Slide Отговорено Април 28, 2009 Отговорено Април 28, 2009 Ако не греша, мисля, че средните две пъпки на адаптерите са по-високи от останали шест при Стандарт серията, но може и да бъркам. Иначе, аз може би съм хванал някакво комбо (както беше казал Евтим в една друга тема) и микс от серии. Моята китара я купих преди около 5 години от музикалния в Разград за 265лв. (предходния ден беше 285, но я намалиха, баси момента съм уцелил). Странното е, че има 50-тарска глава, тоест малка. (Ако не се лъжа, точно те бяха с такива или 60-тарските.) На която пише едиснтвено Squier Strat by Fender. Няма Bullet, Affinity, Standard. На самите ключове също не пише нищо. (има разни с логото на Fender или Squier). Както и на самата плочка за захващане на грифа отзаде, пак не пише нищо. Единствено има една лепенка на плоската част на грифа (там където влиза в джоба), на която пише 2005г. 09м, 04д. и някакви други цифри, които най-вероятно са партиден номер. Иначе е с палисандров ф.борд, 22 позиции, нямам идея дали са джъмбо, медиум... Сънбърст. Вижда се текстурата на дървото, освен ако не е някакъв фурнир, но преди време й бях махал пик-гарда и едната стена на леглото на нек адаптера е леко подбита и е отчупено парче от нея, та се вижда едно бледо-жълтеникаво дърво (по спомени говоря). Не е с един цял отвор за адаптерите, а са три. (пак по спомени.) Като споменах за пъпките на адаптерите и че средните две от тях са по-нагоре от другите при Стандарт сериите - при мен всички са равни, което изключва и варианта да е такава серия, въпреки 22-те позиции. Иначе като удобство, надеждност, свирня... Тънък гриф, някои биха казали дори и бърз. Приятен тон, поне за мен, въпреки брума при повече гейн. Не е с характерния пробивен, метален и остър тон, а по-скоро е доста мазен, мътен и избива на баси, дори и на най-високите струни,което в последно време взе да ме дразни. Надеждноста е куца работа... На два от ключовете ми, телата им са хлабави и когато се махнат струните или се отхлабят, започват да хлопат свободно. Най-вероятно по-широки отвори за болтовете. Принуден съм и да свиря с по-висок екшън, за да избегна бръжденето. Състейн на по-горните позиции, основно на първа и втора струна, много-много няма. Не е като да е без хич, но може и по-добре да е, и то не с малко. Иначе пък при доволен гейн (не да пръщи, та да се пука), на сол струна 7-ма позиция - 11-12 сек. Тремолото - разстройва, при правилна експлоатация и сетъп не чак толкова много. РЪката има страшен луфт, който се появи още втората-третата седмица. Доволна китара, за парите си. И дума не може да става, че е някаква бройка, за която някъде си, някой си ще ми даде 800-900лв. (примерно.) Мойте стотинки. :-) Цитирай
sevenstring Отговорено Април 28, 2009 Отговорено Април 28, 2009 Е, не съм спец по дървета, но е ясно, че азиатските са кофти акустично. Дали е ясно наистина? Дали пък това отчасти не се дължи и на факта, че, освен че са от такива дървета, азиатските евтинджос китари са и изработени по-зле, и дали донякъде не се смесват качествата на дървото само по себе си с това как то е селектирано, обработвано и въобще какво е направено от и върху него ... ? И в този смисъл, като си говорим за Скуайъри, дали всъщност дървото има водещо значение (щото нали се сещате, че и от елша може да се направи лоша китара)? Цитирай
TONY Отговорено Април 28, 2009 Отговорено Април 28, 2009 (Редактирано) Абсолютна истина! Като казвам АБСОЛЮТНА имам предвид АБСОЛЮТНА. За водещото значение на дървото. Просто защото съм правил опит да накарам скуаяр стандард(и други там) да завучат като хората със сиймър дънкан. Получава се донякъде, но не съвсем. Заради дървото. Затова съм приключил със Скуаяр. В момента се оглеждам за мексико или японски, корейски стратове с цел пикъп модване. ПС- навремето бях сложил едни Сиймър Дънкани за бас - модела, който ползва Стив Харис, на някаква корейска китара, която на външен вид излгеждаше божествено. Като Статус бас я бяха докарали. В момента, в който сравнихме