Бицев Отговорено Ноември 8, 2009 Отговорено Ноември 8, 2009 (Редактирано) @Benjy - още в уводния пост беше отхвърлил цифровите многопистови рекордери с някакво категорично мнение, че 'не стават'... по-късно пак ги спомена. За бюджетни решения не са напълно лишени от смисъл. Ето в тази тема неотдавна се дикутираха 2-3 модела и бяха споделени мисли около използването им. Наистина, едно малко студио, построено около компютър с подходяща периферия и софтуер, би дало повече гъвкавост и разнообразие на приложенията - но не съм сигурен,че би струвало по-малко. (Предвид нужната периферия, дори да крадеш софтуера). А целево-конструираните и произведени рекордери имат предимството на пълна портативност ("домашното" студио не е винаги у дома, горната конфигурация не е лесно да я помъкнеш навсякъде). Оптимизирани са само за звукозапис (а не за счетоводство, графичен дизайн, програмиране на Pascal, игри на самолетоносачи и какво ли още не, както компютъра. И не зависи от Бил Гейтс и не крашва всеки ден). Няма несъвместиомости на драйвери, ASIO-масио и не-знам-още-какво, защото всичко си е вътре и е идеално съгласуано да работи. Въпрос на предназначение, потребител(и) и лични предпочитания - Редактирано Ноември 8, 2009 от Бицев Цитирай
benjy Отговорено Ноември 8, 2009 Автор Отговорено Ноември 8, 2009 ...виж и Таскам, може да се намери и някой секънд-хенд Мицубиши рекордер, Фостекс също имат удачни решения в дадената област. ... Мерси, забелязах, че Фостекс (от скоро научих за тях, тъй като в БГ май не се внасят) имат много добри решения за това което търся, но са извън производство (както и Тескам). И трудно се откриват секънд хенд защото трябва да знаеш как се казва модела който ти трябва (в официалните им сайтове вече ги няма). @Бицев - в началото аз имах в предвид за мултистудиата от типа 3 в едно. Запис - миксинг -мастеринг, че даже и CD-рекърд. Линка който си дал става въпрос точно за такова нещо. Обикновенно си ограничен до възможностите които имат вградени, а те не са много (до сега съм виждал само непрофесионални такива.) След това споменах за HardDisk Multitrack Recorder-ите, които представляват само рекордер. Например Алесиса, за който стана дума - С един добър рекординг миксер и подобен рекордър имаш доста по-големи възможности отколкото комбинираните решения като например външни ефекти, по добър мониторинг, възможност за синхронизиране на повече от едно устройства и т.н. неща зависещи предимно от миксера. То може и да се използва като рекордер едно подобно мултистудио, но са в по-ниския клас на работа (поне според това което се предлага на пазара в момента). Иначе съм съгласен с теб за предимствата на целевите MTR пред PC (не че нямат недостатъци де ) Цитирай
Бицев Отговорено Ноември 8, 2009 Отговорено Ноември 8, 2009 ^ Отделен рекордер и миксер (и двата с желаните многоканални възможности) и с още някое хардуерно устройство (напр. компресор - и мисли канали като избираш такова), те вкарват в съвсем друг бюджет, за който не бях останал с впечатление да си подготвен. Щом можеш да си го позволиш, разбира се е по-добро решение Сопред мен такъв избор се прави в следната последователност: цел -> бюджет -> решение: 1. За какви цели се оборудва студио? (Какво ще се записва, къде ще се записва и кой ще е потребителят на крайния продукт от това студио? Домашно - в спалнята ти или в целево акустично-обработено помещение? Стационарно или подвижно - за разни репетиционни, лайв условия и понякога в къщи? За демо-записи за вътрешна употреба между музикантите, или за продуценти и промоутъри? За крайни миксове за мастериране и разпространение?) 2. Колко можем да си позволим да инвестираме в това? (Незабавно и като разширение в период 6-18 месеца след пускането? Очакваме ли финансова възвращаемост или отписваме похарчените средства? Откъде се вземат те: лични, от роднини, от комерсиални инвеститори? Ако се очаква икономическа възвращаемост - кой ще работи? За да не пропуснем в разчетите и разхода за персонал... И тогава тръгваме на пълен бизнес-план дето, освен желаните играчки, ще влезе всичко от наема за помещение до разхода на ток и социалното осигуряване на заетие...) 