Jump to content
Българският форум за музиканти

Хора помогнете :)


TRIC

Recommended Posts

Здравейте всички.Имам нужда от съвет.На есен смятам да ставам част от обществото наречено Национална Музикална Академия :D и по-специално поп и джаз отдела :wallbash:.Понеже ще живея на квартира и то на 12-тия етаж не мога да си пренеса акустично пиано.Затова ще си взимам ел инструмент.Тъй кати не съм много наясно това какво точно ще ми свърши работа реших да се оберна за помощ от по-информираните форумджии ;)та целтъ ми с тази покупка е не само да ми върши работа в образованието,но и да ми е от полза в проекти и "групи" които мога да направя с приятели :)бях се насочил към корг тритон ектсрийм но почвам да се пазколебавам.Главно заради клавиатурата,тъй като не съм имал възможността да пипна такъв клавир и нз колко се доближава до истинска клавиатура на акустично пиано.Знам че най-добре би било да си взема някои модел от пианата на йамаха за вкъщи и отделно клавир за работа и сцена,но там идва проблема с финансите затова тарся среден вариант който да ми върши възможно най-добра работа.

 

БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО :cheers2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В твоя случай бих те насочил към това:

 

http://www.alesis.com/qs8

 

Тежичко е,но не чак колкото пиано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Soundcraft, моите извинения, но китарист да дава съвет на пианисти... Тоя Алезис има гадна и нереалистична клавиатура за класически и джаз пианисти. Изобщо това е стара технология и ако не се лъжа общо целият инструмент имаше 16МБ или 32МБ семпли. И логично от там звуците му също са зле, по-специално пианото. Бих препоръчал на човека, тъй като доскоро е свирил само на акустично пиано, нещо, което има много добра клавиатура и звуци на пиано, но има и други звуци. Такива са RD-сериите на Roland (RD-700, RD-700SX, RD-700GX, градуирани клавиатури) и S-сериите на Yamaha (S90, S90ES, S90XS, обаче клавиатурите им не са градуирани, т.е. не са по-тежки в басите и по-леки във високите, но това не е чак такава болка за умиране). При повече пари, може и по-скъпите им братчета уъркстейшъни - Roland Fantom-сериите или Yamaha Motif-сериите. Между другото може би ще продавам моя RD-700SX скоро. Ако те интересува, пиши ми лична.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Не се засягам и не го приемам лично,но какво пречи на образован професионален музикант,па бил той и китарист,да "дава съвети на пианисти..."?Те от друго тесто ли са?А и невъзможно ли е един китарист да свири и разбира от кийборди?Както и да е...Обаче ме издразни неаргументирано-мъглявото определение за "гадна и нереалистична клавиатура",както и ЛОГИЧНО произтичащото от остарелия модел лошо звучене.Би било добре да има поне някаква обосновка на тези твърдения.И при наистина внимателното прочитане на обявата би трябвало да си забелязал няколкото думички от последното изречение,а именно "...но там идва проблема с финансите затова тарся среден вариант който да ми върши възможно най-добра работа...".

Хайде със здраве и весели празници!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

благодаря и на 2-ма ви :girl_cray2: разгледах клипове и демота на този алесис и с подходяща програма на копма може да звучи невероятно.За клавиатурата обаче нз.Като финансови възможности имам предвид че не мога да си позволя корг оасис за страничните ми занимания и някакви космически ел пиана на ямаха примерно точно за това търся вариант които да ми върши работа на 2-те места.Мотивите наистина мисля че са добро решение.Интересува ме и ако някои е пробвал клавиатура на корг тритон екстрийм защото този клавир има всичко др което би ми полсужило добре и ми е 1-ви в списъка,но без да знам нищо за клавиатурата му....

Редактирано от TRIC
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен щом ще свириш и с банда ти трябва workstation,а не stage piano. Е освен ако няма да използваш само основни звуци като пиано,ел пиано и орган... Всичките тритони на корг , както и мотиф на ямаха са много добро решение,въпрос на лична преценка е кое . Разбира се има и други модели и марки,но тези са най-популярни и най-разпространени,вече и на не чак толкова висока цена.има и по-евтин вариант да си вземеш една миди клавиатура 88 клавиша и един РАК на тритон или мотиф,което пак е приемливо решение,но не чак толкова компактно. Наскоро "пипнах" една Yamaha mo8 ,която имаше много приятен звук и клавиатура и също си струва парите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Трик,

 

Понастоящем аз свиря на Тритон Студио ПРО Х (88) клавиша.

Клавиатурата му е изключителна, много по-добра е от на Тритон Ле 88 (и него съм имал 3 години), преди пък да купя Ле88 се двуумях дали пък да не си взема Ямаха Мо 88 и да ти кажа при директно сравнение клавиатурата на Ле 88 би (взе превес) пред Ямаха Мо 8.