с Бисер (това е един известен басист) с неговият Фендер прецижън, ми светна, каква огромна разлика в звука дава доброто дърво. Е, сигурен съм, че и Евтим ще се обади да каже, колко малко свестните адаптери подобряват звука, при положение, че дървото е кофти. Редактирано Април 28, 2009 от TONY Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Април 28, 2009 Отговорено Април 28, 2009 (Редактирано) да, с три дупки е. А някой ще може ли да ми каже това какво дърво е http://i176.photobucket.com/albums/w168/RZ...nt/strat1dr.jpg (това не е моята китара, но е сходна ) Не мога да преценя, но ми се вижда агатис. Пo подканата на TONY: Наистина не оправят чактолкова много звука адаптерите. Помня тази, на която беше сложил яките мини-хъмбъкери - не звучеше както човек би искал. Отделно бях слагал Tex Mex на някакъв Squier STRAT(мисля, че афинити) и звука си беше все така зле. Слагал съм и dimarzio на няколко евтини копия от различни марки и все не се получава страт звука. Явно си трябва дебело тяло от елша/суамп еш и хубав, корав гриф. Иначе, колкото и да сменяш адаптери - все тая. Редактирано Април 28, 2009 от Evtim Djerekarov Цитирай
EAmechaniX Отговорено Април 28, 2009 Отговорено Април 28, 2009 Явно си трябва качествено дърво и хубав, корав гриф. Иначе, колкото и да сменяш адаптери - все тая. Това трябва да се бодне някъде, за да напомня на някой хора, че не това е начина за добър тон. Но като се замисля (това го отказвам от известно време) на хубаво дърво с кофти адаптери - ПАК НЕ СТАВА. Цитирай
rinti Отговорено Април 28, 2009 Отговорено Април 28, 2009 Предпологам че тази цена 250лева-наи евтината е цената в България но иначе 120 долара са равни на около 160лвл(зависи от курса)така че според мен много по изгодно излиза са се вземи от някаи саит=90лвл по малко. П.п освен ако не си обаркал курса на долара с еврото Поздрави Цитирай
metalhammer Отговорено Април 28, 2009 Автор Отговорено Април 28, 2009 120 долара са равни на около 160лвл(зависи от курса)така че според мен много по изгодно излиза са се вземи от някаи саит=90лвл по малко.П.п освен ако не си обаркал курса на долара с еврото Значи тва е цената в мюзишан френдс и е упоменато изрично. Интернет магазина е американски те взимат китарите с твърде големи отстъпки от производителя и американския пазар е огромен - респективно оборота.Да не забравяме че има и доставка над тая цена, за България има и мито. Няма начин в наща държавичка с мизерен брой продажби да стигнем толкова ниски цени. Така че цената в BGN е напълно приемлива.... (съжалявам че горното го знаят много хора но просто трябваше да се уточни) Цитирай
rinti Отговорено Април 28, 2009 Отговорено Април 28, 2009 (Редактирано) Ами прост сам,не видях че е упоменато за мюзишан френдс. Редактирано Април 28, 2009 от rinti Цитирай
sevenstring Отговорено Април 29, 2009 Отговорено Април 29, 2009 (Редактирано) Явно си трябва качествено дърво и хубав, корав гриф. Иначе, колкото и да сменяш адаптери - все тая. Това трябва да се бодне някъде, за да напомня на някой хора, че не това е начина за добър тон. Това не може и не трябва да се абсолютизира - има много случаи, в които просто не е вярно. Защо в противен случай говорим, например, за "мътни адаптери" и случаи, в които смяната им с други, например върху един Винтидж, е довела до по-ясен и дефиниран звук? Освен това "добър тон" е доста аморфно понятие, което не винаги означава блусарски тон или, въобще, по-добър вариант на същия звук - в крайна сметка адаптери (мисля) доста по-често се сменят в търсене на определен характер на звука, а не просто на по-високо качество. Особено (и не само) когато една китара се конвертира от класически или винтидж звук към по-модерен и мощен. Сложете, ако щете и на най-евтиния скуайър страт, един Super Distorition на бриджа, па да видим дали няма да има "подобрение"! Всъщност това вече е тотален оф-топик, за което поемам своята част от вината. Редактирано Април 29, 2009 от sevenstring Цитирай
