Termy Публикувано Ноември 5, 2005 Публикувано Ноември 5, 2005 Не знам дали е интересно и за други освен за мен, но мен ме мъчи следният въпрос, на който не мога да отговоря: Защо всички се впечатляват особено много от това какви височини може да стигне даден певец, но рядко някой се вълнува от това, до къде може да слезе? На практика излиза, че големият диапазон, който всички гонят, се развива нагоре, но не и надолу. Интересно ми е да чуя мнения. Цитирай
CorvusCorax Отговорено Ноември 5, 2005 Отговорено Ноември 5, 2005 Не съм напълно съгласен. Има доста стилове, в които се използват предимно низините, а не височините на вокалиста. Ти Charon слушал ли си? Техният вокалист има великолепни високи, но ги ползва когато пее други работи. А тук пее предимно най-ниското, което може (а то е доста ниско). Истината е, че по-лесно се увеличава диапазон нагоре, отколкото надолу. Моят, например, когато започнах да ходя при вокален педагог, увеличих нагоре с повече от октава, а надолу - едва с 2-3 тона. Цитирай
dimmuborgir Отговорено Ноември 5, 2005 Отговорено Ноември 5, 2005 (Редактирано) Моят педагог ми каза да пия повечко бира Редактирано Януари 7, 2006 от Snowwhite Цитирай
mila_kara Отговорено Ноември 5, 2005 Отговорено Ноември 5, 2005 ...Защо всички се впечатляват особено много от това какви височини може да стигне даден певец, но рядко някой се вълнува от това, до къде може да слезе? ... Да ти кажа честно, това, което ме впечатлява е въздействието, което може да постигне даден певец чрез изпълнението си било то в ниските, високите регистри или някъде между тях... Диапазонът, особено когато е с голям обхват, е хубаво нещо, но ...не и когато се стремиш да го демонстрираш на всяка цена. И тука важи правилото за умелото дозиране, важното е в крайна сметка да се получи приятно за слушане изпълнение! Всъщност, май по-добре е, че диапазонът расте по-лесно нагоре. Представям си какво ще се случи, ако слизаше така лесно и надолу! Цитирай
Termy Отговорено Ноември 5, 2005 Автор Отговорено Ноември 5, 2005 (Редактирано) Не съм напълно съгласен. Има доста стилове, в които се използват предимно низините, а не височините на вокалиста. Ти Charon слушал ли си? Техният вокалист има великолепни високи, но ги ползва когато пее други работи. А тук пее предимно най-ниското, което може (а то е доста ниско). Истината е, че по-лесно се увеличава диапазон нагоре, отколкото надолу. Моят, например, когато започнах да ходя при вокален педагог, увеличих нагоре с повече от октава, а надолу - едва с 2-3 тона. Точно, защото има много такива стилове (а и отделни песни), ме гложди този въпрос. Просто когато хората си говорят за гласове на певци, обикновено се впечатляват от височините. Когато се говори за китаристи, пък, всички се впечатляват от това, колко е бърз някой си, а всъщност има какви ли не още майсторлъци. Редактирано Ноември 5, 2005 от Termy Цитирай
the_gorer Отговорено Ноември 5, 2005 Отговорено Ноември 5, 2005 Всичко зависи от стиловата ориентация. В повечето дет метъл групи е важно да можеш да слизаш наистина ниско. В хоровото пеене също е необходимо да има басове, така че, вокалистите, пеещи в по-ниския диапазон, не са чак толкова пренебрегнати. Когато се говори за китаристи, пък, всички се впечатляват от това, колко е бърз някой си, а всъщност има какви ли не още майсторлъци. Бързината сама по себе си не е трик. Тя е задължителна необходимост. Вярно е, че има всякакви китарни техники и "майсторлъци". Всички тях е добре да можеш да свириш бързо. Цитирай
Caruso Отговорено Ноември 5, 2005 Отговорено Ноември 5, 2005 Не знам дали е интересно и за други освен за мен, но мен ме мъчи следният въпрос, на който не мога да отговоря:Защо всички се впечатляват особено много от това какви височини може да стигне даден певец, но рядко някой се вълнува от това, до къде може да слезе? На практика излиза, че големият диапазон, който всички гонят, се развива нагоре, но не и надолу. Интересно ми е да чуя мнения. Въпросът не е само да ги стигнеш тия височини а основно до това как ги изпълняваш. Този стремеж е от векове и произхожда естествено от класическата музика - по високите гласове(сопрани мецосопрани баритони тенори) се стремят да достигат по високи тонове без да губят метала, вибрато и т.н. Едно време цурквата не е позволявала в хоровете да пеят жени и не е имало кой да пее високите партии - за това са произлезли и кастратите(по това време в италия са се кастрирали хиляди момчета). Това е накарало тогавашните педагози да търсут други начини за достигане на добри височини с глас. Тва е съвсем накратко. Има литература ако те интересува повече : Цитирай
