Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено
Самия Майкъл Тобаяс казва, че колкото по-малко залепвания има в един инструмент, толкова по-добре. :)

и какво е имал предвид Майкъл Тобаяс?

  • Отговори 188
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено
В какъв смисъл? Имал е предвид залепванията в инструмента изобщо. :)

Да, все пак е имал предвид нещо, когато е казвал това.

''колкото по-малко слепки, толкова по-добре'' - за кое и за какво?

Отговорено (Редактирано)

Не помня точно текста, но мисля, ставаше дума за това, че колкото по-малко неща (детайли) има за слепване едно с друго в един инструмент толкова по-добре за звука. В такъв смисъл.

Редактирано от Kalmar
Отговорено (Редактирано)

Позволи ми да не се съглася с това всеобщо мнение.

То ако беше така, всички инструменти трябваше да са от едно парче дърво.

...ами грифовете с по 5 части?!

Остави това...

Сега като се замисля, тялото на фендер стандарт е от две парчета а на делукс серията от три?

И какво правим тогава?!

По-скъпия и по-качствен делукс е с три прачета?! Хм...

Нима не е по-важно материала какъв е?Те слепките може да са N- на брой стига да са качествени.

Сещам се за един бас, на който не мога да му преброя слепките а звучи като топ.

Earthquake-Front_b.jpg

 

A да не забравяме и новият ми SandWitch, който е направен от около 30 парчета дърво(съвсем грубо)

Познай колко слепки има?!

...а звучи много яко! :music336:

 

...че в този смисъл - не съм съгласен. :yes:

Аре, че стана голяма реклама... :spam:

Редактирано от EAmechaniX
Отговорено
.... То ако беше така, всички инструменти трябваше да са от едно парче дърво....

 

Да, това би бил идеалният вариант!

Но тъй, като по редица причини е непостижим/неприложим , се прибягва до използването на различни конструкции/сглобки със съответните приоритети и компромиси.

Отговорено (Редактирано)

Аз имам едно предположение, пак казвам предположение, което ще споделя с вас.Ако искате

коментирайте.

Та мисля си, че остатъците от скъпите китари се слепват и се правят по-евтини серии инструменти,

но също така добре звучащи заради готиният материал.

Много често в спецификациите на китарите се вмъква и факта, че са направени от едно или две парчета дърво.Тъй като въпросният инструмент не е никак евтин, с това се оправдава част от високата му цена.С голямото парче готино, селектирано дърво.

Колкото е по-голямо парчето дърво, толкова е и по-скъпо.Никой няма да плати яка цена за инструмент,

който е направен от парченца.Може би по предубедени причини, но е факт, че е така.

Все пак е доста по трудно и продължително да се направи китара от малки парчета, отколкото от цели такива.

Също така, сандвич конструкциите, които не са никак непопулярни, не биха били възможни

без лепило.

Виждал съм тяло на фендер от цяло парче от относително скъпото дърво ясен и фендер от три парчета елша, който беше два пъти по скъп от ясеновият.

За мен вариантът, качествено/селектирано дърво със слепки, пред некачествено/неселектирано такова,е за предпочитане.

Както казах, делукс серията е от три парчета дърво, но е упоменато, че китарата е от

selected alder или поне така беше до миналата година когато си купувах такъв.

Тук ясно се виждат парчетата:

1859496024852483181247587374M2cOXHddhYTCdFiZRtkm.JPG

Допускам, че може да не съм съвсем на прав път, но имам такива предположения по този въпрос.

Редактирано от EAmechaniX
Отговорено

Като обсъждах "... инструмент от едно парче дърво.." имах предвид монолитна конструкция включваща тяло+гриф, а не само тяло (или само гриф).

Другите варианти са коментирани по-рано.

Отговорено
Като обсъждах "... инструмент от едно парче дърво.." имах предвид монолитна конструкция включваща тяло+гриф, а не само тяло (или само гриф).

Другите варианти са коментирани по-рано.

Да, това имах предвид и аз, когато казах това.

Отговорено

По въпроса за цената и парчетата - имайте предвид че назапад много се цени това инструмента да е лек. Ако е над определена тежест цената му пада.

Ясена е по-плътно и в повечето случаи по-тежко дърво от елшата. А телата от няколко парчета често се правят за да се постигне по малка тежест, но разбира се и отново за да се пести материал. Иначе винаги се е ценял повече инструмент с тяло от едно парче (особено ако е рядко или добра селекция)

 

EAmechaniX, да има доста добри инструменти от много парчета. Въпроса е спорен защото в крайна сметка всичко зависи най-вече от майсторлъка на лютиера, не чак толкова от материала. Доказателство за това е боровата китарата (Pine Guitar) на Боб Бенедето, която той направил точно с идеята да докаже, че китара може да се направи от най-обикновени строителни и интериорни материали и тя пак да има качествата на скъп инструмент.

o633832537666161250.jpg

Отговорено

.....По въпроса за цената и парчетата - имайте предвид че назапад много се цени това инструмента да е лек. Ако е над определена тежест цената му пада

 

Това пък откъде дойде, то не че не е така сигурно, ако китарата е над 10 кила, ама все пак тежките инструменти си имат много фенове. Например старите неолекотени Гибсъни или пък Фендерите от 70те

Отговорено
Много пъти ми се е налагало да записвам неща, които просто си плачат за такава китара, ама ей на - няма (засега).

Не знам има ли нужда да казвам, че винаги бих ти заел инструмента ако прецениш, че моето "баха" би ти свършило работа. Само се обади да и сменя струните.

Отговорено

Пред-последния пуснат е много красив. По принцип обаче тия китари са зле на външен вид. Стратовете са доста по-хубави.

 

Пробвах едно теле в Дайнакорд на кубе BEHRINGER - не знам серия, ама беше за 180 лв. ;) И звука си го биваше.

  • 2 weeks later...
Отговорено

Телекастерът е една невероятна китара. Звука й ако говорим за рок е бежествен. За мен рок китарите са Лес Пол, Телекастерът и Статокастерът. Жалко че в днешно време рокът е донякаде забравен. По-голямата част от потребителите тук са привърженици на твърдата музика. Аз също слушам такава, но лично предпочитам рокът от 80те. Така де отплеснах се бая от темата TELECASTER-а е използван от голяма част от китаристите на известните групи. Не за друго, а че разположението на адаптерите придава много мек звук присъщ за рок, кънтри и блуз музиката. Да не забравяме че има и телекастери с ,,нормално,,(като при другите китари) разположение на адаптерите. При тях звукът е коренно различен и става за по-твърда музика.

НЕзнам според мен всеки си има личен стил на свирене дали ще е хеви, дали рок , дали блуз за всеки стил си има специфична китара.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.