Jump to content
Българският форум за музиканти

Поредна издънка на озвучител


renegat

Recommended Posts

Вчера започна вече традиционният метал фестивал в Пазарджик. Моите адмирации към организаторите. Всичко е на ниво, точно и коректно. Има нужда от повече такива изяви. :)

Единствения недостатък беше озвучаването. Възможно е да е имало някога и по- лош звук, но няма живи свидетели. Пиша това, защото имаме вече няколко, меко казано неуспешни откъм звук изяви със същия "озвучител". На сцената звъкт беше зле, мониторите дрезгаво цвърчаха, но нищо не може да се сравни с това, което горките фенове трябваше да издържат. Има ли смисъл от саундчек, след като после всичко е трагедия?

Една група не трябва да мисли за такива глупости, а как да се представи добре и да забавлява публиката! Немислимо е по време и между песните да се правят смешни знаци и подвиквания към озвучителя, за да си свърши работата.

Чек се прави преди, а не по време на концерта, Любо!

Призив към музикантите:

Озвучителят е сложен там за да изпълни вашите искания и да покаже вашето изкуство, за което му е платено! Ако не сте доволни, не му плаштайте, или направо го гонете, защото когато той се осере, сере върху вас! Вярно е, че опира и до пари, но струва ли си да плащаш за провала си? Нивото на една банда е нивото на най- слабото и звено. Колкото и добре да свирите, озвучителите могат с едно "компетентно" мърдане на копчето да ви пратят на...

Това не се отнася за всички специалисти, които се занимават с тази не лека работа, а само за тези, които претупват нещата или просто не могат да се справят.

 

Извинявам се, за острия език, но само на нашата група това се случва за шести път и сме бесни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 55
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

...Озвучителят е сложен там за да изпълни вашите искания и да покаже вашето изкуство, за което му е платено!...
Озвучителят е сложен да хване сигнала на сцената и да го усили към публиката! Човекът, който се грижи за това какъв да е звука на китарата, колко да е силна касата, кой как ще се чува в мониторите се нарича тонрежисьор(саундинженер). И всяка група, която не иска да прави компромис със звука, си има собствен такъв(поне групите извън България)! Само тук сме останали с впечатлението, че един човек трябва да върши работата на 3-ма! И когато той не се справи с една от възложените му задачи, се започват едни псувни... До сега 80% от чуждестранните банди, които съм виждал тук си идват със собствен човек, който не само прави баланси и т.н., ами и казва кой как да свири, съобразено с помещението, апаратурата и т.н.

 

За кой Любо говориш? Един с къдрава коса на опашка и с очила?

 

И между другото, при положение, че си има тема за озвучители, защо отваряш нова? Не че съм някой, който може да ти държи сметка какво правиш из форума, ама...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, нямаше да губя времето ви, ако не знаех къде е проблема. Защото другите, примерно 100 пъти с други озвучители този проблем го е нямало.

 

Темата по която пиша, както се подразбира не е за озвучителите като цяло. Става дума за конкретен случай.

Любопитно е, че имахме концерт преди 2 седмици и зад пулта седна Милчо Кацаров. Апаратурата беше същата, резултата потресаващо различен. Хората които ме познават или са ни слушали, или просто са от Пловдив знаят за какво става въпрос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Смей се. И аз се смях. Но Ренегат така свириха на последния си концерт тук в Русе (преди някой и друг месец беше). От процесорите им единия канал в пулта, другия в комбо за селф-мониторинг. И то комбота за бас!!!" - това е цитат от една друга тема във форума. За вашата група ли става въпрос?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sandman-Ти пък си намерил на кой да обясняваш кой е тонрежисьор и кой озвучител!!! :) :)
Нищо не обяснявам - не се чувствам толкова компетентен, че да уча хората какво да правят или кое какво е и за какво служи! Просто изказвам мнение - мисля, че форумът е и за това!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

И все пак - хубаво е и когато музикантите разполагат със знанията, техниката и ухото за да могат поне малко да пооправят какафонията сами.... Иначе е лесно да се псува, но озвучителя не е длъжен да бъде тонрежисьор на всяка група и да познава музиката и, а и едва ли му плащат чак толкова.

