musicman Отговорено Март 27, 2009 Отговорено Март 27, 2009 ^ ^^ Това за микрофона и четката за зъби е супер яко сравнение! С почти идентични хигиенни последици. Защо китаристите си носят китари а вокалистите не си носят микрофони? Да не са по-тежки или по-скъпи? Винаги си нося микрофон и не давам на никой да ми пее на него Цитирай
Hillbilly Отговорено Март 27, 2009 Отговорено Март 27, 2009 Практиката показва че колкото по мощна е системата, толкова повече не стига, и от това страда самата система и комбо усилвателите, че и барабани и чинели.... Не се надвикват лесно 4-5 kw централно вервайте ми пък и не е необходимоНадвикват се с 50 вата лампа,по интересно е как ще надвикаш по-силов барабанист с комбо?И аз съм стигнал до извода ,че 15 ватов лампов усилвател е достатъчен,лошото е ,че в повечето репетиционни няма кабинети,където да го включиш. Цитирай
BREAKDOWN Отговорено Март 27, 2009 Отговорено Март 27, 2009 ... аз не знам как си покриват разходите, но си е тяхна работа. Аз защо не си правя репетиционна? Така ми е по-лесно, удобно и приятно.... От тук и повечето проблеми възникват! 1. Никой не си дава сметка и не му пука колко струва да се композира влака ( ерго - за всеки влак си има пътници) 2. Хората в България имат невероятният талант да охулват и омаловажават труда и усилията на останалите! Никой не си прави труда да пази чуждата собственост. Много народ ходи в тези репетиционни за да си изкара гнева и енергията, обиден от вселената, живота, шоубизнеса и всичко останало. Принципа е "нали си плащам". Все неща които никой не би сторил на собствената си апаратура обикновенно в репетиционните повечето младежи успяват да сторят. Ако трябва да има златна среда между качествена апаратура и цени, това означава, че в добре оборудвана репетиционна трябва да работи екип от поне двама души, а репетиращите да не пипат нищо по техниката и особено по централното озвучаване, защото крайно малко хора от музикантите знаят какво е speaker management processor и как се работи с него. За динамична периферия и ефекти - не ми се приказва. Цитирай
Hillbilly Отговорено Март 27, 2009 Отговорено Март 27, 2009 ^Нали си чувал приказката "Клиента винаги е прав",дори да е Мутант - всеки си изчислява разходите и риска в даден бизнес. Съгласен съм,че трябва да има екип,който да не допуска пипане по централното и др.,но в нормалния свят много китаристи свирят с "изпържени" лампови усилватели -не можеш да ги караш да свирят тихо,ако не ги кефи това звучене. Цитирай
yotzzo Отговорено Март 27, 2009 Отговорено Март 27, 2009 (Редактирано) Аз на репетиции не чупя и не пипам където не ми е работа. И не се оплаквам от обслужването в репетиционните където ходя. Всичко е ок. Вярно - за всеки влак си има пътници. Изисква се малко коректност и от двете страни. Не е трудно. Доколкото за "изпържените" усилватели - на репетиция се изисква да има баланс, така че всичко да се чува и да може да се работи спокойно. Перфектният звук - на концерт или където помещението го позволява. Специално за Малин - даже мощни барабанисти като Дейзата и Бокси не могат, а май и не искат да "надвикват" нацепена докрай лампова глава с кабинет 4х12" на репетиция. Редактирано Март 27, 2009 от yotzzo Цитирай
Hillbilly Отговорено Март 27, 2009 Отговорено Март 27, 2009 Абе,Йоцо,на чат го обърнахме -помниш Кокаин как свиреха точно с тези барабанисти .Юли на 10 братче..а Владо Попа не мож го надвика по никакъв начин. Както го писах по-горе - стигнах до извода че 15 вата лампа са достатъчни,да не си надуваме главите излишно. Цитирай
Stoyko Lisichkov Отговорено Март 27, 2009 Отговорено Март 27, 2009 Аз имам репетиционна, която се ползва от 2 групи към момента. Аз ще коментирам само апаратурата и боравенето с нея. Според мен е възможно със малко средства, но внимателно и комбинативно вложени да се направи много приличен звук за репетиционна, естествено трябва да има и ноу-хау. Абсолятно възможно е да се постигне гаден звук с скъпа апаратура и никакъв опит. Всичко според цената и възможностите. Да, малко са музикантите, които знаят какво е speaker managment processor, но и в колко репетиционни има такова нещо? Цитирай
