Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Какво значи "снобизъм"? Ако за някой звукът на Гибсън Лес Пол е уникален и непостижим с друг инструмент (което според мен е така) - плащаш толкова колкото струва, за да имаш Гибсън Лес Пол...

  • Отговори 39
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено (Редактирано)

...и след това нещо с три пъти по-евтин надпис бива подминавано с пренебрежително мълчание или с реторични въпрос защо си губим времето да обсъждаме китари за по 300$, че дори и лева. (В един общ случай, не говоря конкретно за теб)

 

"The tone is 62.5% the player, 33.456% the amp, 3.88699% engineering skill and 2.48827789749% down to whether venus is in capricorn and a dwarven-goblin-fish-monster walks counter clockwise around a mandrake root at midnight... "

 

И Съчно, само един въпрос, породен единствено от любопитство, без никаква форма на заяждане.

Ако приемем, че в един парадоксален свят, една китара Maya всъщност достига нивото на Лес Пол като звукови качества и уникалност, но струва 500$, а ти имаш финансовата възможност да си позволиш Гибсън, то би ли се задоволил с Maya-ta? :cheers2:

Редактирано от Slide
Отговорено

Хехе ....това най-малко не е точно така

 

За Стаг вс. Гибсън аз персонално си изказах съвсем откровенното мнение, в което писах "много високо ниво на гейн", за да не пиша "пълна мазня", което е това, което бих казал в разговор, но просто не седи добре написано. В този смисъл няма абсолютно никакво значение, нито смисъл от това каква е китарата. Защото ако прекарам през Милин камък дисторшън - Кремона за 50 кинта и PRS за 10'000 резултата ще е много сходен :cheers2:

 

Имал съм прекалено много китари - всякакви - и си стоя зад мнението, че Гибсън е Гибсън, защото е Гибсън :D Че US/Japan/etc. къстъм шоп инструмент си струва парите.

Че който не може да си го позволи сега, така или иначе ако това му е страстта в един момент ще може да си го позволи рано или късно :-)

Все още притежавам нисък клас инструменти, които обаче са единични, вероятно, сполучливи екземпляри, като една дърта Тайванска акустична Ямаха FG340, която звучи изключително добре, въпреки че в света на акустичните китари е смешно евтина. Същото важи и за 80-левовата ми класическа Кремона и някакво мега неизвестно Фат Страт копие "Apollo", което не звучи като Фендър страт, но звучи добре, просто различно. Това което ме интересува е звукът. И звукът на оригинално Гиби LP Standard/Classic/Custom аз поне не съм го намерил в друга китара (EDIT: тук малко излъгах - в този тип китари - Heritage звучат поразително добре, в някои случаи и по-добре - но цените им последно бяха дори по-високи от на Гибсън ;) ).

Отговорено

...Или всъщност, акo в парадоксалния свят, Maya-та достигаше нивото и уникалността на Гибсън, то тя нямаше да струва 500$... :cheers2:;):D

 

"Че който не може да си го позволи сега, така или иначе ако това му е страстта в един момент ще може да си го позволи рано или късно :-)" Но +1 за това, защото наистина е правилно! :cheers2:

Отговорено

За да се оценят разликите между две китари са нужни няколко условия (поне според мен).

 

1 Трябва двете китари да са в наличност за да бъдат сравнени

 

 

2 Трябва да имаме нужната странична апаратура ( качествени ефекти, ампове и тн )

 

3 Трябва да има минимална необходима практика и свирачески умения у сравняващия, както и известни идеи за това кои показатели правят една една китара добра (колкото и индивидуални да са същите, както и стилово зависими )

 

4. Хубаво е сравняващия да осъзнава, за какъв точно тип свирене е направена една китара и в тази връзка какво може и какво не може да се очаква от нея

 

5. Необходимо е оценяващия да е безпристрастен и обективен ( включително и пред самия себе си )

 

При липсата на някой от тези фактори, или пък на няколко такива , често се стига до спорове по въпроса. За щастие има и нещо наречено свободен ( или поне доколкото е възможно ) пазар, на който ако една китара си струва парите (та били те 4000/5000+ за Гибсън), то тя се продава, по една или друга причина, та даже и защото тези които я купуват ( и аз там :D ) са сноби, аз лично предпочитам да вярвам , че е заради гитиния им саунд. Същото важи и за евтините. Ако един инструмент е много добър, но пък изключително евтин, то същият скоро става доста по скъп или пък въобще не е толкова добър колкото на хората им се ще.

 

Хубав пример са китарите на лютиери ,добре известни във форума.

Китарите , които например Диката прави, са много по скъпи от серийните евтинджоси. Факта обаче че същия има все повече и повече поръчки, а недовлни от работата му, та било то относно съотношение цена/качество, няма.

 

п.п. Много пъти е писано, ще си позволя да го напиша пак

 

Разликата в качеството не е пропорционална на разликата в цената. Една много добра китара е малко по добра от една доба такава, а разликата в цената е забележителна. И все пак и на двете може чудесно да се свири :cheers2: . Всеки си преценя сам колко може да си позволи, а също и дали иска, дай боже всеки му, каквото му е на сърце.

Отговорено
и сега гледам един дето си е купил модел на зак уаилд пише че единствения косур на китарата е че електрониката е доста менте,но за такива пари дървото било на ниво ГИБСЪН

 

:punk_guitar:

 

А дали той има истинския модел на гибсън, че ти пише такива неща...питай го!

Щото аз съм имал и двата и мога да ти кажа, че тва съвсем не е така.Имай предвид, че ментето беше

с истинска електроника 81/85 и ключовете бяха заключващи Grover, такива каквито оригиналът няма. :greenangel:

Отговорено

Аз мисля че ако тези китари бяха чак толкова фалшиви фендер и другите отдавна да ги бяха осъдили,така че кои знае какво се крие зад всичко...

Поздрави

:cheers:

Отговорено

^ Всичко е разработка на военните. Мда... :cheers:

Край. The End. Fin. Ende. Конец.

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.