 

А че има озвучители с ухо и такива без такова - това е вече друг въпрос.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Смей се. И аз се смях. Но Ренегат така свириха на последния си концерт тук в Русе (преди някой и друг месец беше). От процесорите им единия канал в пулта, другия в комбо за селф-мониторинг. И то комбота за бас!!!" - това е цитат от една друга тема във форума. За вашата група ли става въпрос?

 

 

Смеете се вие, ама това си е общоприета практика на много места. На мен редовно ми се случва на по-големи събития да ми пуснат D.I. box веднага след баса, оттам разклоняват едно за пулта и едно за стейдж апаратурата. Сега... аз никога не бих си го озвучил така, но определено това не е прецедент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си :icon_shithappens:

И ако пътуваш до другиш край на страната и не познаваш човека с когото ще си имаш работа, нито пък с какво е обурудван се налага да импровизираш на място.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаааам радко ми се случва да взимам отношение по някоя тема в тоя форум тъй като рядко ми остава време да ровя в него ... В случая се намесвам тъй като е засегнато името на човек, когото дълбоко уважавам и ценя ... и хапливите коментари по негов адрес как не можел да озвучава едно че са ми първо супер смешни и второ са супер нелепи.

Всеки, който познава Любчо и поне веднъж е работил с него мисля че ще се съгласи с мнението ми. Мен лично и моята група ни е озвучавал сигурно над 50 пъти и нито един път звука не е бил на лошо ниво... Нещо повече смея да твърдя че и по други клубове, фестивали, рокерски събори и прочие на които сме свирили досега никой не се е справял по-добре от Любо. Това е човекът при когото отивам с процесора под мищница и китарката на гърба на чек и знам че всичко ще е перфектно ... и винаги е било така. Никога не ми се е налагало да се притеснявам за това дали и как ще се чувам напред а също и на сцената. За да не ме обвини някой че не съм знаел какво става напред - обикновено слизам отпред да чуя как е звука.

На тези момчета, които толкова много се оплакват от Любо и го плюят мога само да им пожелая един ден да стигнат неговото ниво и тогава да говорят. Другото предложение, което мога да им дам - щом са такива звезди и толкова много разбират следващият път да си отидат със собствената апаратура и да се озвучат сами. Така поне няма да има кой да им пречи да се изявят като музиканти на световно ниво.

Изобщо честно да ви кажа цялата работа ми напомня на онази приказка - на калпавата ракета и космоса й пречи. Супер смях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мога да разбера какъв е смисълът от цялата тема? Някакъв непознат музикант, се оплаква от някакъв озвучител, който даже не се казбра кой е, за това, че не е свършил работата на 2-3 човека(и то според оплакващия се...). Нищо ценно като инфо няма тука, няма и да има някакъв реален ефект. Мисълта ми е, че сега, след като си пуснал темата тука, какво трябва да направя? Да го издиря тоя Любо и да му потърся сметка ли? НЕ, разбира се, аз не съм арменския поп... Тоест, реално АБСОЛЮТНО нищо няма да се промени след тая тема ==> :thumbs_up:

:P

 

Пуснете някакво видео или аудио, да се чуе, пък тогава да говорим. Така с голи думи нищо не се доказва...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не познавам съответния озвучител и поста ми няма връзка с предполагаемите му умения, били те големи или малки. По скоро ми е чудно за какъв саунд може да става дума, когато говорим за процесор забит направо в пулта и тн. Групите , които търсят качествен звук трябва да започнат от собственото си обурудване и уменията си да работят с него и евентуално тогава да търсят кусури по нататък по веригата.

Знам че да се мъкнат ампове и тн. е трудно (тежки скъпи и тн. ) но от другата страна, още 97, 98 като свирех по клубове, винаги съм ходил с амп във влака и макар че свирих с процесор, никога не ми е хрумвало да го забия директно в пулта. Така сериозен звук не се прави, а на който му е достатъчен този (говоря за китара но имам чуството че и при другите инструменти не е по различно) , не би трябвало да очаква нещо, кой знае колко добро.

 

Разбира се всичко си е въпрос на вкус, но с процесор в централното, саунд се прави трудно и обикновенно резултата е пълна мазня (според мен поне)

 

p.p. Aко става въпрос за любо от Коматево, то него го познавам лично и знам много добре, че има много сериозно отношение към озвучаването и си разбира много от работата.

Редактирано от kolio_k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.