Termy Отговорено Ноември 6, 2005 Автор Отговорено Ноември 6, 2005 Едно време цурквата не е позволявала в хоровете да пеят жени и не е имало кой да пее високите партии - за това са произлезли и кастратите(по това време в италия са се кастрирали хиляди момчета).Това е накарало тогавашните педагози да търсут други начини за достигане на добри височини с глас. Тва е съвсем накратко. Има литература ако те интересува повече : Това е нещо интересно, което не знаех преди. Благодаря. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Ноември 6, 2005 Отговорено Ноември 6, 2005 (Редактирано) Всъщност това, което впечатлява хората не е високият тон, а изкачването. Има дори тенори, които пеят много високо, и звучат толкова плътно, че може да се объркате, че пеят една по - ниско, и то смисълът се губи :wall: . Примерно, аз съм бас - баритон. Дидо от стар академи е по - висок от мен, като цяло, но, въпреки това, когато вземе СОЛ на първа октава, звучи все едно аз съм взел ДО на първа. тоест гласа му си звучи ниско без значение колко високо пее. Аз примерно често обърквам дори вокални педагози че съм тенор. И наистина, когато си припявам с пианото MAN OF SORROWS на Bruce Dickinson, го свиря от СИ(а не от РЕ, както е оригиналът), но тембърът ми на ФА диез звучи подобно на ЛА - то на Брус, И ако нямате пиано до вас, с което да проверите тона, може и да ви излъжа, че пея ЛА. По принцип високите мъжки гласоже имат около 2-3 тона над баритоните, но за сметка на това баритоните могат да пеят и с около октава по - ниско. Ниските гласове по природа имат по - голям диапазон. Това, дали ще могат да пеят високо зависи до голяма степен от тяхната вокална техника. Високите гласове, обаче не могат да пеят ниско. Да, наистина диапазонът се развива нагоре, но не и надолу. Опитите да се пее прекалено ниско са далеч по - опасни за гласа от опитите да се вика високо(което също не е редно да се прави). А за басите никога нищо не се споменава ! Редактирано Ноември 6, 2005 от Evtim Djerekarov Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Ноември 6, 2005 Отговорено Ноември 6, 2005 Още нещо - резките опити да се пее много високо(особено да се вика) често рецат диапазона отдолу, и гласа започва да звучи изсъхнало. Цитирай
Beyondvoice Отговорено Ноември 7, 2005 Отговорено Ноември 7, 2005 Още нещо - резките опити да се пее много високо(особено да се вика) често рецат диапазона отдолу, и гласа започва да звучи изсъхнало. Работете върху низините,така гласа получава опора.В пеенето има няколко фундамента-да се прави на естествена позиция,както е с говора...и второ-за да има височини трябва да има низини,независимо дали сте лиричен,лирико-драматичен,мъжки,женски,нисък,висок или какъвто и да е глас-когато всичко е легнлано на гръдната опора,тогава не само имате по-стабилно и красиво звучено,но и възможност да извлечете още височина от гласа си. Колкото до тоновете при различните гласове-Евтиме,съгласи се,че плътно или тънко,си1 сих е си1 примерно. Не знам къде си чувал Дидо да пее сол,аз лично мога да ти кажа,че фа-диеза му звучи като вой на пребито куче,чувайки го с ушите си. Цитирай
CorvusCorax Отговорено Ноември 7, 2005 Отговорено Ноември 7, 2005 Аз пък не искам да се кастрирам Цитирай
bulby Отговорено Ноември 7, 2005 Отговорено Ноември 7, 2005 Споко, ние можем да ти помогнем, ако не можеш сам :twisted: Изкуството изисква жертви Цитирай
Caruso Отговорено Ноември 7, 2005 Отговорено Ноември 7, 2005 Още нещо - резките опити да се пее много високо(особено да се вика) често рецат диапазона отдолу, и гласа започва да звучи изсъхнало. Работете върху низините,така гласа получава опора.В пеенето има няколко фундамента-да се прави на естествена позиция,както е с говора...и второ-за да има височини трябва да има низини,независимо дали сте лиричен,лирико-драматичен,мъжки,женски,нисък,висок или какъвто и да е глас-когато всичко е легнлано на гръдната опора,тогава не само имате по-стабилно и красиво звучено,но и възможност да извлечете още височина от гласа си. Колкото до тоновете при различните гласове-Евтиме,съгласи се,че плътно или тънко,си1 сих е си1 примерно. Не знам къде си чувал Дидо да пее сол,аз лично мога да ти кажа,че фа-диеза му звучи като вой на пребито куче,чувайки го с ушите си. За да има височини трябват низини а за низини трябват височини А са !!! Кое е първо, яйцето или петела Цитирай
CorvusCorax Отговорено Ноември 8, 2005 Отговорено Ноември 8, 2005 @Angermeans Е**м ти жертвите :wow: @Caruso Само кокошката може да ти отговори Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.