Evtim Djerekarov Отговорено Януари 10, 2010 Отговорено Януари 10, 2010 Три тона чаркалъци за няма нищо Има къде къде по-добри драйвчета с 1/2 по-малко елементи и звучащи в пъти по-добре Да, ама не баш... 2 от 3те тона чаркалъци обслужват електронното превключване. А и в интерес на истината - хай-гейн педал, който да не осцилира при повече гейн се прави трудно true bypass, тъй като лесно се индуцира изходният сигнал обратно във входа през ключа. Цитирай
trolla Отговорено Януари 10, 2010 Отговорено Януари 10, 2010 (Редактирано) Ами по мое мнение е зле На който му харесва по една или друга причина нека се занимава Към автора на темата - имам платката от млад конструктор Бях я поръчвал преди години Липсват тук там някои елементи и потенциометри, но повечето по нея е направено Ето я Пиши едно ЛС ако те инересува (на символична цена бих ти я предложил, защото платка съм поръчвал, доставка, елементи пък само прашасва) П.П. Тфа за ДС1 не го знаех Мерси за инфото ... а за цената - майната му - подарявам ти я И без тфа ще имаш разноски по доставка Редактирано Януари 10, 2010 от trolla Цитирай
dandilov Отговорено Януари 10, 2010 Отговорено Януари 10, 2010 (Редактирано) заповядай Ха-ха-ха! Извинявай, колега, но това съвсем не схемата на "Милин камък"! Ето я: И още: Успех! И да пуснеш семпли, ей...! Редактирано Януари 10, 2010 от dandilov Цитирай
a_panov Отговорено Януари 11, 2010 Отговорено Януари 11, 2010 (Редактирано) А и в интерес на истината - хай-гейн педал, който да не осцилира при повече гейн се прави трудно true bypass, тъй като лесно се индуцира изходният сигнал обратно във входа през ключа. Това истина ли е? Аз досега си мисля че точно хай гейн педалите са с true bypass щото се спестяват елементи по пътя на сигнала които могат да вкарват шум който да се усили. "индуцира изходният сигнал обратно във входа през ключа", та нали физически пластинките на на ключа нямат контакт или се лъжа? Трудно е да си отговоря какви физически процеси протичат в ключа та изхода да се индуцира във входа при ключа? Some Редактирано Януари 11, 2010 от a_panov Цитирай
MaPuHcKu Отговорено Януари 11, 2010 Отговорено Януари 11, 2010 (Редактирано) Когато се говори за електромагнитна индукция изобщо не става въпрос за физически контакт между проводниците, между които протичат индукционните процеси. При галаванично разделяне на вериги например (така популярно в добрите захранвания на ефекти) се използва електромагнитната индукция. Тоест при липса на физически контакт между проводниците от две или дори повече вериги все пак е осигурен пренос на електрическа енергия между тях. Елементарна справка - трансформатор. Първична и вторична намотки, магнитопровод. Първичната и вторичната намотки нямат физически контакт на проводящите си части. Проводниците може и да се допират, в зависимост от конструкцията на трансформатора, но те се допират с изолирани части. Затова са и ПЕЛ нещо си - Проводник Емайлиран с Лак ... Това че няма пластмасово уплътнение и медния цвят на лака нека не ни заблуждава. Ако горното условие(за липса на електрически контакт) не е осигурено става въпрос по-скоро за фойерверки, отколкото за електромагнетизъм. Същите процеси, които ти не можеш да си обясниш в ключа протичат в трансформатора. Енергията се пренася от първичната във вторичната намотка благодарение на измененията на магнитното поле. Тези изменения са предизвикани от тока, който тече през първичната намотка и предизвикват протичане на ток във вторичната намотка. Дано да съм ти помогнал да си отговориш Поздрави, Марин Редактирано Януари 11, 2010 от MaPuHcKu 1 Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Януари 11, 2010 Отговорено Януари 11, 2010 Това е вярно, но е само един частен случай. Електромагнитната теория е една от най-сложните материи в съвременната наука, и малко хора я разбират, а още по-малко са на "ти" с нея. Математиката е много сложна, и се учи в "Специални глави" в университетите. Само ще спомена термини като ротация, дивергенция и градиент: Знам, че това е китайски за почти всички, но искам да покажа , че елементарните представи за "направи сам совалка" не са верни. Това за което споменават Е. Джерекаров и Марински, се обяснява с такива и още много подобни "таралежи". Влиянието на всеки сигнал ( не само изходния) е подчинено на законите на електромагнитното поле, и разбирането "защо от изхода влиза във входа " е резултат от много учене. Много, не малко. Затова винаги съм имал особен поглед към хора, които се захващат смело с неща, които недооценяват в тяхната сложност и трудност. Имах един преподавател още в техникума "Попов", по импулсна техника - та той започна с думите "Ще се занимаваме най-много с 2-3 до 5 елемента. За повече няма да ви стигне нито времето нито познанията." И беше прав. Защото това, което изглежда просто и елементарно, в действителност е сложно. Копирането на проекти без тяхното разбиране води до лоши резултати. Много често срещам мнения от сорта - "Няма да чета толкова книги, искам само да си направя лампов усилвател" (примерно). Е, такова изказване недвусмислено показва определена неадекватност, да не кажа нещо повече. Извинявам се за лиричното отклонение, но мисля, че от време на време е добре да се пуска по един студен душ за малко освестяване. Единствения съвет, който мога да дам е: учене, учене и пак учене. Ако искате. Ваша воля. Природата си иска своето, и не позволява да бъде заобиколена. 1 Цитирай
