Slide Отговорено Май 25, 2009 Отговорено Май 25, 2009 (Редактирано) ^ До материали... Общоприето твърдение, е че повече маса на главата носи повече състейн (което за мен под въпрос) и оправя глухите позиции по грифа. През 80-те, мисля, е било практика да се слагат т.нар. "Fat Head". Това е метална пластина (най-често от мерсинг), която има формата на глава, от задната й страна и се захваща посредством винтове. (Не мога да кажа колко тежи едната такава пластина, нито колкото е дебела). Ироничното е, че точно във форума на Телекастър бях чел такава тема и ползата от такива пластини. (Иронично, защото пишем в тая тема. Също и че Телекастъра има сравнително малка глава). Повечето хора твърдо стоят зад мнението, че оправя основно глухите позиции по грифа. За състейна са на два лагера - че го подобрява и че не оказва отражение. Има също и китари, които фабрично са излизали с Fat Head. Практика е било също и при басовете да се слага. Въпроса обаче е спорен, защото има китари, при които глухите позиции са силно изразени, има и такива, при които и да ги търсиш, не са толкова явни. (Самото отзвучаване на тона е равномерно, а не силно изрязано на дадена позиция, спрямо предхнодна/следваща). И както каза EAmechaniX, Music Man са с малки глави, Орфей пък имат огромни лопати, на някои от моделите... Ама на! Има и китари без глави, както и басове, ама пък свирят. За мен по-голямо значение за състейн и глухи тонове оказват материалите и изработката, както и конструктивни решения, като ъгъл на струните (главата), тип сглобка на грифа, спрямо тялото (болтове, лепене, дали грифа ще минава през цялото тяло, до средата му...), избор на бридж (мост), евентуално ако е с тремоло система, дали металния блок ще е голям, от какъв материал и тн. Редактирано Май 25, 2009 от Slide Цитирай
Hillbilly Отговорено Май 25, 2009 Отговорено Май 25, 2009 EAmechaniX -На чат го обърнахме..мисля че това най добре ще го обяснят лютиерите във форума,но съм забелязал,че дори копия на Гибсън,които не са правени с техните материали имат по-дълъг тон от Фендерите,и това си го обяснявам с конструкцията. П.С. II Не бях виждал Гибсън, на който на главата отзад да са изписани годината на производство и страната производител. Ами ако визираш моята,това е евтин модел studio faded, на новите освен сериен номер и това го пишат,след кратка справка в нета установих че е произведена на 25.09.08 в Нешвил,Тенеси. Цитирай
EAmechaniX Отговорено Май 25, 2009 Отговорено Май 25, 2009 след кратка справка в нета установих че е произведена на 25.09.08 в Нешвил,Тенеси. Е нямах предвид, че китарата ти не е оригинална, просто се изненадах, след като видях главата отзад - не бях виждал и го споделих между другото, 'щото се сетих Та по въпроса с чупката в главата нещо не ми стана много ясно. Как и по какъв начин това ще повлияе физически върху тона и състейна? Нещо не мога да си го обясня.Все трябва да има причинно-следствена връзка. Ако никой не може да ми отговори, това си остава съждение за мен. За да направиш един гибсънов гриф е необходима заготовка с размери, от която ще излязат спокойно два фендерови грифа.Според мен причината е чисто икономическа. За да може да се твърди, че точно този наклон определя или влияе на тона и състейна, то би трябвало сравнението да се прави между два фендера с различен наклон на главата, а не между два коренно различни инструмента ( гибсън - фендер ) И как по дяволите изкарват такъв тон или състейн от тоя наклон главата - идея си нямам. Според мен дали ще има наклон или няма да има е само въпрос на традиция. Тук отново визирам основоположниците Gibson - Fender. Това, че има хора правили експерименти с разни приспособления, които уж оправяли състейна и глухи тонове - най вероятно е така, но само частично, и това важи само за евтини и дефектни китари, както и за инструменти от много нисък ценови клас. Съжалявам че офлудих темата, но ми стана интересно.Модовете ако решат, нека ми изтрият постовете. Цитирай
RockoBG Отговорено Май 25, 2009 Автор Отговорено Май 25, 2009 Jackson professional - "метал" телекастер Ей от кога чакам да се обадиш за това теле... Много добра китара. А и Роко, колкото и да ти е странно - повечето ти любими неща около теб (поне външният им вид) са плод точно на Дизайнери. И то дизайнери, на които им е платено точно за това да измислят как да изглежда съответният продукт. Това си е една моя "война" с набедени фотошопъри, които се изказват неподготвени и практикуват неуспешно този иначе готин занаят. Иначе вярвай ми на мен са ми носили туториал на НТСЦ за ПАЛ както и досега от такъв дънак не съм получил файл на РГБ и със съобразени сейф зони. Или 3 метров билборд за ТВ също е много популярно. 1 Цитирай