kolio_k Отговорено Април 29, 2009 Отговорено Април 29, 2009 (Редактирано) На тези тема, от къде идва звука, от адаптерите или от дървото, никога не се получава и няма да се получи консенсус. Просто има (поне)две групи с абсолютно различни виждания, за това какво е хубав тон и двете имат малък до никакъв (някои) поглед върху гледната точка на другата група. Според едните, това е много гейн, яка компресия на саунда и тн, това е по щастливата група, щастието е постижимо с един наистина добър, хай гейн амп или пък някакво дигитално приспособление, според вкуса на свирещия и удобна китара с яки адаптери, а при желание и няколко ефекта, разбира се има и тънкости, но аз не съм много добре запознат Втората група харесва, по чистия, класически или тъй наречен винтидж саунд и там, за съжаление, едни добри адаптери не могат да помогнат кой знае колко срещу факта, че много китари, звучат просто безлично и някак умряло, куца им състейна и тн. Добрия адаптер е просто еквивалента на добър микрофон, в края на краищата усилва само това, което китарата произвежда като звук. Аз самият, за проба няколко пъти съм сменял адаптерите на осносително добри китари (Блейд, ПРС, Гибсън, Ибанец Джо С), само за да се убедя, че адаптерите оказват малко въздействие на цялостния саунд на една китара, когато говорим за чист саунд ,крънч и изобщо слаб гейн За постигането на класов винтидж саунд, трябва подбран инструмент направен от наистина добро дърво, с определена , в общи линии конструкця, с добри адаптери и тн и качествен лампов амп, както и някой друг бустер и тн Иначе колкото повече става гейна, толкова по малка става разликата при различните инструменти ( говорим за относително качествени такива, разбира се ) и накрая същата се свежда главно до дефиниция и плътност ( а тя зависи много и от адаптерите, не само от дървото) на звука, качествен хардуер и удобсто, според вкуса на свирещите В общи линии,идеята ми е че винтидж саунд и хайгейн такъв, се постигат по различен начин, изискванията на използващите ги са различни и няма китара, която да се справя еднакво добре и с двете ( поне доколкото аз знам) п.п. За съжаление, хубаво хай гейн обурудване (китара, амп и тн.), струва колкото и добро винтидж тип такова, за постигане на як саунд, трябва да се киха яко и двата случая . Редактирано Април 29, 2009 от kolio_k Цитирай
Бицев Отговорено Април 29, 2009 Отговорено Април 29, 2009 ^ Великолепно обяснение (дано четат - тези дето имат нужда). Да споделя само в допълнение едно лично виждане: макар това да са фундаментално различни типове звук и китари, създадени за всеки от тях - все пак 'винтидж' китарата има известно предимство: - способна е по принцип на по-широк диапазон от звуци, дава много повече вариации, особено в ръцете на майстор. 'Хай-гейн' китарата си знае само едно (и го прави добре, не може да се отрече). - поради горното разнообразие, китарата с богат класически звук много по-правдоподобно и успешно може да звучи (почти) като хай-гейн китара. Има много велики металисти и шредери дето свирят с Фендери (че и с Гибсъни) - 'хай-гейн' китарата много по-трудно прави приличен 'чист' тон и класически звук. Няма голям блусмен, традиционен джазмен или 'американа' музикант с металджийска китара или дори със супер-страт Това сигурно издава личен вкус, но като се замислиш... . Цитирай
Heartman Отговорено Април 29, 2009 Отговорено Април 29, 2009 (Редактирано) ^Правилно и много добро обобщение! Така пак за Скуаери си говорим значи Ами моя е Squier strat affinity series crafted in Indonesia SN IC99118401 21 прага 3 сингъла 1 волум 2 тона 6 точково тремоло,5степенен превключвател,голяма глава и адаптерите са с различна височина на точките.На плочката отзад не пише нищо. Сравнявал съм я с Peavey strat и просто я разби от тон.кефи ме за чисти неща, блусарски и с лек драйв.Не ме кефи хардуера и бих сменил всичко - ключове, адаптери, суича, жака и тремолото.Купувах я преди 10-на години за 350лв и хората ми казаха тогава"поне си купуваш дърво а не онея талашитени Ibanez-и" Аз тогава нищо не разбирах от дървета и хардуер и бях фен на Ибанец обаче верно си е така. Ето така звучи с Амплтюб Фендер:< Little Wing > Тука се вижда дървото ,мисля че е същото като на колегата който беше снимал цялата китара без боя. Редактирано Април 29, 2009 от Heartman Цитирай
