Jump to content
Българският форум за музиканти

Не мога да си отговоря...


Termy

Recommended Posts

Не знам дали е интересно и за други освен за мен, но мен ме мъчи следният въпрос, на който не мога да отговоря:

Защо всички се впечатляват особено много от това какви височини може да стигне даден певец, но рядко някой се вълнува от това, до къде може да слезе?

На практика излиза, че големият диапазон, който всички гонят, се развива нагоре, но не и надолу.

Интересно ми е да чуя мнения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 78
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Не съм напълно съгласен. Има доста стилове, в които се използват предимно низините, а не височините на вокалиста. Ти Charon слушал ли си? Техният вокалист има великолепни високи, но ги ползва когато пее други работи. А тук пее предимно най-ниското, което може (а то е доста ниско). Истината е, че по-лесно се увеличава диапазон нагоре, отколкото надолу. Моят, например, когато започнах да ходя при вокален педагог, увеличих нагоре с повече от октава, а надолу - едва с 2-3 тона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Защо всички се впечатляват особено много от това какви височини може да стигне даден певец, но рядко някой се вълнува от това, до къде може да слезе?

...

Да ти кажа честно, това, което ме впечатлява е въздействието, което може да постигне даден певец чрез изпълнението си било то в ниските, високите регистри или някъде между тях...

Диапазонът, особено когато е с голям обхват, е хубаво нещо, но ...не и когато се стремиш да го демонстрираш на всяка цена. И тука важи правилото за умелото дозиране, важното е в крайна сметка да се получи приятно за слушане изпълнение! B)

Всъщност, май по-добре е, че диапазонът расте по-лесно нагоре. Представям си какво ще се случи, ако слизаше така лесно и надолу! :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм напълно съгласен. Има доста стилове,  в които се използват предимно низините, а не височините на вокалиста. Ти Charon слушал ли си? Техният вокалист има великолепни високи, но ги ползва когато пее други работи. А тук пее предимно най-ниското, което може (а то е доста ниско). Истината е, че по-лесно се увеличава диапазон нагоре, отколкото надолу. Моят, например, когато започнах да ходя при вокален педагог, увеличих нагоре с повече от октава, а надолу - едва с 2-3 тона.

Точно, защото има много такива стилове (а и отделни песни), ме гложди този въпрос. Просто когато хората си говорят за гласове на певци, обикновено се впечатляват от височините. Когато се говори за китаристи, пък, всички се впечатляват от това, колко е бърз някой си, а всъщност има какви ли не още майсторлъци.

Редактирано от Termy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко зависи от стиловата ориентация. В повечето дет метъл групи е важно да можеш да слизаш наистина ниско. В хоровото пеене също е необходимо да има басове, така че, вокалистите, пеещи в по-ниския диапазон, не са чак толкова пренебрегнати.

Когато се говори за китаристи, пък, всички се впечатляват от това, колко е бърз някой си, а всъщност има какви ли не още майсторлъци.

Бързината сама по себе си не е трик. Тя е задължителна необходимост.

Вярно е, че има всякакви китарни техники и "майсторлъци". Всички тях е добре да можеш да свириш бързо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали е интересно и за други освен за мен, но мен ме мъчи следният въпрос, на който не мога да отговоря:

Защо всички се впечатляват особено много от това какви височини може да стигне даден певец, но рядко някой се вълнува от това, до къде може да слезе?

На практика излиза, че големият диапазон, който всички гонят, се развива нагоре, но не и надолу.

Интересно ми е да чуя мнения.

Въпросът не е само да ги стигнеш тия височини а основно до това как ги изпълняваш.

Този стремеж е от векове и произхожда естествено от класическата музика - по високите гласове(сопрани мецосопрани баритони тенори) се стремят да достигат по високи тонове без да губят метала, вибрато и т.н.

 

Едно време цурквата не е позволявала в хоровете да пеят жени и не е имало кой да пее високите партии - за това са произлезли и кастратите(по това време в италия са се кастрирали хиляди момчета).

