Gee Tee Age Публикувано Февруари 7, 2010 Публикувано Февруари 7, 2010 (Редактирано) въпросът ми е следния: В денс музиката когато басът и касата удрят заедно, те изключително много си пречат, защото са с почти еднакви честоти и взаимно се елиминират, затова се въвежда "сайдчейн", тоест волумето на баса "кляка" автоматично при всеки удар на касата и се възвръща веднага пак. Съществува и метод при който се изрязват честотите от двете така, че да не се засичат една с друга, но е много по трудно; има и смесен между двете техники метод. Интересува ме как седи положението при рок и метъл музиката? ПС: Няма ли да ме махате вече от shit листата, от няколко години насам се държа доста прилично? Редактирано Февруари 7, 2010 от Gee Tee Age Цитирай
kolio_k Отговорено Февруари 7, 2010 Отговорено Февруари 7, 2010 Като пускаш теми точно където им е мястото. Надали Цитирай
Gee Tee Age Отговорено Февруари 7, 2010 Автор Отговорено Февруари 7, 2010 Съжалявам.. просто мисля че е интересна тема на разговор а това май е най посещавания раздел. Бтв, ето една добра статия по повода http://www.ehow.com/how_4749488_rock-kick-...ass-guitar.html Цитирай
presly Отговорено Февруари 8, 2010 Отговорено Февруари 8, 2010 волумето на баса "кляка" автоматично при всеки удар на касата и се възвръща веднага пак. Точно обратното се прави. Както и в рока и в музиката изобщо. Цитирай
Gee Tee Age Отговорено Февруари 8, 2010 Автор Отговорено Февруари 8, 2010 точно обратното? ти чуваш ли се? Цитирай
sardaesox Отговорено Февруари 9, 2010 Отговорено Февруари 9, 2010 Въпросния въпрос се отнася до bass ducking и е свързан със side chain compression -при поп музиката най общо се "настъпва" баса,за да се чуе касата и различни междинни варианти за "пулсиращ" ефект.Обаче в рока не вярвам да намери съществено приложение.Придържам се към мнението за честотно коригиране ,за да не си "пречат" двата инструмента/касата и баса/.И компресия,разбира се-паралелна за дръм траковете, и инсерт за баса,ама това е индивидуално. Цитирай
yellow nEuphoria Отговорено Февруари 9, 2010 Отговорено Февруари 9, 2010 (Редактирано) ^ Ако гониш саунд от тия години на рокаджийски или метълски албуми, най-важен е мастера... От един човек който е много навътре с нещата знам, че мастера трябва ей такъв рак: Компресор EQ(последни настройки, леко през средата кът 1 дб и много малко високи) 2 клипера, последователно един след друг за по силно ниво, първия примерно на 1.5 dB, втория на 2.5 dB накрая лимитър +1.5 dB и да ходи до -0.1 dB примерно Правиш си барабаните в този проект, не само каса и басс.. барабани като цяло с Овърхети, руумове и т.н. със сенднати настройки, реверби ако искаш нивата за да обере хубав пик на траковете ги намаляй до към -10 9 дБ... Баса мисля, че ще намериш точни данни в интернет в кой честотен спектър си стой хубаво мастериран басс ( за рок, амп+кабинет, микрофон) а и за касата, като цяло касата трябва да има пик хубав на 50 хз, там трябва да е най очетлива, средите на касата се режат, пък при баса е почти същото само че той е по обемен от 80 към 200 хз с най силен пик на 100-110 хз, за да не се бият това трябва да направиш! и най-важното не трябва да се прекалява с компресорите преди мастера, защото водят до настъпан саунд. Това е цитат от човека, аз все още незнам как да се справя с тоя проблем, мойте си звучат малко настъпано, но си знам... прекалявам с компресорите(слаб компютър бас и китари и всичко останало в отделен проект, защото няма РАМ и по слух слагам компресори, лимитъри и т.н. и после в мастера се мачкат, следователно не трябва да се прекалява с тях...) Пикове -10-12 dB за да се пази силно хубаво ниво при мастера и първо барабани, след това баса и всичко останало... Това за рок-метъл музиката Поздрави! Редактирано Февруари 9, 2010 от yellow nEuphoria Цитирай
Baby Thomas Отговорено Февруари 10, 2010 Отговорено Февруари 10, 2010 Аз пък да си кажа... Правя си опити с дръмс и бас, но повече или по-малко си се застъпват и баса (особено в целия микс) се губи. Тоя уикенд направих едно записче с баса... Същия бас, същите настройки, същия комп, само между баса и компа сложих един лампов преамп (китарен). Такъв як саунд се записа, че нямаше нужда нищо да го правя почти. Баса си го имаше после в микса, ама СУПЕР направо си го имаше! А преди колко плъгина и чоплене - пръдня... Тъй че с гаден изходен материал и Кат Бобц да си... се тъя. Цитирай
yellow nEuphoria Отговорено Февруари 12, 2010 Отговорено Февруари 12, 2010 Е то няма как да не се застъпват... дай семпле да чуем... Такъв як саунд сезаписа, че нямаше нужда нищо да го правя почти. Баса си го имаше после в микса, ама СУПЕР направо си го имаше! Еми единствения начин за да не се чува в микса е ако го мутнеш Дай семпли да чуем, щом те кефи сигорно е яко...искам и аз Цитирай
Ивелин Отговорено Февруари 16, 2010 Отговорено Февруари 16, 2010 точно обратното? ти чуваш ли се? Как да се чува? Той пише... Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.