Jump to content
Българският форум за музиканти

Оборудване за репетеционна


Recommended Posts

Всичко зависи от това за какво правите на репетицията да се свърши работа или да си чешете крастата ако е да се съберете и да работите по правенето на песни мисля че и транзисторни усилватели ще свършат работа та чак пък и претенций ако се събирате да се кефите на звук мисля че си губите времето.За мен звука на репетиция няма огромно значение,говоря за нещо прилично, имал съм репетиционна и знам че винаги има хора с претенции ама сега барабаните що са амати що няма по-голям маршал сега каква е тая фус машина....и тн.Какво трябва да има толкова в една репетиционна барабани Тама ,Меса буги и всевъзможни глезотии като знам как се пази всеки бърника и се прави на разбирач не бих оборудвал със скъпи неща, или трябва да слагам камери на всеки ъгъл да гледам после кой къде пипа.

 

Има много истина в това - репетиции в добре оборудвани репетиционни се правят само за шлифовка, обикновено преди отговорни начинания (като студийни записи или предстоящ концерт / турне). Обикновено 1-2 седмици преди проявата,не повече.

 

За просто колективно музициране - взаимно опознаване, творческо сътрудничество (писане заедно на нов материал), начални проби с нов репертоар и докарване до ниво за горните отговорни цели - за всичко това е напълно достатъчна по-скромно оборудвана репетиционна и дори импровизирани помещения (главното изискване е да няма съседи и оплаквания за шум, пък дали ампът бил транзисторен или барабаните първокласни - това няма да ви сработи по-добре като банда, нито ще ви породи гениални идеи за песни).

 

Та наистина: за всеки влак - пътници. (Тук викат - за всеки хиподрум - кон :thumbs_up: ).Има нужда и от едните, и от другите репетиционни.

 

.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 43
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Бицев,дори за първоначална сбирка,всеки музикант трябва да покаже горе-долу (тук изключвам несработеноста) какво може ,ако си изработил саунд на лампови ампове с характерната им динамика и фийдбек при дисторшън (разбираш,че не говоря за гадна микрофония),като те пуснат през гадно транзисторно комбо увисваш - транзистора може да става за брутални метълщини, но до тук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^

 

Мислех, че за репетиции става дума. Ако сбирката е за 'да си ги мериме' (на кой му е по- ), отиваш с безценния си лампов усилвател и им вземаш акъла. :thumbdown:

 

Сериозно: в категорията 'отговорни изяви', които споменах по-горе, влиза и одишън (прослушване на кандидати за място в бандата). Уважаваща себе си банда си избира кандидати при възможно най-добри условия - за прослушване си струва да се наеме добра репетиционна, за да се чуе кандидата добре и се прецени отвсякъде. (Той - кандидатът - от своя страна може да си носи лични незаменими пособия: усилватели, ефекти, микрофон, барабани - ако са неразделна част от звука му).

 

След като вече е одобрен, обаче, нищо не пречи на другия ден да се срещнат и продължат "в работна обстановка". Познаваме се вече, няма пред кого да се фукаме, дай сега да си гледаме нотите и да си броим тактовете..

 

Ти къде репетираш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бреее, много са се дигнали цените покрай тази финансова криза, бе :surprise: То верно, че и аз от доста време не съм ходил по зали (в най-скоро време ще ми се наложи обаче), ама преди около година цените бяха 5лв/час (за Пловдив става дума), сега слушам вече гонят 8-10 кинта (т.е. твърдо над 50% нагоре). То като си направи сметка човек => къде по изгодно е да си оборудваш едно мазе (ако можеш да го намериш де :D), отколкото по зали да ходиш - за 1-2 години максимум си си избил парите...Пък мазето си го оборудваш вече по собствен вкус, защото знаеш, че няма някой калъф да дойде да ти го прецака ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти къде репетираш?
Обикновено в скапани репетиционни.Където има кабинети,в които да включа 15 ватово лампово усилвателче(което мога да си нося в раница),другите условия не са приемливи.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

прилично централно

обикновени (среден клас усилватели - радналл г2, г3, атакс40)

барабани с фус, кардан, 2 тома, пералня, краш, райд (озвучени с микрофони)