TONY Отговорено Май 25, 2009 Отговорено Май 25, 2009 ^Това е японски Джексън произвеждан в периода 93-94 -та година. Моделът е ползван от Стив Хакет (бивш Дженезис), виждал съм и китариста на Грейтуайт по някакво МТВ клипче на групата от 90-те. Глем рок. Май е имало 6 разцветки. Флайд роуз, хъмбекър на бриджа, 24 позиции. Изобщо китара за метъл(не екстремален), но не само. Помислено е и за кънтри любителите. ЦК ключето не дели хъма, а го дефазира. Положението от снимката е това за дефазираният"кънтри звук". В другата позиция си работи като нормален хъм. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Май 25, 2009 Отговорено Май 25, 2009 (Редактирано) състейна и глухи тонове - най вероятно е така, но само частично, и това важи само за евтини и дефектни китари, както и за инструменти от много нисък ценови клас. Не си съвсем прав. Тежестта пооправя глухите тонове на някои китари. Просто главата(и грифа) нямат чак толкова силни вторични резонанси, когато главата е по-тежка, защото така тя е по-инертна и не позволява грифа "да се разтрепти" така силно на определени честоти и да "изяде" енергията на трептящата струна чрез вътрешните си вибрации.(в тоя час не мога да го обясня по-добре, но в общи линии представи си, че допреш някаква пластина до струната - ще се разтрепти и ще и отнеме енергията на струната бързо - но ако пластината е достатъчно тежка и е трудно разтрептяващ се "полюс"(като например прагчето на грифа), няма да се разтрепти и няма да отнеме от енергията на струната толкова много). Глухите тонова съществуват при инструменти от най-различен ценови клас, а и не винаги могат да се определят като дефект. Просто едни китари са по-добре в това отношение от други, дори когато говорим за две еднакви китари. Освен това ВСЯКА китара има глухи тонове. Проблемите са, когато едни тонове са 2-3 пъти по-къси от други. Иначе може би няма китара, при която всички съседни тонове да са еднакво дълги. Дори и при доста реномираните китари се намират такива с някой и друг глух тон, но това не пречи на реномираните фирми да не ги бракуват. А ако имаме една "перфектна" китара, малко утежняване на главата може и да и докара мъничко повече състейн, макар и тя да не е нито евтина, нито дефектна. До къде е разумно да утежняваме главата е отделен въпрос, разбира се. Прав си, че най-важното е качеството, което естествено е сравнително тясно свързано с цената. При хубавата китара и най-глухите тонове са по-дълги от най-дългите тонове на лошата китара. Но това не значи, че една китара за 500 лева винаги ще има по-малко състейн от друга за 1500. Историята познава и обратния случай... Затова, нека не генерализираме нещата, а просто кажем, че: 1. Качеството на изработката влияе на продължителността на тона. 2. Качеството на материалите влияе на продължителността на тона. 3. От горните следва, че до известна степен, макар и да има изключения, цената определя продължителността на тона. 4. Конструкцията влияе на продължителността на тона. 5. Следователно и тежестта на главата също влияе на продължителността на тона. Редактирано Май 25, 2009 от Evtim Djerekarov Цитирай
billymilano Отговорено Май 26, 2009 Отговорено Май 26, 2009 Това означава ли, че китарите БЕЗ ГЛАВА имат още по-продължителен тон? Цитирай
EAmechaniX Отговорено Май 26, 2009 Отговорено Май 26, 2009 4. Конструкцията влияе на продължителността на тона.5. Следователно и тежестта на главата също влияе на продължителността на тона. Четейки горното и тези точки си правя следно заключение: Хипотетично ако имаме две китари от еднакъв материал и еднаква конструкция, но едната е с голяма и тежка глава а другата е без никаква, продължителността на тона ще е в полза на китарата с тежката глава. ''Обезглавената'' няма никакъв шанс за тон камоли за състейн. Тежестта пооправя глухите тонове на някои китари. Това, че има хора правили експерименти с разни приспособления, които уж оправяли състейна и глухи тонове - най вероятно е така, но само частично, и това важи само за евтини и дефектни китари, както и за инструменти от много нисък ценови клас. ...от това следва, че сме на едно мнение. Една от причините за кофти глухи тонове е лошо направен тръс род.Материала на рода също има значение. ... и това ако не е дефект! Ако знаеш нещо за наклона на главата, сподели ако обичаш. Цитирай