Усещането при свирене на Студиото, спрямо Ле88 е някак си все едно пипаш масло, много "по-мазно", "по-меко" влизат клавишите.

Искам също така да ти кажа, че разликата между Студио и Екстрим е по-скоро "козметична" - имам един пост по въпроса в какво се изразява тя. Имай предвид, че Студиото е по-скъпо от Екстрима (като ново), като 2 ръка покупка е обратното, така че ако ти изпадне не се колебай - грабвай го него!

За мен Студиото и Екстрима, като звук, технически характеристики и леснина на работа са по-добри от Класическия Мотиф, че дори и от втората му версия. (ES). ХS вече взима преднина, но той се мери с М3-то, но пък Корг отново бие. Освен това Тритоните са по-разпростанени, повече информация има за тях и най-важно - по-евтини са.

 

Весела Коледа,

 

Митко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

Клавиатурите на KORG се произвеждат от YAMAHA!Самата марка KORG от дълго време е собственост на YAMAHA!Още в първата версия на MOTIF се вгражда клавиатура с тежки клавиши,с механика почти едно към едно като тази при роялите.Това е клавиатурата,която е печелила най-много световни награди!Достатъчно е да се споменат само няколко от артистите,ползващи такава клавиатура-Alicia Keys,Stevie Wonder,David Paich,David Garfield...

Трябва да се има в предвид,че въпреки високото техническо ниво на клавиатурата,има и един слаб момент-с времето материала,от който тя е изработена,отслабва,и някои определени отделни клавиши започват да не се връщат достатъчно бързо!Проблемът е в това,че пластмасата става крехка,и една малка част в основата на клавиша се чупи (около 1 квадратен сантиметър),и самият клавиш леко се изкривява,заради което усещането е за тегаво връщане след натискането му.Естествено,клавиши по единично се продават,а и не са скъпи!Говоря за първия модел на MOTIF.От скоро работя с MOTIF XS8,надявам се този проблем вече да е отстранен (даже съм писал до YAMAHA по този въпрос).Въпреки всичко това,въпросната клавиатура е най-добрата и удобна ТЕЖКА клавиатура,на която съм свирил!

 

 

Бъдете здрави,усмихнати и позитивни!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясене, прав си до някъде.

Корг е собственост на Ямаха - но брандът е с отделно ръководство и взема решения самостоятелно от Ямаха - за това и върви толкова :hysterical: . Истина е, обаче че парите накрая отиват в едно джобче.

Друго вярно нещо е, че ЧАСТ от клавиатурите се правят от Ямаха, но това е вярно САМО за леките клавиатури - 61 и 73 клавиша. Твърдите клавиатури се правят от FATAR понастоящем, а преди време (много години от тогава) са се правили от Техникс, която е била закупена от Корг.

Фатар е фирма, която няма нужда от представяне - клавиатурите са й феноменални. Използват се не само от Корг, междувпрочем.

Доказателство за това, че Корг във версия от 88 клавиша се прави от различна от Ямаха фирма е, че първо системата на Корг за твърди клавиатури е различна от Ямаха - RH2 и RH3, както и фактът, че Корг изпитва големи затруднения с доставките на 88 клавишни версии на инструментите си, обикновенно 61 и 73 кл. версии винаги има на склад, а за 88 се чака по месец, месец и нещо. Освен това 88 клавишните версии по право се произвеждат изключително в Япония и са по-качествени, за разлика от 61 и 73, които масово се правят в Италия (доста читави са), Китай (да се избягват при възможност).

 

Честито Рождество Христово,

 

Митко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

soundcraft, ами твоето мнение нямаше абсолютно никакви факти, директно се препоръчва нещо, просто така... Значи свирил съм няколко пъти и веднага казвам, че клавиатурата макар и да е с хамър механика е с осезаемо по-леки клавиши от останалите хамър клавиатури на другите марки. Опитвам се да намеря по-конкретни данни, но имам спомен, че средната тежест на средното до на един акустичен роял е около 70 грама, като при роялите с по-лека клавиатура е около 50, а при тези с по-тежка до 90-100. Та за Алезиса го даваха около 35 грама. И без да гледаме числата, от личен опит на пианист, който е свирил на доста акустични пиана и рояли го казвам, че клавиатурата на усещане е нереалистично лека. Това е направено нарочно, защото това е синтезатор и е правен компромис между тежка и лека синтезаторна клавиатура. Доколкото за звука, тук няма какво да спорим - единственото интересно е стерео семпли, дори не са по три семпъла на клавиш за по-реалистична динамика. За damper resonance, key-off samples и string-resonance изобщо не говорим - такива няма :)

 