Това е накарало тогавашните педагози да търсут други начини за достигане на добри височини с глас.

Тва е съвсем накратко.

Има литература ако те интересува повече : :headbang:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно време цурквата не е позволявала в хоровете да пеят жени и не е имало кой да пее високите партии -  за това са произлезли и кастратите(по това време в италия са се кастрирали хиляди момчета).

Това е накарало тогавашните педагози да търсут други начини за достигане на добри височини с глас.

Тва е съвсем накратко.

Има литература ако те интересува повече : :rolleyes:

Това е нещо интересно, което не знаех преди. Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност това, което впечатлява хората не е високият тон, а изкачването. Има дори тенори, които пеят много високо, и звучат толкова плътно, че може да се объркате, че пеят една по - ниско, и то смисълът се губи :wall: . Примерно, аз съм бас - баритон. Дидо от стар академи е по - висок от мен, като цяло, но, въпреки това, когато вземе СОЛ на първа октава, звучи все едно аз съм взел ДО на първа. тоест гласа му си звучи ниско без значение колко високо пее. Аз примерно често обърквам дори вокални педагози че съм тенор. И наистина, когато си припявам с пианото MAN OF SORROWS на Bruce Dickinson, го свиря от СИ(а не от РЕ, както е оригиналът), но тембърът ми на ФА диез звучи подобно на ЛА - то на Брус, И ако нямате пиано до вас, с което да проверите тона, може и да ви излъжа, че пея ЛА. По принцип високите мъжки гласоже имат около 2-3 тона над баритоните, но за сметка на това баритоните могат да пеят и с около октава по - ниско. Ниските гласове по природа имат по - голям диапазон. Това, дали ще могат да пеят високо зависи до голяма степен от тяхната вокална техника. Високите гласове, обаче не могат да пеят ниско. Да, наистина диапазонът се развива нагоре, но не и надолу. Опитите да се пее прекалено ниско са далеч по - опасни за гласа от опитите да се вика високо(което също не е редно да се прави).

А за басите никога нищо не се споменава :rolleyes: !

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още нещо - резките опити да се пее много високо(особено да се вика) често рецат диапазона отдолу, и гласа започва да звучи изсъхнало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още нещо - резките опити да се пее много високо(особено да се вика) често рецат диапазона отдолу, и гласа започва да звучи изсъхнало.

Работете върху низините,така гласа получава опора.В пеенето има няколко фундамента-да се прави на естествена позиция,както е с говора...и второ-за да има височини трябва да има низини,независимо дали сте лиричен,лирико-драматичен,мъжки,женски,нисък,висок или какъвто и да е глас-когато всичко е легнлано на гръдната опора,тогава не само имате по-стабилно и красиво звучено,но и възможност да извлечете още височина от гласа си.

Колкото до тоновете при различните гласове-Евтиме,съгласи се,че плътно или тънко,си1 сих е си1 примерно.

Не знам къде си чувал Дидо да пее сол,аз лично мога да ти кажа,че фа-диеза му звучи като вой на пребито куче,чувайки го с ушите си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още нещо - резките опити да се пее много високо(особено да се вика) често рецат диапазона отдолу, и гласа започва да звучи изсъхнало.

Работете върху низините,така гласа получава опора.В пеенето има няколко фундамента-да се прави на естествена позиция,както е с говора...и второ-за да има височини трябва да има низини,независимо дали сте лиричен,лирико-драматичен,мъжки,женски,нисък,висок или какъвто и да е глас-когато всичко е легнлано на гръдната опора,тогава не само имате по-стабилно и красиво звучено,но и възможност да извлечете още височина от гласа си.

Колкото до тоновете при различните гласове-Евтиме,съгласи се,че плътно или тънко,си1 сих е си1 примерно.

Не знам къде си чувал Дидо да пее сол,аз лично мога да ти кажа,че фа-диеза му звучи като вой на пребито куче,чувайки го с ушите си.

:unsure: За да има височини трябват низини а за низини трябват височини :blink:

 

А са !!!

Кое е първо, яйцето или петела :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.