Tozi Отговорено Февруари 22, 2010 Отговорено Февруари 22, 2010 Ако поработиш върху необходимите знания и умения за развиване на слуха ще ти трябва да чуеш парчето само веднъж цялостно и още веднъж "по-трудните " моменти за да можеш да го изсвириш. Моля те... Извади ми песен на Nile с 2 изслушвания и тогава ще се съглася с теб Ти пък егати примера даде. Две китари и бас които през повечето време сворят унисони на квинти или кварти и тук таме по някой тритонус за постигане на СТРАШНОТО МЪРТВО звучене. Ритмически свирят различни групи от две и четири ноти, тук таме някой синкоп и смяна на темпата+ един арпеж на солото. Цялото парче е не повече от 5-6 такива рифа. Плюс грухтене. тук май е най-трудно да се извади текста. За да се обедиш обаче трябва да видиш на живо иначе как ще ти докажа че го правя за 2-3 минути? VERSUS - възпроизвеждането на ритъма е комбинация между мозъчно и физическо действие включващо мускули. Не меже да танцуваш ритмично ако не можеш да си управляваш мускулите (дори и да го чуваш ритъма). Цитирай
yotzzo Отговорено Февруари 22, 2010 Отговорено Февруари 22, 2010 (Редактирано) По ми е лесно да изсвиря 7/8 отколкото 7/4. Защо? Защото не съм свирил достатъчно 7/4 а и там всичко е равно. Това е масово явление при бг-тата явно. На скоро с едни 9/4 доста се понапрегнах докато станат прилично и още не ги свиря с лекота, и без напрежение, докато ако бяха 9/8 нямаше да ги мисля изобщо. За целите ноти в темпо 20 - чудесна идея! Отдавна не се бях сещал за такива упражнение - започвам с ясното съзнание, че ще се почуствам жалък и накадърен. А щом @ Този не се чувства уверен в суингирането, то "какво да кажем ние с гайдите?" Редактирано Февруари 22, 2010 от yotzzo Цитирай
VERSUS Отговорено Февруари 22, 2010 Отговорено Февруари 22, 2010 VERSUS - възпроизвеждането на ритъма е комбинация между мозъчно и физическо действие включващо мускули. Не меже да танцуваш ритмично ако не можеш да си управляваш мускулите (дори и да го чуваш ритъма). Факт! Но за танците аз имам нужният синхрон, защото го упражнявам от адски много време. Това, което казвам е, че при китарата го нямам, защото не е достатъчно само да чуваш ритъма в главата си, трябва и да владееш инструмента на много високо ниво Цитирай
VERSUS Отговорено Февруари 22, 2010 Отговорено Февруари 22, 2010 Никога няма да разберем със сигурност Виж клипчето, което постнах преди, може би ще ти е интересно предвид, че имаш опит в тази сфера. Поздрави! Цитирай
Tozi Отговорено Февруари 22, 2010 Отговорено Февруари 22, 2010 И като говорим за колективно чувство за ритъм и танц: Цитирай
Ивелин Отговорено Февруари 22, 2010 Отговорено Февруари 22, 2010 (Редактирано) ...и свирете бавно и прецизно. ...освен когато не трябва да свирите бързо и прецизно. Първо бавно, после бързо. Къщата се строи от долу на горе - първо основата, после покрива. ------------ Имам въпрос към Кольо - вече няколко пъти споменава, че работи за ритмика и ми стана интересно какво и как точно работи и каква методика ползва? Мисля, че и на другите ще им е интересно, за това и въпросът ми не е на ЛС. Редактирано Февруари 22, 2010 от Ивелин Цитирай
yotzzo Отговорено Февруари 22, 2010 Отговорено Февруари 22, 2010 (Редактирано) ^ Питах го в една друга тема, ама не казва. Дано се навие сега. Редактирано Февруари 22, 2010 от yotzzo Цитирай
Ивелин Отговорено Февруари 22, 2010 Отговорено Февруари 22, 2010 (Редактирано) Гледайте сега - това се нарича изнудване! http://forum.muzikant.org/index.php?showtopic=75564 Редактирано Февруари 22, 2010 от Ивелин Цитирай
synchu Отговорено Февруари 22, 2010 Отговорено Февруари 22, 2010 Ало, чата, ало, земя? Фокусирайте се върху полезното, моля Цитирай
Tozi Отговорено Февруари 22, 2010 Отговорено Февруари 22, 2010 Микро ритъм. Суинг. Груув. Микро според википедия означава: Micro is an English prefix of Greek origin that is most commonly known for its usage in the word microscopic, the prefix refers to an object as being smaller than scale of focus, in contrast with macro. Swing - Swing Groove - Groove Нещото което придава на ритъма такова усещане което ви кара да извършвате танцувални движения с задните си части. Контролираното отношение към разположението на всяка нота спрямо централното метрономно време. Кольо да допълни. Аз така го разбирам. Цитирай
kolio_k Отговорено Февруари 22, 2010 Отговорено Февруари 22, 2010 Toчно и образно Но за да не спамим тук, Ивелин услужливо отвори нова тема в Теоретичния раздел, да си бъбрим по тези въпроси и да обменяме опит по борбата с безгрувието Цитирай
Бицев Отговорено Февруари 22, 2010 Отговорено Февруари 22, 2010 И като говорим за колективно чувство за ритъм и танц: Това май го бях виждал някъде другаде по света с (остри) саби вместо бамбукови пръчки. И с вързани очи. И си казах: колко ли ще сме по-добри - и в музиката, и във всичко, което правим - ако кожицата ни зависеше от това? И без капка шега - свързано е с чувството за отговорност и със сериозния подход към всичко в живота. Включително да тренираме цели ноти в темпо 20 (и 64-ини в темпо 120) така, сякаш резултатът е въпрос на живот и смърт. И в този смисъл - @Този: с по-горните си серия въпроси и упражнения ти им зададе програмата за следващите 5 години тренировки, бе?! (Който доживее може да чуе и следващото ниво въпроси като е готов с тези)... Аз лично вече 50 години (невръстен почнах цигулката, мамка и и неритмичен инструмент) съм все още в началото и не съм готов за 'следващото ниво' Цитирай
Tozi Отговорено Февруари 22, 2010 Отговорено Февруари 22, 2010 То ясно че един живот не стига. Важно е да се върви напред прогресивно. А скороста няма чак такова значение. В зависимост от индивидуалните нужди. По-важното в случая е да знаем какво има да се научава, защото ако не знаем какво има да се научава как ще го научим? Цитирай
ultramega Отговорено Февруари 22, 2010 Автор Отговорено Февруари 22, 2010 (Редактирано) ^Това май са идеалните заключителни думи по темата Повечко наблегнахме на ритмичността и стана ясно че тези , които си мислим че сме ритмични не сме чак толкоз, но ако поработим ще станем. Отвори се и нова тема по въпроса , която се очертава да е интересна и полезна. Само относно развиването на музикалния слух , доколкото разбирам единствения начин за подобрението му е солфеж(нещо , което никога не съм практикувал) и доколкото разбирам трябва да можеш да изппяваш вярно еди какви си упражнения. Е добре , но ако не умееш и не искаш да пееш(какъвто е случая с мен) значи ли това че съм неспасяем случай? В смисъл такъв - или солфеж или никога няма да имаш що годе добре развит музикален слух? Редактирано Февруари 22, 2010 от ultramega Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.