16 канален пулт примерно

1-2 по читави вокални микрофона

възможност за елемнтарен запис (да се чуе, защо пешо не влиза навреме с 2рия риф или жорето е забравил флажолета) (който да е 5-7 лв на час, все пак става дума за 1 празен диск за 40 ст. и един шибан компютър)

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

това са ми изискванията, за бас кубе не коментирам, не разбирам (и то да е среден клас)

 

другото, по-важно за мен е: да има повечко място, за да не свиря под мишницата на ванката и да не ми е главата на колоните от централното

 

отношението на собственика да е по-човешко, а не да се появи някой пиян от снощи пич, кисел, който да му дреме на уя)

напротив, всички тия "скапани малки метълчета, които не разбират от звук, не разбират, щото на никой не му се занимава да им обясни и според мен..ако ти отидеш и им кажеш "еее пичове, дайте да направим някъв приличен саунд ала-бала", другият път пак ще се върнат при теб, защото виждат, че имаш ОТНОШЕНИЕ към тях и ТЯХНАТА музика, а не ти е през оная работа)

 

не е върпоса в това да има космическо оборудване, а в това, да направиш приличен звук с апаратурата, с която си свирят в къщи масата от българските музиканти

 

вие, виртуозите с по 4 гибсъна и меса бугита, си свирете в собствените си невероятни професионални студиа и по-добре недейте да подбивате ентусиазма на малкото хлапе, което иска да свири на китара, но всички вие му казвате, че със скапаният му скуайър и малкото паркче, не може да свири, а трябва да спечели от тотото за да стане музикант.

 

въпрос на отношение, уют и приличен звук е репетиционната зала, а не мерене на пишки, подигравка с малките и апаратура за десетки хиляди

 

стефф

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Сега се замислих като каза Бицев за репетиционните в Uk. Има една такава в София където има Меса,Пиевй 5150 и т.н.

Излиза 10 лв. на час интересното е че тези хора си пускат банди където нямат грам хабер на какво свирят и можеш да си барникаш . Аз ако бях щях да направя така: Подписва се договое м/у двете страни както е в Англия единият декларира с този договор че техниката е в изправност (тоест чоевкът на който е студиото) а другият (наемателят) че повреда на техниката която е причинена от него ще заплати щетата. Наистина мн. малко групи биха си сложили подписа ,НО ако се направи така . Да речем че на час е 10 лв. ако подпишеш този договор се сваля цената на 8 на час по този начин се стимулират групите да го подпишат а ако не желаят остава си на 10 на час. Да наистина 2 лева на час са си 2 лева но,когато знаеш че техниката се пази от хората, защото са се подписали на даден договор или каквото и да е там тези 2 лева не са проблем защото хората когато пазят техниката следователно няма да се нуждае от чести ремонти и т.н. така мисля аз

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^

 

И понеже неподписаните безотговорни копелета може да ми скапят нещо, 2-та лева надценка отиват директно за застраховка, от която (не дай Боже) ще си възстановявам потенциалните щети.

 

Дори подписалите няма да гоня в случай на щети - пак застраховката ми плаща щетите, но тогава застрахователната компания си ги гони тях - щото носят документирана отговорност.

 

- - - - -

 

За много неща чувам да се казва: "Тука е България, това няма да работи" - ами няма, ако никой не го опита и си вярваме, че сме прокълната дупка на света.

 

Помня от първите години на 'свободен пазар' до влизането в Европа колко пъти и за колко неща се е казвало, че никога няма да станат.. А са станали и днес ги приемаме за най-нормални. Интернет в къщи, кредитни карти, мобилни телефони - за всичко това на времето се говореше, че ще го имат само комунистите, ченгетата и гангстерите - а масите никога няма да си го позволят (или дори няма да им се разреши...) После тези 'прогнози' се забравиха и сега никой не може без тези придобивки.

 

Същото се случва с различни закони и с общоприетата практика в деловите и социалните отношения. Ще стане и с репетиционните, рано или късно.

