Jump to content
Българският форум за музиканти

Има ли значение кой говорител от 4x12 се озвучава?


synyster_vengeance

Recommended Posts

Има ли значение кой говорител от 4x12 се озвучава?

 

По-скоро Не.Предполага се, разбира се, че са еднакви като модел.

 

Има значение и кой е като позиция и кой конкретен говорител е, независимо от позицията. Говоря за говорители от една марка и модел и с един импеданс. Има сравнения и за двете и осезаема разлика има. Всеки говорител, както и всеки микрофон е уникален, някои в по-големи граници други в по-малки. Специално Celestion Vintage 30 и Shure Sm57, които са стандарт за китара варират много от бройка до бройка.

 

 

Що се отнася до кабинетите: има значение най-вече големина, конструкция и материал на кабинета, а също вид и брой говорители (заради фазата на звука, т.е. как се комбинира звука идващ от различни места)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо изтрихте мненията в които се вижда развитието на разговора неразбрах, но няма значение.

Не сме се карали, оточнихме че говориме за едно и също нещо. Не виждам проблема.

Само едно бих поправил - има значение дали са 1 или 4 в един обем и първото ми мнение в темата обеснява защо (като приемаме разбира се еднакви мощности.)

 

По темата...

Клипа го намерих в хисторито на Операта ми, но автора го е изтрил. Ще му пиша лично ако е възможно да го качи пак.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"... Има ли значение кой говорител от 4x12 се озвучава? ..."

 

Да, има. В един кабинет 4х12" макар и еднакви говорителите звучат относително различно.

 

В литературата по звукозапис казват, че трябва да ги "преслушаш" и да озвучиш този, който смяташ, че звучи най-добре.

 

Това е както и с микрофоните - от 4 бройки микрофони Neumann U87 (например) - единият е "видимо" по-добър. Вероятно всичко това се дължи на произодствения процес, или нещо друго. Но е факт ...

 

Дано съм бил полезен ...

 

П.С: Докато пиша поста си - @Switched е написал почти същото ...

Редактирано от visiondann
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да.Наясно съм с тези фактори.Питах за това дали ПРИМЕРНО (можеби се дължи на некомпетентността ми) 4x12 избутва повече въздух от 1x12 и т.н.

 

Според мен не е въпроса само кой колко въздух избутва . Ако се направи тест с китара на един и същ лампов усилвател, /който да подава една и съща мощност /с 1x12 и 4x12,ще се усети , че първия е пробивен ,а втория с по чист звук и обемен. Това си го обеснявам, защото шпулата на говорителя на 1x12 прави по-голям ход напред и назад от 4 шпули /където тока за задействането им се разпределя по-равно /. Имененно от по големия ход на шпулата на 1x12 се получава по голямо изкривяване на звука , което води до наличието на определени хармоници с което се определя пробивността ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:punk_guitar:

Понеже няколко души в една и съща тема не са наясно - обЯснявам ... обесването е друга работа ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има значение и кой е като позиция и кой конкретен говорител е, независимо от позицията. Говоря за говорители от една марка и модел и с един импеданс. Има сравнения и за двете и осезаема разлика има. Всеки говорител, както и всеки микрофон е уникален, някои в по-големи граници други в по-малки. Специално Celestion Vintage 30 и Shure Sm57, които са стандарт за китара варират много от бройка до бройка.

 

 

Варират от бройка до бройка дори от една реколта, а разликата между различни реколти (естествено сравнени по един екзепляр от тях) са още по голями. От друга страна, въпреки разликите, отделните Винтидж 30 ще звучат като такива, а не да речем като грийбеци.

Ако вземем да "преслушаме" всеки говорител в една 4х12 или 2х12, разлики ще открием, но не е речено да сме на еднакво мнение кой е най-добър.Аз примеорно мога да харесам номер 3, а друг - номер 1. Именно за това всеки си прослушва и решава за себе си. Ако да предположим всички говорители в кабинета звучаха напълно индентично, мисля че това не

би било толкова добре, поради предположението ми, че четири леко различаващи се ще дадат по-богат звук.

Е, това на запис, дори с отдалечен мик за целият каб пак няма да се хване така, както се усеща от нашето ухо.

Приемам, че микрофоните и ушите ни хващат различно.

Според мен едно е, какво хващат ушите ни директно, друго записано от мик и възпроизведено през мониторинг ситема.

 

Накрая да вметна - много записи на които си мислим, че са с 4х12 са от комбо с един говорител.

Примери - Хендрикс, Джими Пейдж, Запа.

Тоест в крайна сметка най-важно е кой свири и има ли каво да каже с свиренето си.

Редактирано от TONY
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.