Бицев Отговорено Март 28, 2009 Отговорено Март 28, 2009 Няколко въпроса към операторите (собственици) на репетиционни: Как сте застраховани? Полиците ви покриват ли щети предизвикани от непредумишлени действия на клиент? Това трябва да покрие мутантски 'грешки' (без да покрива обичайното износване и стареене; предумишнеи щети се преследват съдебно). В бизнес-плановете и счетоводните ви разчети - колко са амортизационните норми за китарен усилвател - лампов? За транзисторен? За микрофон? Какво подписва клиентът, преди да бъде допуснат да ползва помещението и оборудването? Имате ли стандартен договор, включващ клаузи за техните права и задължения? Има ли декларация, че са запознати с правилата? Такива дреболии може да изглеждат ненеужна бюрокрация, но не струват (почти) нищо (освен застраховката), а сериозно намаляват рисковете и финансовите ви загуби. Имате ли такаеа практика? (Говорим за професионални репетиционни зали с оборудване, не за празни складове и гаражи, преотстъпени 'на час' всеки да прави каквото си иска там).. И въпрос към музикантите: Аз тука (в Англия) подписвам че съм запознат с пожарните правила, трудовите злополуки и не знам какво си още, и че ще възстановя всякакви щети възникнали в резултат на неправилното ми боравене с оборудването. (Дребен шрифт на дъното на стандартен формуляр за наемане - booking form) Пред вас някой слага ли такава хартия? Ако досега не е практика и ви накарат да подписвате (без да вдигат цената) - това ще ви отблъсне ли да не ползвате такова бюрократично студио? Ако струва 1.50 лв повече, но сте застрахован и не носите отговорнст за непредумишлени щети - ще наемете ли все пак на новата цена? = = = = Само питам Цитирай
Бицев Отговорено Март 28, 2009 Отговорено Март 28, 2009 И за наличното оборудване и носенето на лично такова: Тука репетиционните в които съм ходил си имат всичко - и то е качествено (2 лампови китарни ампа с 4х12 кабинети, един басов, 2 комплекта барабани, единия с чинели, голяма конзола, не знам колко но >>16 канала, десетки '58' и '57' - тип микрофони и пр.). При всичко това, всеки си носи всичко свое (без PA системата) - иди ги разбери (И аз си нося моя Champ; не пея та микрофон не ми трябва) И всички репетиционни (и пригодени за такива зали) които съм видял, имат складови помещения за едрото лично оборудване: ампове, барабани, (даже един Hammond L100 видях складиран)... Едното струваше 12 лири на час, за другото (по-доброто) едни приятелчета бяха получили безплатни ваучери от държавна порграма за насърчаване на пладите таланти (в БГ има ли такива?) та не знам колко струваше - но не е повече от 15-тина сигурно. Не трябва да се правят сравнения по курса на валутата: просто 12 лири са 4 бири в пъба, т.е. репетиционното студио струва по бира на член от бандата. Тук прочетох за БГ цени от 5 та до 15 лв на час - не ми говорят нищо тия пари: колко бири са? Цитирай
Свилен Бас Отговорено Март 28, 2009 Отговорено Март 28, 2009 (Редактирано) Тук прочетох за БГ цени от 5 та до 15 лв на час - не ми говорят нищо тия пари: колко бири са? 5 лв = 6 бири в магазин (ако си носиш бутилките за обмен) 10 лв = 4 наливи бири в средна кръчма 15 лв = 3 бири в популярен софийски клуб (малки бири) Редактирано Март 28, 2009 от ...taka li e? - a taka. Цитирай
Бицев Отговорено Март 29, 2009 Отговорено Март 29, 2009 За бири от магазин не говорим, и тук са по-евтини, за кръчма ставаше дума. Ами, тогава излиза, че правилната цена за добре оборудвана репетиционна е между 10-15 кинта. К'во се дърпат тогавамузикантите на тая цена? Цитирай