3. Едва след като имаме ясни отговори на (1) и (2) можем да огледаме наличните на пазара решения (те винаги ще бъдат повече от едно), които отговарят на горните условия. Иначе дълго можем да говорим за половин-инчови многоканални магнетофони и професионални предусилватели и аналогови компресори - и да късаме нервите на специалисти като Валяка и Пресли Докъде си с първите две точки? Можеш ли да отговориш кратко и ясно, без да споменаваш нито дума за устройства и техника? (И извинявайте всички, че се намесих) Цитирай
presly Отговорено Ноември 9, 2009 Отговорено Ноември 9, 2009 май вече ще дойде време да седнем на по много Цитирай
synchu Отговорено Ноември 9, 2009 Отговорено Ноември 9, 2009 С един добър рекординг миксер и подобен рекордър имаш доста по-големи възможности отколкото комбинираните решения като например външни ефекти, по добър мониторинг, възможност за синхронизиране на повече от едно устройства и т.н. неща зависещи предимно от миксера. То може и да се използва като рекордер едно подобно мултистудио, но са в по-ниския клас на работа (поне според това което се предлага на пазара в момента).... Аз този параграф не можах да го разбера? Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Ноември 9, 2009 Отговорено Ноември 9, 2009 (Редактирано) ^^,^^^, Редактирано Ноември 9, 2009 от Parni_Valjak Цитирай
Бицев Отговорено Ноември 9, 2009 Отговорено Ноември 9, 2009 ^ Сега ти забелязах синия цвят в подписа Цитирай
Steppenwolf Отговорено Ноември 9, 2009 Отговорено Ноември 9, 2009 за с хубава тема за мезе, ама провинциалистите? Цитирай
benjy Отговорено Ноември 12, 2009 Автор Отговорено Ноември 12, 2009 Значи темата я започнах с въпроси за решения и възможности при записа (каквото е и заглавието) и не съм имал желание да задълбавам с какъв бюджет разполагам и дали правя студио или се готвя за изпит или т.н. неща които изкочиха в последствие. Всъщност "Валяка и Пресли" отговориха на доста от въпросите, които ме интересуваха, за което им благодаря (въпреки скъсаните нерви ). Вече се ориентирах по-добре в тази тема. После топика заби на друга посока, но това не е нищо ново. Относно конкретното приложение - става въпрос за преоборудване на домашно студио (домашно в смисъл, че е в къщи), целево, акустично обработено (тук ще се работи още) за демозаписи (официални за продуцента напр.) и миксиране. Най вероятно крайното мастериране ще се прави на друго място. За бюджета - зависи. Понеже е преоборудване, а не изцяло ново, ще се ползва част от старата техника. И също така има техника за продаване, от която постъпват средства. Рекординг миксер вече е наличен и май се намери рекордер/рекордери. Като може да се похарчат хиляда, хиляда и петстотин лева за по-добри ефекти. След време се очакват още финанси и ще се мисли за смяна на микрофоните. Разчетите за персонала и цените на тока няма да дискутирам тук. Както и да е, трябваше първо да се изяснят някои въпроси (заради което отворих темата), които бяха повече теоритични пък и предполагам интересни за дискутиране. Имам и въпроси относно акустиката на помещението, но първо ще се разровя из форума и мрежата - мяркал съм подобни дискусии. Със сигурност обаче не съм търсил някой да ми прави бизнес план или нещо подобно. Благодаря, Бранимир. Цитирай
Pif Отговорено Ноември 12, 2009 Отговорено Ноември 12, 2009 (въпреки скъсаните нерви ) Не ви ли досрамя бе колеги. Как може да късате нервите на човека. Той е дошъл тук да му свършите работа а не да му късате нервите. Вие какво се офлянквате и говорите глупости вместо да му отговорите точно и ясно. И какво е това - не сте разбрали какво бил питал. Ами да сте разбрали. За вас курсове по телепатия няма ли. Не били разбрали... не бил се изразявал добре. А не си ли помислихте поне за момент, че вие не сте разбрали, а ? Да си прияная и аз отначало разбрах, че става дума за запис на живи неща но пък моя лиценз по телепатия изтече отдавна и наистина съм загубил тренирнг. Трябва всички да му се извиним на човека и да му подарим по един 24 канален рекордер и по някой друг компресор и Нойман - примерно 4-5 У67 и 10-ина У87. А за пулт - той ще си купи за да не ни се разсърди, че сме сбъркали какво му трябва. Цитирай
