Jump to content
Българският форум за музиканти

Едно мое парче


Recommended Posts

Рипнах от едно старо ЦД днес, та реших да го кача и тук. Свирнята е в едно много малко клубче пред 10тина души, имаше много готина атмосфера

 

http://soundcloud.com/kolio_k/aide-naste

 

Надяавам се да допадне на някой

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 34
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Аре стига, бе! нЕма такова животно!! :cheers2:

 

Тази пък формация каква е? Къде е това? Къде има още такава музика? (И защо не свириш такава напоследък?)

 

Супер гот! :surprise: Нищо, че е било пред малка публика (но вероятно - отбрана); вие явно добре сте се накефили :)

 

Понеже китарата не може да се сбърка, да разбираме ли, че цигулката е някой друг? Дай малко повече инфо за цялата хава -

:hysterical:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много готино и интересно парче. На живо (концерти) звучиш - не знам точно как да го обясня - много пълно, импровизациите са много интересни и всеобхватни и интерактивни. :hysterical:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз - много доволен! :surprise: Освен майсторските партии на всичките изпълнители, харесвам и умението ви да се избяга от продължително тъпчене из ориенталските ладови-клишета. :hysterical:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много готино и интересно парче. На живо (концерти) звучиш - не знам точно как да го обясня - много пълно, импровизациите са много интересни и всеобхватни и интерактивни. :thumbs_up:

 

+1 :godbless:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бате Кольо за пореден път вдигна летвата на Българското музикално изкуство! :singer::Piano::bravo:

 

Кратко пояснение за формата на това което чувате:

 

Интро в 5/4 (8 такта)

 

[А] - [5/4 (3 такта) + 4/4 (1 такт)] x2

- 11/8 x8

[C] - [5/8 + 9/8 + 5/8 + 7/8] x4

 

следва соло китара върху [С]

в края на солото - [D] - [5/8 + 9/8 + 6/8 (3 такта)]

следва соло цигулка върху 10/8

 

[C]

[A]

x2

[D] end

 

Парчето е чудесен пример за свирене върху един акорд (вж. темата от теоритичния раздел).

 

Коле :thumbs_up::godbless:;):godbless: :godbless: :godbless:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ви благодаря на всички за отделеното време за слушане и коментарите :coolp:

 

@Бицев

 

Формацията всъщност е много стара и не сме свирили заедно от 3 години поне, иначе наистина беше забавно

 

Иначе, мисля, че е нормално като свирим на живо да се получава по живо и по интересно. Когато свирим с добри и идейни музиканти, те ни дават много по време на свирене, а интеракцията е едно от най важните неща при този тип музика. Колкото и да с е старая, с плейалонг не бих могъл да го повторя.

 

Относно ориенталските ладове и клишета Лими, радвам се че мислиш така, но за да не си приписвам кредит , който не ми се полага, трябва да си призная, че съм запознат със същите много повърхностно и досега не съм работил сериозно по въпроса.

 

Този, мерси много за коментара и точния анализ, много се радвам, че свиренето ти харесва, знам ,ч е си на ти в посоката с неравноделните размери ( както и в повечето други :-)). Аз самият съм по скоро 4/4 свирач и това парче е по скоро изключение, отколкото тенденция за мен.

 

emo_tion1, много се радвам, че ти харесва. На такива парчета доста си личи откъде съм тръгнал, а кръвта вода не става :whistle:

 

Eто още част от едно парче със същата формация, но съвсем различно по характер, влиянието е доста по европейско :yahoo:

 

http://soundcloud.com/kolio_k/frensko

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А вярно, че е стандард... Досущ като Autumn leaves :coolp:

Autumn Leaves е джаз стандарт от началото на миналия век. След емигрирането на чичо ви Милчо Левиев в Америка през 60те години на миналия век се засилва интереса към Българските неравноделни размери. През последните 10 години това е (отново) една от най - модерните тенденции в джаза ( а и не само). Майкъл Брекър през последните години от живота си се беше посветил на изучаване на българската фолклорна музика. Изучаването на Български неравноделни размери е част от програмата на много джаз училища в USA.

Да!Този начин на музициране постепенно се превръща в стандарт както кубинските, бразилските и индийските ритми. Интересното е че българската музика излиза от България става популярна по света и тогава чак пак се завръща обратно. В момента вие сте свидетели на този процес (дори без да го осъзнавате и забелязвате) - следете какво се случва из Софийските музикални клубове.

Редактирано от Tozi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

О на тема български фолклор и аз съм "учил" по ритмика цял семестър неравноделни балкански размери в Берн, даже изнасях лекция по въпроса :coolp: (не че много им разбирам, ама нали съм българин все пак). Колкото до Брекър, аз лично имах мастър клас с него , където той свири на саксофон и на кавал български мотиви и говори доста нашироко по въпроса

Редактирано от kolio_k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.