Mecho Публикувано Април 17, 2009 Публикувано Април 17, 2009 Привет, имам следното Les Paul копие: Career CG 4 HB: Mahogany body with Quilted Maple-Top, Maple Set Neck, Rosewood Fingerboard, 2xHB pickups. Китарката има много приятна акустика и много яка изработка. Пикапите хич не са лоши, но имам чувството, че мога да изкарам още саунд от дървото... с по-подходящи пикапи. Сякаш оригиналните малко мажат и им липсва известна динамика и сила. Въпросът: Какви пикапи ме съветвате да използвам, за да ъпгрейдна китарата? За ориентир, ще ви кажа, че ме кефи звук тип Zakk Wylde, Slash, Doug Aldrich... Предлагам да не се ограничаваме в предпочитания от мен звук. Ще бъде интересно ако споделите вашия опит. Също така, темата може да е по принцип за пикапи, подходящи за LP, за различни стилове. Благодаря предварително. Цитирай
bulby Отговорено Април 17, 2009 Отговорено Април 17, 2009 (Редактирано) За ориентир, ще ви кажа, че ме кефи звук тип Zakk Wylde, Slash, Doug Aldrich... Слаш и Зак Уайлд ползват съвсем различни адаптери. Слаш е със Seymour Duncan Alnico II Pro, които са по-скоро low/medium output, малко по-винтидж тип, докато Зак ползва EMG 81/85, които са активни и са баш хай гейн, основно за метъл се ползват. Аз лично имах комбинацията Seymour Duncan JB/'59 на един Epiphone LP Standard и не ми харесваше. Звукът става твърде напомпан, с много високи и ми се губи Gibson звученето. Ако не я бях продал сигурно щях да сложа адаптери тип PAF Pro пак на Seymour Duncan или DiMarzio. Редактирано Април 17, 2009 от Angermeans Цитирай
synchu Отговорено Април 17, 2009 Отговорено Април 17, 2009 ^Ам' на мен ми харесваше именно поради това Въпрос на вкус един вид. Classic '57 & Classic '57 Plus - звучат добре на Гибсън, за копие не знам Цитирай
sevenstring Отговорено Април 17, 2009 Отговорено Април 17, 2009 (Редактирано) PAF-ове според мен си е най-добре за твоите цели - може-би малко по-напомпани версии откъм output, но с този или подобен звук. BTW, аз съм супер доволен от stock Wilkinson-ите на моя Винтидж - цепят мрака и за рок, и за хеви, а те по замисъл (друг е въпросът долколко на практика) са именно реплика на PAF. Във всеки случай, независимо от модела и профила, за този по-"мазен" тип звук мисля, че трябва да са алникови. Извън темата, понеже, както разбирам, далеч не си тотално недоволен от звука на настояшите адаптери, преди да купуваш нови, можеш да пробваш с различни потенциометри (разбира се, ако намериш читави такива, което в България е всепризнат зор). Наскоро ми се наложи да сменя volume pot на Винтиджа и просто се шашардисах как между два логаритмични 500К може да няма нищо общо. It does matter! Редактирано Април 17, 2009 от sevenstring Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Април 17, 2009 Отговорено Април 17, 2009 (Редактирано) ... stock Wilkinson-ите на моя Винтидж - цепят мрака и за рок, и за хеви, а те по замисъл (друг е въпросът долколко на практика) са именно реплика на PAF. Не знам защо продължаваш да твърдиш както не дотам верни неща(че цепят мрака), така и откровенни глупости(че са едва ли не реплика на PAF), след като доста хора от форума, които са ги сменили, съвсем ясно и категорично се изказаха относно качествата им, в сравнение както със SD, така и със съвсем евтините GuitarTech. Освен това, въпросните stock Wilkinson-и са с керамични магнити(което не е лошо, но горе говориш за алнико, а освен това PAF-овете са алнико). Иначе, потенциометрите, в максимално усилено положение, няма да напраят никква разлика в звука, когато са с еднакво съпротивление. Редактирано Април 17, 2009 от Evtim Djerekarov Цитирай
sevenstring Отговорено Април 17, 2009 Отговорено Април 17, 2009 (Редактирано) ... stock Wilkinson-ите на моя Винтидж - цепят мрака и за рок, и за хеви, а те по замисъл (друг е въпросът долколко на практика) са именно реплика на PAF. Не знам защо продължаваш да твърдиш както не дотам верни неща(че цепят мрака), така и откровенни глупости(че са едва ли не реплика на PAF), след като доста хора от форума, които са ги сменили, съвсем ясно и категорично се изказаха относно качествата им, в сравнение както със SD, така и със съвсем евтините GuitarTech. Евтиме, моите уважения, пич, виждали сме се и знаеш, че отношението ми към теб е respect, обаче понякога просто се изцепваш зловещо! Ами, както е казал циганинът, "и аз съм хор, бе"! Аз съм доволен от звука си и това е факт - за мен тези адаптери не са мътни. Като "доста хора" (по моите скромни наблюдения наброяващи основно теб и Hillbilly) са ги сменили и прочее, дай сега всички по дефиниция да сме недоволни! Тука не сме форум "Продава" - не пиша, за да лъжа някого да ми даде пари за тях, просто споделям впечатления. Редактирано Април 17, 2009 от sevenstring Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Април 17, 2009 Отговорено Април 17, 2009 (Редактирано) Нямам никакво намерение да се караме за нещо, но в такъв случай е по-правилно да кажеш, че "въпреки, че някои китаристи, част от които доста опитни, намират адаптерите за мътно звучащи и небалансирани, на мен много ми харесват и нямам намерение да ги сменям". Към списъка с хора, сложили си GuitarTech и много по-доволни от тях, включи и sa6tiat. Просто е ясно, че адаптерите... ами... не са съвсем ОК. Това, че на теб ти харесват и ги намираш за супер е друга бира. Адаптерите звучат: - По-глухо. - По-мътно. - По-динамично небалансирано(избиване на определени тонове). ...