fire_garden Отговорено Януари 11, 2010 Отговорено Януари 11, 2010 (Редактирано) ^ Така е - подкрепям, че за да има добър резултат, заниманията с "ефектчета" и "усилвателчета" изискват сериозни познания по математика и то не само sin, cos, умножено, делено, а наистина познания по висша математика и физика, познания на съвременни инструменти (програми) за симулация, които много помагат и за да се ползват е почти задължително човек да разбира от математика, но пък и смятам, че няма нищо лошо да се копират проекти, пък какво като водят до лоши резултати (стига да не са свързани с токови удари и физически наранявания)?! Който има интерес ще копира някой проект, ще види че не работи и ако има мозък в тиквата ще види, че има нужда от повече познания и ще се заитересува. Който не - просто ще е пробвал, в по-лошия случай ще обвини целия сват, че не му помага и не му казва колко лесно може да стане - лошо няма. Всички се учим по един или друг начин в една или друга насока. Сори за офтопика Редактирано Януари 11, 2010 от fire_garden 1 Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Януари 11, 2010 Отговорено Януари 11, 2010 Aз мисля, че най-лесният начин да се избегнат тези проблеми е ефекта да не е точно "тру" байпас, а байпаснатия сигнал да се вземе след входния буфер, или още по-добре - да е направи отделен буфер за него. Разбира се, тогава, трябва да се сложи и резистор, който да ограничи изходния ток, който резистор да не е с много голяма стойност. Ако се направи отделен буфер, проблемът се решава, понеже сигналът трудно ще се върне от изхода на буфера във входа му, та да повлияе на входния сигнал в ефекта. При ползване на един буфер, проблемът донякъде се разрешава, понеже в една нискоомна верига по-трудно се индуцира напрежение, отколкото във високоомна, каквато е входната верига на ефекта. Цитирай
maxim09 Отговорено Януари 12, 2010 Автор Отговорено Януари 12, 2010 Благодаря за схемата! Разбрах явно изработката на такъв ефект самостоятелно от мен, без да съм подготвен теоретично и без съответния практически опит няма да стане. Въпреки че с MXR + дистъра и с още няколко други по-лесни за изработка съм се справял досега. Схемата с транзисторите от сп. Млад конструктор ли беше? Цитирай
bir4o Отговорено Януари 12, 2010 Отговорено Януари 12, 2010 Ще ме извинят специалистите , ама съм учил- не доучил и в мен се поражда следния въпрос : Ако се използва три-канален превключвател /примерно тези дето Грег ги продава / - 1. Единия канал се използва за прехвърляне на входа от китарата към изхода на ефекта /, за бай-пасване на чистия канал / и съответно при превключване да отива към входа на ефекта . 2. Втория канал да се използва като изхода на диста , да се превключва към маса / когато ключа е в превключване на чист канал / и съответно към изхода /към изходния жак/ , когато ще се ползва диста . 3. Третия канал ще пуска маса към входа на диста / могат да се пуснат маси от тази точка и към другите буфери , които евентуално ще само-възбуждат с цел да не го правят / , когато се свири на чист канал и при превключване / на дист - положение на ключа / , третата клема на канала или да остане празна , или да включва захранването на диста / макар това да породи някакво брум по време на превключване / ... Та въпроса ми е следния - как при това положение , ще се случат описаните по горе процеси , ако след като са замасени тези буфери - то няма да работят ? Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Януари 14, 2010 Отговорено Януари 14, 2010 Bir4o, не ти е ясен поста и въпросите в него. Поне аз не можах да ги разбера. Оставам обаче с впечатлението, че имаш грешна представа за комутацията с педалиерите. Дано да е така, че да не пиша за друго. И така - Превключвателите са отделени от усилвателната част на устройството. Не са в пряка зависимост, а през логическа функционалност. Т.