Според мен авторът на темата трябва да си отговори на един много важен въпрос - до каква степен за него звукът на акустично пиано и клавиатурата към този звук трябва да се доближават до реализма и доколко е склонен на компромис. Ако не желае почти никакви компромиси, тогава да се ориентира към стейдж пиано - Ямаха или Роланд. Ако е склонен на повече компромиси и не държи на най-съвършения пиано звук и клавиатура, може да се обърне към уъркстейшъни от същите марки, както и към Корг. И звукът и клавиатурата са си съвсем добри и прилични при тях, но просто за соло акустично пиано за класическа музика или джаз може и леко да му дотегнат, но пък поне звукът може да го докара без проблем със софтуер после. Така че и с Тритон нямаш грижи. Аз обаче винаги съм се питал до каква степен джаз музикантите използват функциите на уъркстейшъните за живо изпълнение? Щото един уъркстейшън има в повече от едно стейдж пиано само това, че има сикуенсър, възможност да зарежда семпли и евентуално повече звуци. Джазмените в повечето случаи ползват едно стейдж пиано, на което сменят акустично пиано, фендър пиано, клавинет, евентуално смесени с пад, стрингове или нещо такова, или пък в сплит с бас. Ако свирят повечеко фюжън или им трябват синтезаторни звуци, използват допълнително някакъв кийборд с меки клавиши - синтезатор, където могат да си пускат други бленди като хамънд или някакви аналогови звуци, които така или иначе с твърда клавиатура не стават за свирене. Така че вместо да се правят компромиси, аз съм за решението хубаво стейдж пиано + малък синтезатор от сорта на Roland Juno D/G, Yamaha CS-серии, Korg X50 и т.н. Ако трябва да се прави компромис само с един инструмент, понеже усещам, че авторът е склонен по-скоро на такъв, тогава решението за него е Yamaha S90ES или S90XS.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясене, прав си до някъде.

Корг е собственост на Ямаха - но брандът е с отделно ръководство и взема решения самостоятелно от Ямаха - за това и върви толкова :) . Истина е, обаче че парите накрая отиват в едно джобче.

Друго вярно нещо е, че ЧАСТ от клавиатурите се правят от Ямаха, но това е вярно САМО за леките клавиатури - 61 и 73 клавиша. Твърдите клавиатури се правят от FATAR понастоящем, а преди време (много години от тогава) са се правили от Техникс, която е била закупена от Корг.

Фатар е фирма, която няма нужда от представяне - клавиатурите са й феноменални. Използват се не само от Корг, междувпрочем.

Доказателство за това, че Корг във версия от 88 клавиша се прави от различна от Ямаха фирма е, че първо системата на Корг за твърди клавиатури е различна от Ямаха - RH2 и RH3, както и фактът, че Корг изпитва големи затруднения с доставките на 88 клавишни версии на инструментите си, обикновенно 61 и 73 кл. версии винаги има на склад, а за 88 се чака по месец, месец и нещо. Освен това 88 клавишните версии по право се произвеждат изключително в Япония и са по-качествени, за разлика от 61 и 73, които масово се правят в Италия (доста читави са), Китай (да се избягват при възможност).

Абсолютно си прав,не уточних за леките и тежките клавиатури!Преди време имах YAMAHA DX7 и KORG M1.Точно те бяха с еднакви клавиатури!По скоро идеята ми беше тази,че на YAMAHA тежката клавиатура е най-близо като усещане до тази на роялите,и по-точно на роялите на YAMAHA,естествено!Колкото до звука и семплите-свирил съм на почти всички синтезатори от високият клас.Мнението ми е такова,че най-добри и качествени семпли имат YAMAHA,KORG и Clavia.При Roland звукът е леко "лигав",имам в предвид че звучи по-среднисто и омазано.Едно време KURZWEIL имаха доста читави инструменти,но напоследък нещата при тях доста се поразмиха.Ensoniq също имаха добри синтезатори...По брой опции и екстри обаче един е безспорният лидер,и това е KORG Oasis

 

Весели празници на всички!Бъдете здрави и осъществявайте мечтите си!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата няма да се трие, за да остане информацията в нея и следващият човек, който има подобен проблем, да не пита пак и всичко отначало, ами да търси и да чете. Иначе на какво се спря ти последно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

стана ми ясно че търсиш инструмент с възможно най добрата клавиатура доближаваща се до акустично пиано

но ти трябват и повече звуци

ще си позволя да ти предвложа моя roland fp-7

това е стейдж пиано, чиято клавиатура смея да твърдя е една от най добрите на тоя етап.

пиано саунда е жесток и лично на мен ми е в пъти по приятно да свиря на него отколкото на акостично пиано от среден клас

предимство е и че има вградени колони който също са много добри

разбира се има и още много бленди освен пианото който за работа в група ще ти свършат работа

нов модел е и е в гаранция

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.