Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Аз пък не се чудя, бъркам в раната право, а и не държа да ми отговарят, но вие се изкушавате. Споделям си мнението, защото нямам комплекси по тези теми, пък който го познава вече, да си трае, ако иска. Досега не съм обидил персонално никой в този форум, и се стремя да спазвам правилата му, дано!

Със здраве :icon_shithappens:

Редактирано от Лими
  • 1 month later...
  • Отговори 120
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено
Musicman: Само, че ако трябва да бъде както трябва да бъде - за всеки изсвирен от теб кавър трябва да си платиш на там който държи правата за тези банди, и ще те видя колко пари ще ти останат накрая. Щото реално ти печелиш от нещо, което някой друг е измислил, дал е сума ти пари да го направи известно и т.н.

 

това явно е някаква особеност на бългаското законодателство

Можеш ли да пуснеш някакъв линк да прочета по-подробно, защото това наистина ме изненадва.

тук за всяко свирене, радио и тв излъчване си пращам сетлиста в PRS(Performance Rights Society), които на мен плащат за авторските ми парчета, а за кавърите плащат на държащите правата им: плащането става от лицензите, които заведенията, радиата, телевизиите, магазините, такситата и т.н. плащат за правото да пускат музика-записана или на живо.

В България има ли такива лицензи, кой ги събира и в какво ги влага ако не в това?!

На мен тази практика бандата да си плаща за кавърите ми е меко казано смешна; не съм и предполагала, че някой може да успее да я "облече" в законова форма :girl_cray2:

 

@ Лими, айде да направим един стрийт лайв на лято, а?язе не съм звезда и ич не мъ йе срам :greenangel::girl_witch:

Отговорено

^ виж сега какво съм написал:

ако трябва да бъде както трябва да бъде

 

Демек тук никой нищо не плаща и няма кой да го задължи да плаща. Има организации, които събират пари но след това дават трохи на авторите. Плащат само радиата до колкото знам. Клуб да плаща - няма. А и по-добре. По-добре да плащат директно на музикантите от колкото да кихат на организации, които реално нищо не ти дават. Помолих въпросните организации да напишат нещо по въпроса във форума или сайта за да ни ограмотят но те не пожелаха.

 

На мен ми е интересно как стои въпросът в Кралството?

Отговорено

@musicman ахааа, значи "ако трябва да бъде както трябва да бъде" трябва да се чете

"ако трябва да бъде както трябва да бъде според musicman" :greenangel:

аз мислех,че визираш конкретно действащо законодателство в България, затова поисках линк, че ми се стори доста странно...

Дай да помислим musicman.

Защо пък бандите да плащат за кавърите, които свирят?? И защо да е по-добре, че

Клуб да плаща - няма. А и по-добре
...Не ме разбирай погрешно-не съм за неуважение на чуждото право, напротив, но тези които трябва да плащат са именно клубовете, магазините,фризьорските салони, хотели, офиси, такситата, радиата, телевизиите, сайтове-тези, които използват тази музика за стопанска цел.

Можем да седнем да спорим дали музикантите не ползват свиренето на кавъри точно със стопанска цел, но мисля че това би било доста несериозно :greenball:

Моята позиция е, че с такси от този сорт не можеш да "превъзпиташ" музикантите да правят авторска музика: ами ако не могат?? Приеми, че има музиканти, които не могат да пишат музика, или чиито композиции/песни не биха могли да имат същия успех като добре познатите Proud Mary и Give me one reason, за тях една "не силна" песен(па било и не толкова популярен кавър) е проблем,камо ли цял сет от "лично творчество".

Не всеки е роден творец/новатор и т.н.-така е във всяка професия.

 

За практиката тук: има два варианта за плащане на royalties: при свирене на концерти(в големи зали, стадиони, фестивали) и при свирене по т.нар. Схема за гигове и клубове.

За нашите цели да разгледаме пример за свирене в неголям клуб.

Банда "Big L and the 7 dwarves" има 15 песни в сетлиста.От тях 10 са кавъри, 5 авторски.

(Примерът, който давам е за човек/група, които сами са си издател и сами са собственици на всичките права, свързани с песните им).

Средно на гиг сумата, която се изплаща като изпълненителско право тук е около 5 паунда за момента- това са 5 паунда, които отиват от лицензите (платени от всички, задължени да плащат такива) по 2 направления в конкретния случай: 10 кавъра/5авторски, т.е 2/3 за собствениците на правата на кавърите и 1/3 за бандата като собственик на правата на авторските парчета.

След което от парите, които бандата трябва да получи се удържат 22% административни разходи.