е. когато се задейства даден превключвател, чрез логика се задействат едни и изключват други пътища на сигнала. Така може да се изгради и защитна логика от неправомерни комутации (даване на късо, ако съм те разбрал правилно). Когато се включи бутона за даден канал, се превключват входове, изходи, дават се на маса неизползваните входове (главно на каналите високо усилване) затварят се определени вериги и се отварят други. Майсторлъкът е да се осъществи такава комбинация при която да няма влияние на неактивен канал върху работещия в момента. Защото ако в чистия канал влезе смущение от канал, който криви, ще стане това, дето му викат "каша". Правилната комутация е въпрос на преценка на конструктора, и е плод на много знания, опит и експерименти. Не случайно споменах за електромагнитната теория, защото взаимното влияние става по индуктивен и капацитивен път, а не само контактен, както отбеляза Марински по-горе. Тези пътища са резултат от конструкцията и не се отбелязват на принципните схеми. Затова устройство копирано от принципна схема няма същите параметри като тези на конструктивния модел, изработен по същата схема. Симулациите, за които спомена fire_garden са апроксимативни, и колкото и да са полезни, няма такива, които да отчитат всички влияния. Все пак математичните модели, описващи процесите са крайни и с крайна точност. Затова както споменава той, симулацията има смисъл само за хора които знаят, разбират и могат итеративно и интерактивно да интервенират в процеса на симулиране. Така влагат опита който имат за да насочат симулацията в правилна посока. В края на краищата една симулация е извършване на математически операции и представяне на резултатите в удобен вид. Разбира се тези операции са сложни и обемисти, затова се извършват от сметала/калкулатори/компютри/ големи компютри и още по-големи (супер) компютри. Конкретно искам да обърна внимание на т.2 от поста ти - Втория канал да се използва като изхода на диста , да се превключва към маса Това е неправилно действие и неправомерно от всякаква гледна точка, но да се спрем само на електротехническата. Неправилно е да се дава накъсо източник на напрежение, може само източник на ток. Няма да обяснявам Основи на електротехниката, може да се чете от всякъде. Накъсо се дават входове, а не изходи. А за да не влияе това на други структури в схемата, се прилага специфична схемотехника. (сега няма да обяснявам и това, че навлизаме във висш пилотаж... е за някои може да е разходка в БулЬОнския лес...) Но в действителност това води до отговора на т.3 от поста ти - Та въпроса ми е следния - как при това положение , ще се случат описаните по горе процеси , ако след като са замасени тези буфери - то няма да работят ? Ще завърша като цитирам Иванчо - Козата си иска...Козел (културно казано и метафорично тоже). Цитирай
Viper-X Отговорено Януари 17, 2010 Отговорено Януари 17, 2010 Чудно ми е , като пусна ефекта какво е нормалното количество на страничен шум Цитирай
ditronix Отговорено Януари 17, 2010 Отговорено Януари 17, 2010 trolla,oт де накъде даваш мнения за схемата,след като дори не си налепил платката до край?!?Аз пък ти казвам,че този вариант го имам работещ,и то сносно-правих го преди годиниу,когато синът ми все още пипаше китарата.Не твърдя ,че е върхът,но за ония години,когато в България освен салам,кафе и уиски нямаше и чаркове и информация това си е било педалче от класа!Сега по магазините-всичко,в интернет-всичко,пълна скука!И какво-остава ни само да хлемчим и да се правим на умни! Viper-X,какво имаш пред вид под "сраничен шум"?Шум,който идва отстрани или нещо друго?Нали е ясно,че за да има ДРАЙВ трябва ГЕЙН И като има гейн,освен сигнала се усилват и шумовете.Да,ама сигналът,понеже е с мноооого голяма амплитуда,диодите на края на схемата или обратната връзка на усилвателя го докарват до окло 0,6V.И "шумовете" и те се усилват и може да се докарат до едно много добро ниво,особено ако не се опъват струните.И какво-страничен шум...Ляв или десен...Е за това пък са нойз-гейтовете... Цитирай
Fenix Отговорено Януари 17, 2010 Отговорено Януари 17, 2010 (Редактирано) Нека да бъда само безсмислен офтопик: Това е вярно, но е само един частен случай. Електромагнитната теория е една от най-сложните материи в съвременната наука, и малко хора я разбират, а още по-малко са на "ти" с нея. Математиката е много сложна, и се учи в "Специални глави" в университетите. Само ще спомена термини като ротация, дивергенция и градиент: Какво толкова плашещо има в gradient или в divergence? Само защото звучи сложно? Поне научих, че curl е ротация. Че тия неща се учат във висшата математика (и все пак първи курс, а не 1314), а не в гимназията (макар че съм 95% убеден, че се учи в СМГто), да, но просто да споменем термин, за да звучи сложно... Поне да беше избрал някой по-бамбашка термин... Като не познаваш някоя област, всеки термин звучи сложно, докато не видиш за какво става въпрос. Само да се спомене нещо ей така, че да звучим извисени работеше и върху мене... докато бях първа година бакалавър... Редактирано Януари 17, 2010 от Fenix Цитирай
Viper-X Отговорено Януари 17, 2010 Отговорено Януари 17, 2010 Ем има значителеф feedback, сега съм пред дилемата Дист Милин Камък (убииствен звук - поне за мен), който има доста feedback, или бас драйв на беринджър, който няма и грам обратна връзка, но пък звукът е меко казано гаден Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.