Slacoth Отговорено Май 26, 2009 Отговорено Май 26, 2009 (Редактирано) Темата заора в една доста интересна посока.И аз имам нещо да добавя. Знаете че новите тенденции в изработването на китарен гриф напоследък се характеризират с една особеност, която не е от вчера но вече масово се среща.Става въпрос за това че тялото на грифа (не говоря за фингърборда) често е съставено от две залепени части, които обикновено са "снадени" в участъка непосредствено преди главата.Вижда се отзад на грифа.Защо се прави това според вас? Аз незнам верният отговор, но имам три предположения: 1.Така се постига по-голяма якост и здравина в тази област, било то срещу усукване или срещу счупване. 2.По-лесно е за изработка при полагане на заготовката в улея на машината, с цел по-прецизно оформяне на дъгата на грифа, която плавно се изменя по дължината. 3.Игнорира се влиянието на посоката и формата на главата върху тона и състейна на китарата. Защо този похват не се използва при евтините китари, а само при китарите от средно-висок клас? Редактирано Май 26, 2009 от Slacoth Цитирай
Liquid Отговорено Май 26, 2009 Отговорено Май 26, 2009 По повод горното изказване - за мен лично също винаги е било мистерия, но имам ESP LTD M-103FM, която се води нисък клас китара, но се наблюдава същата конструкция на грифа. Също така главата е под ъгъл. Обяснете Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Май 26, 2009 Отговорено Май 26, 2009 ...от това следва, че сме на едно мнение. Една от причините за кофти глухи тонове е лошо направен тръс род.Материала на рода също има значение. ... и това ако не е дефект! E, разбира се, че има и трагични китари, при които и два килограма да сложим на главата, файдата е никаква. Когато всичко в китарата е ОК, добавянето на допълнителни тежести има едва доловим ефект. Най-силен е ефекта, когато китарата все пак има някакви проблеми с глухите тонове. Цитирай
Slide Отговорено Май 26, 2009 Отговорено Май 26, 2009 (Редактирано) Ако знаеш нещо за наклона на главата, сподели ако обичаш. За наклона на главата... Това още една тема, предизвикваща много спорове и разногласия, като в крайна сметка хората се делят на лагери според марките китари. Примерно, главите на Фендър китарите нямат ъгъл, но понеже фингърборда идва малко по-високо от повърхността на главата, от което следва, че струните все пак описват някакъв ъгъл, докато стигнат до ключовете. Този ъгъл е някъде около 3 градуса. Идеята на водачите/обтегачите, разположени по главата, е да притискат струните към нъта. Това е направено с идеята, когато свирим, струните да не излизат от нъта. Също и много често такъв тип грифове+глави се произвеждат от едно парче дърво, а не се налага лепене на главата. (За някои плюс, за други минус... Тва не ми се обсъжда). При Гибсън Лес Пол пък ъгъла на главата, спрямо грифа, е 17 градуса. Тука няма нужда от водачи, защото така или иначе ъгъла е достатъчно голям (много по голям от Фендър тип конструкцията). Принципно, основната идея за ъгъла на главата, като фактор за звука, е че - колкото по-голям е ъгъла, толкова по-голям натиск оказват струните върху нъта. Което пък води до повишаване на състейна (продължителността на тона) на китарата. Според други, освен, че повишава състейна, прави и самия тон по-отчетлив и ясен. (Тва за мен е спорно и е в кръговете на на нучната фантастика). Според различните производители, "сладкия ъгъл" е някъде между 3 и 24-25 градуса. (Което никак, ама никак не е в рамките на статистическата грешка и си е страшно голяма разлика...). Крамер по едно време се биеха в гърдите, че имат ъгъл 14 градуса на главата, спрямо грифа, което дава повече състейн, а и китарата дръжи настройка по-дълго... Такива ми ти работи. Редактирано Май 26, 2009 от Slide Цитирай
Hillbilly Отговорено Май 26, 2009 Отговорено Май 26, 2009 (Редактирано) Става въпрос за това че тялото на грифа (не говоря за фингърборда) често е съставено от две залепени части, които обикновено са "снадени" в участъка непосредствено преди главата.Вижда се отзад на грифа.Защо се прави това според вас?Ако говориш за китари с ъгъл на главата - най вероятно от икономии,защото едно е да направиш гриф от едно парче махагон като при гибсъните,друго е от снадки.Но,при гибсъните най крехкото място е именно при ъгъла на главата,та може и за по-здраво да се прави -очакваме включване от лютиерите. Редактирано Май 26, 2009 от Hillbilly Цитирай
ultramega Отговорено Май 26, 2009 Отговорено Май 26, 2009 ^ Има вероятност да не е икономия, защото мисля че се постига по голяма здравина по този начин.(Поне със сигурност знам че ако ще се чупи нещо то няма да е залепеното място, ако е залепено като хората де) Цитирай
fernandes Отговорено Май 26, 2009 Отговорено Май 26, 2009 Относно наклона на главата. Спомням си една реклама на Епифон в един стар Guitar Player. Акцентираха върху наклона на главата, като сравняваха опъната палатка и паднала палатка Опъната-яко състейн, паднала ( сире4 глава без наклон)- малък състейн Но и на мен ми е интересно защо е така. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.