Kalmar Отговорено Септември 3, 2009 Отговорено Септември 3, 2009 именно, няма значение колко са - 1 или 4, а колко са мощни и какъв е обема... шефе! Цитирай
sw1tched Отговорено Септември 3, 2009 Отговорено Септември 3, 2009 Има ли значение кой говорител от 4x12 се озвучава? По-скоро Не.Предполага се, разбира се, че са еднакви като модел. Има значение и кой е като позиция и кой конкретен говорител е, независимо от позицията. Говоря за говорители от една марка и модел и с един импеданс. Има сравнения и за двете и осезаема разлика има. Всеки говорител, както и всеки микрофон е уникален, някои в по-големи граници други в по-малки. Специално Celestion Vintage 30 и Shure Sm57, които са стандарт за китара варират много от бройка до бройка. Що се отнася до кабинетите: има значение най-вече големина, конструкция и материал на кабинета, а също вид и брой говорители (заради фазата на звука, т.е. как се комбинира звука идващ от различни места) Цитирай
Daniel_V Отговорено Септември 3, 2009 Отговорено Септември 3, 2009 Защо изтрихте мненията в които се вижда развитието на разговора неразбрах, но няма значение. Не сме се карали, оточнихме че говориме за едно и също нещо. Не виждам проблема. Само едно бих поправил - има значение дали са 1 или 4 в един обем и първото ми мнение в темата обеснява защо (като приемаме разбира се еднакви мощности.) По темата... Клипа го намерих в хисторито на Операта ми, но автора го е изтрил. Ще му пиша лично ако е възможно да го качи пак. Поздрави! Цитирай
Jordan_J Отговорено Септември 3, 2009 Отговорено Септември 3, 2009 (Редактирано) "... Има ли значение кой говорител от 4x12 се озвучава? ..." Да, има. В един кабинет 4х12" макар и еднакви говорителите звучат относително различно. В литературата по звукозапис казват, че трябва да ги "преслушаш" и да озвучиш този, който смяташ, че звучи най-добре. Това е както и с микрофоните - от 4 бройки микрофони Neumann U87 (например) - единият е "видимо" по-добър. Вероятно всичко това се дължи на произодствения процес, или нещо друго. Но е факт ... Дано съм бил полезен ... П.С: Докато пиша поста си - @Switched е написал почти същото ... Редактирано Септември 3, 2009 от visiondann Цитирай
bir4o Отговорено Септември 3, 2009 Отговорено Септември 3, 2009 Да.Наясно съм с тези фактори.Питах за това дали ПРИМЕРНО (можеби се дължи на некомпетентността ми) 4x12 избутва повече въздух от 1x12 и т.н. Според мен не е въпроса само кой колко въздух избутва . Ако се направи тест с китара на един и същ лампов усилвател, /който да подава една и съща мощност /с 1x12 и 4x12,ще се усети , че първия е пробивен ,а втория с по чист звук и обемен. Това си го обеснявам, защото шпулата на говорителя на 1x12 прави по-голям ход напред и назад от 4 шпули /където тока за задействането им се разпределя по-равно /. Имененно от по големия ход на шпулата на 1x12 се получава по голямо изкривяване на звука , което води до наличието на определени хармоници с което се определя пробивността ... Цитирай
synchu Отговорено Септември 4, 2009 Отговорено Септември 4, 2009 Понеже няколко души в една и съща тема не са наясно - обЯснявам ... обесването е друга работа ... Цитирай
TONY Отговорено Септември 4, 2009 Отговорено Септември 4, 2009 (Редактирано) Има значение и кой е като позиция и кой конкретен говорител е, независимо от позицията. Говоря за говорители от една марка и модел и с един импеданс. Има сравнения и за двете и осезаема разлика има. Всеки говорител, както и всеки микрофон е уникален, някои в по-големи граници други в по-малки. Специално Celestion Vintage 30 и Shure Sm57, които са стандарт за китара варират много от бройка до бройка. Варират от бройка до бройка дори от една реколта, а разликата между различни реколти (естествено сравнени по един екзепляр от тях) са още по голями. От друга страна, въпреки разликите, отделните Винтидж 30 ще звучат като такива, а не да речем като грийбеци. Ако вземем да "преслушаме" всеки говорител в една 4х12 или 2х12, разлики ще открием, но не е речено да сме на еднакво мнение кой е най-добър.Аз примеорно мога да харесам номер 3, а друг - номер 1. Именно за това всеки си прослушва и решава за себе си. Ако да предположим всички говорители в кабинета звучаха напълно индентично, мисля че това не би било толкова добре, поради предположението ми, че четири леко различаващи се ще дадат по-богат звук. Е, това на запис, дори с отдалечен мик за целият каб пак няма да се хване така, както се усеща от нашето ухо. Приемам, че микрофоните и ушите ни хващат различно. Според мен едно е, какво хващат ушите ни директно, друго записано от мик и възпроизведено през мониторинг ситема. Накрая да вметна - много записи на които си мислим, че са с 4х12 са от комбо с един говорител. Примери - Хендрикс, Джими Пейдж, Запа. Тоест в крайна сметка най-важно е кой свири и има ли каво да каже с свиренето си. Редактирано Септември 4, 2009 от TONY Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.