Мариян LORDA Михайлов Отговорено Март 7, 2010 Отговорено Март 7, 2010 (Редактирано) Четох,какво ти е отговорил Мариян Михайлов и според мен хич не му отива да дава акъли,камо ли да се прави на лорд.Schreiber е немска марка работеща за Buffet Crampon.Цялата серия "Е" се прави именно в Германия.Наскоро помолих мой колега да пробва Schreiber модел 6025.Отзивите му са повече от положителни.Съотношение цена-качество е в полза на клиента.Без да е чувал разните му подробности,сподели ,че Schreiber много му прилича на Buffet.Мнението му на непредобеден и същевремено качествен музикант(ще спомена само ,че свири в Бенда на А.Заберски) ме направи почитател на тази марка.Надявам се ,че ще споделиш личните си впечатления.Лично аз съм се насочил към Schreiber модел 6026,но скоро разбрах,че има нова подобрена версия- модел AURA. http://forum.muzikant.org/index.php?showtopic=71656 И аз не бях чувал за Schreiber Погледни в този сайт-www.camerton99.com Написах, че тази марка е напълно непозната за мен, и дори да има такава, то тя едва ли прави инструменти, които заслужават вниманието на кларинетист, който наистина е в час! " Работеща за Buffet " ни най- малко не значи, че е нещо качествено, още по-малко пък, че може да го сравняваш с лидерството и традициите на Buffet. Най- вероятно произвеждат кларинети - тип ученически по- скоро, отколкото нещо свястно и професионално. ( Цената им още повече говори за това... 800- 900 лв и е дървения варянт, мисля, че няма място за повече коментари, имайки се в предвид, че читав Buffet като цена започва от 4000 на горе ) Да не говорим, че ако трябва да съм искрен... чешките и немските кларинети като цяло за мен ( и не само ) винаги са си били най- ученическите, простовати, аматъорски и " чалгарски " варянти от всичко възможно на пазара! Аз лично съм почитател най- вече на Buffet и Haward ( английска марка, правят предимно обои ). Дори Selmer от най- висок клас не е подходящ за класическа музика и изпълнения мен, ако питате. Подходящ е по- скоро за народна музика и чалга, като звучене, ако трябва да правим съпоставка м/у него и другите 2, любими мои фирми и марки. Редактирано Март 7, 2010 от Мариян LORDA Михайлов Цитирай
Мариян LORDA Михайлов Отговорено Март 7, 2010 Отговорено Март 7, 2010 За толкова ми го дават и на мен.Благодаря още веднъж за информацията. Междо другото в момента продавам Buffet в доста запазено състояние и без никакви проблеми по него на доста прилична и изгодна цена ( в общи линии колкото тая немска щтуротия, която коментирате ). Бях писал тема в " продава ", нз дали си прочел. Ако искаш повече информация може да ми драснеш 2-3 реда на " привейт " Цитирай
tif123 Отговорено Март 9, 2010 Автор Отговорено Март 9, 2010 Истинското - класическо звучене на кларинет се придобива с правилна постановка, подходящ ( свястен ) кларинет, мондщук, платъци и най- вече с много постоянство и опит, но като се замисля... написаното до тук е в абсолютна сила за всеки един инструмент. Нямам си на идея точно какво е твоето усещане и претенции за звук, но като цяло, за да мога да ти дам по- конкретни напътствия относно кларинета... би било най-хобаво да те видя и чуя. Тогава бих могъл да реагирам най- адекватно и да ти дам конкретни съвети по които да се водиш и търсиш желания звук. П.С: относно кларинета и мондщука ти... ако трябва да съм искрен това е възможно най-ученическия варянт и варянт за начинаещи, от който каквото и да правиш не може да търсиш и очакваш кой знае какъв звук, дори да си перфектния кларинетист. Благодаря ти за съвета . Цитирай
vinhro Отговорено Април 2, 2010 Отговорено Април 2, 2010 Аз свиря с Yamaha и си е добър, при това много. За тази марка не съм чъвал, но може и да е добра. Какъв тон? Кларинета в 2ра октава почти пищи, а в 3та си пищи баш, но това е хубавото на този инструмент всеки си има "+" и "-" но трябва да се чуе за да се каже дали тона е фалшив или чист. Кларинета дава киксове много пъти ако си начинаещ и свириш в 2ра октава. Иначе първа е лесна без много усилия се изкарват тоновете освем "си" но напраивш ли го веднъж после винаги ще моежеш да го изкарваш. Успех Цитирай