В този смисъл бандата не плаща директно за 10те кавъра,които са решили да свирят, а просто "пропускат" тези 2/3 , които е можело да получат ако свирят само авторска музика.

Има и едно друго положение, ако си регистрирал свой аранжимент на чужда песен(след получено съгласие от всички засегнати страни), която се изпълнява публично, получаваш възнаграждение като аранжор.

 

@bassiscotta: въпросът ми беше свързан с поста на musicman, който можеш да прочетеш в началото на темата (и който надявам се вече си прочел, за да решиш да коментираш моя въпрос...)

Да обобщя с казаното ^ питането ми е по подобен начин ли е уредено изплащането на изпълнителско право в БГ или не?Има ли лицензи, кой трябва да ги плаща, кой ги събира(от аналогията, която си направил по-горе предполагам това са Музикаутор/Профон: мерси :)) и по какъв начин ги разпределя между държащите правата?

Отговорено

До вчера никой не е плащал за авторски права и скоро няма и да плаща при липсата на посещаемост на така наречените клубове групите взимат 60 процента от входа по осмотрение на ....................................... не се зае кой прибира и парите от входа

така че цялата тая врява с авторските права е пълен смях 20 процента 50 процента от нищо си е нищо и кой на кого да го плаща това нищо ??????

 

А на големите фестове се свири предимно за слава така че и там пари е силно кзано че музикантите получават

поне така беше до вторник тогава свирихме за последно в клуб де

Отговорено

^^ Само на мен ли ми се струва, че и в UK удържат на групите пари за кавъри според твоя пост или ?

Аз съм много горд, че законодателството в UK е гепило моите възгледи. Или спорим за спорта?

 

Да трябва да си плащаш за кавърите както си плащаш за всичко това с което си изкарваш хляба - например инструменти. Песни в които някой друг е вложил труд пари и усилия е редно да се изпълняват срещу заплащане. Иначе ако приемем по твоята теза, че музикантите не ги ползват за търговска дейност ( демек свирят ги за кеф на хората и не взимат и 1 ст. от това) то тогава е редно да ползваме и инструментите без пари. И тях ги ползваме с нестопанска цел - свирим за кеф на публиката.

 

Абе нещо не схващам тезата ти. А защо е по-добре да не плащат клубовете съм написал в предишния пост. Аз съм за всеки музикант да получи това, което заслужава. В този ред на мисли какво като клуба плаща на някой като авторът получава по 2 - 3 ст. за изпълнена песен. Ами ти ако си автор като ти дадат 63 стотинки на месец че са ти въртяли ( пяли) песните - каква мотивация ще имаш да пишеш нови? Същевременно цената която клуба ( радиото, телевизията) плаща е многократно по-голяма. Колко точно - иди на сайта на организациите, които Коста ти посочи и сметни.

Отговорено (Редактирано)

От музика в БГ се е печелело само в близкото минало и то от запис и продажба на нелегални mp3.

По това време да имаш комп с интернет значеше само едно - много джобни.

Е аз съм си кърък и тогава нямах компютър...

Сега имам компютър, записах албум (2006), издадох го, има го на доста места, продава се на цена от 8 до 10 лв, купуваше се достатъчно преди (сега не се интересувам вече), и съвсем закономерно не съм видял нито лев, докато един долнопочтен господин с овална физиономия си печелбарства на чужд/включително и мой гръб.

Е сега имам мателриал за албум, но вече съм без амбиции.И не този плазмодии ме е отказал, а самата ситуация.

 

Що се отнася до групите, то е ясно концертите са единствения източник на постъпления, но ако не сте клубна група свиреща 4-5 дни в седмицата, сте обречени на бедност и нищета.

 

Има и друг вариант - да ви правят за къшмер в някое ново ТВ шоу.

 

п.с. Дано не засегна някого с нещо, просто това мисля и това написах.Иначе светлината в тунела пак я има - авторската музика в България се възражда и има доста качествени неща, при това в различни музикални стилове.

