Slacoth Отговорено Май 14, 2010 Отговорено Май 14, 2010 (Редактирано) Абе не може без по-задълбочени познания.Колкото и развит слух и талант да има човек, винаги ще му е от полза да познава по-задълбочено гамите и правилата за построяване на акорди.Също така съм забелязал колко дръпват с бързината и техниката хората, изучавали класическа китара по музикалните школи. Не е редно с такава лекота да се отричат такива важни неща. п.с. аз съм самоук китарист и често ми се е случвало да откривам правилното звучене по метода на пробата и грешката, вместо да подходя още отначало по-последователно, даже преди 15 години ми се наложи да сменям постановката на дясната китка, което не би се случило ако имаше кой да ме научи навремето. Редактирано Май 14, 2010 от Slacoth Цитирай
Fallenblood Отговорено Май 14, 2010 Отговорено Май 14, 2010 (Редактирано) а според мене по това, което е казал човекът: (защото често казано аз смятам че звукът е по-приятен с тях) може да се съди единствено, че става дума за някой съвсем-съвсем начинаещ, на който ръцете му просто още не са свикнали с акордите. тая зима, значи, ходих в софия и гледах regenkatzen как репетират. едно нещо, което ми направи впечатление, беше, че свилен в едното парче свири с палец не само по 3-та и 4-та, но и по 1-ва и 2-ра струна на баса. първата ми мисъл, помня, беше: "ама това позволено ли е?". няма позволено-забранено. всички техники, пинизи и чалъми в музиката служат, за да изразиш това, което искаш. примерно рок-парчета в компания се свирят на акорди - хармониката и ритмиката са това, което кара една рок песен изобщо "да е тя". чрез тях с една китара крепиш цялата песен (че и озвучаваш целия купон). иначе аз първата година свирих само по таблатури в guitar pro разни рифчета, а с акордите хич ме нямаше - ама не виждам да съм умрял. е, в крайна сметка стигнах и до следното заключение: принципно всичко може, затова... трябва да можеш всичко (; затова и сега свиря неща, които иначе не бих изтърпял да слушам - и ми е кеф, щото си ги свиря аз и изразявам себе си чрез тях. а теорията... там е друга бира. развий основна техника на китарата, разучи 15-20 парчета, научи по слух и интуиция кое как става и тогава ще имаш основа, на която да градиш теоретичните си познания. Редактирано Май 14, 2010 от Fallenblood Цитирай
Hillbilly Отговорено Май 14, 2010 Отговорено Май 14, 2010 Колкото и развит слух и талант да има човек, винаги ще му е от полза да познава по-задълбочено гамите и правилата за построяване на акорди.Също така съм забелязал колко дръпват с бързината и техниката хората, изучавали класическа китара по музикалните школи.Що никой не е светнал на това Хендрикс..остана си на едно първично ниво горкия Цитирай
Adversarius Отговорено Май 14, 2010 Отговорено Май 14, 2010 Evtim, може да изложиш доводите си на няколко дузини селски, сватбарски музиканти. Говирл съм с такива, някои знаят само до ре ми фа со ла си до и "дай гамата". Така че, съвсем смело се изказвам, защото тия хора свирят та пушек се дига. Фащат Пърпъла, Моцарчето, Металиката от раз. Това, че не знаят какво свирят, не им пречи да помнят какво свирят, ако щеш по пръстовки, ако щеш по слух. И не са само те. Ето HillBilly спомена и за Hendrix, който е знаел малко повече да речем. Цитирай
Slacoth Отговорено Май 14, 2010 Отговорено Май 14, 2010 (Редактирано) Що никой не е светнал на това Хендрикс..остана си на едно първично ниво горкия Да бе, прав си! Верно че Джими Хендрикс е знаел само два акорда и то стандартни. Да ама не. Редактирано Май 14, 2010 от Slacoth Цитирай
Janick_Gers Отговорено Май 14, 2010 Отговорено Май 14, 2010 (Редактирано) Към автора на темата: Всеки може да ти даде много препоръки, но истината е следната - "Става ли само с таблатури?", какво искаш да стане? Ако искаш само да си свириш песни в къщи, на репетиции с бандата и на концерти по клубове - да, може само с таблатури. Кога биха ти помогнали нотите, музикалната теория и слуха? Първият възможен отговор, за който се сещам е композирането. Не мисля, че има добри композитори (за китаристи става дума), които са цъкали само с таблатури и нямат понятие от музикална теория и ноти. Всичко зависи до това какви цели си поставяш. Редактирано Май 14, 2010 от Janick_Gers Цитирай