metalhammer Отговорено Март 29, 2009 Отговорено Март 29, 2009 Доста лесно е да даваме акъл от другата камбанария. Цената на репетиционните в София в момента е 8- 10 лева на час. Цитирай
Mark Avrelii Отговорено Март 29, 2009 Отговорено Март 29, 2009 (Редактирано) Всичко зависи от това за какво правите на репетицията да се свърши работа или да си чешете крастата ако е да се съберете и да работите по правенето на песни мисля че и транзисторни усилватели ще свършат работа та чак пък и претенций ако се събирате да се кефите на звук мисля че си губите времето.За мен звука на репетиция няма огромно значение,говоря за нещо прилично, имал съм репетиционна и знам че винаги има хора с претенции ама сега барабаните що са амати що няма по-голям маршал сега каква е тая фус машина....и тн.Какво трябва да има толкова в една репетиционна барабани Тама ,Меса буги и всевъзможни глезотии като знам как се пази всеки бърника и се прави на разбирач не бих оборудвал със скъпи неща, или трябва да слагам камери на всеки ъгъл да гледам после кой къде пипа. Редактирано Март 29, 2009 от Mark Avrelii Цитирай
BREAKDOWN Отговорено Март 30, 2009 Отговорено Март 30, 2009 ^ ^^ 12 паунда по днешния курс от 2.11 лв. за GBP (брей много паднал паунда бре!) правят 25 лв. за час - тарифа неприложима в България. Звукозаписно студио можеш да наемеш за между 10-15 евро на час! При това положение е невъзможно да обявиш такава тарифа за репетиции. Относно застраховките и амортизацията, мисля че единствената застраховка която би могъл да направи човек на такава апаратура е против кражба. Чисто счетоводно - амортизацията на такъв тип апаратура според българските закони се начислява като на всяка друга техника - тоест фактора особено тежки или отежнени условия на експлоатация тук никой не отчита. Хартията - каквато и да е тя, дори носеща юридическата тежест на сключен договор, при сега съществуващата съдебна система си остава просто лист хартия. Резултатите от неумишлени действия си остават за сметка на дружеството стопанисващо репетиционната. От умишените също, освен ако не става дума за кражба с взлом и дружеството има застраховка за такова събитие. Съвсем друг въпрос е кога и колко ти изплаща застрахователя при настъпване на застрахователно събитие и за каква разправия става дума с полиция, застрахователни компании и т.н. А иначе срещу 25 лв на час наистина би могло да бъде предоставено истински добро пборудване в чисто, звукоизолирано, климатизирано и вентилирано помещение. Защото тук факторът наем никой не го отчита, а наемите в София са зловещи. Цитирай
Бицев Отговорено Март 30, 2009 Отговорено Март 30, 2009 (Редактирано) ^ Аз затова преместих сравнението от национални валути - в бири ('твърда' валута ). В такава, цената на час излиза напълно съпоставима измерена с масово консумиран продукт (и тука не остават на една бира, като седнат в кръчма, предполагам в България - също). Защо в едни страни музикантите да могат да се лишат от една бира на човек (за час репетиция), а в БЪлгария да не могат? Разбирам за правната ситуация - което не отменя смисъла да се застраховат нещата и да се сключват формални договори. (От счетоводна гледна точка, ако имаме документиран дълг - макар неизплатен, това може да ни облекчи данъчно; а и остава надежда за частично събиране на дългове накой ден). Има и психологически момент: подписването на хартия предизвиква (някои хора поне) към повече отговорност. (На други може да се покаже като увод един охранник с тояжка - и да се спомене, между другото, че така се събират вземания за щети ) И за наемите знам, че са перверзно непропорционални спрямо останалия свят (примерно равни са на Лондонските, ама нито оборота намагазините е равен, нитона жилищните обитатели - доходите). Но те не паднаха ли - като се срина наскоро пазара на имоти? Редактирано Март 31, 2009 от musicman Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.