kolio_k Отговорено Октомври 8, 2009 Отговорено Октомври 8, 2009 (Редактирано) Колкото се може по малко пентатоника (ки) е по добре и по правилно от каква гледна точка и в какви стилови граници и случаи? И ако не използваме пентатоника, с какво трябва да я заместваме съответно? Също за кои правила и коя методика говориш? Нека, ако даваме съвети за импровизиране и тн. ( в случая не е нужно, защото на автора на темата, всъщност не му трябват такива ), да изясняваме за какво точно говорим, за да са полезни същите Редактирано Октомври 8, 2009 от kolio_k Цитирай
Slacoth Отговорено Октомври 8, 2009 Отговорено Октомври 8, 2009 Колкото се може по малко пентатоника (ки) е по добре и по правилно от каква гледна точка и в какви стилови граници и случаи? От гледна точка да се предпазим от един синдром, така характерен за по-неопитните китаристи, които е станал досадно популярен ... Е, това си е в реда на нещата (всяко нещо с времето си), само че не знам защо винаги трябва да има засегнати? А стиловите граници не се наемам да коментирам, защото не съм универсален китарист и умея да се изразявам едва в 4-5 музикални под-стила. @ kolio_k - от това, което съм чел и слушал тук, съм си направил извода, че ти си професионален музикант. Затова ще оставя на теб, ако желаеш да отговориш на поставените въпроси. Аз споделих своето мнение, а защо винаги звуча провокативно за някой хора, идея си нямам. Цитирай
kolio_k Отговорено Октомври 8, 2009 Отговорено Октомври 8, 2009 Първо, на последната част от поста. На мен не ми звучи провокативно, по скоро са ми интересни личните разбирания, които стоят зад някои изказвания, та затова и питам . Иначе, това, което много хора вероятно намират за провокативно, е когато някои мнения са до определена степен категорични, тоест, опитват се да поставят нещо като аксиоми, за неща , които са до голяма степен свързани с личен вкус, стилове предпочитания, умения, музикално развитие , възраст и тн. Иначе по принцип съм съгласен, че пентатониката (ките) може да бъде натрапчива, когато се използва без мярка, от хора които нямат опит и не слушат много резултата, който се получава в следствие механичното свирене, без намеса на музикалността, като контролен фактор ( това е нормално в началото, някои го преодоляват, други не, много зависи от целенасочена работа по въпроса). Но също така натрапчиви може да бъде например минорната гама или пък арпежите или каквото и да е друго. Просто определящ е музикалният вкус и уменията на свирещия Истината е че рецепта за добро свирене не може да се даде, затова и никога не се опитвам. В края на краищата, едно добро соло (по индивидуална преценка) не се състои от , например 20% пентатоники, 10% ароежи и тн. Най добрият съвет, който може (според мен) да се даде е, ако сме сериозни в отношението си към свиренето се хващаме де сериозно - уроци, четене, много свирене и слушане на музика и тн. Ако пък не, просто си свирим за густо и не очаквайме нещо кой знае какво да получим като резултат. Ако пък сме по средата, съответно. Темата за това, как да измислим добро соло и да го изсвирим, е много подобна на темата, как да стана добър музикант. А отговора е, че отнема известно ( доста малко ) количество талант, много (целенасочена и качествена)работа и до известна степен известно, така да се каже, смирение, тоест трябва да ние ясно , че нито сме кой знае колко напред и добри, нито пък вероятно скоро ще станем. Но трябва не само да (си) го казваме , а и да сме убедени, за да сме наясно, че имаме още много работа и да я вършим Забравих само да спомена, че понятието добър музикант също е свързано с личен вкус, степен на музикално развитие, възраст, стилови предпочитания и тн. Неща, които за мен са нечовешки добри, за повечето хора тук биха били в най добрия случай скучни, и обратното, музики ,които често се коментират като гениални тук, ми звучат наивно и неинтересно, а по някога направо неприятно. Просто въпрос на вкус. Та с две думи на края Според мен, не може да се отговори за по малко от няколко години на въпроса, как да направя добро соло и най добре е, всеки сам да го направи за себе си ( в добрия случай с малко квалифицирана помощ). На ясно съм , че някои хора, като авторът на темата, просто имат нужда от малък практически съвет, такъв му бе даден неколкократно отдавна, с което, за мен полезната част от темата приключва Цитирай
