arebegai Отговорено Март 23, 2010 Отговорено Март 23, 2010 Ако има въпроси - моля..... Е,аз имам въпрос,който е с по-общ характер.Когато имаме даден,както в случая,един акорд,чисто технически нищо не ме спира да свиря абсолютно всичко,което ми дойде наум?Въпрос на лично възприятие ли е подбора на нотите,или да следвам някаква закономерност?И ако я следвам,това прави ли ме неоригинален?Например,ако върху въпросния Cm7 се огранича до C Eb E G Bb и тук там D,по-добре ли е,или по-зле от,например,свиренето на ноти,които стоят като баба Вуна на моден подиум? Цитирай
emo_tion1 Отговорено Март 23, 2010 Отговорено Март 23, 2010 Според мен единствената закономерност е да изпитваш удоволствие от това което свириш, а какви ноти/тонове изполваш мисля, че стои на малко по заден план Цитирай
arebegai Отговорено Март 24, 2010 Отговорено Март 24, 2010 Значи,Кольо е прав като казва,че не е важно какво свириш,а как го свириш.И различните интерпретации на една и съща тема просто са.....различни?Няма по-добро или по-лошо,има различни погледи върху материята.Просто трябва да е изпълнено добре. Ако всичко казано е така,заспивам щастлив. Цитирай
CyberGene Отговорено Март 24, 2010 Автор Отговорено Март 24, 2010 Tozi, сега слушам втория ти опит. Супер е! Много готино in и out свирене Сега очаквам и Кольо да се включи и ще стане яко. Цитирай
Tozi Отговорено Март 24, 2010 Отговорено Март 24, 2010 @Cyber мерси. Много Готина подложка си направил. Идейна бас линия. @Ванка. Как спа? Наспа ли се? Айде, време е за събуждане. Всичко което правим е важно и оказва влияние на крайният резултат. Правилните ноти на правилното място с подходящия звук - това е максимата. Ако свириш само акордовите тонове (C Eb G Bb D F в случая) вече имаш правилните ноти - трябва да ги поставиш на правилното място с правилния звук. Да бъдеш ориганелн е относително понятие - понякога може да си оригинален ако се облечеш като диско маниак от края на 70те с афрото на главата - нищо че това е мода от преди 40 години. Не винаги се налага да сме оригинални - ако свириш с няколко нотички които формират мотивче може да постигнеш по-голям ефект от свиренето на каквито и да било сложни комбинации от звуци. Всичко зависи от контекста - от това какво е звучало преди и какво следва след. Разбира се че е важно да изпитваме удоволствие от това което правим. Обаче! Освен че ние изпитваме удоволствие когато свирим ние сме отговорни и за това което ще чуят слушателите. Особено когато публиката има богата музикална култура т.е. има база за сравнение. Представи си следното: ти монтираш видеа от сватби,нали? Трябва ли задължително през цялото време качеството на картината да е добро? Трябва ли да се снимат булката и младоженеца? А звука трябва ли да е синхронизиран с видеото? По-добре ли е да се концентрираме над това събитие или също така да снимаме баба Вуна от съседния моден подиум? Не можем да развалим правилата без да ги знаем. Първо трябва да ги научим и тогава евентуално да се опитаме да ги променим. Изпихте ли си кафето вече? Аз сега го наливам.... Цитирай
Tozi Отговорено Март 24, 2010 Отговорено Март 24, 2010 И понеже тая тема се разви от спора кое е по лесно - да се свири върху един акорд или върху сложна акордова прогресия искам да уточня. Върху един акорд е много по лесно да се импровизира и предаде някакво послание на публиката - има много по-голяма свобода и време за развиване на идеи - ограниченията са по малко. Също така има много по-голяма вероятност слушателите да те разберат - звуковата информация е по - проста и лесна за възприемане и обработка от мозъка. По-сложните акордови прогресии и особенно тези с по две модулации на такт в бързо темпо изискват много повече, както от изпълнителя така и от слушателя. Важат всички правила и умения необходими при свиренето на един акорд които могат да се прилагат върху всеки един отделен акорд от прогресията, върху по големи акордови натрупвания като тонални центрове, структурни форми (ААВА...) или върху цялата форма. Когато нещо е трудно трябва да се работи над него докато стане по-малко трудно и накрая лесно. Ако ни е трудно да свирим и да се изразяваме върху един акорд, малка е вероятността да ни е лесно върху сложна акордова прогресия. Цитирай
