Jump to content
Българският форум за музиканти

Finish - гол бас


Recommended Posts

Здравейте на всички. Преди известно време по невнимание си изпуснах баса и това се отрази кофти на боята - очука се на няколко места. След известно време си викам: "така и така вече не е перфекта боята, а и съм фен на състарените неща - дай ще я издера едно хубаво както съм направил и с други мои вещи" Да обаче тук нещата не станаха съвсем както си ги представях. На тази боя нещо не й се получи много добре, а и изглежда все едно съм се отнасял немърливо с инструмента, което не ме кефи много.

От лицевата си страна басът е с лак под който се вижда приятната шарка на дървото и сега съм обсебен от друга идея - да използвам натуралният вид на дървото. Тук обаче идват и въпроси ми. Не искам да лакирам или боядисвам тялото, а да го запазя напълно натурално. Ето и какво ме тормози:

 

1. Импрегниране на дървото - в абсолютно чист вид няма да му се отразяват добре атмосферните условия и се чудя с какво да го третирам. На първо време се сещам за безир, но това ми звучи накак много дърводелско и не знам дали ще е подходящо за музикални инструменти.

 

2. Полиране - ще се стремя към доста гладък вид, но не знам дали ще го постигна само с шкурка. Полираща машина нямам и ако трябва да търкам с парцал ще стане доста трудно. Препоръчайте някакъв метод.

 

3. Сглобки на дървото - конструкцията на баса ми е bolt on. Махането на грифа няма ли да се отрази зле на сглобката? Инструмента го купих нов и до сега не е разглобяван.

 

Ето и още малко допълнителна информация: Бас - SPECTOR US series 4 string, Тяло - елша.

 

някои от Вас биха казали, че съм луд и само си губя времето, но за мен е удоволствие да правя такива неща и с удоволствие ще си поиграя.

 

Благодаря предварително за всички отговори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разглобяването няма да се отрази зле на инструмента, освен ако не си безкрайно невнимателен и несръчен и нараниш болтовете и отворите в дървото.

Можеш да полираш дървото на ръка, като ползваш само шкурка и можеш да постигнеш чудесен резултат ако си достатъчно търпелив. Можеш просто и да се обърнеш към лютиер за подобна услуга.

 

Елшата е твърде мека като материал и без лак (обикновено доста твърд - напр. двукомпонентен полиуретанов) тялото ще се наранява изключително лесно и ако не искаш да изглежда много "vintage" съвсем скоро ще се наложи да го пазиш. Ако това не те плаши можеш да го третираш с продукт на маслена основа (какъвто всъщност е и безира).

Потърси в нета Danish oil или Tung oil и ще намериш освен подходящи продукти и описания как да ги нанесеш. Въпросните продукти са (обикновено) комбинация от масла, полимери и/или смоли, които засъхват добре и защитават дървото, макар и не толкова колкото лак. В България се намират трудно, впрочем - идеалния вариант е доставка от чужбинско. Тунгово масло си бях взел преди години от магазин за художници (използва се като добавка към някакви бои), но след това няколко човека от форума ми казаха че са търсили доста и не са открили никъде. Можеш да провериш и в магазини за оръжие - прикладите се третират с подобни препарати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може да се пробва с някаква вакса.Виждал съм такава на Warwick специално за тази цел.Едва ли ще стане с навосъчаване с парафин или пчелен восък защото са меки восъци,но предполагам че в тази Warwick вакса използват монтан вакса която е доста по-твърда и устойчива на влага и износване

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ДА, ДА, и пак ДА! Евалла на vihro!!! В темата, към която е публикувал линк всичко е описано перфектно. Резултатът който е постигнал е точно това, което си представям! Утре разглобявам и започвам. Ще публикувам и снимки. Дано бъде полезно и за колегите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такааа... проекта е в процес на работа. Свалянето на финиша обаче са оказа доста трудна работа. Момчетата дето са произвели баса бая са се постарали. Междувременно ето какво успях да науча относто третирането на дървени повърхности, tung oil - а и безира:

 

TUNG OIL - получава се от пресоване на ядките на tung tree. Така полученото масло е от "съхнещите" масла, което го прави подходящо за третиране на дървесина, дори и камък който ще се ползва в мокри помещения. Известно е още като "китайско масло за дърво" поради факта, че китайците го ползват от около 2000 години. Основно предимство на TUNG OIL е, че е изцяло натурален продукт и не е отровен по никакъв начин.