racerx Отговорено Октомври 9, 2009 Отговорено Октомври 9, 2009 (Редактирано) Първо, на последната част от поста. На мен не ми звучи провокативно, по скоро са ми интересни личните разбирания, които стоят зад някои изказвания, та затова и питам . Иначе, това, което много хора вероятно намират за провокативно, е когато някои мнения са до определена степен категорични, тоест, опитват се да поставят нещо като аксиоми, за неща , които са до голяма степен свързани с личен вкус, стилове предпочитания, умения, музикално развитие , възраст и тн. Иначе по принцип съм съгласен, че пентатониката (ките) може да бъде натрапчива, когато се използва без мярка, от хора които нямат опит и не слушат много резултата, който се получава в следствие механичното свирене, без намеса на музикалността, като контролен фактор ( това е нормално в началото, някои го преодоляват, други не, много зависи от целенасочена работа по въпроса). Но също така натрапчиви може да бъде например минорната гама или пък арпежите или каквото и да е друго. Просто определящ е музикалният вкус и уменията на свирещия Истината е че рецепта за добро свирене не може да се даде, затова и никога не се опитвам. В края на краищата, едно добро соло (по индивидуална преценка) не се състои от , например 20% пентатоники, 10% ароежи и тн. Най добрият съвет, който може (според мен) да се даде е, ако сме сериозни в отношението си към свиренето се хващаме де сериозно - уроци, четене, много свирене и слушане на музика и тн. Ако пък не, просто си свирим за густо и не очаквайме нещо кой знае какво да получим като резултат. Ако пък сме по средата, съответно. Темата за това, как да измислим добро соло и да го изсвирим, е много подобна на темата, как да стана добър музикант. А отговора е, че отнема известно ( доста малко ) количество талант, много (целенасочена и качествена)работа и до известна степен известно, така да се каже, смирение, тоест трябва да ние ясно , че нито сме кой знае колко напред и добри, нито пък вероятно скоро ще станем. Но трябва не само да (си) го казваме , а и да сме убедени, за да сме наясно, че имаме още много работа и да я вършим Забравих само да спомена, че понятието добър музикант също е свързано с личен вкус, степен на музикално развитие, възраст, стилови предпочитания и тн. Неща, които за мен са нечовешки добри, за повечето хора тук биха били в най добрия случай скучни, и обратното, музики ,които често се коментират като гениални тук, ми звучат наивно и неинтересно, а по някога направо неприятно. Просто въпрос на вкус. Та с две думи на края Според мен, не може да се отговори за по малко от няколко години на въпроса, как да направя добро соло и най добре е, всеки сам да го направи за себе си ( в добрия случай с малко квалифицирана помощ). На ясно съм , че някои хора, като авторът на темата, просто имат нужда от малък практически съвет, такъв му бе даден неколкократно отдавна, с което, за мен полезната част от темата приключва Най-точната дума е "усет". Зад тези четири букви стои много свирене, много ама много слушане, малко талант (но задължителен) и много сигурност в изпълнението на нещата, които умее един китарист. Пентатониката от друга страна е най-мощният "инструмент" за създаване на сола, но това мое изказване си е чиста проба "stating the obvious". Иначе за използването й - това е първото, което учи един начинаещ "соло" китарист и от него си зависи дали ще е и последното, което ще използва. Аз лично нямам против използването й от китаристи като Richie Kotzen или Mike Slamer примерно, но игнорирането или прекомерното използване на пентатоника така или иначе води до недобри резултати, освен ако не си Zakk Wylde или Michael Romeo разбира се. Редактирано Октомври 9, 2009 от racerx Цитирай
Sereko Отговорено Октомври 14, 2009 Отговорено Октомври 14, 2009 (Редактирано) Често влизам в този форум като гост. Ей така да прочета това онова. Не съм мислил че имам нещо да кажа, нито нещо конкретно да питам. Все нещо интересно се намира из някоя тема. Сега за сефте видях този пост и отговорите след него. Особено някои! И реших, че вече има какво да кажа. Пича BlackSmith е номер едно! Знае какво иска! ЧУВСТВА определена музика и я прави така, както я ЧУВСТВА. Супер! Rock N Roll!!!Не е ли това за което става въпрос на първо място? Или музиката е за богоизбрани? Откога това не е вече изкуство, а наука? Кога забравихме самоуките музиканти създали корените на музиката, която сигурен съм 100% от вас "разбирачите" слушате/свирите? О, да! Онези са класици, гении ми т.н., а нашето момче (което вие сигурно не познавате), е някакъв втора ръка човек, който е ритал футбол, докато вие сте учили солфеж. И сега с цялата си наглост иска от вас акъл? От къде на къде! Да ходи на уроци - няма само ние да се гърбиме! Ми той пича може и да е ходил на уроци, но да речем по рисуване (като мен например) и да свири защото е артистична натура и му идва от вътре (като мен например)! Кои сте вие да го съдите? А, да хората които не са учили поне няколко години нямат право да композират! Някаде го пишеше, ма не се сещам къде. Дали не беше в Библията? BTW Някой зададе ли си въпроса, ако тая тема я чете някой друг като него (аз например) и прочете вашите коментари какво ще си помисли? Това форум ли е или литертурно четене на поетеси снобарки? Аре, само RockNRoll !!! Редактирано Октомври 14, 2009 от Sereko Цитирай
