CyberGene Отговорено Януари 10, 2006 Отговорено Януари 10, 2006 Всичко много добре, само ако може качете всички тия неща някъде, плс? Цитирай
Steppenwolf Отговорено Януари 10, 2006 Отговорено Януари 10, 2006 Ще се поогледам за това. Кофтито е, че май са затворени фрии-сървърите и няма място за качване. А ако си в чужбина, става още по-трудно. Тая вечер поръчах на Жан-Филип Рамо книгата. Ако имаш някакви идеи, къде може да се ъплоудват файлове от порядъка на до 50-60MB, казвай. Цитирай
CyberGene Отговорено Януари 11, 2006 Отговорено Януари 11, 2006 Значи аз имам мой сървър, където можем да качим файловете за известно време, но понеже е видим и от чужбина, бих искал да не публикуваме линка тук, а само да си го разменим и след известно време, ако може да се намери място на фрий сървърите, да го прехвърлим там, защото ще ми се карат. Цитирай
ecmjazz Отговорено Януари 11, 2006 Отговорено Януари 11, 2006 Абе кавайте в туинса бе хора. Между другото повечето от изброените неща вече са се появявали там. Цитирай
Steppenwolf Отговорено Януари 11, 2006 Отговорено Януари 11, 2006 Аз наскоро гледах там и не видях нищо подобно. Само 1-2 неща. Цитирай
fiorelli Отговорено Януари 11, 2006 Отговорено Януари 11, 2006 Абе пичове,защо се ми се заровили по тези материали и книги от бъркли,като има издадени толкова добри неща на български! например полифонията понякога е толкова странна и неразбираема дори на български камо ли да я 4ете6 преведена на англлийски :wall: Смея да кажа че повечето от учебниците на български са добри! Даже много! това за ваше улеснение Цитирай
Steppenwolf Отговорено Януари 11, 2006 Отговорено Януари 11, 2006 Твърдя точно обратното (лично мнение). Зависи обаче и кой доколко е добре с английския. Полифонията, както и хармонията, са логични и свързани. За разбирането на полифонията е нужно и разбиране на хармонията. Например, книгата на Fux - Gradus ad Parnassum, е базирана на Палестриновата полифония и е изполозван учебник от композиторите през Бароковия период. Книгите на Рамо и Хиндемит надали ги има на български. Цитирай
fiorelli Отговорено Януари 11, 2006 Отговорено Януари 11, 2006 Ако в полифонична материя започнеш да разсъждаваш от гледна точка на класическата хармония-гориш! правилата са други! Особенно за старата мизика! Цитирай
fiorelli Отговорено Януари 11, 2006 Отговорено Януари 11, 2006 не може на гледаш полифонията през призмата на хармонията защото хармонията като наука се е появила по-късно! Както предполагам знае6 тонико -доминантовите взаимоотношения са определящи за класи4еската хармония аз за полифониятя-не там по-скоро са случаини! Каласи4еската хармония и до Баховата полифония са два разли4ни свята и във филосовски и и във чисто технически аспект! Цитирай
Steppenwolf Отговорено Януари 11, 2006 Отговорено Януари 11, 2006 Да, за полифонията от Ренесанса и Средновековието ако говорим, която е модална, там има по-различни норми - друга музика, структура, други цели. Това го знаем добре. Друго имах предвид - казах разбиране по отношение на функционирането на музиката, като основа за него и едно такова мислене дава хармонията, а още по-полезно би било, ако учащите имат интерес към акустичните корени на тези неща. И неслучайно хармония в училищата се учи преди полифонията. А хармонията и полифонията са свързани. Отделните мелодични линии, гласове, освен хоризонтално отношение, автономност по ритмика, движение и т.н., върху които се акцентира, имат и вертикално, хармоническо отношение помежду си. Нещата не са просто ей-така случайни, защото ще е какафония и просто няма да звучи. Когато съм учил полифония, за мен всичко е било напълно логично и съм си го обяснявал, защо е еди-как-си. А мелодията произлиза от хармонията, не обратното. Макар че полифонията съществува преди хомофонията. Това го пише и Rameau. Това е така, защото хармонията се стори според обертоновия ред, който е характерен за всеки един самостоятелен тон - всеки един самостоятелен тон включва хармония над себе си и има потенциал да стане тонален център. (Тези неща обаче надали се преподават по класическите програми из учебните заведения.) P.S.: Да не излизаме много в офтопик извън рамките на тази тема! Цитирай
fiorelli Отговорено Януари 11, 2006 Отговорено Януари 11, 2006 Да разбира се!Можем да говорим за духът на епохата или за триединството на бога или за кокошката и яицето. Темата беше за книгите модераторе! Така или инае всичко е свързано и едва ли хамонията или полифонията или солфежа в чуждоезичната литература са по-различниА пък колкото се отнася до езика да прав си! Само исках да кажа че има и бъклгарска литература! Цитирай
niki123bg Отговорено Януари 11, 2006 Отговорено Януари 11, 2006 Може да има българска литература, но тя за съжаление е написана по такъв начин, че да откаже от четенето на такъв тип литература и най-големият ентусиаст. Имам само две български книжки - "Елементарна Теория на Музиката" и "Хармония" на г-н Хаджиев, но са ми напълно достатъчни за да се откажа от идеята да си купувам повече българска музикална литература. И двете представляват сбор от изречения, оформени геометрично в параграфи с цел придаване на вид различен от този на телефонният указатал. Като заместител на първата предпочитам "Practical Music Theory (complete)", която освен че е написана разбираемо и е приятна за четене, всеки урок има практическа част и на края на книгата има и отговорите за всеки урок. За хармония още не съм си харесал какво да си поръчам, но определено няма да чета зеленикавата боза (визирам цвета на корицата) на г-н Хаджиев. Знам, че изказвам относително крайно мнение, но не ангажирам никого с него. Цитирай
fiorelli Отговорено Януари 11, 2006 Отговорено Януари 11, 2006 Добре казано! наистина си прав! Безсмислено е да спорим важното е да вървим нагоре! :violin: Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.