kolio_k Отговорено Март 24, 2010 Отговорено Март 24, 2010 В интерес на истината, и аз мисля точно така. Иначе варианта ти много добре е станал и демонстрира много разнообразни способи за свирене отвън ( и отвътре). Чух пентатонични, тритонусови, по тон/полутн, с алтерованата скала по доминантовия акорд и тн. Предполагам, че ще е интересно за всички ако обясниш на кратко (ако разбира се имаш време и ти се занимава) какво изсвирваш на някои места Благоря за демонстрацията Цитирай
Tozi Отговорено Март 24, 2010 Отговорено Март 24, 2010 Като цяло свиря до дорийски лад като обръщам внимание на акордовите тонове на до минор и по-специално на разширенията на акорда 9,11,13. На места представям различни алтерации на акордовите степени - например акцентирах b5 на едно място и голяма седма степен на друго. Когато трябва да свирим върху един акорд може да ползваме и неговия доминантов за да създадем разнообразие в звученето. Доминантовият акорд на Cm е G7 - използвам го обикновено в края на всеки 4 или 8 такта за да се придаде звучение на каденца - V7-Im. Върху G7 използвам сол супер-локрийски(алтерована скала) или полутон-тон (умалена скала). За свиренето отвън - ползвам мотив който развивам извън до минор - в случая почвам често с повторение на мотива на полутон нагоре и после го местя и разрешавам обратно в до. Също така на места ползвам мажорни тризвучия в различни обръщения които свиря във възходяща прогресия докато наближа обръщението на до минор в което се целя - тогава изсвирвам каденцата V7-Im за да разреша отново в до. Освен това на места използвам диатонични пентатоники (в случая Cm, Dm, Gm) от които излизам навън и после разрешавам или в лада, в която и да е от диатоничните пентатоники или следващ мотив. Като цяло когато свиря по даден лад, освен ако не търся определен ефект предпочитам да не свиря повече от 4-5 последователни тона от лада - винаги ги размествам или свиря различни интервали. Горе-долу това е. Цитирай
jocker Отговорено Април 19, 2010 Отговорено Април 19, 2010 @Tozi Изпълнението ти страшно ми хареса и ако някога успея да изсвиря 10% от това, което си спретнал или разбера поне 10% от горния ти пост, ще си умра горд и щастлив. Евала!!! Цитирай
Tozi Отговорено Април 19, 2010 Отговорено Април 19, 2010 jocker (или на български Йоцкер) ако обещаеш да не умираш ще ти обясня десетте процента от поста така че да ги разбереш много бързо и съответно да можеш да ги изсвириш. ОК? Цитирай
Tozi Отговорено Април 21, 2010 Отговорено Април 21, 2010 А така. Я прегледай темата в теоритичният раздел "Теория за начинаещи" и виж там по ли се разбира. Цитирай
kolio_k Отговорено Май 4, 2010 Отговорено Май 4, 2010 Ето едно закъсняло включване от мен За джема използвам един нов овърдрайв, който страшно ме кефи, ще се радвам да чуя какво мислите за саунда. Освен него съм използвам само дилей, саунда е натурален и не е поправян от компа по никакъв начин, а микса не е добър, защото е трудно да се прецени какъв ще е крайния резултата, вкарвам и китарата и бакинга в миксер и ги изравнявам горе/долу Цитирай
bluelemon Отговорено Май 4, 2010 Отговорено Май 4, 2010 Много яка свирня. Даже си свалих видеото. Цитирай
Ивелин Отговорено Май 4, 2010 Отговорено Май 4, 2010 (Редактирано) Коко, много готино и мелодично соло! Обаче имаше един пасаж накрая (по целия гриф), на който много се смях, защото след него изключваш камерата леко отегчен... Редактирано Май 4, 2010 от Ивелин Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.