 

.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам. Аз скоро ще правя репетиционна и ще го направя този номер пък да видим как ще се стекът обстоятелствата . Ама Бицев чесно казано мн. не разбрах коментара ти за тази моя иделя сори :punk_guitar: прост човек съм

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Айде и аз да кажа от басистка гледна точка :)

 

Лампов усилвател за бас. Ами да, някои басисти също обичат лампови усилватели и лампови звуци. Щом китаристите ще реват за лампови ампове - ще рева и аз. И ще тропам с крак. :) Тук обаче идва проблема, че други басисти не харесват чисто лампов звук, защото е много "мек". Скоро колега ми сподели такова мнение. За такива хора ще е по-добре нещо транзисторно или хибридно. Не знам дали има собственик на репетиционна в БГ, на който дори далечно да му минава през акъла да купи 2 усилвателя за бас за една репетиционна, не мога да преценя и дали е нужно. Ето защо ще изброя някои конкретни варианти:

 

Ampeg SVT2 Pro - 300 вата лампова глава, високият клас на ампег, 3135 лева нова, според ценовата листа на bozovmusic.com. Убийствен звук, но за репетиционна тази мощност май идва твърдде голяма.

 

Ampeg SVT3 Pro - 450 Вата на 4 Ома и 275 Вата на 8 Ома. Лампов преамп, лампов драйв, солид стейт крайно стъпало. Идеално компромисно решение. Също с доста мощност. В момента по същата ценова листа е 1740. Ако има такава също няма да се оплача.

 

Galien Krueger - транзисторни машини с добра репутация. Backline 600 модела в момента е 319 евро в томан. 300 вата транзисторна мощност.

 

Galien Krueger GT400RBIV - 499 евро пак в томан.

 

Това са си моите предпочитания към марки, не ангажирам никого, доколкото си автора на темата попита за конкретни модели.

 

Това, от което лично аз съм недоволен е по репетиционните е, че във всички репетиционни, които съм посещавал озвучителното тяло за бас винаги е един 15" говорител. Усилвателите варират от самоделни до Trace Elliot, но винаги с 15-ки. Това е явно някаква наложена формула. Аз например харесвам малко по-среднист звук, за което съм бивал критикуван, оплюван, обвиняван, че искам да свиря като "цигулар" и гонен от банди, защото отказвам да праввя бу-бу-бууууууу и да си изрежа средите. Та това, което искам да кажа - в моемнта придобиват популярност конфигурациите 2х12" и 4х10" за бас кабинети. Няма да споменавам за 8х10" - ненужно голямо е за репетиционна. Водещи фирми и добри инструменталисти обясняват и защитават предимствата на тези конфигурации. Бих се радвал ако в репетиционната има една от тези 2 конфигурации, пък нека има и 1х15" или 1х18" за басистите, които искат да бучат. Колегите басисти из форума се изказват особено ласкаво за 2х12" варианта. За кабинетите няма да претендирам за марки, даже и правени да са - ако са правени сравнително добре и с хубави говорители ще има добри резултати. Към тази точка е валиден и коментара на колега по-горе: "аз за какво да си нося усилвателя, като няма кабинет, където да го включа?"

 

За микрофоните. Спомена се, че трябва да има микрофони за озвучаване на китарните комбота. Е, според мен трябва да има такъв и за бас-комбото, ако звука от баса ще се подава през централното (задължително ако целим някаква хомогенна звукова картина в цялото помещение). Голямо наказание лично за мен е да си направя звука от комбото и после от някакъв негов аут сигнала като мине през пулта изведнъж коренно различен да стигне до ушите ми през централното. И да се смеси със звука, който чувам от комбото. Ужасно е. Един инструментален шур със стойка в повече не вярвам да събори бюджета на никоя репетиционна. Отделно дето съм намислил да си купя и да си нося. Към момента лично аз си решвам тоя проблем с пасивен DI box, от който подавам звук към централното. Честно казано този звук напоследък повече ми харесва отклкото звука, който вади доста мощното комбо с 15 инчовия говорител.

 

Сега нещо за барабаните. Всеки самоуважаващ се барабанист си носи собствени чинели, а често и соло барабан и педал. Но никой уважаващ чинелите си барабанист няма да сложи чинелите си на стойки, на които върху металните шишове няма надянати пластмасови втулки, които да предпазват отвора на чинела от износване при триенето му със стойката. Това е важен момент, а често изобщо не му се обръща внимание. Ако се намеси някой барабанист сигурно ще заговори и за демпфери.