 

Ето от тук може да се поръча. Не е никак скъпо, но доставка си струва само за по-големи количества. http://www.realmilkpaint.com/oil.html

ето и още малко информация от Уйкипедия: http://en.wikipedia.org/wiki/Tung_oil

 

 

БЕЗИР - получава се от смес на натурални масла (обикновено лененео масло), разредители, оксиди и сикативи. Последните две се добавят за да увеличат контакта с кислорода и по този начин да накарат маслото да изсъхне. С други думи безирът е заместител на TUNG OIL и тъй като се продава почти навсякъде ще се насоча към него.

 

Ето малко информация и относно безира: http://www.izkustvo.net/tag/%D0%B1%D0%B5%D0%B7%D0%B8%D1%80/

 

Това е за сега. Снимки после.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво се получи! Супер доволен съм от резултата! Направо кърти, обаче колко шкурене му ударих... Направо си оцених образованието през трите дни търкане.

 

как го постигнах? ето кратко описание:

 

1 - сваляне на финиша с шкурка, полиране. шкурка№ 100, 150, 220, 400

2 - полагане на 2 ръце горещ безир ("ЛЕКО" ленен) разреден с ~10% разредител. полага се с четка, загрява се на водна баня.

3 - полагане на 1 ръка горещ чист безир.

4 - полагане на 2 ръце масло "осмо". в магазина нямаха top oil в момента и за това използвах друг продукт, предназначен за подове, а не за кухненски плотове. той предлага по-голяма устойчивост на механични въздействия, което за мен бе добре дошло. също така съдържанието на вакси в него е голямо, което също се оказа приятна изненада.

5 - заглаждане (полиране) на покритието получено от маслото. от нанасянето с четка бяха останали едни досадни следи, които махнах по следния начин: парче шкурка №1000 върху малко блокче за равна повърхност. мацвам малко масло с една четка върху шкурката и втривам нежно. отстрани на тялото не ползвах блокче. тази процедура я направих само веднъж, понеже вече ми се свиреше, но мисля, че би понесло още едно повторение.

6 - преди да сглобя всичко не се сдържах и ударих един лек безир на фингърборда.

 

докато щкурех нарочно оставих малко следи от байцовете и предишния слой грунд за повече разнообразие. много ми допада това как боята е пропила по дължина на влакната и на места дървото изглежда съвсем различно. получи се ефекта "рециклирано дърво от дъбови бъчви". изобщо тия леки несъвършенства по дървото направо ме пръскат от кеф.

 

ето и картинки:

 

http://pics.data.bg/albums/5456/bass_tunni...36171f6d/mix_lo

 

п.п. нещо са сдухали датата и не мога да кача снимките, така че да се виждат директно тук.

Редактирано от username
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) Браво, изглежда много добре. Сега ако можеш би било добре да пуснеш семпли да видим как се е отразило на звука (предполагам състейна е мръднал нанякъде). Иначе ефектът с тъмните жилки отгоре мен лично много ме радва. Със здраве да си свириш на него :greenball:

 

Поздрави,

Влад

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това дето се вижда от предната страна не са истинските жилки на дървото, а е байцвано от производителя. Иначе мерси за оценката.

 

а относно запис ще трябва първо да разбера как става. до сега не съм го правил. предполагам обаче има доста теми тук.

Редактирано от username
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

малко зависи от светлината, още малко от това, че първо е до тъмното тяло на баса, а после до светлото такова и също малко от едната ръка безир, която добавех в последния момент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста търкане е паднало, но резултатът си струва :metalist: Поне на снимка инструментът изглежда доста по-яко от преди. Браво!

Ако имаш нерви да загладиш и полираш покритието за да има лек блясък ще стане смърт!

 

 

Това дето се вижда от предната страна не са истинските жилки на дървото, а е байцвано от производителя.

 

На лицевата част имаш залепен фурнир от т.нар. flamed maple. При байцване в зависимост от шарките (наричат ги "ригли") оцветителя попива различно дълбоко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.