Редактирано от Slacoth
Отговорено (Редактирано)

Когато България стане нормална държава тогава може нещо да се изискваа от някой бил то музикант или собственик на ........... клуб .....баничарница или тн

при сегашната реалност това са празни приказки на маса най вероятно още една от хилядите безмислени теми

най много ако има някаква институция която да тръгне да контролира

кой какво къде свири да се завихри още една корупционна игра като всичко останало в държавата

Редактирано от temerut
Отговорено

ме се набутвайте между шамарите. всичко е въпрос на договори. понякога кавър групите уреждат авторските си прва евентуално или в повечето случаи прмотоите. став въпрос за ук. щото според мен вяра не е много в час с тези скотланд кавър банди. отделно има униони ала бала, както има и индъстри венюта. най-важното нещо, което вяра не е споменала, че за каър банди не се плаща вход овен ако не са трибют банди. инче почт със свеки пъб от така нар съркит и други пъбове си свири петък и събота по некое кавър бандле, който са на светлинни години напред от най -оборотните беге кавър банди. обикновенния хонорар там е ок. 300-400 пауна в зависимост от лайн апа. бичи се два сета по час и къ единайсе и 15 бандата обикновнно почва да си навива кабелите. в едки слъчаи може да остане до 12 12 и нещо. има си и специялн лиже венюта където се жули само кавър и те там бачкат до дв три(поне в лондон, знам около 4 такива) и там се плаща вход.

в бегето е пародийка всичко. ама това е, щотоо некой уен е измислил бизнеса с кавърите и иска по десятка лева.

Отговорено (Редактирано)
Само на мен ли ми се струва, че и в UK удържат на групите пари за кавъри според твоя пост или ?

Аз съм много горд, че законодателството в UK е гепило моите възгледи.

мхм.... ;)

Объркването ти най-вероятно идва защото аз предположих, че след като нямаш възражения към твърдението "PRS/MCPS=Музикаутор" си наясно как се става член на тези оганизации- и затова не съм го споменала отделно.

За да се случи описаната от мен ситуация с бандата е необходимо:

1.бандата/собственикът на правата на оригиналните песни да са членове на PRS,

а за да са членове е необходимо да имат поне една авторска композиция изсвирена/пускана в клуб, радио, тв, хотел... поне 10 пъти и регистрирана в PRS

2.бандата/собственикът да праща сетлисти с това, какво се свири или служители на PRS да са отбелязали, че въпросните авторски композиции са бии пускани в някой клуб и т.н.

 

Т.е. никой никого не задължава да стане член на PRS- ако не отговаря на изисикванията няма и как да стане.

Не всеки музикант тук е член на PRS, както и не всеки автор на музика е член на PRS.

Удръжката,както ти я наричаш, не става от парите на бандата...удръжката става от платените лицензи...

Т.е. за самия факт, че една група свири в не голям клуб:

(Bassiscota да обърне внимание моля, защото съм го споменала и по-горе: (ще бъда конкретна, за да няма място за повече съмнения :)

: НЕ говорим за комерсиално успешни групи, свирещи комерсиално успешни :blush:кавъри :

пр.Роби Уилямс прави кавър на Бритни Спиърс и НЕ говорим за големи зали/стадиони или "индъстри венюта" :cheers2: !!!

говорим за местни групи, без лейбъл, без албум в чартовете (аз познавам такива дето са и с 2те и пак са по пъбовете при същите условия :)

мястото е : ПЪБОВЕ, РЪГБИ КЛУБОВЕ, БАРОВЕ, РЕСТОРАНТИ И ХОТЕЛИ

Т.е. за самия факт, че една такава банда свири на такова място кавъри,на музикантите пари НИКОЙ не удържа.

Кинтите(говорим за права, НЕ за заплащане на договореното свирене!!!) , които се движат са % от платените лицензи ->>>>собствениците на правата на кавърите.Толкова.

Ако обаче бандата има авторска музика, за изпълнението на която искат да получат пари и при условие,че са членове на PRS получават въпросните проценти от PRS(членовете на други организации ги получават от тях), без да "губят" нищо.ОТНОВО пари никой не им удържа.

 

 

Така че споко-няма опасност да ти гепят възгледите и слава богу :)

Bassiscota сподели, че бизнесът с кавър бандите тук е доста сериозен и това си е така.Има много агенции, които имат само кавър и трибют банди-те си имат и персонал, който се занимава с изчистването на правата.

В МОЯТ ПОСТ обаче :) аз не говоря за такива банди... говорим си за нещо сравнимо с повечето кавър банди в България(без обидени!!!-сравнението е с БИЗНЕСА, не качеството на музикантите).

 

 

Неслучайно се включих-прочетох въпросното ти твърдение "както трябва да бъде"(т.е.според теб:

бандите трябва да плащат за кавърите) и реших, че имаш предвид "както е по закон"-явно грешката е била моя, тъй като и в други теми бях чела за някакви инициативи по клубовете, и прочие други анти-кавър революции.

 

Аз лично свиря с моята си банда и пея с още 2.С моята банда в момента свирим само моя музика, но когато започвахме свирихме само кавъри и ВИНАГИ сме свирили на вход( ;) @Bassiscota) с изключение на турнетата в Португалия, които бяха предварително договорени и няколкото благотворителни концерта.