TONY Отговорено Април 29, 2009 Отговорено Април 29, 2009 Кольо, ще си позволя да те допълня само. Според мен би трябвало да има три типа хора- китарджии, според звука, който харесват. Третият в България май- почти го няма. Но това не значи, че на запад не съществува. 1. тип - хай-гейнаджии. част от тях харесват здрав транзисторен гейн на макс - Даймбег и неговите последователи, други могат да са лампови хай-гейнаджии. както вече се доказа при хай-гейн китарите доста се доближават и унифицират като звучене. 2. тип блусари или както казва Кольо, харесващите по винтидж звучене, които обръщат много внимание на детайла и са свикнали да свирят с малко кривене. 3. тип - липващи почти у нас. хора свирещи изключително клийн, които и най-малкото изкривяване да ги кара да се чувстват некомфортно. този тип не е като тип 2. сигурно и по света са рядкост, но ги има, поне се споменават по чуждите форуми. Макар, че в реалният живот може да има и хибридни вкусове. Цитирай
sevenstring Отговорено Април 29, 2009 Отговорено Април 29, 2009 ... адаптерите оказват малко въздействие на цялостния саунд на една китара, когато говорим за чист саунд ,крънч и изобщо слаб гейн Ми дай тогава всички блусари, поп китаристи и джазмени да перкат на custom shop дървениите си с китайски адаптери на кило - к'во да се харчат! Цитирай
kolio_k Отговорено Април 29, 2009 Отговорено Април 29, 2009 (Редактирано) Абсолютно съм съгласен, просто не споменах третия вид, защото не сметнах , че има връзка със обичайните дискусии тук. Да има хора, които много харесват изцяло чистия звук на китарата и търсят ампове, които да оказват възможно най малко влияние върху него. Такива ампове обикновенно са транзисторни, и са много популярни всред Джазовите пуристи примерно ( разбира се не само). А иначе има и хора с разностранни, хибридни вкусове, както каза Тони, които свирят много различни видове музика. Те са най зле Напълно съм съгласен с Бицев, че винтидж китарите, особено тип Гибсън могат да покрият по широк стилов диапазон, но все пак и те си имат своите слабости, особено що се отнася до по модерен хай гейн саунд. Та за хората с различни вкусове за съжаление трябват най различни китари от всякакви видове. От там идва и разбирането, че на един китарист му трябва един Фендера, един Гибсън и една тъй наречена модерна китарка. Аз лично бих добавил и една, тип ES 355, както и една тип L5, а също и подобаващи по брой и вид ампове. Дай боже всекиму п.п. Сега видях по горния коментар. Разбира се че хубавите адаптери са важни за звука и от тази гледна точка, всяка качествена китара има добри такива, а според предназначението и те могат да са активни или пасивни, алнико или керамични и тн. Но при китарите е като при гласовете, за различни стилове пеене и гласове са нужни различни микрофони, като същите го играят един вид фини екуалайзери, компресори и тн и запознатия знае какво да търси. Рокаджиите пеят с динамични Шурове, джазовите певци с кондензаторни Ноймани и тн ( примерно де, не съм специалист по пеенето , точно обратното, просто гледам колеги певци с какво работят), но ако човек няма глас или има посредствен такъв, микрофона не може да направи почти нищо по въпроса, а разни ефекти след това, могат да замажат дефектите до някаква степен, като това разбира се става за сметка на загуба на динамика , честоти и тн, но не могат променят факта, че гласа е посредствен неизразителен и тн. Същото важи изцяло и за китарите. Нещо трябва да произвежда качествения звук било то глас или китара, след това идва редът на адаптрите, след това на ефектите да обработят сигнала, след това на ампа да го усили и тн. Редактирано Април 29, 2009 от kolio_k Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.