Berko Публикувано Юни 8, 2010 Публикувано Юни 8, 2010 (Редактирано) Здравейте, напоследък много съм се запалил по песни като Цък (изслушайте поне до 1:08). Както се забелязва в песента има много интересни и изчанчени акорди. Първият ми въпрос е - трябва ли да знам теория за да мога да композирам и схващам изцяло такъв стил песни ? Понеже в едно интервю Mikael Еkerfeldt(songwriter-a на групата) казва, че си няма на представа от музикална теория. Ако отговорът е "да" , в какво точно трябва да се развивам? Ако може да ми дадете линкове за книги/уроци ще съм ви много благодарен! (в момента тегля тва което постнато във форума, нещо допълнително ако знаете) Редактирано Юни 8, 2010 от Berko Цитирай
Mike_MnD Отговорено Юни 8, 2010 Отговорено Юни 8, 2010 (Редактирано) Без да искам да съм груб, някак си както си задал въпроса, като че ли е все едно какво ще получиш като отговор. Композиране, свирене, пеене, и въобще всяка една дейност била тя умствена или физическа, може да се извършва от всеки, вече резултатите от това действие и тяхното възприятие от околните е друга тема и доста често въпрос на вкус и гледна точка. Ако очакваш някой да ти каже, че не ти трябва музикална теория, може и да намериш, но със сигурност няма да намериш някой който да ти каже, че ще ти навреди. Като цяло всичко е въпрос на желание, цели, знания, умения. успех с музикалните начинания. п.п. Извинявам, се ако поста не е много полезен, но като цяло за музикалната теория има предодастъчно теми и като имаш конкретни въпроси ще е по-лесно да ти се помогне така, че чети, слушай и свири Редактирано Юни 8, 2010 от Mike_MnD Цитирай
CyberGene Отговорено Юни 8, 2010 Отговорено Юни 8, 2010 Пробвай по слух да композираш нещо подобно. Ако не се получи, значи не си от тези, дето могат да композират и без да знаят теорията, щото това или го можеш, или не го можеш. Останалото е четене на теория, упражняването й, което от своя страна развива аналитичното ти мислене към подобна музика, вслушването за специфични неща, които се случват там и т.н. Успех П.П. А, за съжаление книги по композиция, хармония и форма на точно такъв тип музика мисля, че няма. Ще се наложи за съжаление да прочетеш малко класическа хармония, джаз хармония, за които има доста книги и евентуално тогава може да започнеш да чуваш и такива по-различни музики. Цитирай
Steppenwolf Отговорено Юни 8, 2010 Отговорено Юни 8, 2010 Mikael Еkerfeldt ти е отговорил - голяма част от подобната музика се прави на принципа да хвърляш накуп, каквото ти звучи, и да разбъркваш добре. Ако питаш с надеждата за успокоителен отговор, дали може да пишеш конкретно такава музика, без да си учил месеци наред от различни книги по теория (хармония, контрапункт, форма, техники и т.н.), краткият отговор е ДА. Класическата литература надали би била от пряка полза конкретно в този случай, а и иска повечко търпение - ако ще четеш нещо, вероятно би намерил за по-уместно джазова теория и хармония, комбинирано с инфо за песенните форми, за intro, outro, chorus, verse, bridge, etc., и с анализ и слушане на подобна музика. Дългият ми отговор вероятно би бил малко по-различен, но за него на никой не му пука, предвид теченията във форума. Погледни и тази тема: http://forum.muzikant.org/index.php?showtopic=31801 Цитирай
Tozi Отговорено Юни 9, 2010 Отговорено Юни 9, 2010 Сядай да учиш! Шорткът няма! Теория и хармония - за да разбереш как стават нещата и после прави каквото си искаш и каквото ти звучи в главата - за което ще трябва и да послушаш доста музика за да видиш как хората преди теб са боравили с изразните средства на музиката. Stone - на мене ми пука за твоите постове - дори и да съм малцинство! Цитирай
Berko Отговорено Юни 9, 2010 Автор Отговорено Юни 9, 2010 Mikael Еkerfeldt ти е отговорил - голяма част от подобната музика се прави на принципа да хвърляш накуп, каквото ти звучи, и да разбъркваш добре. Ако питаш с надеждата за успокоителен отговор, дали може да пишеш конкретно такава музика, без да си учил месеци наред от различни книги по теория (хармония, контрапункт, форма, техники и т.н.), краткият отговор е ДА. Класическата литература надали би била от пряка полза конкретно в този случай, а и иска повечко търпение - ако ще четеш нещо, вероятно би намерил за по-уместно джазова теория и хармония, комбинирано с инфо за песенните форми, за intro, outro, chorus, verse, bridge, etc., и с анализ и слушане на подобна музика. Дългият ми отговор вероятно би бил малко по-различен, но за него на никой не му пука, предвид теченията във форума. Погледни и тази тема: http://forum.muzikant.org/index.php?showtopic=31801 Тогава излиза, че този човек е наистина гениален (може да чуеш албума Damnation (2003) на група Opeth). Опитвам се в момента да слушам Wes Montgomery(труден е за слушане) и чета книгите от тоя линк дето си дал. Мерси за помощта. п.п мн добър подпис Цитирай
Steppenwolf Отговорено Юни 10, 2010 Отговорено Юни 10, 2010 @Tozi: Скромно съм поласкан. @Berko: Ако все пак решиш да се позадълбочиш към теорията, погледни тук. Цитирай
nrabbit Отговорено Юни 13, 2010 Отговорено Юни 13, 2010 Stone: Ако се засечеме някога, имаш каса бира от мене зарад тез книжки Цитирай
Overeager Отговорено Август 10, 2010 Отговорено Август 10, 2010 Аре пък да няма понятие от музика Akerfeldt. Абсурд, като свириш 20 години професионално и композираш е невъзможно просто да не научиш дори повече от основната теория, даже да се мъчиш да я избягваш. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.