rumaher Отговорено Април 20, 2010 Отговорено Април 20, 2010 незнам от колко време се занимаваш с тази работа, но за да търсиш добър тон започни с по-твърд платък/"платук" както казва прф. Петко Радев/. Свири дълги тонове от тихо до силно и обратно т. е. крешендо и дектешендо като внимаваш да не издуваш тона и да губи цвета си. Тази работа е скучна, но това е пътя. Има много неща, които трябва да съблюдаваш, но това е началото. Ако изградиш добър тон след това можеш да играеш с него, ама няма как да стане с грозен тон да свитиш хубаво Цитирай
tif123 Отговорено Май 24, 2010 Автор Отговорено Май 24, 2010 незнам от колко време се занимаваш с тази работа, но за да търсиш добър тон започни с по-твърд платък/"платук" както казва прф. Петко Радев/. Свири дълги тонове от тихо до силно и обратно т. е. крешендо и дектешендо като внимаваш да не издуваш тона и да губи цвета си. Тази работа е скучна, но това е пътя. Има много неща, които трябва да съблюдаваш, но това е началото. Ако изградиш добър тон след това можеш да играеш с него, ама няма как да стане с грозен тон да свитиш хубаво Цитирай
thewolfvasko Отговорено Юли 28, 2010 Отговорено Юли 28, 2010 незнам от колко време се занимаваш с тази работа, но за да търсиш добър тон започни с по-твърд платък/"платук" както казва прф. Петко Радев/. Свири дълги тонове от тихо до силно и обратно т. е. крешендо и дектешендо като внимаваш да не издуваш тона и да губи цвета си. Тази работа е скучна, но това е пътя. Има много неща, които трябва да съблюдаваш, но това е началото. Ако изградиш добър тон след това можеш да играеш с него, ама няма как да стане с грозен тон да свитиш хубаво Здравей колега, съгласен съм със по-тежкия платък и свиренето на дълги тонове. Мисля, че има още какво да се добави. Като най-важно аз мисля, че е това, което много кларинетисти пропускат. Значи слушай внимателно. Когато свириш не трябва да държиш кларинета близо до тялото, защото така въздушната струя се пречупва и тона не е плътен и здрав. Трябва постановката да ти е с леко, казвам леко наведена глава и да изнесеш долната част на кларинета навън от тялото така, че да се получи прав въздуховод спрямо устата и кларинета, за да не се пречупва струята на въздуха. Това е едно основно правило. Друго нещо е, че трябва да използваш диафрагмата, която ти дава стабилност на тона също така и плътност, както и възможност за по-силно Форте. Използвай по-тежък платък, но не толкова, че като свириш 15 минути и да ти капне устата, сам трябва да прецениш кой номер. Аз лично свиря с 3.5 от новите на Вандорен сивата кутия. Друго нещо е, че въздушната струя трябва да е постоянна, а не на пресекулки, което прави тона като вибрато и неустоичив. Относно мундщук-а, това е може би най-важната част от кларинета за твоят тон. Хубавият мундщук, означава добър тон. Трябва просто да опиташ различни мундщуци, дакато не ти пасне някой. Има мундщуци, които са скъпи и пак не стават, за това те съветвам да пробваш различни. Въпроса съвсем не се изчерпва до тук, но мисля, че като за начало това е добре да го практикуваш и ще видиш резултат. Успех! Оффтопик: думата мундщук е побългарена, както повечето термини в музиката. Думата идва от немски и "мунд" означава уста, а "щюк" осначава парче или част от нещо, а не е щук, но ние българите ни е по-лесно така да го казваме )) 1 Цитирай
FRIEDRICH Отговорено Януари 19, 2012 Отговорено Януари 19, 2012 Здравейте. Трябва ми помощ за един модел кларинет. На кутията пише Bundy Selmer. Мисля, че му липсва мундщука ... Общо взето трябва да се погледне от някой, който е опитен и може да каже първоначално мнение. В София съм. Цитирай
Мартин87 Отговорено Януари 19, 2012 Отговорено Януари 19, 2012 (Редактирано) Здравейте. Трябва ми помощ за един модел кларинет. На кутията пише Bundy Selmer. Мисля, че му липсва мундщука ... Общо взето трябва да се погледне от някой, който е опитен и може да каже първоначално мнение. В София съм. мнение -положително за Selmer Би ли пояснил какво е общото между Selmer и Bundy Selmer ( Бънди Зелмер )? Пожеже не очаквам компетентен отговор, ще поясня вместо теб и нека колегата, който се интересува, да чете. Зелмер е Име в производството (най-вече) на кларинети и саксофони (в последните 15-20 години за саксофоните е много, ама много спорно...). През