Heartman Отговорено Октомври 12, 2010 Отговорено Октомври 12, 2010 @Tozi Големи благодарности за точните обяснения.Доста имам да уча само от този твой урок защотото има доста скали,които съм смесвал без да знам какви са а и други не използвам въобще,но ще ги пробвам защото доста разнообразяват импровизацията.Мерси! Цитирай
Tozi Отговорено Октомври 12, 2010 Отговорено Октомври 12, 2010 @Heartman мерси. Радвам се че мога да помогна. Искам само едно малко уточнение да направя. За да е интересна и разнообразна една импровизация не е задължително да се свирят много и различни скали. Импровизацията може да се разнообрази с интересно фразиране и използвайки рзлични ритми, акценти, повторения и развитие на фразите. П.п.: това не значи че не трябва да си научим гамичките навсякъде по инструмента - поне мажорната гама, мелодичния и хармоничния минор, тон-полутон и целотонната. А и минорна и доминантова пентатоники. Това стига. Цитирай
Heartman Отговорено Октомври 12, 2010 Отговорено Октомври 12, 2010 Ами да така е прав си,но аз досега използвах точно само с различни ритмически фрази,акценти и повторения,но всичко в мажорни и минорни скали и смесени такива и най много хармоничен минор и доминантовите тонове(скалите които малмстийн много ползва)Целотонни или тон полутон не съм свирил никога,а и понеже не съм учил класическа китара и съм скаран с нотите на китарата като цяло не знам навсякъде по грифа какво точно свиря,всъщност не съм си научил както казваш гамичките навсякъде по инструмента.Не че е много лошо,но си е минус и се въртя около едни и същи неща като ликове,защото и се опитвам да не свиря клишета което не знам дали е правилно за блус музика и май трябва да понауча доста такива,които спасяват в дадени ситуации.С две думи благодаря и просто трябва да си сяда човек и да си копае докато станат нещата.Поздрави! Цитирай
Tozi Отговорено Октомври 12, 2010 Отговорено Октомври 12, 2010 Ти си първият от този форум който си признава и вече знае над какво трябва да работи. Признание И успех. Ако има нещо - питай! Цитирай
PlamenM Отговорено Октомври 12, 2010 Отговорено Октомври 12, 2010 Аз ще си позволя да коментирам примера на Кольо...( ами ако сгреша..). В боса нова акомпанимента на китарата е характерен с акцента на баса ( палеца) на първо и трето време. В същото време акордите над баса са доста синкопирани - там може да се свири с повече свобода и по усет, но ако баса акцентира на първо и трето време (малко като полка), то се получава характерното за босата звучене. Препоръчвам Емили Ремлер, Жоао Гилберто... другото което съм си отбелязал , е че босата следва да се свири много лайд бак с относително равна динамика - т.е без рязки акценти при баса или акордите. Иначе лесно зазвучава като фънк ( а аз много обичам да свиря фънк с пръсти и лесно се подавам..) Цитирай
Tozi Отговорено Октомври 12, 2010 Отговорено Октомври 12, 2010 Не знам какво мисли Колето по въпроса точно, но аз откривам някои неточности в горното твърдение. В боса нова акомпанимента на китарата е характерен с акцента на баса ( палеца) на първо и трето време. По принцип самбата и боса новата е в 2 а не в 4. Американците я пишат в 4 защото така им е по лесно за четене и по познато. Значи първо и трето време на баса стават първо и второ. В същото време акордите над баса са доста синкопирани - там може да се свири с повече свобода и по усет.... Бразилската както и кубинска музика са изградени на основата на специфични патерни и вариации които са характерни за всеки отделен ритъм и стил. Ако има някаква свобода на интерпретирането на ритмичните вариации тя е строго зависима от специфичния ритмичен патерн. В кубинската музика този патерн се нарича клаве. Препоръчвам Емили Ремлер, Жоао Гилберто... ... Антонио Карлос Жобим, Жоао Божко, Иван Линц, Елис Реджина.... Цитирай
