Tozi Отговорено Февруари 28, 2010 Отговорено Февруари 28, 2010 Опааа, каква тояга бе? Ааааа , айде внимавайте какво пишете да не изгубим детската аудитория. Цензурка малко.... Цитирай
Coprophagus Отговорено Февруари 28, 2010 Отговорено Февруари 28, 2010 (Редактирано) otzo, за звукоизвличането също си говорихме и човека каза че повечето музиканти, които искат да записват(в частност барабнистите) идея си нямат как да си настроят сета за целите на записа и как да звукоизвличат(предполага се че не е като на лайв). За настройката на сета за записа не съм много съгласен, че е работа на барабаниста. Ако имаш предвид разбира се поставянето на микрофоните избора им и така нататък. За тоноизвличането и контрола на динамиката си прав за жалост. По-жалкото е, че не само барабанистите имат проблем с тоноизвличането и динамиката. Редактирано Февруари 28, 2010 от Coprophagus Цитирай
ultramega Отговорено Февруари 28, 2010 Автор Отговорено Февруари 28, 2010 Ставаше въпрос за настройка на сета барабани ,с който ще се записва. Доколкото ми е известно микрофоните не са част от него. По скоро става въпрос за избор на кожи(според изискванията е хубаво да са нови) и същинската им настройка(колко и как да са опънати). Защо заговорих именно за барабанистите в тази иначе предназначена за китаристи тема? Ами говорехме за ритмичност и затова ги забърках неволно То е ясно че всички разбират и знаят много , но факт че в по големия процент от случаите на изхода илизат л#*@# ... и качествените неща са по скоро изключение. Цитирай
Tozi Отговорено Март 1, 2010 Отговорено Март 1, 2010 Солфежа както и музикалната теория важат и за барабанистите - не по малко колкото за китаристите доброто познаване на ритъма. Барабанистите имат проблеми с настройката , звуко-извличането и динамиката не по-малко от повечето китаристи. Просто на тях по им личи щото не се включват в набузен докрай усилвател със сто хиляди ефекта да им замазват издънките. Цитирай
MasterOfDisaster Отговорено Март 2, 2010 Отговорено Март 2, 2010 То е ясно че всички разбират и знаят много , но факт че в по големия процент от случаите на изхода илизат л#*@# ... и качествените неща са по скоро изключение. леле колко си прав....въпросът е защо? Уж музиканти го правят завършили музика... Просто на тях по им личи щото не се включват в набузен докрай усилвател със сто хиляди ефекта да им замазват издънките. Туп-ца туп-ца на Тама И туп-ца туп-ца на Амати все си е туп-ца туп-ца Цитирай
На египет фараона Отговорено Май 22, 2022 Отговорено Май 22, 2022 Аз смятам че музикалния слух се придобива но не веднага още преди да сме докоснали китарата.При някой хора слухът се изгражда по трудно и с повече практика при някой по-лесно с по малко практика,но и в двата случая са нужни известни усилия, за да се научим аз използвам следният подход: Свиря всяка една нота по грифа на китарата и се опитвам да запомня как звучат нотите на конкретните позиции като включвам и всички познати техники като: хамер он пул оф двоен или троен хамер он двоен или троен пул оф различните степени на бенда 1/2 1 и 1/2 пълен и т.н. пинчове палм мютинг хамер он и пул оф тапинг но за тапинга си има специални места къде да тапнем и там нещата са по-сложни. Общо взето подхода е от 1 до 6 стуна и от 1 ди 22 или 24 тон на китарата да се чуят всички отделни тонове и да се използват всички възможни техники. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Май 23, 2022 Отговорено Май 23, 2022 (Редактирано) Има си неща като солфеж, музикални диктовки и други, които се занимават със култивирането на добър музикален слух. Предложеният от теб метод, едва ли ще даде резултатът, който се желае. Идеята не е, да запомниш конкретен звук (хората, които не са абсолютисти, няма да "запомнят" тоновете), а човек да започне да чува интервали, акорди, двугласи, многогласи, акордови последователности и т.н. в това число и в контекста на дадена тоналност. Музика не се изучава от вчера и едва ли има смисъл човек, ако целта му е да става музикант, да се ръководи от някакви "самоделни" методи. Разбира се, може да го прави от любов към експериментаторството, но не и да ги разглежда като основно средство за обучение. Единственото нещо за самостоятелно обучение, което на мен ми е помагало, са разни ear trainer програми за компютърна музикална диктовка. С тях се научих да чувам например акорди добре. Също така, когато се занимавах с това активно, не ми беше проблем да слушам двугласи, и да ги записвам на петолиние през това време. Което разбира се, не е като да можеш да свириш сложни неща от нотен текст на прима виста, но си е все пак някакво музикално умение. Като цяло, опитите да се заобиколи сериозното обучение и нужните часове, дни и години сериозна практика, не водят до някакви особено впечатляващи резултати. Важно е човек, да реши, дали иска да става музикант, да види дали това му се отдава, и да разбере, че в този живот не можеш да станеш всичко, най-много 1-2 (хайде, три) неща, и не е добре да се разпиляваш навсякъде. Редактирано Май 23, 2022 от Evtim Djerekarov 4 Цитирай
nickysn Отговорено Юни 1, 2022 Отговорено Юни 1, 2022 Евтим е прав, този метод не работи, освен ако нямаш абсолютен слух, а това е нещо, което малко хора имат, и което ако го нямаш още като дете, няма как на практика да развиеш на по-късна възраст. Това, което трябва да развиеш е относителен слух, който, за щастие, можеш да развиеш и подобриш на всяка възраст. Ако нямаш пари за курсове по солфеж, има и безплатни онлайн курсове, с които да започнеш: 1) https://www.justinguitar.com/classes/ear-training 2) Не е същото, като истински курс по солфеж, музикални диктовки, пеене и т.н., но поне ще ти помогне да тръгнеш в правилната посока. И другото, което можеш да правиш (и което е много полезно) е да вадиш песни по слух, вместо да търсиш готови табулатури по интернет. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.