 

Освен това е добре да се има предвид, че хардуера на сета барабани постоянно ще е подложен на промени, понякога и на недобросъвестно "ръгане" което дължим на някои не толкова компетентни колеги. Всеки барабанист си реди сета по различен начин, което пререждане както може да се сетитие ще се случва горе-долу на всеки 2 часа докато се използва репетиционната. Това е звеска амортизация и е добре да се предвиди като едно от най-слабите места в оборудването. Хубаво е да се избере ЗДРАВ хардуер и той да се преглежда и поддържа периодично. Смазки, подмени на износени части, такива неща. В противен случай ще се стигне до ситуация, която съм виждал в репетиционна - "Не размествайте барабаните, глоба - Х лева!"... :);) Има "блъскачи" на които им е все тая, но има и хора, които мислят като свирят на барабани, тренират постановки и "редят ръце" и да им забраниш да си наредят сета както искат е все едно да размениш 2 и 3 струна на китарист и да искаш от него да свири по същия начин.

 

Още нещо по барабанната част. Един познат казваше на шега "Моето барабанче е единственото в България с работеща машинка за отпускане и натягане на кордите!" Като започнах да ходя по репетиционните из София се уплаших, че може би е прав. Не струват чак толкова много тия машинки и не е китайско писмо да се поддържат изправни. Някои барабанисти искат да свирят и с отпуснати корди - не ги лишавайте от тази възможност! :)

 

За силата на звука. Наистина споделям мнението на колегите, че няма нужда от супер силно централно. Не съм привърженик на екстремния подход, че в края на репетицията трябва едва ли не кръв да ти тече от ушите. По-скоро трябва да се постигне някакво разбирателство вътре в бандата за оптимално ниво на репетициите, което да не товари музикантите. Какъв е смисъла всичко да е на макс и цялата банда да свири с тапи в ушите? Към този проблем допринася факта, че голяма част от китаристите успяват да извадят желания звук от ампа само при доста усилено положение. Напоследък чета за едни устройства, наречени атенюатори. Включват се между крайното стъпало и кабинета с идеята да намалят силата на звука, който ще излезе от говорителите, но това да не пречи на китариста да е усилил ампа на макс, за да извади каквото там иска да вади от него. С удоволствие бих използвал такова устройство и бих свирил по-тихо, но със звука, който харесвам. За съжаление за акустичен сет барабани все още не е разработено. ;)

 

И още нещо - тук се спомена, че не било нужно на репетиция да се вади кой-знае колко хубав звук. Не съм съгласен. Лично мен хубавият звук ме провокира да съм креативен и ме надъхва да свиря, а лошият ми разваля настроението и просто чакам кога ще стане време да си ходя. Всички знаят колко е трудно да се направи хубав звук по участия и колко често се правят големи компромиси със звука на живо. Еми то и в репетиционната ако не мога да се израдвам на хубав звук и на яко свирене - къде тогава?

 

А това, че при цена от 15 лева на час ще си наемеш собствено помещение ще го коментирам така:

1 - ще си го наемеш, ама трябва да имаш какво да сложиш вътре. Барабани, лампови усилватели, централно и т.н. Ако имаш - браво на теб, уреждаш се супер!

2 - за да го наемеш трябва първо да го намериш. Към момента аз се убеждавам, че е доста трудно. Ако някой има оферти да ми пише на лични ;)

 

Приключвам с тоя пост, че стана отвратително дълъг, извинявам се на хората, които ще го прочетат.

 

Поздрави,

Марин

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Не знам дали има собственик на репетиционна в БГ, на който дори далечно да му минава през акъла да купи 2 усилвателя за бас за една репетиционна, не мога да преценя и дали е нужно.

 

Аз имам три. В единия има лампа в пре-ампа, която може да се байпасва и аз винаги я байпасвам когато свиря :thumbs_up:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видя ли, че познах още преди да ме питаш. :D Това според мен е гадна тенденция, ако я разчупиш ще е добре. Вземи един "хладилник" 8х10 да плашим китаристите... :D

 

А какъв е тоя амп с лампа, която може да се байпасва? Май не е твърде лампов така или иначе...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.