Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

@Benjy - още в уводния пост беше отхвърлил цифровите многопистови рекордери с някакво категорично мнение, че 'не стават'... по-късно пак ги спомена. За бюджетни решения не са напълно лишени от смисъл.

 

Ето в тази тема неотдавна се дикутираха 2-3 модела и бяха споделени мисли около използването им.

 

Наистина, едно малко студио, построено около компютър с подходяща периферия и софтуер, би дало повече гъвкавост и разнообразие на приложенията - но не съм сигурен,че би струвало по-малко. (Предвид нужната периферия, дори да крадеш софтуера).

 

А целево-конструираните и произведени рекордери имат предимството на пълна портативност ("домашното" студио не е винаги у дома, горната конфигурация не е лесно да я помъкнеш навсякъде). Оптимизирани са само за звукозапис (а не за счетоводство, графичен дизайн, програмиране на Pascal, игри на самолетоносачи и какво ли още не, както компютъра. И не зависи от Бил Гейтс и не крашва всеки ден). Няма несъвместиомости на драйвери, ASIO-масио и не-знам-още-какво, защото всичко си е вътре и е идеално съгласуано да работи.

 

Въпрос на предназначение, потребител(и) и лични предпочитания -

 

:lol:

Редактирано от Бицев
Отговорено
...виж и Таскам, може да се намери и някой секънд-хенд Мицубиши рекордер, Фостекс също имат удачни решения в дадената област. ...

 

Мерси,

забелязах, че Фостекс (от скоро научих за тях, тъй като в БГ май не се внасят) имат много добри решения за това което търся, но са извън производство (както и Тескам). И трудно се откриват секънд хенд защото трябва да знаеш как се казва модела който ти трябва (в официалните им сайтове вече ги няма).

 

@Бицев - в началото аз имах в предвид за мултистудиата от типа 3 в едно. Запис - миксинг -мастеринг, че даже и CD-рекърд. Линка който си дал става въпрос точно за такова нещо. Обикновенно си ограничен до възможностите които имат вградени, а те не са много (до сега съм виждал само непрофесионални такива.)

След това споменах за HardDisk Multitrack Recorder-ите, които представляват само рекордер.

Например Алесиса, за който стана дума -

242.jpg

 

С един добър рекординг миксер и подобен рекордър имаш доста по-големи възможности отколкото комбинираните решения като например външни ефекти, по добър мониторинг, възможност за синхронизиране на повече от едно устройства и т.н. неща зависещи предимно от миксера. То може и да се използва като рекордер едно подобно мултистудио, но са в по-ниския клас на работа (поне според това което се предлага на пазара в момента).

 

Иначе съм съгласен с теб за предимствата на целевите MTR пред PC (не че нямат недостатъци де:lol: )

Отговорено

^

 

Отделен рекордер и миксер (и двата с желаните многоканални възможности) и с още някое хардуерно устройство (напр. компресор - и мисли канали като избираш такова), те вкарват в съвсем друг бюджет, за който не бях останал с впечатление да си подготвен. Щом можеш да си го позволиш, разбира се е по-добро решение :punk_guitar:

 

Сопред мен такъв избор се прави в следната последователност: цел -> бюджет -> решение:

 

1. За какви цели се оборудва студио? (Какво ще се записва, къде ще се записва и кой ще е потребителят на крайния продукт от това студио? Домашно - в спалнята ти или в целево акустично-обработено помещение? Стационарно или подвижно - за разни репетиционни, лайв условия и понякога в къщи? За демо-записи за вътрешна употреба между музикантите, или за продуценти и промоутъри? За крайни миксове за мастериране и разпространение?)

 

2. Колко можем да си позволим да инвестираме в това? (Незабавно и като разширение в период 6-18 месеца след пускането? Очакваме ли финансова възвращаемост или отписваме похарчените средства? Откъде се вземат те: лични, от роднини, от комерсиални инвеститори? Ако се очаква икономическа възвращаемост - кой ще работи? За да не пропуснем в разчетите и разхода за персонал... И тогава тръгваме на пълен бизнес-план дето, освен желаните играчки, ще влезе всичко от наема за помещение до разхода на ток и социалното осигуряване на заетие...)

 

3. Едва след като имаме ясни отговори на (1) и (2) можем да огледаме наличните на пазара решения (те винаги ще бъдат повече от едно), които отговарят на горните условия. Иначе дълго можем да говорим за половин-инчови многоканални магнетофони и професионални предусилватели и аналогови компресори - и да късаме нервите на специалисти като Валяка и Пресли :thumbs_up:

 

Докъде си с първите две точки? Можеш ли да отговориш кратко и ясно, без да споменаваш нито дума за устройства и техника?

 

(И извинявайте всички, че се намесих)

Отговорено
С един добър рекординг миксер и подобен рекордър имаш доста по-големи възможности отколкото комбинираните решения като например външни ефекти, по добър мониторинг, възможност за синхронизиране на повече от едно устройства и т.н. неща зависещи предимно от миксера. То може и да се използва като рекордер едно подобно мултистудио, но са в по-ниския клас на работа (поне според това което се предлага на пазара в момента).

...

Аз този параграф не можах да го разбера?

Отговорено

Значи темата я започнах с въпроси за решения и възможности при записа (каквото е и заглавието) и не съм имал желание да задълбавам с какъв бюджет разполагам и дали правя студио или се готвя за изпит или т.н. неща които изкочиха в последствие. Всъщност "Валяка и Пресли" отговориха на доста от въпросите, които ме интересуваха, за което им благодаря (въпреки скъсаните нерви :girl_cray2: ). Вече се ориентирах по-добре в тази тема. После топика заби на друга посока, но това не е нищо ново.