Лими Отговорено Май 14, 2010 Отговорено Май 14, 2010 (Редактирано) Музикалната теория може и да не е нужна за придобиване на пръстова и вокална техника, но е нужна за развитието на композитора-творец, нищо че има много рок-звезди като изключения. Нито един велик композитор(от стотиците такива) през последните 400 г. не е бил теоретично неграмотен. Само мързела ни кара да взимаме за пример известни и неграмотни рок-звезди, като оправдание, че не е нужна теория. Ученето на теория само по себе си е музикално удоволствие и винаги е полезно. А познаването на класическото съкровище плюс световният фолклор, може да ни направи по-интересни музиканти, независимо в какъв стил музика работиме. Поради бедната музикална грамотност, много музиканти, най-вече у нас, си остават скучни, макар и "виртуози" П.П. Не знам как са се оправяли Паганини, Тарега и Сеговия без табове, горките! Редактирано Май 14, 2010 от Лими Цитирай
Adversarius Отговорено Май 14, 2010 Отговорено Май 14, 2010 (Редактирано) Хм-м... а как ли са се оправяли един куп фламенко китаристи?! Имам оригинални испански фламенко школи. Интересното е, че са написани и с ноти и с табулатури, като обаче пинизите винаги по-добре се отразяват на табовете, а на нотите стоят като апендикс някак си, отдолу-отгоре. Всеки нормален китарист знае, че при стандартен строй на китарата има много повтарящи се тонове, което води до много и различни начини, по които дадено нотиране би могло да се изпълни (разбира се отдолу-отстрани-отгоре има апендикс знаци указващи поне позиция). При духовите не е така, както и при пианото, при които, доколкото знам, тоновете са единствени (за духовите може би има разни пинизи в надуването, но не съм запознат). Доакто табулатурата показва еднозначно, точно и неотменимо не само тона, но струната, както и прагчето, трайността, степента на вибрато (бързина, ширина), степента на опъване. Разбира се тези неща ги има на нотното писмо, но са далеч по-нееднозначни, що се отнася до китарата. Става да се композира само с табулатура (за прагови инструменти и конкретно за китари). Пианист няма да го разчете, кларинетист - още по-малко. Затова е и нотното писмо, което пък за зла беда, не е достатъчно точно, ясно и еднозначно определящо тоновете за инструмент като китарата, ситара, халил, тамбура и подобни прагови инструменти. На практика нотното писмо е най-удобно най-вече за духови инструменти. Става да се композира и с нотно писмо. Мисля с това е отговорено на въпроса на питащия. Редактирано Май 14, 2010 от Adversarius Цитирай
Лими Отговорено Май 14, 2010 Отговорено Май 14, 2010 (Редактирано) Отговорите станах доста интересни и разнообразни, а това дори и да обърка "питащия", ще го накара да мисли самостоятелно по тези проблеми, а не да чака готова рецепта и да знае, че няма еднозначен отговор! Пожелавам му успех, каквото и да реши! Редактирано Май 14, 2010 от Лими Цитирай
Icarus Отговорено Май 14, 2010 Отговорено Май 14, 2010 ^^Всеки китарист, горе-долу свирил някога горе-долу по ноти, много добре знае, че и пръстовките се отбелязват на петолинието. Друг е въпросът колко от насам разпространените школи го имат това. И не може човек, който си изкарва хляба с музика, да не знае за какво става дума докато свири, дори и да не е завършил музикално образование. Точка. И да съм горе-долу по темата - с табулатури можеш да се научиш да подрънкваш, и евентуално ще схванеш за какво става дума по някое време, и ще се откажеш от тях, или едновременно ще си ги четеш, и ще се поинтересуваш на тема 'абе тука как тъй се свири шести праг трета струна, ми не седми'. Или пък ще ти писне и ще заебеш цялата тая работа. Моите пет с'тинки. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.