RZArector Публикувано Ноември 20, 2009 Share Публикувано Ноември 20, 2009 (Редактирано) Винаги съм се стремял да постигна тон от моя страт като този долу на клипчето. В много чуждестранни сайтове го определят като т. нар. sweet tone (сладък, мелодичен тон). Моя Squier макар и да е евтина китарка има изключително изчистен звук, но малко плосък. Точно това сладникаво звучене му липсва. Винаги съм се питал кой компонент (дървесината ли ще е, адаптерите ли, ампът ли) има най-голяма тежест за постигане на такъв сладникав и динамичен тон. Визирам китарите с единични адаптери. Ето типичен пример за звука, към който се стремя: и още нещо: Обърнете внимание на първото клипче За това говоря! Редактирано Ноември 20, 2009 от RZArector Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hillbilly Отговорено Ноември 20, 2009 Share Отговорено Ноември 20, 2009 Squier макар и да е евтина китарка има изключително изчистен звук, но малко плосък. Точно това сладникаво звучене му липсва. Винаги съм се питал кой компонент (дървесината ли ще е, адаптерите ли, ампът ли) има най-голяма тежест за постигане на такъв сладникав и динамичен тон ми,сам си си отговорил..,всичките компоненти и най-вече дървото и ръцете Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
badValue Отговорено Ноември 20, 2009 Share Отговорено Ноември 20, 2009 Champion 600 sweet tone => Фендер Шампион 600 (кубето) Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ianev_94 Отговорено Ноември 20, 2009 Share Отговорено Ноември 20, 2009 Бих казал, че дървото е най-важно при характеризиране на звука на китарата. Адаптерите също имат значение, както и ампа , но далеч по-малко от това на дървесината. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Valserp Отговорено Ноември 20, 2009 Share Отговорено Ноември 20, 2009 Дръвце и лампичка Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ipo Отговорено Ноември 21, 2009 Share Отговорено Ноември 21, 2009 Дръвце и лампичка Йесссс как идеално звучи само ! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
biala Отговорено Ноември 21, 2009 Share Отговорено Ноември 21, 2009 И аз гонех този тон и горе долу се получи следното: първо си купих лампово фендер кубе - Champion 600 - същото като на клипа. Ампа вади добър звук за цената си - доста чист тон - със сравнително нисък шум., но като звук не ми се получи баш така. Китарата ми е тунингована Кремона на която почнах да експериментирам с адаптерите (3 single) Купих си Seymour Duncan SSL 4 - адаптера има доста висок output и най ми хареса как звучи на bridge позиция и го оставих там. Високия output обаче хич не е подходящ за чиста китара. Имам една добра акустична китара с найлонови струни която ползвам за сравнение - демек опитвам се чистия тон на електрическата китара да звучи максимално близко до този на акустичната. Та Seymour Duncanа се оказа крайно неподходящ. Купих си Noiseless адаптер на Fender - е те това промени всичко. Този адаптер на neck позиция вади най-добрия чист тон който съм чувал. Ако отдалечиш адаптера от струните (не се притеснявай че ще изгубиш малко от outputa, ще спечелиш резонанс и състейн) и се получава възможно най-близък тон до този на акустична китара. По-късно разбрах, че кубето Champion 600 практически няма кой знае какво отношение към тона защото така получената китара включена към Hi-Fi amp ARCAM вади абсолютно същия як тон - даже по-добър защото аркама има доста по-малко шум от малкото фендерско кубенце, а през добри говорители можеш да получиш доста по-балансиран звук в ниските честоти (Champion 600 е с много малък говорител). Та за мен отговора на твоя въпрос е - добре балансиран адаптер (в никакъв случай с висок output) сложен на neck позиция и отдалечен от струните, на китара с фиксиран bridge. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Icarus Отговорено Ноември 21, 2009 Share Отговорено Ноември 21, 2009 Най-якият чист звук, който съм изкарвал, е с набичена лампа до дупка, и намален волюм пот. Няма такава благинка! Шумят си синглите, ама дреме ми, да си шумят.. който го е страх от мечки не ходи в гората ^^^Дръвце и лампа му е майката! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RZArector Отговорено Ноември 21, 2009 Автор Share Отговорено Ноември 21, 2009 да това със свалянето на адаптера за по-чист клийн канал и аз го правя. Свалил съм нек и мидъл адаптера два пъти по-ниско от препоръчваното от Фендер и смея да твърдя, че звука е супер кристално чист и особено с акорди се получава супер. Абе въобще височината си играе роля. Обаче се чудя каква е ролята на адаптерите за постигане на горния саунд? Аз съм с керамични сингли с нисък аутпут. Чудя се с алнико сингли дали ще е ОСЕЗАЕМО по-добре от гледна точка на това, което търся? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Evtim Djerekarov Отговорено Ноември 21, 2009 Share Отговорено Ноември 21, 2009 Сега само остава да смениш Скуаера с Фендер. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Tozi Отговорено Ноември 21, 2009 Share Отговорено Ноември 21, 2009 Ръчички! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Бицев Отговорено Ноември 21, 2009 Share Отговорено Ноември 21, 2009 ^ Най вече! Някои китари имат по-добър звук от други, някои ампове - също. Но тонът "от пръстите" ще се чуе с каквото и да свириш. И обратното - без опит и дарба и с най-скъпи инструменти и апаратури пак излиза мизерен звук. А в този форум твърде много се пита за 'магически' комбинации от мъртва материя, които ще ни направят звук като на идолите ни. Няма да се получи. Опитайте следното: оставете потенциометрите на китарата напълно отворени (и volume и tone), изберете произволен адаптер. Наберете на ампа чист звук с всички корекции в средно (неутрално) положение. Сега опитвайте да добиете различен тембър, различен състейн, различна атака - и изобщо различен звук само със свирене. Опитвайте влиянието и на лявата, и на дясната ръка. Къде точно пръстите на лявата притискат струната (спрямо прагчето), с коя част на пръста и колко силно (или леко). Как се порменя натискът на пръста, с- или без бенд или вибрато. Как атакуват легатите с pull-off и hamer-on при различна динамика и движение на пръстите. СЛУШАЙТЕ какво става през цялото време! Какво се променя? Защо се променя? Като усетите разлика, опитайте да я възпроизведете отново - и отново - докато уверено можете да добивате два различни тона на същата нота. Същото с дясната ръка - да не изброявам колко неща могат да се правят различно там - мисля, че разбирате идеята... След час-два такива упражнения си пуснете любим китарист и се опитайте да си представите - той с какви именно похвати на ръцете добива този тон. Не мислете какви са му адаптерите или ламповата глава - а визуализирайте във въображението си КАК СВИРИ. А пък - където има видео с близък план на ръцете (може да е концерт, не непременно урок) - там гледайте! (Не в железарията)... Аз се отплеснах, не съм китарен педагог и да ме извинят краставичарите, ако нанякой му се е сторило, че продавам краставици. Дори на останалите (любителите на салата от краставици) не продавах това, а само ХЗР* * храна за размисъл . Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Hillbilly Отговорено Ноември 21, 2009 Share Отговорено Ноември 21, 2009 Абе ,Бицев,стига с упътване за начинаещи,който го влече сам ще си намери пътя за звученето,още във 2 пост казах че трябва добре звучащ/резониращ инструмент (тоест добро дърво) и кунки ,примерно не може да се изкара рокнрол соло с лява ръка,незнаеща що е то вибрато и умрела дясна с перце 0,005 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RockoBG Отговорено Ноември 23, 2009 Share Отговорено Ноември 23, 2009 за перото не съм съгласен Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Slide Отговорено Ноември 23, 2009 Share Отговорено Ноември 23, 2009 (Редактирано) http://www.youtube.com/watch?v=YaEMBqovFKo http://www.youtube.com/watch?v=89jBmOppBX8 Един много приятен "Sweet tone" с моделиращо комбо Фендер. Сега сигурно на някой прекалено много ще му "клипва" или пък няма да я има "оная" динамика на лампата... или... или... ЕДИТ: Пича от клипа много добре демонстрира част от това, което Бицев казва - различна динамика с една от двете ръце. @Автора - разликата с алнико адаптери няма да е осезаема. Ако щеш дори и с текс-меск или тексас спешъл. За такъв тип звук най-общо си трябва Фендер с амп Фендер, бил той лампа, транзистор или моделиращ. Редактирано Ноември 23, 2009 от Slide Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.