и как релаксираш?

 

Аз съм къщно гърне, но от време на време обичам да излизам с приятели, по рядко тук (не е много прието да се излиза всеки ден), но толкова по редовно в Пловдив, когато съм там. Най доброто забавление за мен е добрият мохабед с приятели.

 

5. Тук оставям място ако има нещо, което искаш да ни разкажеш, но за което не сме се сетили да попитаме:

 

Ами май не, но ще пиша ако се сетя

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CursedSoul

 

С какво и как би въвел някой от учениците ти в джаза при негово желание?

 

Ако говорим за човек със сериозни намерения, бих започнал от А и Б (това, което аз на времето не направих, защото не знаех как). С разяснение за това от къде произлиза същия на кратко и с обяснение, какво го различава от други типове музика, след което поле-лека, всяко по реда си, ще говорим за ритмика, фразиране, хармония, музикален речник и тн.

 

Някакви съвети към начинаещи джазмени?

 

Освен свиренето, да слушат много музика от съответния тип, като започнат с по лесно разбираема. Да учат систематично и търпеливо, да ходят възможно най много на живи свирения, нищо не може да замени директните впечатления.

 

Как и какво трябва да свирим(като упрежнения, скали, патерни и т.н) за да развием импровизационните ни умения и идеи?

 

Това е много обширна тема. Добре е да се използва подходящ учебник (придружен с аудио) и да се напредва стъпка по стъпка. Няма как да дам някакъв конкретен съвет, работещ за всички, защото всеки се намира на различно ниво, било то като свирене или като теоретични познания.

 

Ако някой има конкретен въпрос, винаги може да ми пише на ЛС, винаги бих помогнал според силите си

 

@Rock Forever

. Според теб психиката оказва ли влияние върху свиренето? Ако да,до колко един професионален музикант се влияе от нея?

 

Психиката играе огромна роля при свиренето на живо. много хора страдат от така наречената сценична треска. Най доброто лекарство срещу нея е градене на увереност в личните си възможности, убеденост че можем да изсвирим това което свирим, при независимо какво обстоятелства. Това се постига лесно в следствие на много упражнения и свирене на сцена.

 

Не познавам сериозен музикант, който да не се е преборил със сценичната треска поне до необходимата степен. Тя, най често ( и според мен) е просто неувереност в собствените ни възможности и отшумява заедно с нарастването на уменията ни. Разбира се има хора, които по принцип нямат особено големи проблеми в тази област. Моите поне отшумяха преди поне 10тина години

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kolio_k, чувал съм, а съм го забелязал и при теб, че когато хората говорят за китарния саунд ползват едни образни думички като светъл, мътен, прозрачен и т.н.

Дали зад тези думи има някакъв конкретен физически смисъл?

Може ли да има речник на тези "термини"?

Би ли пробвал да обясниш на технически (физически) език кое какво означава?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво ти е отношението към "краденето на "хватки" и техники "...имам предвид , че много китаристи си имат специфични мурафети и ако човек ги разучи внимателно , може да постигне подобно чувство ...

Ако слушаш и се учиш дълго време от един човек( your music idol) обикновено се прихваща ,а това е много характерно за "китаристите". Това го казвам от досегашния си опит.При теб имало ли го е този симптом?

Редактирано от Басурендер
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kolio_k, чувал съм, а съм го забелязал и при теб, че когато хората говорят за китарния саунд ползват едни образни думички като светъл, мътен, прозрачен и т.н.

Дали зад тези думи има някакъв конкретен физически смисъл?

Може ли да има речник на тези "термини"?

Би ли пробвал да обясниш на технически (физически) език кое какво означава?

 

Да, наистина използвам често подобни определения, макар и същите са в действителност много общи и всеки вероятно разбира различни неща като ги чете.