както от няколко типа SD, които пробвахме, от сток адаптерите на евтините Gibson LP studio, така и от съвсем евтините 30-левови Guitar Tech. Аз не ги намирам за по-добри от сток адаптерите на която и да е 200-400-левова метла, която има хъмбъкер. Освен това, сам казваш, че ти харесват за "рок и метъл", като предполагам визираш повече дисторшън. Говорейки така и сравнявайки ги с ПАФ, съвсем сигурен ли си, че оригиналните пафове звучат така мътно и не особено балансирано на чисто, както тези адаптери? Редактирано Април 17, 2009 от Evtim Djerekarov Цитирай
metalhammer Отговорено Април 17, 2009 Отговорено Април 17, 2009 просто се шашардисах как между два логаритмични 500К може да няма нищо общо. По принцип евтините потенциометрите имат 20 % толеранс тва значи че 2 пота могат да варират от около 400 до към 600 килоома - дори от една и съща серия ..... Относно звука на лес пол тип китара - най добре се усещат адаптерите на по качествена апаратура и то на по високи нива. Пробвал съм винтидж в такава и се представи доста посредствено и с доста микрофония. На автора на темата - характерния зак уайлд саунд в голям процент е от активните EMG - които лично аз не харесвам и не бих ти препоръчал - но въпрос на вкус - компресорат и правят саунда постничък. В момента имам алнико про II на бридж и е характерен адаптер - доста чисто звучи с типичния по натурален алнико тембър , драйва му не точно рокаджииски - не метъл - иска време да му свикнеш .Така че пробване му е майката. Цитирай
musicman Отговорено Април 17, 2009 Отговорено Април 17, 2009 А аз пък смених на моя Епифон адаптерите с Gibson 490R и 500Т Има малка разлика с тези които бяха фабричните. Не повече от 10%. Цитирай
Mecho Отговорено Април 17, 2009 Автор Отговорено Април 17, 2009 Сток пикапите не са зле, но ми липсва една идея повече ряз и динамика. Аз си мислех за нещо от сорта на SD 59, JB, Jazz... няк'ва комбинация ли... що ли? Четох из нет-а, но ми е мътилка. Като цяло не обичам много високи да ми цвъркат. Искам да е балансиран звук, а не пищялка Що се отнася за апаратурата, тя е: Mecho - Китара - Fender-ски кабел - малко лампово Laney http://www.laney.co.uk/show_prod.php?prod=lc15-110 Понякога слагам и Crybaby-то. Цитирай
Vasil Pavlov Отговорено Април 17, 2009 Отговорено Април 17, 2009 (Редактирано) Пробвал съм винтидж в такава и се представи доста посредствено и с доста микрофония. Подрепям! Сигурно говориш за онзи случай, когато включихме мойта Vintage Les Paul, в твоя усилвател. Сериозно мътнеене и микрофония. Аз след тоя случай, ТВЪРДО реших, да ги сменям тия Wilkinson. Не, че ще стане великият звук, поне да е малко по - добре. Редактирано Април 17, 2009 от Vasil Pavlov Цитирай
Бицев Отговорено Април 17, 2009 Отговорено Април 17, 2009 (Редактирано) Нямам Les Paul, но от няколко години главната ми китара е Hamer (хЕЙмър, с едно 'м') - модел Studio Custom, което по конструкция, материали и дори дизайн си е жив Les Paul (само че двойно-изрязан като PRS). Адаптерите са Duncan (модифицирани '59-ки, не знам за Hamer какво точно са им модифицирали) - звучат ми идеално за моя вкус. Когато избирах китарата (с Маршал лампово 50Вт 2х12 комбо) търсех класически блуз-рок звук (примерно Клептън от времето на Крийм, Пол Кософ, Мик Тейлър). В действителност, обаче, свиря доста по-разнородна музика, включително много в чист канал (дори някои неща дето се твърди че могат да се докарат само на single coil). Китарата (с тези адаптери) ми дава голям диапазон от тембри, и 'мътни' и искрящи според нуждата, и достатъчно силен сигнал за игра с гейн-а и експлоатиране възможностите на ампа. Както казаха synchu и други - въпрос на личен вкус. И понеже е голяма играчка (и не за всеки) да се сменят адаптери, препоръчвам да се опитат различни китари, които имат вече различните адаптери - но през еднакъв усилвател за съпоставимост. Редактирано Април 17, 2009 от Бицев Цитирай
cold Отговорено Април 17, 2009 Отговорено Април 17, 2009 А като отворихте тая тема - някои тествал ли е suhr Aldrich ? Ще се радвам ако някои сподели лични впечатления. Цитирай
musicman Отговорено Април 17, 2009 Отговорено Април 17, 2009 Всъщност забравих да кажа, че преди да кача Гибсънските адаптери на бриджа имах SD JB4. Разликата между него и гибсънския адаптер не е голяма. В сравнение с оригиналните адаптери са малко по чисти, демек с по-малко ниски и малко повече кривоч. Разбирасе не разбирай дистер под кривоч. Говорим за адаптери Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.