kolio_k Отговорено Октомври 14, 2009 Отговорено Октомври 14, 2009 Понеже много агресивно го даваш, то ще ти отговоря подобно, което обикновено не правя . Та.. Защо трябва да ме интересуват някакви пичове, които задават всякакви тъпи въпроси на нас глупаците, които даже сме учили, вместо да правим гениална музика като вас артистите по рождение. Правете изкуство и където акъла не ви стига, артистичната ви душа ще навакса, няма нужд да питате каквото и да било. Ако пък все още искате нещо да научите (визирам хората с мирогледа на авторът на горния пост ) , то знанията струват нещо и когато това не е добро отношение от страна на питащия (или коментиращия в случая), то са пари и то ако някой иска да ги вземе. Евентуално И никъде не става въпрос дали някой ( и кой ) има право да композира. Просто се съмнявам че бездарното дрънкане ( което най вероятно ти е присъщо, не че съм сигурен де, а и не ме интересува) заслужава това определение Надявам се много хора като теб да ми прочетат поста и приятно им помисляне п.п. За да не ме разберат погрешно невинни читатели, искам само да уточня, че поста ми е насочен само към индивиди, с мислене подобно на това от горния пост. Тоест за хора , които си мислят, че тези които са учили нещо, хем са идиоти задето са го правили, хем дължат обяснение ( безплатно и учтиво ) на всеки , който благоволи да се заинтересува от мизерната им област на знание. Цитирай
racerx Отговорено Октомври 14, 2009 Отговорено Октомври 14, 2009 (Редактирано) Често влизам в този форум като гост. Ей така да прочета това онова. Не съм мислил че имам нещо да кажа, нито нещо конкретно да питам. Все нещо интересно се намира из някоя тема. Сега за сефте видях този пост и отговорите след него. Особено някои! И реших, че вече има какво да кажа. Пича BlackSmith е номер едно! Знае какво иска! ЧУВСТВА определена музика и я прави така, както я ЧУВСТВА. Супер! Rock N Roll!!!Не е ли това за което става въпрос на първо място? Или музиката е за богоизбрани? Откога това не е вече изкуство, а наука? Кога забравихме самоуките музиканти създали корените на музиката, която сигурен съм 100% от вас "разбирачите" слушате/свирите? О, да! Онези са класици, гении ми т.н., а нашето момче (което вие сигурно не познавате), е някакъв втора ръка човек, който е ритал футбол, докато вие сте учили солфеж. И сега с цялата си наглост иска от вас акъл? От къде на къде! Да ходи на уроци - няма само ние да се гърбиме! Ми той пича може и да е ходил на уроци, но да речем по рисуване (като мен например) и да свири защото е артистична натура и му идва от вътре (като мен например)! Кои сте вие да го съдите? А, да хората които не са учили поне няколко години нямат право да композират! Някаде го пишеше, ма не се сещам къде. Дали не беше в Библията? BTW Някой зададе ли си въпроса, ако тая тема я чете някой друг като него (аз например) и прочете вашите коментари какво ще си помисли? Това форум ли е или литертурно четене на поетеси снобарки? Аре, само RockNRoll !!! Много е тънка линията между изкуство и пошлотия, работата е там, че зад термина изкуство могат да се скрият много извинения за мързел и немарливост. Конкретно: "Искам да направя соло за два дни" - е да, ама първо трябва да се научиш да ходиш, преди да започнеш да тичаш. Редактирано Октомври 14, 2009 от racerx Цитирай
Slav Отговорено Октомври 14, 2009 Отговорено Октомври 14, 2009 ^Много вярно ! Хора, недейте да пренегвате така знанието ... Засега съм аматьор, но си умирам да изучавам това възвишено изкуство. Цитирай
noflip Отговорено Октомври 24, 2009 Отговорено Октомври 24, 2009 (Редактирано) TimmAy!!!! ...но сериозно.. темата май се поизчерпа. Редактирано Октомври 24, 2009 от noflip Цитирай
Александар Отговорено Октомври 24, 2009 Отговорено Октомври 24, 2009 (Редактирано) Пентатониката може да биде досадна ако само, како што рече колегата погоре, се повторуваат општи клишеа познати уште од Чак Бери па наваму на еден безличен и механички начин, а посебно ако се свири во една или две општо познати позиции. Но во свирењето по пентатоника има многу повеќе од тоа. За сите кои се заинтересирани по тоа прашање им ги препорачувам видео инструкциите на Zakk Wylde - Pentatonic Hardcore. Придружната книга во pdf формат за тоа видео можете да ја даунлодирате тука. Исто така би можеле да ви бидат од корист и некои видео школи за џез гитара, како онаа на John Scofield- On imrpvisation, и многу други на кои можете да налетате, а кои секако би ви биле од корист. Еве некои линкови кон таа проблематика: http://www.guitar-dreams.com/guitarlessons...essonid-13.html http://www.creativekeyboard.com/backissues.../pentatonic.pdf http://www.jazzguitar.be/jazz_guitar_lesso...es-p3-pent.html http://www.saxontheweb.net/Rock_n_Roll/RockSax05.html http://instructional1.calstatela.edu/rlemo...nic%20Scale.pdf Редактирано Октомври 24, 2009 от Александар Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.