 

За съжаление , технически не мога да обясня нищо , защото съм инвалид в тази посока, но лично аз правя следните асоциации, когато видя споменатите определения

 

Светъл / Обикновено го свързвам с чист саунд(без дисторшън или с много малко овърдрайв) е такъв с ясно изразени средно високи, като същите при предозиране стават пробивни и дразнят ухото. Типичен такъв звук има при примерно кънтри солата с чиста китара, там обаче същия бива посмекчен заради обикновено използваните напомпани компресори. Типичен е и за ритъм партии на китарите при фънки комп или пък реге (съвсем примерно)

 

За мътен саунд правя две асоциации/ топъл с изразени средни и ниски средни и намалени средно високи, звучи много добре в джаз контекст или при солиране с чиста бленда. Или прекалено мътен, обикновено с повече баси от нужното, вдигнати ниски средни и средни и липса на високи, което води до загуба на дефиниция

 

Прозрачен, лично аз свързвам със свирене с крънч и дисторшън, като саунда е прозразен, когато драйвовете са хармонични и позволяват да се чуват ясно отделните тонове от акордите при свирене с по сериозен гейн.

 

 

Това разбира се са много условни неща и мисля, че са малко или много въпрос на индивидуално възприятие. Тоест различните хора вероятно разбират съвсем различни неща под съответните термини.

 

@Yo The Real

 

Китарата или усилвателя е по-важен?

 

Ако правилно разбирам въпроса, говорим за това, кое играе по голяма роля за формирането на цялостния саунд.

 

На по ниско ниво на очаквания, усилвателят е много по важен от китарата, ако същата, без да е добра е в работещо състояние и все пак минимално приемлива като качество. Например един добър усилвател (цена примерно 3000 лева) плюс една евтина китара (300 лева) ще извади значително по убедителен саунд от една добра китара (примерно Гибсън ЛП 4000+лева) и усилвател (300 лева). Евтините усилватели нямат никакъв шанс да се мерят със скъпите такива и най добрата китара не може да компенсира лошия говорител и липсата на честоти и динамика свързани с него, както и с останалите компоненти на евтините практис ампове

 

 

Ако гоним наистина качествен саунд и имаме по високи очаквания, двете звена са еднакво важни, макар и на значително по детайлно ниво

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@CursedSoul

Кой е най-добрия метод да научиш дадено парче по ноти?(кажи този който работи за теб най-добре)

 

Извинявам се , но не разбрах въпроса, би ли уточнил дали имаш предвид, кой е най лесния начин да се разчете едно парче или да се научи наизуст ?

 

@Басурендер

 

Какво ти е отношението към "краденето на "хватки" и техники "...имам предвид , че много китаристи си имат специфични мурафети и ако човек ги разучи внимателно , може да постигне подобно чувство ...

Ако слушаш и се учиш дълго време от един човек( your music idol) обикновено се прихваща ,а това е много характерно за "китаристите". Това го казвам от досегашния си опит.При теб имало ли го е този симптом?

 

На времето копирах не един от моите идоли :) . Все още мога да изсвиря много прилично количество патерни на Кърк Хамет, Малмстиин, Скот Хендерсън, СРВ, Джон Скофилд, Майк Стърн и Пат Метани. Особено се бях втелясал в Скофилд, Стърн и Метани. Транскрибирането и разучаването на чужди сола, патерни и тн. е много важно нещо, за развитието на собствените ни умения в дадена посока (според мен). Транскрибирането е залегнало и в учебната програма на висшите учебни заведения с джаз насоченост. Докато учех,на всеки изпит на края на годината, освен останалото, трябваше и да изсвирим транскрипция на соло, като и се опитваме максимално да се доближим до оригинала по всички възможни параграфи

 

Проблемът в това е, че често, след като разучим нещо интересно и си извадим нужните полезни изводи от него, е трудно да се откачим, да престанем да звучим като идолът си и да започнем да звучим като нас си. Аз например, като свиря блус, почти винаги звуча като лошо подражание на SRV и ми е наистина много трудно да не го правя :) . Точно и заради което не бих могъл да кажа, че свиря блус добре, макар , че си имам понятие от стила :thumbup:

Редактирано от kolio_k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.