Vasil Pavlov Отговорено Октомври 12, 2010 Отговорено Октомври 12, 2010 (Редактирано) ^ Аз бих добавил и един страхотен тенор - саксофонист в този стил - Stan Getz. Иначе по темата за блуса - не съм в непознати води, когато го свиря, вадил съм хватки и пинизи главно на Стиви Рей Вон и Гери Мур, но лошото е, че когато започна да импровизирам, доста бързо се изчерпвам и почвам да повтарям едно и също. Не знам, с времето вече не е толкова зле, надявам се по - нататък да съм по - креативен Отделно някой път почвам да слагам по - бързи неща, които от чисто музикална гледна точка не винаги са напълно подходящи за някои от по - бавните песни. Не знам защо, мъча се да го потискам, но все избива някъде в нещо по - бързо. Според мен ценното на блуса е, че те учи да казваш много, с малко свирене, което за мен е по - ценно от безкрайното изливане на бързини по някоя заучена скала, което някои китаристи правят (за съжаление май някой път и аз се оливам). Цял ферман написах, най - накрая никой няма да го прочете Редактирано Октомври 12, 2010 от Vasil Pavlov Цитирай
Heartman Отговорено Октомври 12, 2010 Отговорено Октомври 12, 2010 ^Е аз го прочетох и мога да ти кажа, няма нищо лошо в по-бързо свирене, но е по-готино когато започнеш бавно да развиваш някаква фраза или мелодийка и постепенно вкараш по-бързо свирене.Иначе си е вярно, че може с 3 тона да кажеш много стига да са на място.Примери за това много.Има една камара блусари които свирят така и са станали известни точно с някакви техни пинизи или отсвирвания които са характерни и другите не използват,много.Според мен е до усещане за самото парче ритъм атмосфера и какво искаш да опишеш,от това което чувтсваш вътре в себе си. Цитирай
kalata Отговорено Септември 26, 2011 Отговорено Септември 26, 2011 мога горещо да препоръчам като човек, който рови в блус насоките от 10ина и повече години едно видео (може да се каже ДВД но предполагам че е оригинално ВеХаЕс ) казва се Danny Gatton - Strictly Rhythm. части от него има в youtube -> например. Цитирай
travelcaster2 Отговорено Декември 31, 2011 Отговорено Декември 31, 2011 Преди да започне Мастър класа на Robben Ford в София, той деликатно изчаква да влязат хората. Затова се чува шум от говор и стъпки. Това, че шумят докато той свири не ги извинява за закъснението. Беше обявено за 12ч., а минаваше и 30мин. Саша Пейчев, организаторът на изявата се притесняваше дали ще има публика, беше поканил у-ци от Муз. у-ще, школата на Вальо Митачков и др. Все пак дойдоха. За тези, които могат да виждат и да чуват той в този момент преподава няколко висши урока по блус с богата рехармонизация в няколко тоналности. Мелодични линии, включително Умалената скала, за която съм снимал отделно видео от Мастър класа. Акордови поредици с красиво вътрешно гласоводене. Много може да се научи от това "разсвирване".http://www.youtube.com/watch?v=OBCCERJ1h9k&feature=channel_video_title 4 Цитирай
Hillbilly Отговорено Декември 31, 2011 Отговорено Декември 31, 2011 Тоя е голем дзвер,добре е ,че съживихме стара тема,аз лично си дрънча блус основно ,много добре с връзва като приплъзнеш от 2-ра струна на 3-та,а на Хендрикс номерата къртят.Наистина е по-трудно да изсвириш 3 тона като мелодия,вместо бързи пасажи,но наистина скороста увлича,и като изцепиме читав лампов усилвател се захласваме.. Цитирай
rockfire Отговорено Декември 31, 2011 Отговорено Декември 31, 2011 Гледах го на живо ,но все пак видеото е ценно! Бравос на travelcaster2 ,пич си! Весели празници! Цитирай
travelcaster2 Отговорено Януари 1, 2012 Отговорено Януари 1, 2012 Благодаря. Честита Нова Година! Много здраве и успехи на всички! Цитирай
Valeri_pj Отговорено Януари 16, 2012 Отговорено Януари 16, 2012 Хубав урок е изнесъл човека,обаче явно тия на които го е изнасял не са се интересували много много.То при тоя шум не знам какво ли са чули.Това си е типична нашенска черта.Вместо да слушат и попиват знания повечето са си мислели- Абе тоя ли ще ни учи нас великите !!! Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.