synchu Отговорено Ноември 12, 2009 Отговорено Ноември 12, 2009 ^Бързаш много като пишеш ми е впечатлението. Човекът имаше предвид, че той е скъсал нервите на отговарящите, съдейки по няколко поста по-нагоре на самите отговарящи А иначе всеки има различни разбирания за студио - може да бъде all-in-one устройство от типа на Роланд VS за 1000 лв с компютърни колонки за 50 кинта, а може и да не бъде :-) Цитирай
Бицев Отговорено Ноември 12, 2009 Отговорено Ноември 12, 2009 Бизнес план никой не е предлагал да ти прави (не ми е минало и през ум, че може да ме наемеш за това - скъпо струвам, пък и ти нямаш нужда, всичко си знаеш). Исках да илюстрирам сложността на въпроса и доколко техническите въпроси зависят от не-технически такива. Ти с последния си отговор илюстрира, че добре си си направил сметката, знаеш за какво се бориш - и вече (почти) си го постигнал. Респект! Цялата конфузия и разходките извън темата произлязоха от зададените въпроси - те създадоха впечатление за много по-начинаещ, отколкото всъщност си (и доста объркан с информации, които изглеждаха над нивото ти; може би още са). Трудно беше да предположим, че един начинаещ може да си позволи пълно многоканално студио с професионална конзола, рекордер, хардуерни компресори и други устройства необходими за сериозни записи, набор от микрофони, каквито такава конфигурация заслужава и пр.) Оказва се, че ти нямаш проблем с финансирането на студио от такъв клас - тогава и шегите за аналоговите магнетофони бяха неуместни, ти явно и тях съвсем на сериозно си разглеждал като възможност. Въпрос на комуникация - в първия набор въпроси и следващите 1-2 поста създаде съвсем друго впечатление за статута и нивото си; последният пост доста неща изясни. Да се надяваме, че именно този последен пост реално отразява картината и още веднъж се извинявам, че може би съм подценил подготовката ти. На слука с преоборудването и творчески успехи с новата техника! Цитирай
benjy Отговорено Ноември 13, 2009 Автор Отговорено Ноември 13, 2009 Хехе няма проблем. Да, май стана объркване в комуникацията. Аз подходих може би неправилно с въпросите, но исках да питам като начинаещ, защото така има шанс наистина да науча нещо ново. С много хора е трудно да разговаряш само защото имат в главата, че знаят много и дори като питат не са готови да чуят отговора. Иначе опит имам с техниката и възможностите, с които разполагам. И понеже както казах, преоборудваме студиото и се сблъсквам с неща, с които не съм работил преди. Иначе литература имам и съм изчел доста ама какво от това като нямам възможността да я практикувам - не пипнеш ли копчетата не е влязло в главата Например как да знам как се синхронизират 2 MTR чрез MIDI ако съм работил без тази опция преди и само на теория го знам!? Пък ако ще и най-професионалните миксове на кюбейс да правя, това не ми помага. Пък в крайна сметка е по-важно да спазваме добрия тон и респект, пък телепатията ще дойде в последствие Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Ноември 13, 2009 Отговорено Ноември 13, 2009 (Редактирано) Синхронизацията на Digital MTR се прави професионално с MADI (AES10-2003): http://en.wikipedia.org/wiki/MADI Не, че не може с други способи, но понеже в темата се акцентираше на професионализма, това е протоколЪТ и интерфейсЪТ . А за аналоговите системи има доста видове синхронизации, които са в зависимост от предназначението на продукцията - PILOT, LTC, VTC, SMPTE и т.н. Не бива да се ограничаваме само в полезрението си. There's а whole world outside (out of sight, out of mind - да не се бърка с "invisible idiot" ) ПП. "The latest AES10-2008 standard includes minor clarifications and updates to correspond to the current AES3 standard." Редактирано Ноември 13, 2009 от Parni_Valjak Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.