последните десетина години произвежда инструменти за напреднали и за професионалисти. Тъй като ценовия клас на марката е доста висок (като на Бюфе Крампон), кларинети в клас "напреднали" са по-малко предпочитани, в сравнение със същия клас инструменти, но от друга марка. Инвестицията просто не си заслужава. Предпочитан е повече професионалния клас. Или казано в цифри: - около 2100 Евро за "по-евтиния вариант", моделът се казва Одисей - около 3300-3600 евро за професионалните модели Преди 10 години на мой бивш съученик в музикалното училище му купиха въпросният модел за 2100 Евро (тогава може и 2200 да е бил, не си спомням точната цена) и мога да кажа, че инструмента беше читав, но цената е надута. Година по-късно на мен ми купиха Бюфе Е-13 (най-качествения модел за напреднали) за 1650 Евро, директно от Германия (само профи сериите ги сглабят във Франция) и не бих казал, че имаше разлика, която да си заслужава разликата от ~1000 лв. Зелмер Бънди напрактика няма нищо общо с френската марка. Това е американски филиал, който прозивежда нискобюджетни инструменти и един Си-бемол кларинет струва $200-300. Повечето от тях не са произведени от дърво. Често ги използват в американските военни оркестри, тъй като няма опасност да се спукат - все пак не са от дърво а от синтетични материали. Колега FRIEDRICH, този инструмент трябва да се погледне на живо, но първо е желателно да си наясно какво точно искаш да правиш с въпросния "кларинет". За професионална работа - не става. Редактирано Януари 19, 2012 от Мартин87 Цитирай
FRIEDRICH Отговорено Януари 20, 2012 Отговорено Януари 20, 2012 Може да го използвам за да се науча да свиря. Или в кратко бъдеще ще се продаде. Инструмента не е мой, затова бъдещето му още е неясно. Трябва да му се намери мундщук, да се посвири и тогава ще решаваме съдбата му. Та, предполагам, че в магазините има такива части... може би трябва да отида с инструмента из магазините. Цитирай
jordanil Отговорено Януари 20, 2012 Отговорено Януари 20, 2012 (Редактирано) Редактирано Януари 20, 2012 от jordanil Цитирай
Oxus Отговорено Февруари 10, 2013 Отговорено Февруари 10, 2013 Здравейте! Свиря с един стар кларинет Вурлицер, мундщук Вандорен Б45 Лира. Можете ли да ми препоръчате платъци за свирене на открито, където се търси сила и в същото време да можеш да свириш дълго време? Благодаря предварително!!! Цитирай
XAS Отговорено Февруари 12, 2013 Отговорено Февруари 12, 2013 Май този път ще отговоря аз. Няма универсален платък за свирене на открито - закрито, с микрофон - без микрофон, народна или класическа музика, джаз или каквото там ти хрумне. Първо зависи от марката на платъка, износеността /колко време свириш с него/ и личният ти вкус. Не на последно място и капацитет на дробовете! Като прибавим и известната разлика между различните платъци, дори от една и съща марка, би трябвало картината да стане по-ясна. Да, ама не! Все пак един добър мундщук, като "Вандорен" - В45 е добра база и може дълго да остане константна величина. Ако инструментът е в добро техническо състояние /да не издиша/ - също. Останалото е практика, нагласа, опит, амбушур, жанр и т.н. Общо взето аматьорите наблягат на по-твърдите платъци. Ако ти препоръчат нещо в този смисъл е все едно да ти поставят диагноза по телефон. Или да ти налагат лично мнение. Което мисля в този случай да направя и аз: Средното нещо е №2. Цитирай
Мартин87 Отговорено Февруари 12, 2013 Отговорено Февруари 12, 2013 'Айде и аз да се включа. До колегата над мен: Пропуснал си да отчетеш, че това е Лира, а не "чисто" В45. Разликата вероятно много добре я знаеш. В45 Лира е доста отворен мундщук. Той е с втория най-голям отвор, след 5JB. Аз съм свирил на В45 Лира в продължение на 3-4 години и не бих повторил с този мундщук. За продължително свирене с него, е препоръчително платъкът да е 2 или най-много 2,5. Не мога да бъда сигурен, но предполагам, че става въпрос само и единствено за народно и гюбеци - слагай Вандорен 2-ри номер и не би трябвало да има грешка. Кларинетът може да е стар, но е важно състоянието му. Ако не издиша - няма проблем. Но ако издиша, никой мундщук или платък няма да те оправи. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.