В момента свирим и на вход, и на предварително договорена сума,а в

случаите когато аз съм промоутър и процент от приходите на бара.

Кинтите няма какво да ги коментираме нито тук, нито в БГ...

 

Моят коментар НЕ беше свързан с възнаграждението за свършена работа, което се полага на бандата след гига...

И не бива да бъркаме това дали някой свири на вход или договорено с това дали ако законодателството го изисква въпросните стопански обекти плащат необходимите лицензи, дали съответните организации си вършат работата и собствениците на правата на една песен ЕСТЕСТВЕНО получават възнаграждение, когато някой я изпълнява/пуска някъде.

Съвсем прав беше колегата, който спомена, че 20 или 50 % от 0 пак си е нула... :)

Ей за това говорим.

 

Musicman,струва ми се, че през цялото време се опитваше да ме убедиш как едва ли не за ситуацията са виновни бандите свирещите кавъри, които не плащат такса-кавър, но думите ти казват друго

:)

В този ред на мисли какво като клуба плаща на някой като авторът получава по 2 - 3 ст. за изпълнена песен. Ами ти ако си автор като ти дадат 63 стотинки на месец че са ти въртяли ( пяли) песните - каква мотивация ще имаш да пишеш нови? Същевременно цената която клуба ( радиото, телевизията) плаща е многократно по-голяма.

Не са виновни кавър бандите...

Дори да има такса-кавър при неработеща система или "неизгодно" работеща, понеже плаща само стотинки , кой ти гарантира, че таксата-кавър ще бъде добросъвестно събирана и плащана на 100% на собствениците на правата? Аз ти казвам: това не може да стане.Най-малкото въпросната добросъвестна личност/организация ще изисква възнаграждение за това, и с право.

Затова и задодох въпроса има ли лицензи, кой ги плаща, кой ги събира и как ги разпределя-не за да получа конкретен отговор под формата на сдъвкана информация...

В този въпрос се състои отговорът на това, което ти питаш:

кой е виновен собствениците на правата на кавърите да получават стотинки, за това, че други вадят левове от същите кавъри.

Редактирано от Viara Ivanova
Отговорено
си Забр блгрскя ил прсто нси го научил ?Просто някой пасажи не мога да ги разбера.Опитах.Нс ср-d

 

сори, писах от един нетбук, на който не му хващат клавишите и е като стара бг пищещта машина- трябва да натискам зверски, за да не пропусна буква. просто чети на галас и си представяй някой неща. поста ми не е важен. и отгоре на тва темата пак се разводни.

Отговорено

този пост е редактирано мое предно изказване. за съжаление нямах опци редакция и си поволих да пренаписвам с цитат. модераторите, ако обичат да си поиграят както трябва. тенк ю.

 

не се набутвайте между шамарите. всичко е въпрос на договори. понякога кавър групите уреждат авторските си права или в повечето случаи това се прави от прмотърите( евентуално, ако искат).

става въпрос за UK. щото според мен вяра не е много в час с тези скотланд кавър банди.

отделно има юниони ала бала, както има и индъстри венюта. най-важното нещо, което вяра не е споменала, че за кавър банди не се плаща вход( овен ако не са трибют банди). иначе в почти всеки пъб от т. нар 'съркит' и други пъбове свири петък и събота по некое кавър бандле, който са на светлинни години напред от най-оборотните беге кавър банди. обикновенния хонорар там е ок. 300-400 пауна в зависимост от лайн апа. бичи се два сета по час и към единайсе и 15(23.15) бандата обикновнно почва да си навива кабелите. в редки случаи може да остане до 12, 12 и нещо. има си и специалнни лайв венюта където се жули само кавър и те там бачкат до два- три (поне в лондон, знам около 4 такива) и там се плаща вход.

в бегето е пародийка всичко. ама това е, щотоо некой уен е измислил бизнеса с кавърите и сега иска по десятка, дори за некви бон джови трибют глеам искат 30 кинта вход. просто бегето е инсейн положението

Отговорено

Аз мисля, че всеки може сам да си направи изводите от дискусията. Аз лично излизам, защото спорът излиза от разумните граници. Само ще кажа накрая: Хора , правете авторска музика за да има какво да свирят тези с кавърите! :) Нека всеки за себе си провери дали може да ползва авторски права без пари. Тук и на запад. Тази тема очевидно е хипер объркваща за да я вземате под внимание.

 

Със здраве :):thumbs_up:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.