 

Относно конкретното приложение - става въпрос за преоборудване на домашно студио (домашно в смисъл, че е в къщи), целево, акустично обработено (тук ще се работи още) за демозаписи (официални за продуцента напр.) и миксиране. Най вероятно крайното мастериране ще се прави на друго място.

 

За бюджета - зависи. Понеже е преоборудване, а не изцяло ново, ще се ползва част от старата техника. И също така има техника за продаване, от която постъпват средства.

Рекординг миксер вече е наличен и май се намери рекордер/рекордери. Като може да се похарчат хиляда, хиляда и петстотин лева за по-добри ефекти. След време се очакват още финанси и ще се мисли за смяна на микрофоните. Разчетите за персонала и цените на тока няма да дискутирам тук.

 

Както и да е, трябваше първо да се изяснят някои въпроси (заради което отворих темата), които бяха повече теоритични пък и предполагам интересни за дискутиране.

Имам и въпроси относно акустиката на помещението, но първо ще се разровя из форума и мрежата - мяркал съм подобни дискусии.

Със сигурност обаче не съм търсил някой да ми прави бизнес план или нещо подобно.

 

Благодаря,

Бранимир.

Отговорено
(въпреки скъсаните нерви :girl_cray2: )

 

Не ви ли досрамя бе колеги. Как може да късате нервите на човека. Той е дошъл тук да му свършите работа а не да му късате нервите. Вие какво се офлянквате и говорите глупости вместо да му отговорите точно и ясно. И какво е това - не сте разбрали какво бил питал. Ами да сте разбрали. За вас курсове по телепатия няма ли. Не били разбрали... не бил се изразявал добре. А не си ли помислихте поне за момент, че вие не сте разбрали, а ?

 

Да си прияная и аз отначало разбрах, че става дума за запис на живи неща но пък моя лиценз по телепатия изтече отдавна и наистина съм загубил тренирнг.

Трябва всички да му се извиним на човека и да му подарим по един 24 канален рекордер и по някой друг компресор и Нойман - примерно 4-5 У67 и 10-ина У87.

А за пулт - той ще си купи за да не ни се разсърди, че сме сбъркали какво му трябва.

Отговорено

^Бързаш много като пишеш ми е впечатлението.

 

Човекът имаше предвид, че той е скъсал нервите на отговарящите, съдейки по няколко поста по-нагоре на самите отговарящи :P

 

А иначе всеки има различни разбирания за студио - може да бъде all-in-one устройство от типа на Роланд VS за 1000 лв с компютърни колонки за 50 кинта, а може и да не бъде :-)

Отговорено

Бизнес план никой не е предлагал да ти прави (не ми е минало и през ум, че може да ме наемеш за това - скъпо струвам, пък и ти нямаш нужда, всичко си знаеш).

 

Исках да илюстрирам сложността на въпроса и доколко техническите въпроси зависят от не-технически такива. Ти с последния си отговор илюстрира, че добре си си направил сметката, знаеш за какво се бориш - и вече (почти) си го постигнал. Респект!

 

Цялата конфузия и разходките извън темата произлязоха от зададените въпроси - те създадоха впечатление за много по-начинаещ, отколкото всъщност си (и доста объркан с информации, които изглеждаха над нивото ти; може би още са). Трудно беше да предположим, че един начинаещ може да си позволи пълно многоканално студио с професионална конзола, рекордер, хардуерни компресори и други устройства необходими за сериозни записи, набор от микрофони, каквито такава конфигурация заслужава и пр.) Оказва се, че ти нямаш проблем с финансирането на студио от такъв клас - тогава и шегите за аналоговите магнетофони бяха неуместни, ти явно и тях съвсем на сериозно си разглеждал като възможност.

 

Въпрос на комуникация - в първия набор въпроси и следващите 1-2 поста създаде съвсем друго впечатление за статута и нивото си; последният пост доста неща изясни. Да се надяваме, че именно този последен пост реално отразява картината и още веднъж се извинявам, че може би съм подценил подготовката ти.

 

На слука с преоборудването и творчески успехи с новата техника!

 

:greenangel:

Отговорено

Хехе няма проблем. Да, май стана объркване в комуникацията.

Аз подходих може би неправилно с въпросите, но исках да питам като начинаещ, защото така има шанс наистина да науча нещо ново. С много хора е трудно да разговаряш само защото имат в главата, че знаят много и дори като питат не са готови да чуят отговора.

 

Иначе опит имам с техниката и възможностите, с които разполагам. И понеже както казах, преоборудваме студиото и се сблъсквам с неща, с които не съм работил преди. Иначе литература имам и съм изчел доста ама какво от това като нямам възможността да я практикувам - не пипнеш ли копчетата не е влязло в главата :girl_witch: Например как да знам как се синхронизират 2 MTR чрез MIDI ако съм работил без тази опция преди и само на теория го знам!? Пък ако ще и най-професионалните миксове на кюбейс да правя, това не ми помага.

 

Пък в крайна сметка е по-важно да спазваме добрия тон и респект, пък телепатията ще дойде в последствие :girl_cray2:

Отговорено (Редактирано)

Синхронизацията на Digital MTR се прави професионално с MADI (AES10-2003):

http://en.wikipedia.org/wiki/MADI

Не, че не може с други способи, но понеже в темата се акцентираше на професионализма, това е протоколЪТ и интерфейсЪТ :thumbs_up: .

А за аналоговите системи има доста видове синхронизации, които са в зависимост от предназначението на продукцията - PILOT, LTC, VTC, SMPTE и т.н. Не бива да се ограничаваме само в полезрението си. There's а whole world outside (out of sight, out of mind - да не се бърка с "invisible idiot" ;) )

 

ПП. "The latest AES10-2008 standard includes minor clarifications and updates to correspond to the current AES3 standard."

Редактирано от Parni_Valjak

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.